سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مانور مشترک آتش نشانی در پردیس برگزار شد

    نظر


برای آمادگی بیشتر مقابل حوادث احتمالی؛

مانور مشترک آتش نشانی در پردیس برگزار شد 

روابط عمومی شهرداری پردیس: مانور مشترک آتش نشانی و یکی از کارخانجات منطقه برای آمادگی بیشتر مقابل حوادث احتمالی در پردیس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، این مانور مشترک با حضور عوامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس و کارکنان یکی از کارخانجات شهر پردیس برگزار شد.


کارکنان این کارخانه پیش از مانور مذکور، طی یک دوره آموزشی با حضور کارشناسان زبده آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس، نکات لازم به هنگام وقوع حوادث مختلف را فرا گرفته بودند.

از جمله مهمترین اهداف مدیریت شهری پردیس از اجرای این طرح، ارتقای سطح آموزش کارکنان کارخانجات فعال در منطقه و آمادگی بیشتر این افراد به هنگام بروز سوانح احتمالی است.


در این مانور کارکنان کارخانه پس از ایجاد یک آتش فرضی و کنترل شده با نظارت دقیق عوامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس، موارد ارائه شده به آنها در دوره های آموزشی نظیر استفاده از دستگاه تنفس، نحوه تخلیه دود از محیط و ... را به صورت عملی تجربه کردند.

بی شک فراگیری آموزش های لازم برای کارکنان کارخانجات و همچنین سایر اماکن عمومی می تواند در کاهش حوادث و همچنین اثرات ناشی از وقایع احتمالی نقش بسزایی ایفا می کند.


بر پایه این گزارش، در حال حاضر سه مرکز آتش نشانی در شهر پردیس به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان می پردازند.


حدادی: حسرت شکست مقابل صربستان

    نظر
جام جهانی 2014 بسکتبال - اسپانیا
حدادی: حسرت شکست مقابل صربستان را می‌خورم/ مسئولان رئال فعلا صحبتی با من نداشته‌اند

سنتر تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: پیروزی مقابل صربستان در مشت‌مان بود، اما بدشانسی آوردیم و هنوز هم حسرت آن شکست را می‌خورم.

خبرگزاری فارس: حدادی: حسرت شکست مقابل صربستان را می‌خورم/ مسئولان رئال فعلا صحبتی با من نداشته‌اند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال کشورمان در چهارمین بازی خود و پس از سه شکست در جام جهانی موفق شد عصر روز گذشته موفق شد مصر را 88 بر 73 از پیش رو بردارد.

در چهار بازی گذشته حامد حدادی یکی از موثرترین بازیکنان ایران بوده و در دو مسابقه مقابل صربستان و مصر بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

سنتر تیم ملی بسکتبال و ارزشمندترین بازیکن آسیا که این روزها مورد توجه تیم‌های اروپایی به خصوص رئال مادرید اسپانیا قرار گرفته است. وی در خصوص این رقابت‌ها با خبرگزاری فارس به گفت‌وگو نشست.

مشروح مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

* 4 بازی سخت را در جام جهانی پشت سر گذاشتید، چطور بود؟

به هرحال وقتی در جام جهانی وارد می‌شوید هیچ مسابقه راحتی نخواهید داشت. همه دیدند که اسپانیا و برزیل از قدرت‌های بسکتبال جهان هستند و هر نوع دفاعی می‌کردیم آنها روزنه‌ای برای امتیازآوری پیدا می‌کردند. واقعا زورمان به این دو تیم نمی‌رسید، اما مقابل صربستان و مصر بازی بهتری را به نمایش گذاشتیم.

* چند سال با مارک گسول در ممفیس آمریکا هم بازی بودید، قبل و بعد از بازی با اسپانیا با وی در ارتباط بودی؟

من همیشه با او در ارتباط هستم و با هم در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کنیم.

*وقتی برادران گسول همزمان در زمین بودند کارت مشکل‌تر می‌شد؟

آنها چندین سال است که در NBA بازی می‌کنند و هم تکنیک و هم تجربه‌شان بهتر و بیشتر از من است. دو بازیکن هم پست من وقتی در زمین باشند مسلما یکی از آنها آزادتر کار می‌کند. البته اوشین ساهاکیان هم تلاش زیادی برای کنترل آنها کرد.

