سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نمایشگاه کتاب‏های لاتین در دماوند با 2 هزار عنوان کتاب

برای استفاده رشته‏های مختلف دانشگاهی برپا شد

نمایشگاه کتاب‏های لاتین در دماوند با 2 هزار عنوان کتاب

خبرگزاری فارس: نمایشگاه کتاب‏های لاتین با حدود 2 هزار عنوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، با برپایی نمایشگاهی در این دانشگاه، کتاب‏های لاتین تخصصی در رشته‏های مختلف که در سال‏های اخیر منتشر شده‏اند، به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه حدود 2 هزار عنوان کتاب‏های تخصصی برای رشته‏های مختلف دانشگاهی غیر از پزشکی در معرض دید علاقه‏مندان قرار گرفت.
این کتاب‏ها در سال‏های 2010 یا 2011 توسط ناشران معروف بین‏المللی منتشر شده‏اند.
این کتاب‏ها به همت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به سالن ساختمان جدید این واحد آورده شدند تا به دانشجویان و اساتید علاقه‏مند معرفی شوند.
هر ساله نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار می شود که البته هر سال نسبت به سال‏های گذشته با تفاوت‏ها و خلاقیت‏هایی همراه است.


نهی از منکر باید با بیان خوب انجام شود

دادستان فیروزکوه:

نهی از منکر باید با بیان خوب انجام شود

خبرگزاری فارس: دادستان فیروزکوه گفت: بنا نیست که برای نهی از منکر برخورد قانونی با مردم صورت گیرد بلکه این کار باید با بیان خوب انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏اکبر عالیشاه ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام علی (ع) می‏فرمایند کسی که منکر را با قلب، دست و زبانش انکار کند، مرده‏ای میان زندگان است.
وی با اشاره به فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) گفت: در آن زمان امام حسین (ع) دیدند که جای خوب و بد عوض شده و به همین دلیل با انگیزه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جهاد کنند.
دادستان فیروزکوه افزود: در بطن این جهاد و قیام بزرگ امام حسین (ع) شاهد امر به معروف و نهی از منکر خرد و جزئی هم می‏توان بود که اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا یکی از آنهاست.
عالیشاه تاکید کرد: ضروری است که مردم آشنایی کاملی از احکام الهی داشته باشند و آمران به معروف و
ناهیان از منکر باید این کار را انجام دهند.
وی با تاکید بر تقویت نظارت‏های همگانی گفت: اگر نظارت همگانی وجود داشته باشد قطعاً در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توفیق حاصل خواهد شد.
دادستان فیروزکوه ادامه داد: امام حسین (ع) در آن زمان آسیب‏ها را به خوبی شناخت و به قیام پرداخت.
عالیشاه تاکید کرد: امروز هم این نیاز وجود دارد که دستگاه‏ها، بسیجیان و سایر ارگان‏ها حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند.
این مسئول یادآور شد: امروز آسیب‏های جامعه بدحجابی، بداخلاقی‏ها، اتهام‏زدن‏ها، رفتن به سوی ماهواره، ترک نماز، شعار علیه نظام و... است که باید این توفیق حاصل شود که شاخک‏های جامعه را نسبت به این آسیب‏ها حساس کنیم.
دادستان فیروزکوه با اشاره به وظیفه مردم در برخورد با منکرات گفت: بنا نیست که برای نهی از منکر برخورد قانونی با مردم صورت گیرد بلکه این کار باید با بیان خوب انجام شود.
عالیشاه اضافه کرد: نمی‏توان با زبان تند و با بداخلاقی و عصبانیت با منکرات برخورد کرد زیرا زبان گزنده و ناراحت‏کننده جز دفع مردم چیز دیگری به همراه ندارد.
وی تاکید کرد: تذکر لسانی باید
مشوقانه باشد تا مردم درک کنند که امر به معروف و نهی از منکر آنها از موضع دل‏سوزی است.
دادستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‏های اجرایی گفت: دستوراتی که در این شوراها پیگیری می‏شود قطعاً در خروجی دستگاه‏ها نقش موثری دارد.
عالیشاه در تشکیل شورای امر به معروف در پایگاه‏های مختلف و حلقه‏های صالحین بسیج تاکید کرد و گفت: این حلقه‏ها باید در تمام ابعاد تشکیل شوند.
وی ادامه داد: همه ما به این موضوع اعتقاد داریم که امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت همه جوانب آن انجام شود و اینکه ما دیگران را مکلف به انجام کاری کنیم و خودمان آن عمل را انجام ندهیم نشان‏دهنده این است که مخالف این امر هستیم.
دادستان فیروزکوه اذعان داشت: فقط در جرایم مشهود است که ضابطان غیرنظامی حق ورود دارند که البته برای جرایم مشهود هم شرایط خاصی در نظر گرفته شده که در این صورت اگر نیروی انتظامی دیر وارد عمل شود و شرایط طوری بود که طلب کمک صورت گرفت آن وقت باید این امر انجام شود.


