سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

رتبه هفدهم تولید علم در جهان به ایران رسید

عملکرد یکساله وزارت بهداشت؛

رتبه هفدهم تولید علم در جهان به ایران رسید

تهران - ایرنا - مهم ترین اقدامات یکساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تحقیقات پزشکی اعلام شد که در آن می توان به انتشار بیش از 39 هزار مقاله علمی در حوزه تحقیقات پزشکی و کسب رتبه هفدهم تولید علم در جهان اشاره کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این اقدامات بیشتر در دو حوزه تحقیقات و فن آوری پزشکی و تحقیقات پزشکی - انستیتو پاستور ایران بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازنگری ارزشیابی مراکز تحقیقات و دانشگاه­های علوم پزشکی و اعطای موافقت اصولی به 50 مراکز تحقیقاتی جدید و بررسی و تصویب اعطای موافقت قطعی به 23 مرکز تحقیقاتی که حداقل سه سال از تاسیس آن­ها گذشته و همچنین تشکیل چند شبکه­ جدید تحقیقات علوم پزشکی و ارتقای کیفی کمیته های منطقه ای اخلاق در پژوهش و حمایت از طرح های مرتبط با اخلاق در پژوهش و اعطای پژوهانه به طرح های منتخب و تهیه گزارش نهایی بررسی آموزش اخلاق در پژوهش در برنامه های درسی دوره های تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی در طی سال های 1367- 1389 از این دست اقدامات بوده است.

بنابراعلام وزارتخانه یادشده، اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار بیش از 39 هزار مقاله علمی از نظر تعداد مقالات علمی چاپ شده در ردیف هفدهم تولید علم در سطح جهان قرار دارد که در این راستا پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی از رشد متوسط 16 درصدی برخوردار بوده و در سال اخیر به 14 هزار و 253 پروژه ارتقاء یافته است.

همچنین برگزاری کارگاه­های توانمندسازی محققین و مدیران بخش پژوهش علوم پزشکی کشور و آموزش در زمینه استانداردسازی و اصلاح فرآیند و سیاست­های داوری علمی و برگزاری کارگاه بررسی اجمالی رویکردهای مدیریت علم، تحقیق و فناوری در حوزه اتحادیه اروپا و صدور 231 مجوز راه­اندازی دوره دکتری تخصصی پژوهشی با پتانسیل پذیرش یکهزار و 126 دانشجو و 633 استاد راهنما و شروع دوره دکتری تخصصی پژوهشی در 195 دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقاتی با جذب 568 دانشجو از دیگر دستاوردهای مهم وزارتخانه یادشده در یکساله گذشته بوده است.

این وزارتخانه در یکساله گذشته با بازنگری و ابلاغ دفترچه نحوه ارزیابی و امتیاز بندی فعالیت­های کمیته تحقیقات دانشجویی و معرفی 35 دانشجو به عنوان دانشجویان پژوهشگر و تأیید 30 مورد پرونده اختراعات و اکتشافات، برگزاری چهاردهمین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویان دانشگاه­های علوم پزشکی کشور با حضور بیش از یکهزار دانشجوی پژوهشگر و حمایت مالی از مراکز تحقیقاتی برتر، مجلات علوم پزشکی و حمایت مالی از نخبگان دانشگاه­های علوم­پزشکی و تعامل با دانشگاه­های علوم پزشکی به منظور راه­اندازی مطالعات کوهورت منطقه­ای اقدامات مناسبی را انجام داده است.

برنامه­ریزی برای تولید واکسن پنتاوالان و آنفلوانزا و رفع نیازهای ضروری واکسن هپاتیت ب، ب­ث­ژ و داروهای نوترکیب استرپتوکیناز، اینترفرون آلفا و اریتروپوئیتین و تولید واکسن هپاتیت به میزان 5 میلیون دوز با رشد 5/3 برابری نسبت به شش ماهه اول و تولید داروی ب.ث.ژ اینتراوزیکال با رشد 50 درصدی نسبت به شش ماهه گذشته و نیز تولید 4 میلیون دوز واکسن ب.ث.ژ در طی شش ماهه دوم سال 1392 از مهم ترین اقدامات یکساله وزارت بهداشت بوده است.

