سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زنان به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند

امام جمعه دماوند:

ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد/ زنان به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه برگزاری رزمایش تنگه هرمز به بازتاب‏های سیاسی در جهان انجامید، گفت: ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز 16 دی ماه سال 59 و شهدای دانشجوی این روز اظهار کرد: در این روز برگ زرین دیگری برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.
وی با بیان اینکه این روز به عنوان روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این روز دشت هویزه کربلای ایران شد که نظر نسل‏های آینده را به این مکان به عنوان یک یادمان بزرگ برای ماندگاری در ذهن آنها جلب می‏کنیم.
امام جمعه دماوند ضمن گرامیداشت یاد شهید
سیدحسین علم‏الهدی تصریح کرد: همچنین درگذشت این پدر بزرگ، ذبیح‏الله حاجی‏بخشی را تسلیت می‏گوییم و یاد وی را گرامی می‏داریم که این مرد بزرگ پس از درگذشت خود در کنار یاران شهیدش آرام گرفت.
 
* زنان ایرانی به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند
علاءالدینی همچنین با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد ادامه داد: پس از آن که مردم از نقشه رضاخان برای به تاراج گذاشتن ارزش‏های دینی در قالب کشف حجاب مطلع شدند، اعتراضات سراسری آغاز شد.
وی تاکید کرد: آن روز مردم برای مقابله با کشف حجاب قیام کردند تا از این ارزش الهی پاسداری کنند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: امروز نیز باید ارزش حجاب را در جامعه گرامی بداریم و برای پاسداشت آن تلاش کنیم تا بتوانیم در مملکت اسلامی شاهد روزی باشیم که ارزش حجاب یک ارزش همه
‏گیر باشد.
علاءالدینی اظهار کرد: امروز باید زنان جامعه ایران به یاد کسانی باشند که در راه مقابله با بدحجابی جان باختند.
 
* روحانیت در خط مقدم مبارزه با توطئه‏های دشمن هستند
وی همچنین با اشاره به چاپ مقاله‏ای از سوی ساواک و توهین به ساحت مقدس امام خمینی (ره) بیان کرد: قیام خونین مردم قم برای مقابله با این مقاله صورت گرفت.
امام جمعه دماوند اظهار کرد: روحانیت همواره در خط مقدم مبارزه به توطئه‏های پیچیده دشمن بوده‏اند و دشمن همواره سعی می‏کرد که آنها را با توطئه منزوی کند.
علاءالدینی اضافه کرد: دشمنان با شیوه‏های مختلفی همچون تبعید، کشتن، زندانی کردن و گاهی نیز با استفاده از قلم قصد منزوی کردن روحانیت را داشتند.
وی اظهار کرد: در آن زمان نیز ساواک با چاپ مقاله‏ای به ساحت امام خمینی (ره) جسارت کرد و مردم نیز قیام کردند تا ساواک و نظام شاهنشاهی را از کار خود پشیمان کنند.
امام جمعه دماوند بیان کرد: ساواک با این مقاله می‏خواست امام خمینی (ره) را منزوی کند؛ اما این اقدام آنها مبدایی برای پیروزی انقلاب و در سال 57 شاه مجبور به خروج از ایران شد.
علاءالدینی تاکید کرد: خداوند متعال اراده کرده که دشمنان طوری پازل ما را بچینند که پیروزی به نفع مسلمین رقم بخورد.
وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع سنگربانانی که در خارج از کشور فعالیت می‏کنند، افزود: دیپلماسی ما باید به دنبال حفظ هویت ملی باشد و آنها باید مبنای اسلام و جمهوری اسلامی را باور داشته باشند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه این سنگربانان نباید در برابر ارزش‏های اسلامی کوتاه بیایند، گفت: در دوره‏های قبل هر چه پایبندی‏مان به این ارزش‏ها بیشتر بود، اقتدار ما بیشتر شده است.
علاءالدینی ادامه داد: هیچ کشوری از طریق مذاکره با آمریکا نتوانسته مشکلات خود را برطرف کند بلکه هر کشوری این کار را انجام داده مشکلاتش بیشتر شده است.
وی افزود: اگر در امتداد سیاست‏های راهبردی رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، خواهیم دید که عزت ما حفظ خواهد شد.
 
* ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد
امام جمعه دماوند تصریح کرد: برگزاری رزمایش تنگه هرمز به بازتاب‏های سیاسی در جهان انجامید و مقابله با تهدیدات را به جهانیان نشان دادیم.  
علاءالدینی با بیان اینکه ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد، تصریح کرد: دشمن اگر تهدیدمان کند، فرزند عاشورا و اگر تحریممان کند، فرزند رمضان هستیم.
وی ادامه داد: عده‏ای در پازل دشمن بازی می‏کنند و می‏خواهند حضور مردم را کم‏رنگ جلوه دهند.
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: با رقابت، مشارکت و قانون‏مداری می‏توانیم حماسه دیگری را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

 

 


کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است

امام جمعه فیروزکوه:

کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن سالروز دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب گفت: استعمارگران تمام تلاش خود را کردند تا کشف حجاب رضاخانی را آزادی زنان ایرانی جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجتالاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته فیروزکوه که با حضور آحاد مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در روز 14 دی ماه سال 1314 هجری شمسی توطئه‏ای در ایران عملیاتی شد که از سوی غربیها به رضاخان و رژیم پهلوی القا شده بود.
وی اضافه کرد:
کشف حجاب یا به عبارت بهتر "حذف حجاب" در ایران به دست رضاشاه به مرحله اجرا درآمد؛ بدون اینکه آنها این امر را مدنظر داشته باشند که در فرهنگ دینی و اسلامی کشور ما حجاب و عفاف از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هرگز کسی نمیتواند حتی ذرهای از این اهمیت بکاهد.
امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: استعمارگران خواستند تا به دست رضاشاه جایگاه عظیم حجاب را در کشور اسلامی ایران از بین ببرند و با تلاش
های خود بین دین و حجاب اسلامی فاصله بیندازند اما به یاری خداوند متعال و همت و غیرت مردم موفق به دستیابی به این خواسته خود نشدند.
استیری اضافه کرد: کشف حجاب در حقیقت از نقشه
های شوم غربیها بود تا مردم را از دین جدا کنند و آنها تمام سعی و تلاش خود را بر این گذاشته بودند تا چادر و رعایت حجاب و عفاف را مانع پیشرفت و آزادی زنان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: حجاب و عفاف امروز به ساری خداوند متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موقعیت و جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار بوده و و باید از این رتبه معنوی به خوبی محافظت شود.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف و یا بدحجابی
هایی که گاهی جامعه به آن دچار میشود، باید با دقت و به طور موشکافانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و همه طوری اقدام کنند که این ارزش اسلامی و دینی به خوبی حراست شود و دشمن نتواند در این بخش بر ما تسلط پیدا کند.
استیری تاکید کرد: مردم و مسئولان فرهنگی باید به گونه
ای عمل کنند که دشمنان اسلام و انقلاب که همواره در حال هجوم آوردن به بنیانهای اجتماعی و اعتقادی مردم ما هستند، در این راه موفق نشوند و به تسلط فرهنگی مورد نظر خود نرسند.

* کسانی که مقابل ولایت بایستند، شکست می
خورند
امام جمعه فیروزکوه همچنین با یادآوری واقعه 19 دی ماه سال 1356 و اقدام قاطع مراجع تقلید و روحانیان در برابر مقاله‏ای که علیه امام و دین و برخی مراجع در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، گفت: این واقعه در نهایت با عزم مردم و اقدام قابل توجه و تامل روحانیت مواجه شد و پیامهای مختلفی برای دشمنان اسلام داشت.
استیری بیان کرد:
یکی از مهمترین این پیامها این است که اگر عدهای بخواهند خواسته یا ناخواسته مقابل مرجعیت و ولایت بایستند، در پایان راه خواهند دید که شکست عظیمی را در کارنامه خود ثبت کردهاند و این درس اساسی و مهم 19 دی است.
وی بیان کرد: 19 دی ماه سال 56 همچون صحنه
های متعدد دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی نظیر 9 دی ماه 88 نشان داده است که اگر افرادی بخواهند با ولایت و رهبری جامعه اسلامی به مخالفت و ستیز برخیزند، ملت آنها را ناکام خواهند گذاشت و مشت محکمی بر دهان یاوهگویانی از این دست میکوبند.