*بازی با صربستان شانس پیروزی داشتیم، اما نیمه دوم شرایط تغییر کرد، دلیلش چه بود؟

خودم به شخصه تنها برای برد مقابل این تیم وارد میدان شدم و یک مقدار هم هیجان‌زده شده بودم. می‌توانستیم پیروز هم شویم، اما بدشانسی آوردیم. به نظرم داوری هم یک مقدار مشکل داشت. وقتی چهارمین خطا را از من گرفتند با احتیاط بازی کردم و دستم بسته شد؛ چون تنها یک شانس خطای دیگر داشتم و سعی کردم تا پایان بازی در زمین بمانم. تا آخر مسابقه جنگیدیم و فکر می‌کنم کم تجربگی هم در این شکست دخیل بود. واقعا برای این شکست حسرت خوردم، چون پیروزی در دست‌مان بود.

*بازی با مصر نخستین برد ایران را رقم زد، این مسابقه چطور بود؟

این بازی نسبت به سه مسابقه قبلی راحت‌تر بود. مصر هم از تیم‌های خوب قاره آفریقاست، اما ما بهتر از آنها بودیم و برنده هم شدیم. فکر می‌کنم این برد برای دیدار با فرانسه کمک زیادی به ما کند.

* فکر می‌کنید شانس صعود داشته باشیم، با توجه به اینکه آخرین بازی‌مان مقابل فرانسه است؟

کار بسیار سختی مقابل فرانسه داریم. آنها قهرمان اروپا شده‌اند و تیم خوبی دارند. برای صعود باید با بیش از 15 امتیاز اختلاف به برتری برسیم.

* رسانه‌های خبری از عملکرد خوبت تجلیل کردند و رئال مادرید هم برای جذب زیر نظرت دارد، نظرت چیست؟

من همیشه سعی کرده‌ام بهترین بازی‌ها را برای تیم ملی کشورم به نمایش بگذارم و کم کاری نکنم. در مورد خبر زیر نظر داشتنم توسط مسئولان رئال مادرید هم چیزهایی شنیده‌ام.

* اگر پیشنهادی از سوی رئالی‌ها شود، چه تصمیمی می‌گیری؟

فعلا تمرکزم روی جام جهانی است. بعد از این رقابت‌ها بهترین تصمیم را می‌گیرم


شبکه اطلاعرسانی دانا فیلتر شد

    نظر

شبکه اطلاع‌رسانی دانا فیلتر شد

شبکه اطلاع‌رسانی دانا از شب گذشته فیلتر شد.

خبرگزاری فارس: شبکه اطلاع‌رسانی دانا فیلتر شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، شب گذشته شبکه اطلاع‌رسانی دانا فیلتر شد و این فیلتر تا کنون ادامه دارد.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان نزدیک به این شبکه اطلاع‌رسانی و همچنین معاون نگهداری زیرساخت (مخابرات) این فیلتر از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته است.


تکمیل محورهای ارتباطی تهران

    نظر
معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد
تکمیل محورهای ارتباطی تهران ـ سمنان حداکثر تا پایان سال 94

معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: بیشتر مسیر محورهای تهران- سمنان در استان تهران وجود دارد که به همین علت، تکمیل این محورها در استان حداکثر تا پایان سال 94 انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: تکمیل محورهای ارتباطی تهران ـ سمنان حداکثر تا پایان سال 94

حسن کریمی در حاشیه نشست مشترک مسئولان استان‌های تهران و سمنان برای حل مشکلات دو محور مواصلاتی تهران و سمنان در فرمانداری شهرستان دماوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند با بیان اینکه برای پیگیری دو پروژه مشترک مهم، نشستی با حضور مسئولان استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، محور سیمین‌دشت - فیروزکوه و دیگری محور کیلان- ایوانکی است.

وی با بیان اینکه 70 کیلومتر طول مسیر محور سیمین‌دشت - فیروزکوه در استان تهران قرار دارد، افزود: 50 کیلومتر آن وضعیت به نسبت قابل قبولی دارد که در اولویت دوم پروژه قرار دادیم و در 20 کیلومتر باقیمانده با همت اداره کل راه و شهرسازی، احداث هشت کیلومتر آن آغاز شده است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تعهد کرده که تا پایان آبان ماه هشت کیلومتر را آسفالت کرده و به بهره‌‌برداری برساند، گفت: 12 کیلومتر مابقی را در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال و در نهایت حداکثر تا نیمه نخست سال 94 به بهره‌برداری می‌رسانیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