ظرافت‏های امر به معروف مدنظر قرار گیرد

فرماندار فیروزکوه:

ظرافت‏های امر به معروف مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و ظرافت‏های خاص آن مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به درس‏های قیام عاشورا اشاره و اظهار کرد: واقعه عاشورا از ابعاد مختلف قابل بررسی و تامل بوده و این واقعه بیش از حرف دارای درس و عبرت است.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا منشا حرکت در مسلمانان شده است، افزود: منشا و خاستگاه همه تحولات مانند انقلاب اسلامی عاشورا است.
فرماندار فیروزکوه افزود: دشمنان به این باور رسیده‏اند که استقامت و ظلم‏ستیزی شیعیان به واسطه واقعه عاشورا و باور به انتظار فرج است.
افشارنادری ادامه داد: واقعه عاشورا سبب می‏شود که روحیه نشاط، ایثار و فداکاری در جامعه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اعتقاد و باور به ظهور امام زمان (ع) عامل پیروزی و موفقیت شیعیان است.
فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‏اند تا این فرهنگ‏ها را در جامعه اسلامی کم‏رنگ کنند و حرکاتی که در سال‏های اخیر صورت گرفته در همین راستا بوده است.
افشارنادری ادامه داد: رسالت ما این است که ایام عزاداری امام حسین (ع) را با نشاط برگزار کنیم و حضور فعال در این مراسم داشته باشیم.
وی افزود: باید علاوه بر وجود فعال در این مراسم مواظبت کنیم تا این عزاداری‏ها دچار آسیب نشوند.
فرماندار فیروزکوه همچنین با اشاره به فرهنگ بسیجی گفت: خاستگاه تفکر بسیجی عاشورایی است و با ترویج تفکر بسیجی موفق می‏شویم که همه عرصه‏ها را تصاحب کنیم.
افشارنادری ادامه داد: دشمنان توطئه و تهدید می‏کنند اما در آن واحد تمام ادعاهای خود را پس می‏گیرند و اگر می‏بینید که هجمه‏ای علیه بسیج صورت می‏گیرد به این خاطر است که از آن وحشت دارند.
وی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه ما باید برای سازندگی جامعه و خودمان تلاش کنیم.
فرماندار فیروزکوه ادامه داد: در مبادی اسلامی هدف از آفرینش انسان تعالی روح است و هر کجا که احساس تکلیف شد باید همه وظایف خود را به خوبی در راستای سازندگی ایفا کنند.
افشارنادری تصریح کرد: همان طور که ضرورت امر به معروف و نهی از منکر بر همه مشخص است احیای این فرهنگ دارای ظرافت‏هایی است که اگر به این ظرافت‏ها توجه نکنیم عملکرد ما ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
وی بیان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که خودمان باید در زمینه انجام کارهای خوب و مثبت پیشرو باشیم و سپس دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
فرماندار فیروزکوه اظهار کرد: نباید در امر به معروف و نهی از منکر از تندی و عصبانیت استفاده شود و باید در کمال مهربانی و عطوفت صورت گیرد.
افشارنادری افزود: اگر بناست در جامعه‏ای امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد باید همه جوانب آن را در نظر بگیریم و باید مصادیق آن را بشناسیم.
وی اظهار کرد: تا زمانی که اشراف کامل بر امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم نمی‏توانیم این کار را انجام دهیم و این تکلیف محقق نمی‏شود.
فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید در
ملاعام انجام شود زیرا اثربخشی ندارد و باید در خفا صورت گیرد.
افشارنادری ادامه داد: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و
ظرافت‏های خاص آن مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه‏های اجرایی و دست‏اندرکاران آن تابلوی نظام هستند و آنها اگر کارهای خود را به خوبی انجام دهند و آداب اسلامی را رعایت کنند توانسته‏ایم به خوبی نظام اسلامی را معرفی کنیم.
فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه دستگاه‏های اجرایی باید رفتارهای خود را اصلاح کنند، گفت: خدمت‏رسانی به مردم مهم است و ما باید این اهتمام را داشته باشیم و تا جایی که در توانمان است به مردم خدمت کنیم.
افشارنادری تاکید کرد: برقراری نظم، رفت و آمدهای به موقع و انجام دادن صحیح کارها عرصه را بر منکر تنگ می‏کند.
وی ادامه داد: ما مرجع مراجعه مردم هستیم و بهتر است که تابلوی خوبی را در معرض دید مردم قرار دهیم.


امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‏رنگ شده است

امام جمعه فیروزکوه:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‏رنگ شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: درس بزرگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود که این مسئله در جامعه ما کم‏رنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: در رابطه با امام حسین (ع) مطالب فراوان و کتاب‏های متعددی وجود دارد.
وی ادامه داد: زمانی که امام حسین (ع) در قنداق بودند، پیامبر (ص) قنداق ایشان را در آغوش می‏گیرند و با گریه بین دو چشم این امام همام را می‏بوسند که پیامبر (ص) با هیچ شخصی چنین رفتاری را نداشتند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: هنوز امام حسین (ع) در دوران کودکی بودند که پیامبر (ص) خبر شهادت را به ایشان دادند.  
استیری تاکید کرد: این موارد نشان می‏دهد که امام حسین (ع) شخص ویژه‏ای بودند که باید دین، اسلام و قرآن را حفظ می‏کردند.
وی ادامه داد: شیعیان و مسلمانان باید مجالس امام حسین (ع) را هرچه باشکوه‏تر برگزار کنند تا پیام امام حسین (ع) را فرا بگیرند.
امام جمعه فیروزکوه افزود: در آن زمان مردم کوفه 12 هزار نامه با مهر و امضای بزرگان طایفه برای امام حسین (ع) نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت کردند اما زمانی که امام حسین (ع) به کوفه آمدند تنها تعداد معدودی ایشان را همراهی کردند.
استیری گفت: بعد از رحلت پیامبر (ص) ارزش‏های اسلامی روزبه
روز کم‏رنگ‏تر شد و امام حسین (ع) برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند. 
وی با بیان اینکه اگر عده‏ای در مقابل معصیت و گناه سکوت کنند، مسئولند، ادامه داد: امام حسین (ع) نمی‏توانست در مقابل این همه انحرافات سکوت کند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: درس بزرگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که این مسئله در جامعه ما کم‏رنگ شده است.
استیری افزود: به ویژه در بین خواص جامعه و افراد تاثیرگذار بین مردم که به راحتی از کنار معصیت می‏گذرند و نسبت به آن بی‏تفاوت شده‏اند.
وی تاکید کرد: اما امام حسین (ع) نمی‏توانست گناه و معصیت را تحمل کند و آیات صریح قرآن نیز می‏گوید امتی که امر به معروف و نهی از منکر کنند، بهترین امت هستند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: خداوند آمران به معروف و
ناهیان از منکر را از برترین و بهترین امت‏ها دانسته است.
استیری افزود: امر به معروف و نهی از منکر از ایمان به خداوند مقدم شده است و اگر در هر جامعه‏ای امر به معروف و نهی از منکر انجام شود ریشه‏های ایمان محکم خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر بیعت و نامه‏های کوفیان هم نبود، امام حسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام می‏کردند.
امام جمعه فیروزکوه افزود: باید به پیام‏های عاشورا توجه کرده و نباید طوری عزاداری کنیم که پیام واقعی عاشورا به فراموشی سپرده شود.
استیری گفت: انسان از آن روزی که به سن تکلیف می‏رسد باید تمام اعمال عبادی خود را در نظر بگیرد و آنها را به خوبی انجام دهد.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‏فرمایند اگر تمام کارهای خوبی که انجام می‏دهید و تمام عبادات را در یک طرف قرار دهید امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگر قرار دارد که متاسفانه خیلی از ما از آن غافل هستیم.
امام جمعه فیروزکوه با اشاره به علل برتری امر به معروف و نهی از منکر گفت: در روایات آمده که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود دیگر واجبات هم تعطیل می
شود.
استیری افزود: اگر به قیام امام حسین (ع) بنگریم، می‏بینیم که هدف بزرگ این قیام امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی بیان کرد: تمام عبادات به نوعی ثمره شخصی دارند و عباداتی همچون نماز و روزه اثراتش به خود شخص بر می‏گردد اما اثرات امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه است و به همین علت دارای اهمیت خاص و ویژه‏ای است.
امام جمعه فیروزکوه اظهار کرد: برای انجام هر یک از واجبات مانند نماز و روزه زمان خاصی در نظر گرفته شده اما امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد و هر زمانی که انسان معصیتی را دید باید به این امر الهی عمل کند.
استیری خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت برای احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.


