سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط بیمه ایران

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران:

صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط بیمه ایران

تهران - ایرنا - مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران از صدور بیش از 65 تا 70 درصد بیمه نامه های دریایی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این نوع بیمه نامه ها بعد از تحریم ها بومی شده است.

سیدکاظم ملکوتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بیمه نامه های ولکار که مربوط به بیمه های سندیکای ولینگتون انگلستان است، افزود: براساس آن برای طرح های آبی بیمه نامه هایی متناسب با طرح های آبی تدوین شده است.

وی ادامه داد: سکوهای نفتی، تاپ سایت ها، خطوط لوله در دریا و همچین طرح های فراساحلی تحت پوشش این بیمه نامه قرار خواهند گرفت.

این مقام مسوول در بیمه ایران تصریح کرد: این نوع بیمه در ایران تا قبل از تحریم توسط سایر کشورها ارایه می شد اما بعد از تحریم بیمه نامه ها بومی شد و در داخل کشور صادر می شود.

وی با بیان آنکه مدیریت بیمه های مهندسی مسوولیت دارای دو بخش است، اظهار داشت: در بخش بیمه های مهندسی تمام پروژه ها چه در مرحله ساخت و چه مرحله بهره برداری در قالب بیمه های مهندسی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران ادامه داد: طرح های در حال ساخت نیز دارای دو بخش است که در این نوع بیمه نامه ها تمام خطر پیمانکاران، تمام خطر نصب، بیمه جامع پروژه و بیمه نامه ولکار (سازه های دریایی همانند خطوط لوله و سکوهای نفتی) ارایه می شود.

وی با اشاره به صدور بیمه نامه های جدید برای این بخش، تصریح کرد: در بیمه جامع پروژه ها تمام خطراتی که در ساخت پروژه ها قرار دارند غیر از استثنائات بیمه نامه مشمول بیمه می شوند.

ملکوتی گفت: با توجه به سابقه و تجربه 50 ساله بیمه ایران در رشته بیمه های مهندسی این شرکت به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی در این بخش فعال است و راهبری بیمه طرح های مهندسی را به عهده دارد.

به گفته وی، حدود 55 درصد صدور بیمه نامه های مهندسی در طرح های اجرایی و ساخت و ساز پروژه های عمرانی و غیر عمرانی در کشور توسط بیمه ایران انجام می شود.

مدیر بیمه های مهندسی مسوولیت بیمه ایران، اظهار داشت: هرچند بخشی از بیمه های مهندسی با توجه به تحریم ها به صورت کنسرسیوم صادر می شود اما با این وجود سهم بیمه ایران به طور متوسط به حدود 50 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه، بخشی از بیمه های مهندسی نیز در ارتباط با ساخت و ساز و بخش دیگر مربوط به واحدهای صنعتی ساخته شده ای می باشد که وارد مرحله بهره برداری شده است، افزود: بیمه نامه های تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات، پیمانکاری و جامع اموال از جمله این بیمه ها می باشد.

ملکوتی تصریح کرد: تمام پالایشگاه های گاز و نفت و واحدهای پتروشیمی و نیروگاه ها تحت پوشش بیمه نامه جامع اموال بیمه ایران هستند.

به گفته وی، حق بیمه دریافتی در چهار ماهه ابتدای سال در رشته مهندسی 807 میلیارد ریال بوده که از رشد 104 درصدی برخوردار است و این امر ناشی از سیاست های جدید دولت تدبیر و امید مبنی بر اهمیت ویژه در ارتباط با پروژه های عمرانی می باشد. خسارت پرداختی این دوره نیز 62 میلیارد ریال است که رشد 24 درصدی داشته است.

این مقام مسوول در بیمه ایران در پاسخ به چرایی افزایش خسارت پرداختی در این شاخه بیمه ای، گفت: بیمه های مهندسی جزو بیمه های اموال است که بیمه نامه هایی مدت دار است و براساس زمان اجرای طرح بیمه نامه صادر می شود.

به گفته وی، حدود 80 درصد خسارت های پرداختی در چهار ماهه ابتدای سال جاری مربوط به معوقات سال های گذشته می باشد که امسال پرداخت شده است.

وی درباره آمار بیمه نامه های صادره در رشته بیمه مهندسی، اظهار داشت: هرچند تعداد بیمه نامه ها در بیمه های مهندسی کم است اما ارزش قراردادهای آن بالاست.

ملکوتی عمده خسارت پرداختی در بخش مهندسی را در این شرکت در چهار ماهه ابتدای سال برای پتروپارس 13 میلیارد ریال، خطوط لوله مخابرات 9 میلیارد و 500 میلیون ریال، حفاری شمال 4 میلیارد و 700 میلیون ریال و وزارت راه یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.

وی درباره حوزه بخش مسوولیت نیز تصریح کرد: بیمه نامه های مسوولیت کارفرما، مسولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی، مسولیت پزشکان، بیمه نامه های اعتباری، بیمه نامه ترانزیت کالا، بیمه های سی ام آر (کنوانسیون حمل بین المللی جاده ای) و بیمه مسوولیت کیفیت محصول از جمله بیمه نامه های مسولیت است.

وی ادامه داد: بیمه ایران در این بخش در چهار ماهه ابتدای سال 1536 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که رشدی معادل 17 درصد داشته ضمن آنکه خسارت پرداختی این بخش نیز 515 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به بیمه مسوولیت کارفرما در طرح های عمرانی و غیرعمرانی، اضافه کرد: بیش از نیمی از پرداخت ها در این بیمه نامه مربوط به دیه فوت و نقص عضو است.

ملکوتی گفت: در مجموع حق بیمه تولیدی در مدیریت بیمه های مهندسی و مسولیت در چهار ماهه ابتدای امسال 2343 میلیارد ریال بوده که رشد 37 درصدی داشته و خسارت پرداختی 577 میلیارد ریال بوده که از رشد 20 درصدی برخوردار است.

مدیر بیمه های مهندسی مسولیت بیمه ایران درباره طرح های این شرکت نیز افزود: در مدیریت بیمه های مهندسی مسولیت طرح ها و پیشنهاداتی ارایه کردیم که از جمله آن اجرای طرح گواهی تک برگی برای شرکت های حمل و نقل به منظور شفافیت و کنترل ریسک است.

وی ادامه داد: طرحی نیز توسط بیمه ایران به بیمه مرکزی ارایه شده که براساس آن پوشش بیمه مسولیت رانندگان ایرانی عازم اقلیم کردستان عراق که در صورت صدمات جسمانی (فوت و جرح و نقص عضو) ارایه خواهد شد.

ملکوتی بیمه شهریه دانشجویی را ازدیگر طرح های بیمه ایران دانست و گفت: براساس این طرح اگر دانشجویی براثر حادثه امکان حضوردر جلسه امتحان را نداشته باشد و هزینه شهریه بر او مترتب گردد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی بیمه عدم نفع بازیکنان لیگ برتر باشگاه ها را از دیگر طرح ها ذکر کرد و افزود: این طرح هم اکنون در یکی از باشگاه های ورزشی به عنوان پایلوت در حال انجام است و مذاکراتی در خصوص چارچوب فنی و ارزیابی ریسک آن انجام شده که در صورت مطلوبیت طرح به سایر استانها تسری می گردد.