کریمی با اشاره به پروژه محور کیلان- ایوانکی تصریح کرد: این محور 22 کیلومترش در استان تهران قرار دارد که پنج کیلومتر آن با همت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سال‌های گذشته تکمیل شده و قرار شد تا 17 کیلومتر بقیه این محور حداکثر تا نیمه نخست سال 94 تکمیل شود و بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین با مسئولان استان سمنان به توافقاتی رسیدیم که آن‌ها نیز هم‌زمان پروژه‌های سمت خود را تکمیل کنند؛ با توجه به اینکه مسیرهای کمتری در حوزه سمنان باقی مانده، پروژه‌ها تقریبا تکمیل شده و کار سمنان با این دو پروژه تا پایان سال 93 تمام است و آن‌ها به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار تهران بیان داشت: بیشتر مسافت محورهای تهران - سمنان در استان تهران وجود دارد که به همین علت، تکمیل این محورها در استان تهران حداکثر تا پایان سال 94 انجام می‌شود.

کریمی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی استان تهران در هفته دولت افزود: در سطح استان تهران، 612 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که حدود هزار میلیارد تومان آن مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان تهران بود


تیم کشتی پیشکسوتان ایران قهرمان شد

مسابقات بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان؛

تیم کشتی پیشکسوتان ایران قهرمان شد

بلگراد-ایرنا- تیم کشتی آزاد کار پیشکسوتان ایران در سومین رقابت های کشتی آزاد پیشکسوتان جهان در صربستان با مجموع 27 مدال به مقام قهرمانی جهان دست یافتند.

به گزارش ایرنا، تیم کشتی پیشکسوتان ایران که در سومین رقابت های کشتی آزاد پیشکسوتان جهان در صربستان با شش گروه سنی شرکت کرده بود در مجموع 9 مدال طلا، 6 مدال نقره و 12مدال برنز را کسب کرد.

مقام های دوم و سوم در این دور از رقابت ها را کشورهای روسیه و آمریکا از آن خود کردند.

در سومین روز از رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان که در گروه A برگزار شد، عبدالرضا رستگار در وزن 58 کیلوگرم، ابوذر شیری در وزن 69 کیلوگرم و جواد صمدی روشن در وزن 76 کیلوگرم با غلیه بر حریفان سرسخت خود مدال طلا را از آن خود کردند.

محمد حسن بهنود عشری در وزن 76 کیلوگرم مدال نقره و ابراهیم توکلی در وزن 130 کیلوگرم و احد گرجی در وزن 63 کیلوگرم مدال برنز را بدست آوردند.

در دومین روز از رقابتهای بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان مسابقات در گروه های C و D برگزار شد که منصور حقیقت دوست در وزن 69 کیلوگرم، محمد کاظم نریمانی کناری در وزن 76 کیلوگرم و حبیب خواجوندی در وزن 97 کیلوگرم با غلبه بر حریفان خود مدال طلا را از آن خود کردند.

هرمز الماسی در وزن 85 کیلوگرم، داوود بنی نصرت در وزن 97 کیلوگرم، علی اکبر چیر سرایی در وزن 130 کیلوگرم مدال نقره را بدست آوردند.

پرویز جعفری در وزن 76 کیلوگرم، سیامک عزتی در وزن 97 کیلوگرم، اکبر افراشته در وزن 130 کیلوگرم و بابک حیدری در وزن 97 کیلوگرم مدال برنز را برای کشورمان کسب کردند.

در روز اول مسابقات نیز رحیم ابوئی در وزن 130 کیلوگرم، رضا حداد در وزن 76 کیلوگرم و مهدی مرادی در وزن 130 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کردند.

موجی بوشهری در وزن 58 کیلوگرم و بلند پور در وزن 63 کیلوگرم نیز با شکست دادن رقبای سرسخت خود مدال نقره را بدست آوردند.

و علی محمد طاهری در وزن 58 کیلوگرم، محمد جواد رضائیان در وزن 69 کیلوگرم، رحمت شریفی در وزن 97 کیلوگرم، رسول طغیانی در وزن 76 کیلوگرم، گودرز کرمانی در وزن 97 کیلوگرم، بابک حیدری در وزن 97 کیلوگرم هم مدال برنز را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که پنجشنبه شب در هتل کروان پلازا بلگراد برگزار شد به تمام اعضای تیم کشتی آزاد کار پیشکسوتان کشورمان هدایایی را به پاس قدردانی از زحمات این قهرمانان هدیه کرد.