حرکت در چارچوب قانون انتخاباتی بدون حاشیه را رقم می‏زند

فرماندار فیروزکوه:

حرکت در چارچوب قانون انتخاباتی بدون حاشیه را رقم می‏زند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند تا انتخاباتی پرشور و نشاط و بدون حاشیه برگزار شود.

سعید افشارنادری در گفت‏وگو با فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در انتخابات شهرستان فیروزکوه در حوزه فرعی شهرستان دماوند قرار دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان‏بندی و برنامه دستوری وزارت کشور عملاً کار خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات آغاز کردیم و اساس معتمدان را به هیئت نظارت استان تهران ارسال کردیم که پس از پاسخ هیئت نظارت نسبت به تشکیل هیئت اجرایی اقدام می‏شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: ستاد انتخابات در شهرستان فیروزکوه از مدتی قبل را‏ه‏اندازی و کمیته‏های مختلف در زمینه‏های آموزشی، تدارکات، حقوقی و نقلیه و ... تشکیل شده است.
افشارنادری ادامه داد: تاکنون چند جلسه برگزار شد و هماهنگی‏ها برای تامین نیازمندی‏ها و زیرساخت‏های لازم برای فرآیندهای جدید انتخاباتی از طریق رایانه‏ای انجام شده و درصدد رفع کمبودها هستیم.
وی اضافه کرد: با گرم شدن فضای انتخابات و به پیش رفتن زمان، بحث قانون‏مندی را باید در نظر داشته باشیم و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم تا انتخاباتی پرشور و نشاط و بدون حاشیه برگزار شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: کسانی که می‏خواهند به عنوان نامزد انتخاباتی در این عرصه فعالیت کنند، بیش از همه باید پایبند به قانون باشند.
افشارنادری اظهار کرد: همان طوری که مردم عزیزمان در سنوات و دوره‏های قبل، حضور پرشور و پررنگی داشتند در این دوره هم باید حضور پرشور و با نشاطی داشته باشند.
وی گفت: وظیفه ما بر اساس ماموریت‏هایی که قانون تعریف کرده، بسترسازی و تامین امکانات و تدارکات لازم و مهیا کردن شرایط برگزاری انتخابات پرشور در کنار کاندیدا‏های اصلح است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات نقش مردم چشم‏گیر است به طوری که برگزاری انتخابات با حضور معتمدان در هیئت‏های اجرایی و شعب اخذ رای و دیگر عرصه‏ها صورت می‏پذیرد.
افشارنادری تاکید کرد: کسانی که این توان و شرایط مطابق با قانون را در خود می‏بینند، دیدگاه‏ها، نظرات و طرح‏های جدید خود را ارائه و در معرض رای مردم قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به کشف پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: اقدام مقتدرانه‏ای که ایران اسلامی در تصاحب هواپیمای جاسوسی آمریکا انجام داد، تحلیل آن را باید در غالب یک فرآیند و پروسه‏ای دید و بررسی کرد که چقدر این موضوع حائز اهمیت است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: آمریکا در ماه‏های اخیر با توجه به فشارهایی که متحمل شده و شکست‏هایی که در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام و در دنیا داشته، همواره به دنبال این بود که این فشارها را کاهش دهد.
افشارنادری تصریح کرد: آمریکا اقداماتی در
ارتباطبا متهم ‏کردن طرح رابطه با حقوق بشر و انرژی هسته‏ای انجام داده و همچنین متهم کردن ایران به ترور سفیر عربستان و تحریم‏هایی که در محافل سیاسی آنها با ایران صورت گرفته، همه در راستای منزوی کردن ایران بوده است.
وی اظهار کرد: آمریکا نه تنها در این ارتباط توفیق به دست نیاورده بلکه شکست‏های متوالی در عرصه بین‏المللی بر آن وارد شده و خروج نظامیان آمریکا از عراق از نمونه‏های این شکست است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: بسیاری از تحلیل‏گران بر این موضوع اذعان دارند و اعتراف کردند که با خروج نظامیان و شکست آمریکا در عراق قدرت ایران اسلامی در منطقه افزایش پیدا کرده است.
افشارنادری با اشاره به شکست پی در پی وابستگان آمریکا در منطقه مثل حکام مصر، تونس و لیبی تصریح کرد: باید به موضوع دستیابی ایران اسلامی به هواپیمای جاسوسی در همین مجموعه و راستا پرداخته شود.
وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع، اقداماتی که آمریکا انجام داده و شکست‏هایی که بر آن وارد شده، بار دیگر ثابت کرده ایران نه تنها در عرصه سیاسی و اطلاعاتی دارای قدرت بالایی است بلکه در زمینه هوا و فضا و عرصه‏های نظامی از توان بسیار بالایی برخوردار است و با این اقدام بیشترین لطمه بر آمریکا وارد شد.

