سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زنان به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند

امام جمعه دماوند:

ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد/ زنان به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه برگزاری رزمایش تنگه هرمز به بازتاب‏های سیاسی در جهان انجامید، گفت: ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز 16 دی ماه سال 59 و شهدای دانشجوی این روز اظهار کرد: در این روز برگ زرین دیگری برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.
وی با بیان اینکه این روز به عنوان روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این روز دشت هویزه کربلای ایران شد که نظر نسل‏های آینده را به این مکان به عنوان یک یادمان بزرگ برای ماندگاری در ذهن آنها جلب می‏کنیم.
امام جمعه دماوند ضمن گرامیداشت یاد شهید
سیدحسین علم‏الهدی تصریح کرد: همچنین درگذشت این پدر بزرگ، ذبیح‏الله حاجی‏بخشی را تسلیت می‏گوییم و یاد وی را گرامی می‏داریم که این مرد بزرگ پس از درگذشت خود در کنار یاران شهیدش آرام گرفت.
 
* زنان ایرانی به یاد شهیدان راه مقابله با بدحجابی باشند
علاءالدینی همچنین با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد ادامه داد: پس از آن که مردم از نقشه رضاخان برای به تاراج گذاشتن ارزش‏های دینی در قالب کشف حجاب مطلع شدند، اعتراضات سراسری آغاز شد.
وی تاکید کرد: آن روز مردم برای مقابله با کشف حجاب قیام کردند تا از این ارزش الهی پاسداری کنند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: امروز نیز باید ارزش حجاب را در جامعه گرامی بداریم و برای پاسداشت آن تلاش کنیم تا بتوانیم در مملکت اسلامی شاهد روزی باشیم که ارزش حجاب یک ارزش همه
‏گیر باشد.
علاءالدینی اظهار کرد: امروز باید زنان جامعه ایران به یاد کسانی باشند که در راه مقابله با بدحجابی جان باختند.
 
* روحانیت در خط مقدم مبارزه با توطئه‏های دشمن هستند
وی همچنین با اشاره به چاپ مقاله‏ای از سوی ساواک و توهین به ساحت مقدس امام خمینی (ره) بیان کرد: قیام خونین مردم قم برای مقابله با این مقاله صورت گرفت.
امام جمعه دماوند اظهار کرد: روحانیت همواره در خط مقدم مبارزه به توطئه‏های پیچیده دشمن بوده‏اند و دشمن همواره سعی می‏کرد که آنها را با توطئه منزوی کند.
علاءالدینی اضافه کرد: دشمنان با شیوه‏های مختلفی همچون تبعید، کشتن، زندانی کردن و گاهی نیز با استفاده از قلم قصد منزوی کردن روحانیت را داشتند.
وی اظهار کرد: در آن زمان نیز ساواک با چاپ مقاله‏ای به ساحت امام خمینی (ره) جسارت کرد و مردم نیز قیام کردند تا ساواک و نظام شاهنشاهی را از کار خود پشیمان کنند.
امام جمعه دماوند بیان کرد: ساواک با این مقاله می‏خواست امام خمینی (ره) را منزوی کند؛ اما این اقدام آنها مبدایی برای پیروزی انقلاب و در سال 57 شاه مجبور به خروج از ایران شد.
علاءالدینی تاکید کرد: خداوند متعال اراده کرده که دشمنان طوری پازل ما را بچینند که پیروزی به نفع مسلمین رقم بخورد.
وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع سنگربانانی که در خارج از کشور فعالیت می‏کنند، افزود: دیپلماسی ما باید به دنبال حفظ هویت ملی باشد و آنها باید مبنای اسلام و جمهوری اسلامی را باور داشته باشند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه این سنگربانان نباید در برابر ارزش‏های اسلامی کوتاه بیایند، گفت: در دوره‏های قبل هر چه پایبندی‏مان به این ارزش‏ها بیشتر بود، اقتدار ما بیشتر شده است.
علاءالدینی ادامه داد: هیچ کشوری از طریق مذاکره با آمریکا نتوانسته مشکلات خود را برطرف کند بلکه هر کشوری این کار را انجام داده مشکلاتش بیشتر شده است.
وی افزود: اگر در امتداد سیاست‏های راهبردی رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، خواهیم دید که عزت ما حفظ خواهد شد.
 
* ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد
امام جمعه دماوند تصریح کرد: برگزاری رزمایش تنگه هرمز به بازتاب‏های سیاسی در جهان انجامید و مقابله با تهدیدات را به جهانیان نشان دادیم.  
علاءالدینی با بیان اینکه ابراز مقابله با تهدیدها برای ما وجود دارد، تصریح کرد: دشمن اگر تهدیدمان کند، فرزند عاشورا و اگر تحریممان کند، فرزند رمضان هستیم.
وی ادامه داد: عده‏ای در پازل دشمن بازی می‏کنند و می‏خواهند حضور مردم را کم‏رنگ جلوه دهند.
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: با رقابت، مشارکت و قانون‏مداری می‏توانیم حماسه دیگری را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.