همچنین ارتقای کیفی تولیدات شامل 49 واکسن، داروی نوترکیب و بیولوژیک و ارتقای سطح خدمات تخصصی آزمایشگاه­ها به عنوان آزمایشگاه مرجع و ایجاد چرخه مشترک فعالیت­های تخصصی انستیتو و تشکیل کمیته مدیریت تضمین کیفیت و استقرار سیستم استانداردISIRI ISO 15189 با محورهای ده­گانه و تلاش در انجام تعهدات حاکمیتی و اجرای طرح­های کلان با مشارکت در برنامه حذف و ریشه­کنی بیماری­ها و تأمین نیاز محلول­های تزریقی و آنتی­ژن­ها و آنتی­بادی­های تشخیصی کشور و حیوانات آزمایشگاهی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در یکساله گذشته عنوان شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد رشته­های بیوتکنولوژی پزشکی و داروئی و دکترای پژوهش­محور در راستای اهداف شرکت­های دانش­بنیان و پذیرش44 نفر دانشجو در مقاطع مختلف در رشته­های زیست­فناوری دارویی وپزشکی، ژنتیک و میکروبشناسی از دیگر اقدامات یکساله این وزارتخانه بوده است.

براساس اعلام این وزارتخانه هم اکنون محققین انستیتو پاستور ایران دارای 40 طرح تحقیقاتی با اعتباری به میزان 12 میلیارد ریال را در دست اجرا دارند و 12 دانشجو از مهرماه در مقاطع دکترای تخصصی (PhD) به 152 نفر دانشجوی موجود اضافه خواهد شد.

همچنین تلاش برای تبدیل مجتمع تحقیقاتی تولیدی به پارک ملی زیسشت فناوری و توسعه زیست بانک­ها نظیر بانک سلولی و میکروبی برای خدمات تخصصی تحقیقاتی از دیگر اقدامات یکساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.


قم - ایرنا - «علی لاریجانی»

لاریجانی: مطالعات دو لایحه دولت برای حمایت از تولید در مجلس/ رونق تولید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و خواست ملت است

قم - ایرنا - «علی لاریجانی» با اعلام اینکه دولت دو لایحه برای حمایت از بخش تولید به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است، گفت: خوشبختانه مطالعات این دو لایحه در مجلس شروع شده است و به طور حتم ظرف چند ماه آینده در مجلس به تصویب می رسد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در آیین کلنگ زنی دهکده گردشگری زیتون در قم البته در چند روز گذشته نشست هایی را با روسای کمیسیون های مربوطه برگزار کرده ام تا این کمیسیون ها در سه هفته آینده این لوایح را مطالعه و نهایی کنند تا در اوایل مهرماه سال جاری به صحن علنی ارجاع شود.

دهکده گردشگری زیتون در کیلومتر 17 آزاد راه قم – تهران قرار دارد و شامل بخش های متعدد مانند گلخانه، پرورش ماهی، باغ پسته و پرورش کُروکودیل است.

لاریجانی، حمایت بانک ها را از بخش تولید و صنعت امری ضروری برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با هیات دولت بر رونق بخش تولید تاکید کردند که به طور حتم این موضوع خواست ملت ما نیز می باشد، از این رو بانک ها و بخش های اجرایی باید برای رفع مشکلات همکاری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قم از قابلیت های متنوعی در حوزه صنعت و کشاورزی برخوردار است و برای اینکه این استان یک جهش در آبادانی داشته باشد باید به بخش تولید بخصوص حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری توجه ویژه ای داشته باشد تا ظرفیت ها بالفعل شوند. داد: البته در این رابطه برخی کاستی هایی وجود دارد که مسوولان باید در رفع آنان کوشش کنند.

وی با اشاره به بازدید و افتتاح چند پروژه در استان قم در این روز گفت: این پروژه ها نشان می دهد که این استان با وجود داشتن آب و هوای خشک و گرم از قابلیت های متنوع و گوناگونی برخوردار است و می توان با برنامه ریزی از ظرفیت ها و توانمندی های آن به درستی استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به ویژگی های استان قم از جمله قرار داشتن در مرکزیت کشور و نزدیکی به پایتخت گفت: این موضوع می تواند به ارتقا و رشد حوزه تولید در این منطقه کمک کند.

لاریجانی افزود: در حال حاضر بعضی از کارخانه های استان قم می توانند با ظرفیت بسیار بالایی کار کنند، اما این واحدها به علت نبود سرمایه در گردش به صورت نیمه وقت محصول هایشان را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه عقل حکم می کند که با سرمایه گذاری های صورت گرفته، صنایع و کارخانه ها با حداکثر ظرفیت کار کنند تا مساله بیکاری جوانان رفع شود؛ از این رو مسوولان باید از سرمایه گذاری های انجام شده حداکثر استفاده و بهره را ببرند و از استعدادها پشتیبانی شود.