 


الحاق دشت ناصر به بخش شهری فیروزکوه

رئیس شورای شهر فیروزکوه خبر داد

الحاق دشت ناصر به بخش شهری فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر فیروزکوه گفت: در سفر محمودی معاون استاندار تهران به این شهرستان تصویب شد که مجموعه دشت ناصر نیز به بخش شهری فیروزکوه الحاق شود.

محمد درویشی در گفت‏و‏گو با فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: شورای شهر فیروزکوه هر هفته به صورت مستمر هفت جلسه رسمی و علنی برگزار می‏کند.
وی اضافه کرد: همچنین شورای شهر فیروزکوه چندین جلسه به صورت کارگروهی و کمیسیونی برگزار می‏شود.
رئیس شورای شهر فیروزکوه تصریح کرد: هدف اصلی ما و آنچه در مجموعه شورای شهر مدنظر است، رضایت بیشتر شهروندان و مردم است و تلاش مجموعه شورا و شهرداری بر این است که بتوانیم خدمات لازم و امکانات مورد نیاز را برای مردم فراهم کنیم.
درویشی افزود: از مهم‏ترین برنامه‏های شورای شهر، احداث ساختمان شهرداری فیروزکوه است که قصد داریم با همکاری مجموعه استانی و اعتبارات لازم یک ساختمان درخور شان شهروندان فیروزکوهی و برای تکریم از آنها ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: طبق رایزنی‏های انجام شده، ساختمان شهرداری فیروزکوه در ابتدای شهر در چمن
کلفور جنب موزه حیات‏وحش احداث می‏شود.
رئیس شورای شهر فیروزکوه بیان کرد: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته و جلساتی که اعضای شورای شهر با شهردار فیروزکوه داشتند، قرار بر این شد که مکان ساختمان شهرداری قدیمی که تخریب شد به یک مرکز اداری، تجاری، خدماتی برای ایجاد منبع درآمدی دیگر برای شهرداری تبدیل شود.
درویشی اظهار کرد: همچنین در طبقه‏های فوقانی این مرکز، ایجاد دفتر شورای شهر و مهمان‏سرای شهرداری به تصویب رسیده است.
رئیس شورای شهر فیروزکوه اضافه کرد: در سفر محمودی معاون استاندار تهران به شهرستان فیروزکوه تصویب شد که مجموعه دشت ناصر نیز به بخش شهری فیروزکوه الحاق شود و از ابتدای روستای لاسم، ورودی شهر فیروزکوه آغاز می‏شود.
درویشی تاکید کرد: همچنین قرار شد از ابتدای میدان امام علی (ع) تا دشت ناصر به جای نیوجرسی‏ها در این مسیر مجموعه‏ای گردشگری از فضای سبز، پارک، استراحتگاه، امکانات بازی و ... برای مسافران، گردشگران و مردم در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: با ابلاغ اعتبارات دیگر به شورای شهر، پیاده‏روسازی از میدان امام خمینی (ره) تا سه‏راه تامین ماسه ادامه خواهد یافت.
رئیس شورای شهر فیروزکوه افزود: شهر فیروزکوه با توجه به قرار گرفتن در بین سه استان مهم کشور، جای پیشرفت دارد و ظرفیت‏های زیادی را به خود اختصاص داده است.
درویشی اضافه کرد: هر ساله در طول ایام سال به ویژه در فصل تابستان شاهد حضور گردشگران، مسافران و بازدیدکنندگان زیادی در فیروزکوه هستیم که باید سامان‏دهی لازم را برای رسیدگی‏ بیشتر به آنها انجام دهیم و امکانات رفاهی کامل‏تری را برای آنها فراهم کنیم.
رئیس شورای شهر فیروزکوه اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری در راستای توسعه فضای سبز شهری همه ساله گام‏هایی را برداشته است.
درویشی همچنین به بهبود وضعیت سرانه فضای سبز فیروزکوه اشاره و اظهار کرد: همچنین شهرداری و شورای شهر فیروزکوه افزایش پارک‏ها و درخت‏کاری بیشتر به ویژه در قسمت شهرک کوهسار و ورودی‏های شهر برای زیباسازی نمای شهر و فضای اقامتی مردم را در دستور کار خود همواره قرار داده است.
وی بیان کرد: سال گذشته 14 درصد از بودجه‏‏ها به طرح‏های عمرانی اختصاص یافت و 26 درصد از بودجه با موضوعات جاری بسته شد.
رئیس شورای شهر فیروزکوه خاطرنشان کرد: امسال نیز به همین ترتیب عمل شد و با توجه به کمبود بودجه شهرداری باید همین منوال را ادامه دهیم تا بتوانیم در راستای اجرای طرح‏های عمرانی گام‏های بیشتری برداریم.

