سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است

امام جمعه فیروزکوه:

کشف حجاب را آزادی جلوه دادند/ تسلط ایران بر تنگه هرمز روشن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن سالروز دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب گفت: استعمارگران تمام تلاش خود را کردند تا کشف حجاب رضاخانی را آزادی زنان ایرانی جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجتالاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته فیروزکوه که با حضور آحاد مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در روز 14 دی ماه سال 1314 هجری شمسی توطئه‏ای در ایران عملیاتی شد که از سوی غربیها به رضاخان و رژیم پهلوی القا شده بود.
وی اضافه کرد:
کشف حجاب یا به عبارت بهتر "حذف حجاب" در ایران به دست رضاشاه به مرحله اجرا درآمد؛ بدون اینکه آنها این امر را مدنظر داشته باشند که در فرهنگ دینی و اسلامی کشور ما حجاب و عفاف از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هرگز کسی نمیتواند حتی ذرهای از این اهمیت بکاهد.
امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: استعمارگران خواستند تا به دست رضاشاه جایگاه عظیم حجاب را در کشور اسلامی ایران از بین ببرند و با تلاش
های خود بین دین و حجاب اسلامی فاصله بیندازند اما به یاری خداوند متعال و همت و غیرت مردم موفق به دستیابی به این خواسته خود نشدند.
استیری اضافه کرد: کشف حجاب در حقیقت از نقشه
های شوم غربیها بود تا مردم را از دین جدا کنند و آنها تمام سعی و تلاش خود را بر این گذاشته بودند تا چادر و رعایت حجاب و عفاف را مانع پیشرفت و آزادی زنان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: حجاب و عفاف امروز به ساری خداوند متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موقعیت و جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار بوده و و باید از این رتبه معنوی به خوبی محافظت شود.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف و یا بدحجابی
هایی که گاهی جامعه به آن دچار میشود، باید با دقت و به طور موشکافانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و همه طوری اقدام کنند که این ارزش اسلامی و دینی به خوبی حراست شود و دشمن نتواند در این بخش بر ما تسلط پیدا کند.
استیری تاکید کرد: مردم و مسئولان فرهنگی باید به گونه
ای عمل کنند که دشمنان اسلام و انقلاب که همواره در حال هجوم آوردن به بنیانهای اجتماعی و اعتقادی مردم ما هستند، در این راه موفق نشوند و به تسلط فرهنگی مورد نظر خود نرسند.

* کسانی که مقابل ولایت بایستند، شکست می
خورند
امام جمعه فیروزکوه همچنین با یادآوری واقعه 19 دی ماه سال 1356 و اقدام قاطع مراجع تقلید و روحانیان در برابر مقاله‏ای که علیه امام و دین و برخی مراجع در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، گفت: این واقعه در نهایت با عزم مردم و اقدام قابل توجه و تامل روحانیت مواجه شد و پیامهای مختلفی برای دشمنان اسلام داشت.
استیری بیان کرد:
یکی از مهمترین این پیامها این است که اگر عدهای بخواهند خواسته یا ناخواسته مقابل مرجعیت و ولایت بایستند، در پایان راه خواهند دید که شکست عظیمی را در کارنامه خود ثبت کردهاند و این درس اساسی و مهم 19 دی است.
وی بیان کرد: 19 دی ماه سال 56 همچون صحنه
های متعدد دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی نظیر 9 دی ماه 88 نشان داده است که اگر افرادی بخواهند با ولایت و رهبری جامعه اسلامی به مخالفت و ستیز برخیزند، ملت آنها را ناکام خواهند گذاشت و مشت محکمی بر دهان یاوهگویانی از این دست میکوبند.