تامین تسهیلات مشاغل خانگی از بنگاه‏های زودبازده

فرماندار فیروزکوه خبر داد

تامین تسهیلات مشاغل خانگی از بنگاه‏های زودبازده

خبرنگار حسبان : فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: به زودی تسهیلات مشاغل خانگی از محل بنگاه‏های زودبازده تامین می‏شود.

سعید افشارنادری در گفت‏و‏گو با خبرنگارحسبان در شرق استان تهران با بیان اینکه اشتغال‏زایی از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: ماموریت ویژه‏ای برای پیگیری این موضوع بر عهده ما قرار دارد.
وی اضافه کرد: با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود دستگاه‏های اجرایی باید ماموریت و نقش خود را به خوبی ایفا کنند و پیگیری‏های لازم را انجام دهند و برای رسیدن به نقطه مورد نظر اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: با توجه به تعهدات استانی، دستگاه‏های اجرایی باید آمار اشتغال‏زایی ‏ایجاد شده خود را به‏روز در سامانه رصد ثبت کنند.
افشارنادری تاکید کرد: این موضوع سبب می‏شود تا ما هم بتوانیم جمع‏بندی‏ها، برنامه‏ریزی‏ها و گزارش‏های لازم را در زمینه نحوه عملکرد و تعداد مشاغل ایجاد شده از طرف دستگاه‏های مختلف به طور دقیق به استان ارائه کنیم.
وی گفت: هدف اصلی ما در زمینه اشتغال‏زایی این است که موانع پیش‏رو را از میان برداریم و به تعهدات خود عمل کنیم و حتی فراتر از سقف تعهدات خود پیش برویم تا ارزیابی‏های مختلف در زمینه مشاغل ایجاد شده در شهرستان فیروزکوه انجام شود و جفایی در حق دستگاهی صورت نگیرد و سطح ظرفیت‏های اشتغال‏زایی این شهرستان پایین نیاید.
فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: هر دستگاهی باید به طور جداگانه اطلاع‏رسانی لازم و ثبت اطلاعات اشتغال
زایی خود را با دستگاه‏های استانی انجام دهد و با ابلاغیه‏های لازم سهمیه‏های مستقل خود را مشخص و در سامانه رصد به ثبت برساند.
افشارنادری تصریح کرد: به زودی تسهیلات مشاغل خانگی از محل بنگاه‏های زودبازده تامین می‏شود.
وی اضافه کرد: مسئولان باید طوری با بانک‏ها توافق کنند که بین متقاضیان دریافت تسهیلات در این بخش تعادل برقرار شود و افراد را مازاد بر تعهدات و اعتبارات خود ثبت‏نام نکنند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: افرادی که واجد شرایط هستند باید در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال
زایی قرار گیرند و مسئولان باید با انجام مکاتبه‏ با استان این موضوع را مطرح کنند که ‏بین تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و میزان اعتبارات موجود در بانک‏ها هماهنگی وجود ندارد تا این مشکل از طریق استان رفع شود.


افزایش نمایندگان سبب حضور بیشتر مردم در صحنه می‏شود

نماینده فیروزکوه و دماوند در مجلس:

افزایش نمایندگان سبب حضور بیشتر مردم در صحنه می‏شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های فیروزکوه و دماوند در مجلسگفت: یکی از تحولات این دوره افزایش تعداد نمایندگان است و این موضوع می‏تواند منجر به افزایش حضور مردم در صحنه و افزایش دیدگاههای منشا اثر شود.