 


علیرضا قاسمی‏فرزاد به ریاست شورای عشایر دماوند منصوب شد

با حکم استاندار تهران

علیرضا قاسمی‏فرزاد به ریاست شورای عشایر دماوند منصوب شد

خبرگزاری فارس: با حکم استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند به عضویت شورای عشایر استان تهران در آمد و همچنین به ریاست شورای عشایر این شهرستان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، با حکم استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند به عضویت شورای عشایر استان تهران در آمد و همچنین به ریاست شورای عشایر این شهرستان منصوب شد.
در این حکم مرتضی تمدن استاندار تهران با اشاره به اهمیت خدمت‏رسانی به جامعه عشایر آورده است: با توجه به ماده دو تصویب‏نامه شورای عالی عشایر مصوب 9/7/1365 هیئت وزیران "علیرضا قاسمی‏فرزاد" را به عنوان عضو شورای عشایر استان تهران و رئیس شورای عشایر شهرستان دماوند منصوب می‏کنیم.
استاندار تهران در ادامه این حکم خطاب به فرماندار شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرده است که در راستای تحقق نگاه عدالت‏محور دولت خدمتگزار و پیشرفت و عمران مناطق محروم و کمتر توسعه‏یافته، با همکاری مدیران و مسئولان استان تهران در ارتقای شاخص‏های توسعه انسانی عشایر استان تهران و خدمت به جامعه زحمت‏کش، مفید و مولد عشایر موفق و موید باشید.


نامگذاری معابر همند آبسرد با نصب 300 تابلو

با اعتبار 100 میلیون ریالی اجرایی شد

نامگذاری معابر همند آبسرد با نصب 300 تابلو

خبرگزاری فارس: نامگذاری معابر همند آبسرد در قالب نصب 300 تابلو و صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری آبسرد، تابلوی علائم زائد در مسیرهای روستایی و اراضی کشاورزی منطقه همند کوهان شهر آبسرد جمع‏آوری شد.
تابلوهای اضافی و غیرمجاز منطقه
همند کوهان رفته رفته در مسیر تبدیل به معضلی بصری بود.
اما این تابلوی علائم زائد از سطح این مناطق جمع‏آوری شد تا زیبایی طبیعی و منحصر به فرد آن دچار اختلال نشود.
طرح نامگذاری معابر شهرداری نیز با تشکیل شورایی به همین عنوان توسط واحد روابط عمومی در معابر
همند آبسرد در قالب نصب 300 تابلو و صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال اجرایی شد.
همچنین بر اساس هماهنگی‏های به عمل آمده با هیئت امنای کشاورزی
همند کوهان و شهرداری آبسرد، اقدام به جمع‏آوری تابلوهای زائد و غیرمجاز مناطق زراعی نیز صورت گرفت.


تردد روزانه 100 هزار خودرو از رودهن / رودهن نیازمند نگاهی ویژه د

بخشدار رودهن مطرح کرد

تردد روزانه 100 هزار خودرو از رودهن / رودهن نیازمند نگاهی ویژه در خدمات درمانی

خبرگزاری فارس: بخشدار رودهن ضمن اعلام خبر تردد روزانه بیش از 100 هزار خودرو از این بخش گفت: خدمات درمانی و تجهیزات بیمارستانی بخش رودهن نیازمند نگاهی ویژه است.