لاریجانی اضافه کرد: خوشبختانه در استان قم مدیران برای کمک به بخش تولید، وحدت دارند که این علاقه برای بخش تولید بسیار سودمند است و مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه کمک های لازم را انجام می دهد.


احداث کمربندی مهمترین دغدغه شهرداری رودهن

شهردار رودهن مطرح کرد
احداث کمربندی مهم‌ترین دغدغه شهرداری رودهن

شهردار رودهن گفت: بار ترافیکی سنگینی در رودهن به دلیل قرار گرفتن در معرض جاده هراز حاکم است که با این وجود احداث کمربندی در این منطقه ضرورت دارد.

خبرگزاری فارس: احداث کمربندی مهم‌ترین دغدغه شهرداری رودهن

مهرداد حنیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارون در رودهن با بیان اینکه سه بلوار «امامت»، «امیرکبیر» و «لاله‏‌سرا» از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین محورهای مواصلاتی شهر رودهن به حساب می‌آید، افزود: در گذشته سامانه آبیاری فضای سبز این محورها سنتی بود که با تصویب شورای اسلامی شهر و اقدام عملی شهرداری، مدتی است آبیاری این محورها مکانیزه شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب و صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیاتی، طراوت و شادابی را به فضای سبز بازگردانده است.

حنیفی با اشاره به اجرا نشدن پروژه‌های بوستان «پرچم» و شهرک «طلاسازان» بیان کرد: در پروژه بوستان پرچم فعالیت خاصی صورت نگرفت و بنا به دلایل مختلفی این پروژه ابتر و تعطیل ماند؛ با وجود اینکه می‌توانستیم با اتکا به توان مهندسان و بهره‌گیری از دانش آن‌ها مانع از رسیدن این پروژه به این مرحله شویم؛ اما درصدد هستیم تا با رایزنی‌های مختلف وضع فعلی این پروژه را تبدیل به احسن کنیم.

وی در خصوص شهرک «طلاسازان» گفت: با وجود اینکه مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه توسط شهرداری رودهن برای بخش خصوصی صادر شده بود، اما متاسفانه پیمانکار احداث آن به تعهدات مالی خود پایبند نبود و مجوزهای صادر شده در شرف ابطال قرار گرفته‌اند، همچنین از ادامه فعالیت این پروژه با وجود اینکه گودبرداری‌های لازم را نیز انجام داده است، جلوگیری به عمل آمد.

شهردار رودهن اضافه کرد: با توجه به اینکه برای این پروژه سر و صدای زیادی در کشور برپا شد و رسانه‌های گروهی نیز به موضوع احداث آن بسیار اشاره کردند؛ اما متاسفانه بنا به پایبند نبودن تعهد پیمانکار، این پروژه ملی تعطیل است.

حنیفی با بیان اینکه در شهر رودهن شاهد بافت فرسوده نیستیم، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ساخت و سازها در رودهن جدید است، فاقد بافت فرسوده در این شهر هستیم؛ اما در حریم شهر، بافت فرسوده شامل منازل و اماکن وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از نمادها و شاخص‌های شهرداری رودهن اعطای امتیازات ویژه بابت ترمیم و مرمت اماکن قدیمی است که در صورت درخواست شهروندان این تسهیلات ویژه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

شهردار رودهن مهم‌ترین دغدغه شهرداری را احداث کمربندی دانست و اظهار کرد: بار ترافیکی سنگینی در شهر رودهن به دلیل قرار گرفتن در معرض جاده «هراز» حاکم است که نمونه بارز عینی آن در تعطیلات عید سعید فطر دیده شد که متاسفانه شاهد قفل شدن ترافیک و ایجاد گره‌های کور فراوان ترافیکی در شهر رودهن و اطراف آن بودیم.

حنیفی تصریح کرد: متاسفانه هر از چند گاهی اخبار ناخوشایندی مبنی بر تصادفات شدید با صدمات جرحی در رودهن و محورهای ورودی و خروجی آن شاهد هستیم و با عنایت به اینکه بحث کمربندی رودهن، بیش از 12 سال پیش مورد اشاره دولت قرار گرفته بود، از بحث محلی و منطقه‌ای خارج و تبدیل به معضلی ملی شده است.