شاهرخ رامین امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: به نظر نمی‏رسد تحولات پارلمانی مجلس برای دوره جاری انتخابات مجلس قابل اجرا باشد.
وی اضافه کرد: تحولات مانند هر تحول دیگری نکات مثبت و منفی مربوط به خود را دارد و باید این موضوع را در یک جمع‏بندی کلی نگاه و بررسی کرد و با یک دید تحلیل‏گرانه اتفاقاتی یکپارچه مثبت و دلچسب مردم را به وجود آورد.
نماینده مردم شهرستان‏های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از تحولات این دوره افزایش تعداد نمایندگان است و این موضوع می‏تواند منجر به افزایش حضور مردم در صحنه و افزایش دیدگاه
‎های منشا اثر باشد.
رامین ادامه داد: از طرف دیگر با افزایش نمایندگان، ناوگان تصمیم‏گیری سنگین‏‎تر خواهد شد و مکانیزم تصمیم‎‏گیری کندتر صورت خواهد گرفت و با مشکلاتی مواجه خواهد شد و باید همه این مسائل را در کنار هم قرار دهیم و با تدبیر مناسب و بهترین ترکیب حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کشور ما در جاده ترقی قرار گرفته و در بین کشورها بالاترین سرعت رشد را در سالیان گذشته برای خود عنوان کرده‏ و همه اینها نوید یک آینده روشن در جاده ترقی را به ما می‏دهد.
نماینده مردم شهرستان‏های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی افزود: بالاترین سرعت رشد به این معنی نیست که جایگاه ما مناسب است و جایگاه فعلی باید ارتقا یابد.
رامین تاکید کرد: جایگاه فعلی در حد و اندازه مردم، شعارها، آرزوها و آرمان‏های ما نیست و این سرعت بالای رشد می‏تواند دورنگار و انگیزه‏ای برای ما برای رسیدن به جایگاه واقعی در مسیر علمی و پژوهش باشد.
وی تاکید کرد: این بهانه می‏طلبد که همه آحاد مردم به ویژه دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی و همه ارکان مهم نظام در توسعه پژوهش و تحقیق به عنوان بالاترین و موثرترین مهره توسعه، پیشرفت و الگو شدن در تمام دنیا، بهترین روش‏ها و بسترها را فراهم کنند.
رامین اضافه کرد: باید به صورت منطقی وقت خود را کامل در اختیار مردم بگذاریم تا نظرات و مشکلات مردم را پیگیری شود حتی اگر با نظرات شخصی ما تفاوت داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان‏های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها به عنوان منتخبان مردم با برگزاری گردهمایی و جلسات هم‏اندیشی، کمبودهای مردم این دو شهرستان را شناسایی و پیگیری کنند و من به نمایندگی از مردم از نظرات آنها استفاده می‏کنم تا راه‏های توسعه و پیشرفت این دو شهرستان بازتر شود.
رامین گفت: از مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه خواسته‏ام و می‏خواهم که همواره اولویت اشتغال‏زایی و از بین بردن مشکل بیکاری را به ما واگذار کنند تا سمت و سوی بیکاری به اشتغال‏زایی منتهی شود.


پیشرفت 98 درصدی مصوبات سفر نخست دولت به دماوند

فرماندار دماوند خبر داد

پیشرفت 98 درصدی مصوبات سفر نخست دولت به دماوند

خبرنگار کارون : فرماندار شهرستان دماوند گفت: در دور نخست سفر دولت به شهرستان دماوند، 78 پروژه تصویب شد که میانگین پیشرفت فیزیکی این مصوبات 98 درصد است.