رضا طاهرخانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با وجود جمعیت 40 هزار نفری رودهن، جمعیت 30 هزار نفری دانشجویی و همچنین مراجعه مردم از نواحی همجوار به رودهن برای مداوا، باید طی تلاشی وافر مشکلات درمانی این خطه هر چه زودتر برطرف شود.
وی با اشاره به وجود سه مسیر مواصلاتی مهم در بخش رودهن گفت: روزانه به طور میانگین بیش از 100 هزار خودرو از سه محور مواصلاتی ملی مستقر در بخش رودهن هراز، فیروزکوه و تهران عبور می‏کنند.
بخشدار رودهن ادامه داد: متاسفانه این میزان از تردد گاهی تصادفات ناگواری را نیز رقم می‏زند بنابراین باید با تکمیل بیمارستان دانشگاه آزاد و تجهیز مراکز درمانی سطح شهر خدمات مناسبی به مردم، دانشجویان و همچنین مسافران عبوری از این مسیر ارائه داد.
طاهرخانی خواستار نگاهی ویژه از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نسبت به شهر و بخش رودهن شد.
وی تصریح کرد: با توجه به سرریز جمعیت پایتخت به شهر رودهن و همچنین مراجعه مردم از نواحی اطراف این شهر همچون بومهن، پردیس و آبعلی، مراکز درمانی رودهن نیازمند تجهیزات مناسب‏تری است.
بخشدار رودهن با تاکید بر لزوم رعایت حال مراجعه‏کنندگان به مراکز درمانی اظهار کرد: از مطالبات مردمی طی مراجعه به مراکز درمانی، مشاهده رفتار خوب و مناسب از سوی پرسنل ضمن رسیدگی به وضع آنهاست که این مهم باید در دستور کار مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی رودهن قرار گیرد.

 


اتلاف 45 قلاده سگ ولگرد در آبسرد

 

مسئول خدمات شهری آبسرد خبر داد

اتلاف 45 قلاده سگ ولگرد در آبسرد

خبرگزاری فارس: مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد از اتلاف نزدیک به 45 قلاده از سگ‏های ولگرد سطح معابر عمومی این شهر خبر داد.

جواد خاکساری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این مهم در راستای رفاه حال عموم و افزایش سطح بهداشت شهر آبسرد صورت گرفت.
وی ادامه داد: ازدیاد سگ‏های ولگرد می‏تواند شیوع برخی بیماری‏های واگیردار را نیز در پی داشته باشد از این رو مجموعه شهرداری آبسرد بر اساس برنامه‏هایی مدون در راستای امحای حیوانات موزی اقدام می‏کند.
مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد با تاکید بر لزوم عدم رهاسازی سگ‏های اهلی در سطح شهر اظهار کرد: ماموران اکیپ اتلاف سگ‏های ولگرد درقالب دو گروه در معیت ناظر کلانتری، بهداشت و درمان و محیط زیست به اتلاف این حیوانات مبادرت می‏ورزند.
خاکساری آبسرد ادامه داد: بنابراین در راستای اجرای مرحله دوم این طرح از دامداران منطقه تقاضا داریم تا از رهاسازی سگ‏های اهلی خود در سطح شهر و حریم خودداری کنند.
وی از تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهر آبسرد خبر داد و افزود: برای رفاه حال شهروندان به ویژه دانش‏آموزان و دانشجویان ناوگان حمل و نقل همگانی شهر تقویت می‏شود.
مسئول خدمات شهری شهرداری آبسرد تصریح کرد: بدین ترتیب شهرداری آبسرد یک دستگاه مینی‏بوس را همه روزه راس ساعت هفت صبح در محل ایستگاه تاکسی آبسرد-گیلاوند مستقر می‏سازد.
خاکساری اضافه کرد: این خودروی عمومی در زمان پیک مسافر ضمن ارائه سرویس ویژه، از بار مشکلات تردد همشهریان تا حد قابل ملاحظه‏ای خواهد کاست.
وی افزود: این سرویس‏دهی در زمانی صورت می‏گیرد که هیچ‏گونه وسیله نقلیه عمومی در ایستگاه تاکسی حضور نداشته باشد.

 


ستاد برف‏روبی بومهن با کمبودی مواجه نیست

 

شهردار بومهن:

ستاد برف‏روبی بومهن با کمبودی مواجه نیست

خبرگزاری فارس: شهردار بومهن گفت: خوشبختانه ستاد برف‏روبی شهرداری بومهن با کمبودی مواجه نیست.

