سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

احداث کمربندی مهمترین دغدغه شهرداری رودهن

شهردار رودهن مطرح کرد
احداث کمربندی مهم‌ترین دغدغه شهرداری رودهن

شهردار رودهن گفت: بار ترافیکی سنگینی در رودهن به دلیل قرار گرفتن در معرض جاده هراز حاکم است که با این وجود احداث کمربندی در این منطقه ضرورت دارد.

خبرگزاری فارس: احداث کمربندی مهم‌ترین دغدغه شهرداری رودهن

مهرداد حنیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارون در رودهن با بیان اینکه سه بلوار «امامت»، «امیرکبیر» و «لاله‏‌سرا» از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین محورهای مواصلاتی شهر رودهن به حساب می‌آید، افزود: در گذشته سامانه آبیاری فضای سبز این محورها سنتی بود که با تصویب شورای اسلامی شهر و اقدام عملی شهرداری، مدتی است آبیاری این محورها مکانیزه شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب و صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیاتی، طراوت و شادابی را به فضای سبز بازگردانده است.

حنیفی با اشاره به اجرا نشدن پروژه‌های بوستان «پرچم» و شهرک «طلاسازان» بیان کرد: در پروژه بوستان پرچم فعالیت خاصی صورت نگرفت و بنا به دلایل مختلفی این پروژه ابتر و تعطیل ماند؛ با وجود اینکه می‌توانستیم با اتکا به توان مهندسان و بهره‌گیری از دانش آن‌ها مانع از رسیدن این پروژه به این مرحله شویم؛ اما درصدد هستیم تا با رایزنی‌های مختلف وضع فعلی این پروژه را تبدیل به احسن کنیم.

وی در خصوص شهرک «طلاسازان» گفت: با وجود اینکه مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه توسط شهرداری رودهن برای بخش خصوصی صادر شده بود، اما متاسفانه پیمانکار احداث آن به تعهدات مالی خود پایبند نبود و مجوزهای صادر شده در شرف ابطال قرار گرفته‌اند، همچنین از ادامه فعالیت این پروژه با وجود اینکه گودبرداری‌های لازم را نیز انجام داده است، جلوگیری به عمل آمد.

شهردار رودهن اضافه کرد: با توجه به اینکه برای این پروژه سر و صدای زیادی در کشور برپا شد و رسانه‌های گروهی نیز به موضوع احداث آن بسیار اشاره کردند؛ اما متاسفانه بنا به پایبند نبودن تعهد پیمانکار، این پروژه ملی تعطیل است.

حنیفی با بیان اینکه در شهر رودهن شاهد بافت فرسوده نیستیم، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ساخت و سازها در رودهن جدید است، فاقد بافت فرسوده در این شهر هستیم؛ اما در حریم شهر، بافت فرسوده شامل منازل و اماکن وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از نمادها و شاخص‌های شهرداری رودهن اعطای امتیازات ویژه بابت ترمیم و مرمت اماکن قدیمی است که در صورت درخواست شهروندان این تسهیلات ویژه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

شهردار رودهن مهم‌ترین دغدغه شهرداری را احداث کمربندی دانست و اظهار کرد: بار ترافیکی سنگینی در شهر رودهن به دلیل قرار گرفتن در معرض جاده «هراز» حاکم است که نمونه بارز عینی آن در تعطیلات عید سعید فطر دیده شد که متاسفانه شاهد قفل شدن ترافیک و ایجاد گره‌های کور فراوان ترافیکی در شهر رودهن و اطراف آن بودیم.

حنیفی تصریح کرد: متاسفانه هر از چند گاهی اخبار ناخوشایندی مبنی بر تصادفات شدید با صدمات جرحی در رودهن و محورهای ورودی و خروجی آن شاهد هستیم و با عنایت به اینکه بحث کمربندی رودهن، بیش از 12 سال پیش مورد اشاره دولت قرار گرفته بود، از بحث محلی و منطقه‌ای خارج و تبدیل به معضلی ملی شده است.

وی خواستار شد: عاجزانه از متصدیان امر و مسئولان مرتبط تقاضا داریم که به این نیاز ملی پرداخته و باعث کاهش معضل ترافیکی این منطقه از کشور شوند که در پی رفع این مشکل در وقت و انرژی مردم صرفه‏‌جویی شده و موجبات تکریم و احترام مردم را به وجود بیاورند.