وی خواستار شد: عاجزانه از متصدیان امر و مسئولان مرتبط تقاضا داریم که به این نیاز ملی پرداخته و باعث کاهش معضل ترافیکی این منطقه از کشور شوند که در پی رفع این مشکل در وقت و انرژی مردم صرفه‏‌جویی شده و موجبات تکریم و احترام مردم را به وجود بیاورند.


کلنگ مجتمع اقامتی تفریحی آبسرد

هم‏زمان با هفته دولت
کلنگ مجتمع اقامتی تفریحی آبسرد به زمین زده شد+ تصاویر

هم‏زمان با نخستین روز از هفته دولت، کلنگ مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری آبسرد با حضور مسئولان به زمین زده شد.

خبرگزاری فارس: کلنگ مجتمع اقامتی تفریحی آبسرد به زمین زده شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حسبان  از آبسرد، عصر امروز هم‏زمان با نخستین روز از هفته دولت، کلنگ مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری آبسرد با زیربنای 5 هزار متر مربع با حضور مسئولان به زمین زده شد.

شهردار آبسرد در آیین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری در مجموعه 11 هکتاری پارک الغدیر شهر آبسرد در جمع مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین آغاز هفته دولت، در خصوص این پروژه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهر گردشگری آبسرد نبود محلی برای اقامت مسافران بود.

پرویز قنبری ادامه داد: از این رو، با پیگیری‌هایی که در گذشته وجود داشت، طرحی به نام «هلال ماه» در این مکان طراحی شده بود که آن پروژه عملیاتی نشد و متوقف باقی‌ ماند.

شهردار آبسرد گفت: در همان بدو ورود به آبسرد به دنبال این بودیم تا در این زمین 6 هزار مترمربعی که در خط‌‌الرأس بوستان 11 هکتاری الغدیر با نمای بسیار خوبی که دارد، مکانی به نام مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری احداث کنیم.

قنبری با بیان اینکه مشاور طراح این مجتمع را در پنج طبقه ترسیم کرده است، تصریح کرد: یکی از موضوع‌هایی که برای جوانان شهر آبسرد وجود داشت، نبود تالار پذیرایی مناسب برای برگزاری مراسم عروسی و ... بوده است.

وی با بیان اینکه دو طبقه از این مجتمع به تالار پذیرایی اختصاص پیدا می‌کند، بیان کرد: برای هر طبقه آن به علاوه آشپزخانه، 2 هزار مترمربع پیش‌بینی شد که یک طبقه مردانه و طبقه دیگر برای زنان طرحی شده است.

شهردار آبسرد تصریح کرد: بقیه طبقات نیز شامل واحدهای اقامتی، رستوران و استخر است؛ 25 واحد با زیربنای 2 هزار مترمربع برای واحدهای اقامتی و زیربنای رستوران و استخر نیز هر کدام یک‏هزار و 500 مترمربع پیش‌بینی شده است.

قنبری با بیان اینکه 50 میلیارد ریال برای این مجتمع برآورد هزینه شده است، گفت: در ابتدا می‌خواستیم با بخش خصوصی مشارکت کنیم که این مهم فعلا صورت نگرفته است؛ از این رو در حال حاضر تمام اعتبارات این پروژه از محل کسب درآمد‌های شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازه این پروژه طوری است که می‌توان ساخت آن را در فصل‌های بعد پیگیری کرد، افزود: در جای دیگری اسکلت‌های آن ساخته می‌شود و در این محل کارگذاری می‌شود؛ همچنین مقداری از سطح فعلی برای پارکینگ اختصاصی گودبرداری می‌شود.

شهردار آبسرد با اشاره به نصب دومین پایه پرچم جمهوری اسلامی در شهر آبسرد اظهار داشت: نخستین پایه در ابتدای جاده هومند با ارتفاع 50 متر نصب شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دومین پایه را در بوستان الغدیر و به خاطر اختلاف ارتفاع از سطح شهر، با ارتفاع 30 متر و اعتبار 23 میلیون تومان راه‌اندازی کردیم.

قنبری همچنین با اشاره به جدول‌گذاری، روکش آسفالت و خط‌کشی بلوار امام خمینی (ره) آبسرد تصریح کرد: این بلوار به طول 44 هزار متر بود که پروژه جدول‌گذاری، روکش آسفالت و خط‌کشی آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است.