محمدرضا آهنگران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ستاد بحران و برف‏روبی شهرداری بومهن پیش از ورود به فصول سرد سال برگزار شد.
وی از آمادگی کامل نیروهای ستاد برف‏روبی بومهن خبر داد و افزود: خوشبختانه همه نیروهای ستاد بحران و خانواده بزرگ شهرداری بومهن برای خدمات‏رسانی در روزهای برفی از آمادگی کامل برخوردارند.
آهنگران ادامه داد: علاوه بر این، خدمات شهری شهرداری بومهن نیز با تجهیزات مناسب ارائه کارکردی شایسته تا
انتهای سال جاری را در برنامه‏های خود گنجانده است.
شهردار بومهن تجهیزات کنونی ستاد برف‏روبی این نهاد را کافی ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ستاد برف‏روبی شهرداری دماوند با کمبود امکانات مواجه نیست.
وی تصریح کرد: مدیریت کنونی شهرداری بومهن پس از استقرار در خصوص تجهیز یگان خودرویی خود از جمله ستاد برف‏روبی اقدامات خوبی را اجرایی ساخت.
آهنگران با قدردانی از مسئولان استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: شهرداری بومهن در مسیر خدمات‏رسانی به مردم همواره حمایت‏ها و مساعدت‏های مسئولانی نظیر امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، استانداری تهران، فرمانداری تهران، بخشداری مرکزی این شهرستان، شورای اسلامی شهر بومهن، دوایر دولتی، خیران و از همه مهم‏تر مردم شریف، ولایی و انقلابی بومهن را همراه خود می‏دید.


دوچرخه‏سواری تریال لیگ آزاد کشور خاتمه یافت

با معرفی نفرات برتر

دوچرخه‏سواری تریال لیگ آزاد کشور خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: نخستین دوره از رقابت‏های دوچرخه‏سواری رشته تریال لیگ آزاد کشور در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بومهن خاتمه یافت.

رئیس هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نخستین دوره از رقابت‏های دوچرخه‏سواری رشته تریال لیگ آزاد کشور به مدت دور روز به میزبانی شهرداری بومهن برگزار شد.
محمدرضا آهنگران ادامه داد: مجموعه هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران به مناسبت بزرگداشت روز 9 دی و اعلام حمایت خود از جایگاه و منزلت ولایت فقیه، برگزاری این دوره از رقابت‏های
تریال را در دستور کار قرار داد.
وی تصریح کرد: 9 دی روزی بزرگ و برگ زرینی است که تا ابد بر تارک پرافتخار تاریخ این مرز و بوم اسلامی خواهد درخشید.
آهنگران ادامه داد: در این روز، مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر حمایت خود از مقام عظمای ولایت را با پاشیدن گرد یاس و ناامیدی بر صورت زشت فتنه‏گران داخلی و خارجی بر سر استکبار جهانی فریاد زد.
رئیس هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران،
تریال را از جمله رشته‏های سنگین این ورزش خواند و افزود: پرداختن به ورزش سنگینی مانند تریال تابع وجود شرایط خاصی در راکبان و مکان برگزاری مسابقات است.
وی ادامه داد: پیش از این مقرر شده بود تا رقابت‏های لیگ آزاد
تریال در فضای باز برگزار شود؛ اما برودت دما و بارش‏های اخیر برپایی آن را به داخل سالن تغییر وضع داد.
آهنگران با قدردانی از مسئولان حامی برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: در مسیر برگزاری رقابت‏های
تریال لیگ آزاد کشور، مسئولان وزارت ورزش و جوانان، ادارات ورزش و جوانان شهرستان تهران و بخش مرکزی همکاری تنگاتنگی با مجموعه هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران داشتند.
رئیس هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران در پایان نسبت به برگزاری رقابت‏های
تریال بین‏المللی و کسب عناوین شایان توجه آسیایی و جهانی اظهار امیدواری کرد.
به گزارش فارس؛ این مسابقات در مدت دو روز متوالی برگزار شد و در رده سنی جوانان میلاد ناصری از تهران، محمد کمالی‏فر از مازندران و امید بصیری از تهران حائز عناوین اول تا سوم شدند.
در رده نوجوانان نیز سامان زارعی از تهران مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد و حریفان وی، امین زارعی از تهران و مهدی
بورنوس از همدان به ترتیب رده‏های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.