به گزارش خبرنگار کارون از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، علیرضا قاسمی‏فرزاد در جلسه مشترک شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه‏ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد: اجرای حداقل 30 عنوان کار ارزنده و ارزشمند در کشور را می‏توان با وجود بسیاری موانع و تحریم‏ها تنها شایسته این دولت خدمتگزار دانست.
وی همچنین با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه، افزود: حماسه باشکوه مردم ایران در این روز میثاقی بین مردم و ولایت بود که بنیان آن مستحکم‏تر شد و یاس و ناامیدی اصحاب فتنه و حامیان خارجی آنها را فرا گرفت.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جهاد اقتصادی نیز تصریح کرد: مردم متدین و ولایت‏مدار ایران اسلامی همچون گذشته با حضور پرشور خود بار دیگر ناامیدی را در بین کشورهای غربی ایجاد خواهند کرد و در مقابل آنها خواهند ایستاد.
قاسمی‏فرزاد با بیان اینکه تشکیل شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان دماوند می‏تواند خیر و برکت را برای منطقه فراهم سازد، خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند که در فاصله 45 کیلومتری تهران قرار دارد، با داشتن حدود 120 هزار نفر جمعیت، دو بخش، پنج شهر، پنج دهستان و 92 روستا و آبادی دارای ظرفیت‏ها و قابلیت‏های بسیار عالی و منحصر به فرد در بخش‏های مختلف کشاورزی، گردشگری و سرمایه‏گذاری است.
قاسمی‏فرزاد با اشاره به مصوبات دور نخست تا سوم سفر ریاست جمهوری به شهرستان دماوند نیز گفت: شهرستان دماوند در دور نخست سفر با داشتن 78 پروژه تصویب شده و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 585 میلیون تومان مورد توجه قرار گرفت که از این تعداد 73 پروژه آن با پیشرفت 100 درصدی اجرا شده که می‏توان میانگین پیشرفت فیزیکی این دوره را 98 درصد دانست.
وی افزود: در دور دوم سفر 57 پروژه مورد تصویب هیئت دولت با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام شد که با اجرای 100 درصدی 31 پروژه می‏توان مجموع مصوبات دور دوم سفر را با پیشرفت 82 درصدی مورد توجه قرار داد.
فرماندار دماوند دور سوم سفر را با رویکرد فرهنگی و مهم‏ترین پروژه منطقه را مسکن مهر عنوان کرد و گفت: حدود 10 هزار و 500 واحد مسکونی دماوند در 114 هکتار زمین در حال احداث است.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: از این میزان، 58 هکتار برای 5 هزار واحد مسکونی در منطقه
مهک دماوند و 50 هکتار آن با 4 هزار و 500 واحد مسکونی در مهرآباد بخش رودهن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: طرح مسکن مهر در شهرهای آبعلی و آبسرد نیز در حال انجام بوده که در شهر آبعلی به تازگی کلنگ‏زنی شده است.
فرماندار شهرستان دماوند اعتبارات اولیه تملک دارایی شهرستان در سال جاری را بیش از  10 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با وجود این مقدار اعتبارات تعیین شده برای شهرستان و مصوبات امروز که بالغ بر 480 میلیارد ریال است می‏توان گام‏های مطلوبی برداشت.


تصویب 48 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای توسعه دماوند

استاندار تهران خبر داد

تصویب 48 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای توسعه دماوند

خبرنگار حسبان : استاندار تهران از تصویب 52 مصوبه با 480 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان دماوند در راستای پیشنهادهای بودجه سال 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حسبان از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری دماوند، مرتضی تمدن در جلسه شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: در شهرستان دماوند 52 مصوبه بااعتباری بالغ بر 48 میلیارد تومان در بخش‏های عمرانی، گردشگری، خدماتی و اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: این مصوبات مربوط به فصل‏‏‏های مختلفی همچون حمل و نقل، منابع طبیعی، کشاورزی، مسکن و شهرسازی، آب، آموزش، تربیت بدنی، بهداشت و درمان، تامین رفاه اجتماعی، محیط زیست و فرهنگ و هنر است.
تمدن توجه بر سیاست‏های کلی فصول مختلف شهری را یکی از امتیازات مهم در توسعه آن شهر عنوان کرد.
استاندار تهران بیان کرد: توجه به تمام فصول مصوبات منطقه می‏تواند در توسعه و رشد آن شهر به طور کلی موثر باشد که در این جلسه با پیگیری مصوبات سفرهای نخست، دوم و سوم ریاست جمهوری و هیئت دولت به شهرستان دماوند، پروژه‏های شهرستان اولویت‏بندی شد و چند
پروژه مصوب شده جدید نیز در راستای پیشنهادات بودجه سال 91 قرار گرفت و شهرستان دماوند نیز لازم است اهداف سال جدید را پیش‏بینی کند.
تمدن با اشاره به بخش‏هایی از این مصوبات نیز افزود: در فصل حمل و نقل، 8 مصوبه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 350 میلیون تومان، کشاورزی و منابع طبیعی در شش مصوبه با اعتبار 9 میلیارد و 170 میلیون تومان، مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری با شش مصوبه و اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان، منابع آب با هفت مصوبه و اعتبار 4 میلیارد و 40 میلیون تومانی، آموزش با هفت مصوبه و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 50 میلیون تومانی و تربیت بدنی با شش مصوبه و اعتبار 920 میلیون تومان مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: فصل‏های بهداشت و درمان با پنج مصوبه و اعتبار 450 میلیون تومانی، رفاه و تامین اجتماعی با سه مصوبه و یک میلیارد تومان اعتبار، محیط زیست با یک مصوبه 300 میلیون تومان، امور عمومی با یک مصوبه 150میلیون تومانی، فرهنگ و هنر با 100 میلیون تومان به تصویب شورای توسعه استان تهران و کمیته برنامه‏ریزی شهرستان دماوند قرار گرفت.