عبدالرضا رستگار در وزن 58 کیلوگرم که با ضربه فنی کردن حریف آمریکایی خود مدال طلا را بر گردنش آویزان کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد ضمن قدردانی و تشکر از خانواده خود و تمامی کسانی که در اعزام گروه کشتی پیشکسوتان کشورمان به صربستان تلاش داشتند، این دور از مسابقات را در سطح بسیار خوب توصیف کرد.

جواد صمدی روشن نیز در وزن 76 کیلوگرم که با پیروزی بر حریف آلمانی خود مدال طلا را بدست آورد به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود مشکلات زیاد و فرصت کم برای آمادگی جهت شرکت در این رقابت ها موفق شدم که مدال طلا را بدست بیاورم و این مدال را به خانواده و میهمن عزیزم هدیه می کنم.

محمد حسن بهنود عشری در وزن 76 کیلوگرم که مدال نقره را در آخرین روز مسابقات در رشته آزاد بدست آورد نیز اظهار داشت: به تمامی هموطنان عزیز توصیه می کنم که ورزش را در اولویت کارهای خود قرار بدهند، زیرا که با ورزش می توانند سلامتی خود را برای خود، خانواده و میهمن عزیزمان تضمین کنند.

کشتی گیران فرنگی کار کشورمان که روز چهارشنبه وارد بلگراد شدند در روز پنجشنبه در گروه های F،E و B وزن کشی کردند و رقابت های خود را در روز جمعه شروع می کنند.

کشتی گیران فرنگی کار ایرانی در وزن های 58، 63، 66، 71، 76، 85، 97 و 97 به بالا به مصاف حریفان خود می روند.

در سومین دور رقابت بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در صربستان بیش از 700 شرکت کننده از بیش از 50 کشور جهان از جمله ایران، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ژاپن، کوبا، لهستان، صربستان، مجارستان، ترکیه، آمریکا، کرواسی، بلاروس، هند، گرجستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان شرکت دارند.

تیم کشتی فرنگی پیشکسوتان جمهوری اسلامی ایران در دومین دور رقابت های بین المللی کشتی فرنگی پیشکسوتان جهان در صربستان در سال 2010 با مجموع 23 مدال به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود.

صربستان پیش از این، در سالهای 2005 و 2010 میزبان رقابت های بین المللی کشتی پیشکسوتان جهان در رشته های آزاد و فرنگی بوده است


مراسم تولد جهان پهلوان تختی برگزار شد

مراسم تولد جهان پهلوان تختی برگزار شد

تهران- ایرنا-مراسم سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی شامگاه چهارشنبه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، جمعی از پیشکسوتان این رشته ورزشی، اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، ملی پوشان، خبرنگاران و علاقه مندان به تختی حضور داشتند.

در این مراسم پهلوان منصور مهدی زاده هم دوره زنده یاد تختی، خاطراتی از آن پهلوان بیان کرد.

همچنین در این مراسم از تندیس جهان پهلوان تختی رونمایی و از اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان تقدیر شد.

غلامرضا تختی در پنجم شهریور ماه 1309 در یکی از جنوبی ترین محلات تهران یعنی خانی آباد به دنیا آمد و یک طلا و دو نقره بازی های المپیک، دو طلا و دو نقره مسابقات قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی را کسب کرد.


صعود آرسنال، بایرلورکوزن و اتلتیک بیلبائو در شب حذف ناپولی

صعود آرسنال، بایرلورکوزن و اتلتیک بیلبائو در شب حذف ناپولی

تهران-ایرنا- مرحله انتخابی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری 5 دیدار در دور برگشت پلی آف خاتمه یافت که در پایان تیم های بایرلورکوزن آلمان، آرسنال انگلیس و اتلتیک بیلبائوی اسپانیا جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از یورواسپورت، تیم فوتبال آرسنال انگلیس موفق شد چهارشنبه شب میهمان خود، بشیکتاش ترکیه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با همین نتیجه پیروز شود و صعود کند. در این بازی برای آرسنال الکسیس سانچس در دقیقه 45 گلزنی کرد.