 

 

 

عکس از خبرگزاری فارس


احداث فرهنگسرای آبسرد آغاز شد

با ظرفیت 2200 نفر
احداث فرهنگسرای آبسرد آغاز شد + تصاویر

کلنگ احداث فرهنگسرای آبسرد با ظرفیت 2 هزار و 200 نفر با حضور مسئولان به زمین زده شد.

خبرگزاری فارس: احداث فرهنگسرای آبسرد آغاز شد + تصاویر

 

به گزارش خبرنگار کارون از آبسرد، شهردار آبسرد در آیین کلنگ‌زنی فرهنگسرای بزرگ شهر آبسرد و در جمع مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد اظهار داشت: زمین این فرهنگسرا در کنار بلوار اصلی امام خمینی (ره) آبسرد قرار گرفته و حدود 1.5 هکتار در گذشته توسط شورای اسلامی وقت آبسرد با کاربری میدان میوه‌ و تره‌بار خریداری شده بود.

پرویز قنبری افزود: با پیگیری‌هایی که شورای وقت در آن زمان داشت، متاسفانه جهاد کشاورزی با تغییر کاربری مخالفت می‌کند و امکان اینکه میدان میوه و تره‌بار در این‌جا احداث شود، میسر نمی‌شود و این زمین بلاتکلیف باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه اکنون خواستیم تا حداکثر استفاده را از زمین موجود برای شهرداری ببریم، گفت: در این زمینه، بررسی‌های زیادی صورت گرفت و طرح فرهنگسرا را در قالب مشارکتی به جمع‌بندی رساندیم تا آن را با مشارکت بخش خصوصی احداث کنیم.

شهردار آبسرد با بیان اینکه این پروژه کاربردهای فرهنگی، ورزشی و تجاری دارد، تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، سرمایه‌گذارانی برای مشارکت اعلام آمادگی کردند؛ ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و ممکن است شهرداری این پروژه را به تنهایی اجرا کند.

قنبری با بیان اینکه نوع سازه فرهنگسرا بسیار پیشرفته است، بیان داشت: در کشور تاکنون چنین سازه‌ای اجرا نشده است؛ برای آن سه هزار متر مربع فضای تجاری و دو هزار صندلی برای فرهنگسرای طراحی شده است؛ در ابتدا قول سه هزار صندلی را داده بودیم ولی به دلیل دکل‌های برقی که در زمین موجود است، دسترسی به این میزان فضا ممکن نشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ مختلف در شهر آبسرد در ماه‌های گذشته تصریح کرد: مردم شهر آبسرد در برنامه‌های گذشته بسیار پرشور حضور پیدا و ما را مصمم برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌ای کردند؛ این پروژه طی مدت دو سال افتتاح می‌شود.

شهردار آبسرد اضافه کرد: اگر بخش خصوصی در این پروژه ورود پیدا نکند، می‌توانیم با پیش‌‌فروش واحدهای تجاری آن هزینه‌های ساخت مجتمع را تأمین کنیم؛ همچنین 10 تا 15 کلاس آموزشی نیز در کنار این فرهنگسرا پیش‌بینی کردیم که آقایان و بانوان می‌توانند از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت خود و خانواده‌هایشان استفاده کنند.

قنبری با بیان اینکه با توجه به موقعیت و پیشرفت چشم‌گیر آبسرد، این یکی از پروژه‌های ماندگار در شهر آبسرد می‌شود، افزود: امسال که توأم با سال فرهنگ است، احداث این بنا به طور یقین انجام می‌شود.

وی در خصوص هزینه‌های این پروژه گفت: ممکن است شهرداری برای احداث فرهنگسرا یک میلیارد تومان هزینه و بقیه را از بخش خصوصی یا پیش‌‌فروش واحدهای تجاری تأمین کند؛ کل هزینه ساخت این مجموعه هفت میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

 

 

عکس از خبرگزاری فارس


کلنگ استخر سرپوشیده آبسرد

با استانداردهای بین‌المللی
کلنگ استخر سرپوشیده آبسرد به زمین زده شد + تصاویر

کلنگ استخر سرپوشیده آبسرد با استانداردهای بین‌المللی برای برگزاری مسابقات شنای کشوری و جهانی به زمین زده شد.

خبرگزاری فارس: کلنگ استخر سرپوشیده آبسرد به زمین زده شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حسبان  از آبسرد، شهردار آبسرد  در آیین کلنگ‌زنی استخر سرپوشیده شهر آبسرد و در جمع مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد این پروژه را از آرزوهای دیرینه مردم و جوانان شهر آبسرد برشمرد و اظهار داشت: به دنبال فضای مناسبی برای احداث این مجموع بودیم.