نمایشگاه بصیرت و اقتدار در رودهن برپا شد

نمایشگاه بصیرت و اقتدار در رودهن برپا شد

خبرنگار حسبان: نمایشگاه عکس بصیرت و اقتدار به همت دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی رودهن در این شهر برپا شده است.

به گزارش خبرنگار حسبان  از رودهن پیش از ظهر امروز به مناسبت حماسه بزرگ نهم دی که نشات گرفته از بصیرت و آگاهی ملت ایران نسبت به اصل نظام و جایگاه ولایت و رهبری بود، نمایشگاه عکسی با همین موضوع در سالن گالری مجتمع فرهنگی و هنری وصال رودهن برپا شده است.
این نمایشگاه تا  18 دی ماه جاری برای بازدید علاقه‏مندان برپا خواهد بود.
در این نمایشگاه 40 قطعه عکس به همت دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی رودهن به نمایش گذاشته شده است.
در حال حاضر این نمایشگاه مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته است.

 


حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‏کند

فرماندار دماوند:

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‏کند

خبرنگار کارون : فرماندار شهرستان دماوند گفت: مردم ایران یک بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات، دشمنان نظام و انقلاب را دچار یاس و ناامیدی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کارون از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد صبح امروز در جمع مردم آبسرد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مورد توجه خاص خداوند تعالی قرار دارد و خون شهیدان این انقلاب را بیمه کرده است.
وی اضافه کرد: مردم به‌عنوان صاحبان انقلاب اسلامی هر کجا که احساس خطر کنند، همانند 9 دی در صحنه حاضر می‏شوند و حماسه‏آفرینی می‏کنند.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اسفندماه سال جاری نیز همانند انتخابات سال‏های قبل، شاهد حضور پرشور و مشارکت بالا و پرشکوه مردم در پای صندوق‏های رای هستیم.
قاسمی‏فرزاد تاکید کرد: مردم ایران یک بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات، دشمنان نظام و انقلاب را دچار یاس و ناامیدی خواهند کرد.
وی بیان کرد: همانطور که مردم در 9 دی دشمن را ناامید کردند، در انتخابات مجلس نیز دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام می‏گذارند.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: حماسه عظیم 9 د‌ی‌ماه سال 88، همچون روزهای باشکوه انقلاب اسلامی، تجلی تحکیم بیشتر پیوند مردم با ولایت بوده است.
قاسمی‏فرزاد افزود: در روز 9 دی بار دیگر اوج همبستگی ملت و نظام و اقتدار ملی به رخ جهانیان کشیده شده است.
وی تصریح کرد: نسل سوم انقلاب اسلامی در 9 دی‌ماه در کنار دو نسل دیگر، دلبستگی و پایبندی خودشان به مبانی اعتقادی و ولایت را ثابت کردند.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت 9 دی، افزود: ایشان دو عنصر ایمان و حضور مردم را عامل اصلی نابودی فتنه بیان کردند و فرمودند که این دو باعث شد تا فتنه‏گران نتوانند اهداف خود را اجرایی کنند.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به واسطه تواضع بالای خودشان از محور دیگر این جریان یعنی رهبری نام نبردند اما اگر اندیشه‏های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن جریان نبود، شاید مردم در بین تلاطم‏ جریان فتنه دچار تفرقه می‏شدند.
وی بیان کرد: افرادی که با ساده‏لوحی به دشمنان دل خوش کردند و به طمع دستیابی به امیال خیالی خود در راه آنها گام برداشتند آیا به سرنوشت کشورهایی همانند عراق و افغانستان فکر نکردند.