در دیگر بازی مهم چهارشنبه شب در اسپانیا، اتلتیک بیلبائو میزبان ناپولی ایتالیا بود که این بازی در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود بیلبائو خاتمه یافت تا تیم چهارم فصل گذشته لالیگا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 2 پیروز شود و در جمع 32 تیم مرحله گروهی قرار بگیرد. گل های این بازی را مارک همشیک در دقیقه 47 برای ناپولی و آریتس آدوریس 2 بار در دقایق 61 و 69 و ایبای گومس در دقیقه 74 برای بیلبائو به ثمر رساندند.

نتایج سایر بازی ها به شرح زیر است:

**بایرلورکوزن (آلمان) 4 - کپنهاگن (دانمارک) صفر

**مالمو (سوئد) 3 - سالزبورگ (اتریش) صفر

**لودوگورتس رازگراد (بلغارستان) یک - استوا بخارست (رومانی) صفر


انار از بروز آلزایمر جلوگیری می کند

انار از بروز آلزایمر جلوگیری می کند

تهران - ایرنا - پژوهش های محققان دانشگاه سنت لوییس آمریکا نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در انار از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

به گزارش روز جمعه گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، ترکیبات موجود در انار خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند که در جلوگیری از بیماری آلزایمر موثر هستند. التهاب یکی از مهمترین دلایل بیماری آلزایمر، پارکینسون، آرتریت روماتویید و سرطان است.

در این گزارش مصرف منظم انار برای جلوگیری از آلزایمر توصیه شده است.

برای درمان آلزایمر معمولا از داروی های ضد التهابی مانند ایندومتاسین استفاده می شود که همین ترکیب نیز در انار وجود دارد.

انار حاوی ویتامین های K، Cو B5 و مواد معدنی کلسیم، آهن، روی، منیزیم و فسفر است. برخی از خواص انار عبارتند از :

• کاهش استرس

• محافظت در برابر سرطان

• کاهش بیماری های قلبی

• جلوگیری از یبوست و کمک به هضم غذا

• افزایش اشتها

• دارای خاصیت چربی سوزی

• جلوگیری از پیری

• کاهش احتمال سرطان سینه

بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود.

این بیماری از دیدگاه علمی بر اثر کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز بروز می کند و به این ترتیب انتقال پیام های عصبی مختل می شود.

دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می تواند منجر به این بیماری شود.

آلزایمر در سال 1906 توسط یک پزشک آلمانی به نام آلویس آلزایمر شناسایی شد. در زمان طبابت این پزشک، زنی بر اثر یک بیماری روانی غیر عادی فوت کرد و قبل از مرگش نشانه هایی شامل از دست دادن حافظه، مشکلات تکلم و رفتار غیر قابل پیش بینی در او بارها دیده شده بود.

آلویس آلزایمر پس از بررسی مغز این زن دریافت که بافت مغز او طبیعی نبوده است و با مطالعه بیشتر، بیماری زوال عقل را شناسایی کرد. پس از مرگ این دانشمند، شایع ترین نوع بیماری زوال عقل، آلزایمر نام گرفت.

افزایش سن هنوز هم بزرگترین عامل خطر آلزایمر است که از آن گریزی نیست ولی با رعایت اصول بهداشتی و روانی می توان از این اختلال جلوگیری کرد و تمام افراد مسن محکوم به ابتلا به آلزایمر نیستند.

پیشگیری از آلزایمر چند راهکار ساده دارد که اکثر افراد از آن بی خبرند. تحقیقات اخیر پژوهشگران کمبریج نشان می دهد که آلزایمر هفت علت عمده دارد که عبارتند از :

• دیابت

• آغاز فشار خون بالا از دوران جوانی

• چاقی

• عدم تحرک

• افسردگی

• استعمال دخانیات

• نداشتن تحصیلات آکادمیک

در حال حاضر بیش از 5.2 میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا هستند که از این میان 200 هزار نفر جوان تر از سن ابتلا به آلزایمر؛ یعنی 65 سال، هستند. تعداد مبتلایان به آلزایمر و بیماری های مشابه در جهان حدود 36 میلیون نفر گزارش شده است.

آمار منتشر شده از انجمن آلزایمر آمریکا قابل تامل است؛

- از هر 4 فرد مبتلا به آلزایمر، فقط بیماری یک نفر تشخیص داده می شود و تحت درمان قرار می گیرد.

- در هر 67 ثانیه، یک نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا می شود.