پرویز قنبری با بیان اینکه فضایی را بالاتر از میدان شهرداری برای این امر در نظر گرفته بودیم، افزود: به دلیل مشکلات قضایی که به وجود آمد و ممکن بود کار طولانی شود و فصل کار را از دست دهیم، این طرح در مکان پیش‌بینی شده صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه احداث استخر از برنامه‌های محوری در مجموعه فعالیت‌های شهرداری به آبسرد حساب می‌آمد، گفت: خوش‌بختانه این مجموعه در کنار گلخانه شهرداری احداث می‌شود؛ مشاور بسیار باتجربه‌ای برای طرح این پروژه انتخاب کردیم.

قنبری ادامه داد: اکنون طرح‌های این پروژه در حال بررسی و مطالعه است و مصمم هستیم با مصالحی که در نظر گرفتیم، بتوانیم از فصول پاییز و زمستان نیز بهترین استفاده را ببریم و اگر مشکلی پیش نیاید، برای 22 بهمن ماه سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم این استخر به صورت استاندارد احداث شود، تصریح کرد: این استخر در زمینی به مساحت 4 هزار و 400 متر مربع با زیربنای دو هزار متر مربع احداث می‌شود؛ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند مالکیت زمین را بر عهده داشت، اما با برگزاری نشست‌های متعدد، این زمین به شهرداری واگذار شد.

شهردار آبسرد با بیان اینکه این استخر سرپوشیده دو طبقه است، بیان داشت: یک طبقه با زیربنای یک هزار و 750 متر مربع شامل استخر، تریا، فضایی برای کودکان، جکوزی، سونای خشک و بخار در نظر گرفته و در دیگر طبقه آن، مجموعه ورزشی بدن‌سازی پیش‌بینی شده است.

 

قنبری افزود: این استخر طوری طراحی می‌شود که از آن می‌توان برای مسابقات استانی، کشوری و حتی جهانی استفاده کرد؛ همچنین در روزهای مختلف، بانوان و آقایان می‌توانند از استخر استفاده کنند و به نظر می‌رسد پروژه سوددهی باشد که قطعا مورد اقبال جوانان آبسردی قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

عکس از آرشیو خبرگزاری فارس


زمان انجام پروژههای احساسی در آبسرد به سر آمده است

نسخه چاپیارسال به دوستان
شهردار آبسرد:
زمان انجام پروژه‌های احساسی در آبسرد به سر آمده است

شهردار آبسرد با بیان اینکه زمان انجام پروژه‌های احساسی در آبسرد به سر آمده است، گفت: دیگر در آبسرد کار غیرمطالعه شده نخواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: زمان انجام پروژه‌های احساسی در آبسرد به سر آمده است

به گزارش خبرنگار کارون از آبسرد، پرویز قنبری  در جمع شماری از مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد اظهار داشت: احساسی با موضوعات و پروژه‌ها برخورد نمی‌کنیم؛ هر کاری که انجام آن در این شهر هدف‌گذاری می‌شود، ضابطه‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی بسته‌های فرهنگی، گردشگری و جذب سرمایه در آبسرد بیان داشت: آبسرد شهر جشنواره‌ها و رخدادهاست و می‌خواهیم با بسته‌های فرهنگی خاصی که در حال تدارک آن هستیم، امکانات حال حاضر و سالیان آینده را تأمین کنیم.

قنبری اضافه کرد: بنا به دیدگاه‌های مشاوران خاصی که برای این منظور برگزیده‌ایم، در صدد هستیم تا اقداماتی از قبیل کمپینگ‌های اقامتی و ورزشی، نمایشگاه‌های دائمی و فصلی و مواردی از این دست را در شهر آبسرد ایجاد کنیم.

شهردار آبسرد به دو گلایه از مدیران شهرستان دماوند پرداخت و گفت: نخستین گلایه به پیگیری‌های خوبی که در خصوص بخش شدن و ارتقای سیاسی آبسرد صورت گرفت، برمی‌گردد که متاسفانه این موضوع اکنون رها شده است.