- آلزایمر مهمترین دلیل از کار افتادگی سالمندان در سراسر جهان است.

- هزینه نگه داری از بیماران مبتلا به آلزایمر در آمریکا حدود 220 میلیارد دلار در سال است.

- سالانه بیش از 17 میلیارد ساعت توسط 15 میلیون آمریکایی، صرف مراقبت از کسانی می شود که در خانواده ها به آلزایمر مبتلا هستند.

- هزینه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان حدود 605 میلیارد دلار است که معادل یک درصد از تولیدات ناخالص داخلی کل جهان است.

- آلزایمر ششمین علت مرگ و میر در آمریکاست.

- از هر 3 سالمند در سراسر دنیا، یک مورد بر اثر آلزایمر یا دیگر انواع زوال عقل جان خود را از دست می دهد.

بررسی های محققان مرکز آلزایمر آمریکا نشان می دهد که احتمال ابتلای بانوان به آلزایمر پس از 60 سالگی، دو برابر سرطان سینه است.

در ادامه تحقیقات آمده است که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از 60 سالگی 1 به 6 است؛ در حالیکه این رقم در مردان 1 به 11 است.



*** فراگیری زبان دوم از بروز آلزایمر جلوگیری می کند

مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس نشان می دهد که فراگیری زبان دوم مهمترین عامل برای سلامت حافظه و جلوگیری از زوال عقل است. حتی اگر زبان دوم در بزرگسالی آموخته شود، سلامت مغز و دوام حافظه تضمین می شود.


صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط بیمه ایران

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران:

صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط بیمه ایران

تهران - ایرنا - مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران از صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این نوع بیمه نامه ها بعد از تحریم ها بومی شده است.

سیدکاظم ملکوتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بیمه نامه های ولکار که مربوط به بیمه های سندیکای ولینگتون انگلستان است، افزود: براساس آن برای طرح های آبی بیمه نامه هایی متناسب با طرح های آبی تدوین شده است.

وی ادامه داد: سکوهای نفتی، تاپ سایت ها، خطوط لوله در دریا و همچین طرح های فراساحلی تحت پوشش این بیمه نامه قرار خواهند گرفت.

این مقام مسوول در بیمه ایران تصریح کرد: این نوع بیمه در ایران تا قبل از تحریم توسط سایر کشورها ارایه می شد اما بعد از تحریم بیمه نامه ها بومی شد و در داخل کشور صادر می شود.

وی با بیان آنکه مدیریت بیمه های مهندسی مسوولیت دارای دو بخش است، اظهار داشت: در بخش بیمه های مهندسی تمام پروژه ها چه در مرحله ساخت و چه مرحله بهره برداری در قالب بیمه های مهندسی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران ادامه داد: طرح های در حال ساخت نیز دارای دو بخش است که در این نوع بیمه نامه ها تمام خطر پیمانکاران، تمام خطر نصب، بیمه جامع پروژه و بیمه نامه ولکار (سازه های دریایی همانند خطوط لوله و سکوهای نفتی) ارایه می شود.

وی با اشاره به صدور بیمه نامه های جدید برای این بخش، تصریح کرد: در بیمه جامع پروژه ها تمام خطراتی که در ساخت پروژه ها قرار دارند غیر از استثنائات بیمه نامه مشمول بیمه می شوند.

ملکوتی گفت: با توجه به سابقه و تجربه 50 ساله بیمه ایران در رشته بیمه های مهندسی این شرکت به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی در این بخش فعال است و راهبری بیمه طرح های مهندسی را به عهده دارد.

به گفته وی، حدود 55 درصد صدور بیمه نامه های مهندسی در طرح های اجرایی و ساخت و ساز پروژه های عمرانی و غیر عمرانی در کشور توسط بیمه ایران انجام می شود.

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران، اظهار داشت: هرچند بخشی از بیمه های مهندسی با توجه به تحریم ها به صورت کنسرسیوم صادر می شود اما با این وجود سهم بیمه ایران به طور متوسط به حدود 50 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه، بخشی از بیمه های مهندسی نیز در ارتباط با ساخت و ساز و بخش دیگر مربوط به واحدهای صنعتی ساخته شده ای می باشد که وارد مرحله بهره برداری شده است، افزود: بیمه نامه های تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات، پیمانکاری و جامع اموال از جمله این بیمه ها می باشد.

ملکوتی تصریح کرد: تمام پالایشگاه های گاز و نفت و واحدهای پتروشیمی و نیروگاه ها تحت پوشش بیمه نامه جامع اموال بیمه ایران هستند.

به گفته وی، حق بیمه دریافتی در چهار ماهه ابتدای سال در رشته مهندسی 807 میلیارد ریال بوده که از رشد 104 درصدی برخوردار است و این امر ناشی از سیاست های جدید دولت تدبیر و امید مبنی بر اهمیت ویژه در ارتباط با پروژه های عمرانی می باشد. خسارت پرداختی این دوره نیز 62 میلیارد ریال است که رشد 24 درصدی داشته است.

این مقام مسوول در بیمه ایران در پاسخ به چرایی افزایش خسارت پرداختی در این شاخه بیمه ای، گفت: بیمه های مهندسی جزو بیمه های اموال است که بیمه نامه هایی مدت دار است و براساس زمان اجرای طرح بیمه نامه صادر می شود.

به گفته وی، حدود 80 درصد خسارت های پرداختی در چهار ماهه ابتدای سال جاری مربوط به معوقات سال های گذشته می باشد که امسال پرداخت شده است.

وی درباره آمار بیمه نامه های صادره در رشته بیمه مهندسی، اظهار داشت: هرچند تعداد بیمه نامه ها در بیمه های مهندسی کم است اما ارزش قراردادهای آن بالاست.

ملکوتی عمده خسارت پرداختی در بخش مهندسی را در این شرکت در چهار ماهه ابتدای سال برای پتروپارس 13 میلیارد ریال، خطوط لوله مخابرات 9 میلیارد و 500 میلیون ریال، حفاری شمال 4 میلیارد و 700 میلیون ریال و وزارت راه یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.

وی درباره حوزه بخش مسوولیت نیز تصریح کرد: بیمه نامه های مسوولیت کارفرما، مسولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی، مسولیت پزشکان، بیمه نامه های اعتباری، بیمه نامه ترانزیت کالا، بیمه های سی ام آر (کنوانسیون حمل بین المللی جاده ای) و بیمه مسوولیت کیفیت محصول از جمله بیمه نامه های مسولیت است.

وی ادامه داد: بیمه ایران در این بخش در چهار ماهه ابتدای سال 1536 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که رشدی معادل 17 درصد داشته ضمن آنکه خسارت پرداختی این بخش نیز 515 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به بیمه مسوولیت کارفرما در طرح های عمرانی و غیرعمرانی، اضافه کرد: بیش از نیمی از پرداخت ها در این بیمه نامه مربوط به دیه فوت و نقص عضو است.

ملکوتی گفت: در مجموع حق بیمه تولیدی در مدیریت بیمه های مهندسی و مسولیت در چهار ماهه ابتدای امسال 2343 میلیارد ریال بوده که رشد 37 درصدی داشته و خسارت پرداختی 577 میلیارد ریال بوده که از رشد 20 درصدی برخوردار است.

مدیر بیمه های مهندسی مسولیت بیمه ایران درباره طرح های این شرکت نیز افزود: در مدیریت بیمه های مهندسی مسولیت طرح ها و پیشنهاداتی ارایه کردیم که از جمله آن اجرای طرح گواهی تک برگی برای شرکت های حمل و نقل به منظور شفافیت و کنترل ریسک است.

وی ادامه داد: طرحی نیز توسط بیمه ایران به بیمه مرکزی ارایه شده که براساس آن پوشش بیمه مسولیت رانندگان ایرانی عازم اقلیم کردستان عراق که در صورت صدمات جسمانی (فوت و جرح و نقص عضو) ارایه خواهد شد.

ملکوتی بیمه شهریه دانشجویی را ازدیگر طرح های بیمه ایران دانست و گفت: براساس این طرح اگر دانشجویی براثر حادثه امکان حضوردر جلسه امتحان را نداشته باشد و هزینه شهریه بر او مترتب گردد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی بیمه عدم نفع بازیکنان لیگ برتر باشگاه ها را از دیگر طرح ها ذکر کرد و افزود: این طرح هم اکنون در یکی از باشگاه های ورزشی به عنوان پایلوت در حال انجام است و مذاکراتی در خصوص چارچوب فنی و ارزیابی ریسک آن انجام شده که در صورت مطلوبیت طرح به سایر استانها تسری می گردد.