قنبری افزود: هر چند جایگاه شهرداری قبل از تقسیمات سیاسی جدید قوی‌تر است، اما با استقرار بخشداری آبسرد که می‌تواند یکی از شاخصه‌های توسعه در آبسرد باشد، ادارات خدمت‌رسان دیگری در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و کارهای مردم به‌روزتر و بهتر پیگیری می‌شود؛ شهرداری نیز برای انجام این خواسته به‌‌حق مردم، همراه با برنامه‌های دولت خواهد بود.

دومین گلایه قنبری مربوط به انتقال آب از سرشاخه‌های تارود در فصل غیرزراعی بود که در توضیح آن بیان کرد: متاسفانه این امر که مهم‌ترین دغدغه کشاورزان، مدیران و ساکنان آبسرد است، مورد غفلت واقع شده و امسال اجازه این انتقال آب به سفره‌های زیرزمینی آبسرد صادر نشده است.

وی تصریح کرد: این موضوع به مرور زمان باعث از بین رفتن فضای سبز، محیط زیست و کشاورزی پررونق این منطقه می‌شود.

شهردار آبسرد ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران و صاحبان امکانات، از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا در راستای رفع مشکلات مردم آبسرد گام بردارند؛ چرا که با حل مشکلات سرمایه‌گذاران و همچنین مردم آبسرد، بحث درآمد مردم نیز افزایش یافته و خود این موضوع سبب آن می‌شود تا اهالی اراضی خود را با کاربری کشاورزی حفظ کنند و در نهایت طبیعت آبسرد نیز دست‌نخورده و سالم باقی می‌ماند.


واگذاری 2 هکتار زمین برای مسکن

خشدار رودهن خبر داد
واگذاری 2 هکتار زمین برای مسکن جوانان روستای جورد رودهن

بخشدار رودهن از واگذاری 2 هکتار زمین برای مسکن جوانان روستای جورد بخش رودهن خبر داد.

خبرگزاری فارس: واگذاری 2 هکتار زمین برای مسکن جوانان روستای جورد رودهن

به گزارش خبرگزاری فارس از رودهن، رضا طاهرخانی دوشنبه‏شب در دیدار مسئولان شهرستان دماوند با روستائیان بخش رودهن در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) روستای جورد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان دولت اسوه علم و تقوا بودند که با مشکلات اوایل انقلاب توانستند با تلاش‌های مضاعف، کشور را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه آن‌ها کشور را به گونه‌ای مدیریت کردند که نام و خاطرشان به یادگار ماند، افزود: این ایام حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها و مجموعه دولتشان است؛ دولت‌هایی که وقتی روی کار آمدند سعی کردند حکومت جمهوری اسلامی را به درستی مدیریت کنند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه روحانی، اعتماد مردم را با شعار تدبیر و امید به دست آورد، گفت: اینک معیشت و آرامش مردم در اولویت دولت قرار دارد و دولت روی کار آمده برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده است.

طاهرخانی با بیان اینکه دیدار با مردم و بررسی از نزدیک مشکلات آن‏ها از جمله کارهای دولت شهید رجایی بوده است، تصریح کرد: اکنون این راه توسط دولت گذشته و کنونی ادامه پیدا کرده است. اکنون مسئولان با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شوند و سعی می‌کنند در حد امکان بتوانند آن مشکلات را برطرف سازند تا آسایش و امنیت خاطر مردم را تأمین کنند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه یکی از دغدغه روستائیان، تامین مسکن برای جوانان است، بیان کرد: درصدد هستیم تا پایان شهریور ماه، 2 هکتار زمین را نقشه‏برداری کنیم و امیدواریم با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتوانیم فاز نخست را به جوانان واگذار کنیم.

طاهرخانی اضافه کرد: اگر چنان‌ چه ظرفیت قطعات زمین‌ها کم باشد، با درخواست به طور مجدد روستائیان فاز دوم را بررسی می‌کنیم و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‏دهیم.

وی در خصوص مشکلات آخر هفته روستائیان که مسافران زیادی برای گردش به باغ‌های شخصی آن‏ها وارد می‏شوند، گفت: در این زمینه نیروی انتظامی گشت‌های خود را در آخر هفته افزایش می‌دهد و باغ‌های شخصی با تابلو‌های راهنمایی مشخص شوند تا مسافران وارد آن‌ها نشوند


20 هزار واحد مسکن

به صورت نمادین در دماوند انجام شد
بهره‌برداری از 20 هزار واحد مسکن مهر استان تهران + تصاویر

20 هزار واحد مسکن مهر استان تهران با حضور رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به مناسبت هفته دولت به صورت نمادین در سایت جیلارد نو دماوند به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از 20 هزار واحد مسکن مهر استان تهران + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، بعد از ظهر امروز طی مراسمی با حضور رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و مسئولان شهرستان دماوند، 20 هزار واحد مسکن مهر استان تهران به مناسبت هفته دولت به صورت نمادین در سایت جیلارد نو شهرستان دماوند به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند در این زمینه بیان کرد: امروز یک‏هزار و 95 واحد مسکونی شهرستان دماوند که شامل پروژه‌های 99 ساله خودمالکی و اجاره پنج ساله است، به بهره‌برداری رسید.

ذکریا صفرزاده اظهار داشت: همچنین به طور هم‌زمان سه پروژه دیگر نظیر دو دستگاه پل عابر پیاده، ‌روکش آسفالت روستایی جاده وادان و راهدارخانه سه منظوره آبسرد افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن مهر سایت جیلارد نو افزود: واحد مسکونی که امروز افتتاح شد، شامل سایت‌های محک و جیلارد نو است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه تمام پروژه‌ها با اعتبار 3 میلیارد و 100 میلیون تومان به‌بهره‌برداری رسیده است،‌ گفت: خوش‌بختانه زیرساخت‌های لازم برای مسکن مهر محک انجام شده و در حال واگذاری هستیم.

صفرزاده با اشاره به راهدارخانه آبسرد تصریح کرد: این راهدارخانه به منظور استقرار نیروهای راهداری و ارائه خدمات جاده‌ای احداث شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/67015/ش


فاصله از مردم در دولت معنا ندارد

رماندار فیروزکوه:
فاصله از مردم در دولت معنا ندارد

فرماندار فیروزکوه گفت: فاصله از مردم در دولت معنا ندارد و پیوند مستحکم دولت با ملت موجب پاسداری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

خبرگزاری فارس: فاصله از مردم در دولت معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، عصر امروز مراسم تجلیل از کارمندان به مناسبت هفته دولت و مصادف با روز کارمند در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با حضور فرماندار، معاونان فرماندار فیروزکوه، فرمانده سپاه، بخشداران و سایر مدیران و برخی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، از کارمندان نمونه که از طرف مدیران دستگاه‌ها انتخاب شده بودند، با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در این مراسم ضمن آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و توفیق روزافزون همه خدمت‌گزاران صدیق جمهوری اسلامی و در رأس آنها رئیس جمهور و دولت خدمت‌گزار بیان کرد: همیشه و در تمام زمینه‌ها نگاه ارزشمند و اشارات روح‌انگیز امام جمعه فیروزکوه همواره برایمان موجب دلگرمی، هم‌فکری و هم‌افزایی است.

ابوالقاسم مهری اظهار داشت: دستگاه قضا در شهرستان فیروزکوه در مسیر رسیدگی به امور و شکایات، نقصان در تصمیمات و اقدامات تلاش داشته و با عنایت ویژه به کارکنان و مسئولان نگریسته و موجب امید و استحکام در سعی و تلاش بیشتر برای دستیابی به اهداف شده است.

وی به حمایت‌های نمایندگان مجلس که در امور مختلف موجب دلگرمی بیشتر مجریان و مدیران شده‌اند، اشاره کرد و با بیان لزوم توجه به خدمت خالصانه، بدون تعارف و مبالغه اظهار کرد: دولت یازدهم سعی دارد استحکام و استمرار فعالیت قوا را با حضور مردم تحکیم بخشد؛ چراکه هم در دولت و هم در نظام جمهوری اسلامی فاصله از مردم معنا ندارد.

مهری افزود: پیوند مستحکم دولت با ملت موجب پاسداری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است؛ به معنای عام در همه قوا و در رأس آن، مقام معظم رهبری قرار دارد و دولت هم به عنوان قوه مجریه بار سنگینی به دوش می‌کشد؛ بنابراین باید مراقب باشیم تا در حالت کبر قرار نگیریم و ساده زیستن و ساده‌روی را روش و شیوه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: کارمندان باید برای مردم حل‌المسائل باشند و به آنها در رفع مشکلاتشان آرامش دهند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هفته دولت خاطرنشان می‌کند تا در مسیر راه شهدا و صلحا حرکت کنیم و غافل از امور نباشیم، گفت: فرهنگ جبهه همه را به کمال رساند و هنوز هیچ دانشگاهی نتوانسته به این عظمت انسان‌ساز باشد