سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تابستان آغاز مشکل مانتوهای نامناسب+عکس

امسال نیز همچون سالهای گذشته با گرم شدن هوا حساسیتها روی نحوه پوشش و کیفیت حجاب افزایش یافته که باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و انجام تبلیغات لازم در این خصوص در رسانه‌ها این مسئله را مرتفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مانکن‌هایی که پشت شیشه ویترین مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند با داغی تابستان خودشان را وفق داده‌اند گویی با ورود فصل گرم بوتیکها باید آنقدر تغییر کنند که چرخ مغازه‌ها بازهم با تفاوت فصلها بچرخد، این موضوع در شکل و اندازه مانتوها محسوس‌تر است.

فرقی نمی‌کند مغازه‌های شمال تا جنوب شهر را که بگردی کم‌کم تصور می‌کنی همه این مانتوها به هم شباهت دارند و تنها تفاوت در فروشندگانی است که می‌خواهند با مرغوب نشان دادن کالای خود هزینه اجاره مغازه و دیگر مخارج را از مشتری بگیرند.

با اینکه هرساله با رسیدن فصل گرم طرح ارتقای امنیت اجتماعی داغ می‌شود اما بازهم ویترینهای مغازه‌ها پر است از مانتوهایی که به مانتو شباهتی ندارند.

فروشگاههایی که خریداران را وادار می‌کنند آنچه را خرید کنند که این طرح مخالف با آن است، این را می‌توانی با گشت و گذار چند ساعته در یکی از بازارهای اصفهان شاهد باشی.

پیاده رو چهارباغ را انتخاب می‌کنیم، جایی که می‌توانی انواع مدلها و رنگها را ببینی. یک ویترین رنگی از آخرین مدلهای سال، آپ تو دیت و اورجینال، گویی دست نخورده و آکبند از آن طرف مرزها آمده‌اند تا بر تن دختران ایرانی، تن پوشی غیر متعارف باشند و با طرحها و برنامه‌های حداقل اصفهان، آنچنان که باید و شاید همخوانی نداشته باشد تا آنجا که اصفهان از لحاظ طرح مبارزه با بد حجابی از برترینها شود.

اما با تمام اینها ‌یکی از فروشندگان مانتو در میدان انقلاب در این باره می‌گوید: چند ماه است به پیشنهاد صنف تولید کنندگان پوشاک زنانه لباسهای بلند را پشت ویترین قرار دادیم اما با آنکه کمی قیمتها را کاهش داده‌ایم ولی در مجموع فروش ما به نصف رسیده است.

این فروشنده در عین حال از مسئولان می‌خواهد که کار برنامه‌ریزی شده تری انجام دهند و رسانه‌ها نیز حمایت کنند تا فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی و تولیدات داخلی به جای تولیدات چینی و ترک جایگزین شود.

وی البته مخالف محدود کردن فروش مانتوهای کوتاه است، زیرا معتقد است هر چیزی را که محدود کنیم استقبال از آن بیشتر می‌شود.

فروشگاه ... یکی از فروشگاههایی است که معمولاً مانتوهای بلند متنوعی به نمایش گذاشته است، مادر و دختری که در حال خرید هستند با دلخوری می‌گویند: اصلاً طرحها بر اساس مد روز نیست، در واقع مانتویی که مناسب عقیده ما باشد پیدا نمی‌کنیم، باید شهر را بگردیم تا مانتو مناسب پیدا شود و بنابراین اگر اقدامی برای حفظ شؤونات اسلامی صورت می‌گیرد باید از فروشگاههای لباس شروع شود.

زن و شوهر جوانی هم با ورانداز کردن مانتوهای مغازه و پرسیدن قیمت دو مانتو از مغازه خارج می‌شوند، زن جوان چادر ملی‌اش را مرتب می‌کند و می‌گوید: شاید فرد دیگری از این مدلها خوشش بیاید ولی اینها متناسب با سلیقه من نیست و به نظر من جالب نبود فکر می‌کنم برای یافتن یک مانتوی مناسب باید وقت زیادی صرف کنم.

برای مصوری هم که مانتویی در شأن کار و دانشگاه می‌خواهد خرید مناسب سخت و طاقتفرساست: امروز برای یک مانتوی مناسب با محیط کار و دانشگاه کلی بازار را گشتم از این طرف شهر به آن طرف مدلها یا بسیار قدیمی و بنجل است یا آنقدر مدرن و کوتاه که باب طبع من نیست. تا الان مانتوی مناسب را ندیده‌ام.

وی می‌گوید: برخی مدلها و رنگها شاید برای خانمهای چادری مناسب باشد و با پوشیدن چادر حجاب فرد حفظ شود ولی برای افراد مانتویی و یا کسانی که در محل کار و جامعه در حال رفت و آمد هستند نمی‌تواند مناسب باشد.

به ویترین مغازه‌ها که نگاه کنی، صاحبان مغازه حداکثر سلیقه خود را برای جلب مشتری به کار گرفته‌اند، مانکنهای پشت ویترین انواع و اقسام مدل‌های مانتو با رنگهای شاد را به تن دارند، برای زیباسازی آنها از گردنبندهای رنگی استفاده کرده‌اند.

رضایی یک زن خانه دار است و دو دختر دارد و آمده است که برای هر دو مانتو بخرد می‌گوید: مدلهای موجود به درد نمی‌خورد و یقه، جیب و یا اندازه متناسب با شأن یک زن مسلمان را ندارد.

وی می‌افزاید: از ساعت ? صبح تا الان که ساعت ?? است به بازار آمده‌ایم ولی مانتویی که مناسب و ساده باشد را نیافته‌ایم.

سرش را تکان می‌دهد و می‌گوید: مانتویی با آستین ??، ?? سانتی و یقه گشاد چگونه می‌تواند حجاب یک زن ایرانی را حفظ کند.

وی ادامه می‌دهد: در حالیکه حجاب و پوشش زنان باید بیشتر از مردان باشد ولی با وجود این مانتوها به جرأت می‌توان گفت پیراهن مردانه بسیار پوشیده‌تر از برخی مانتوهاست.

وی بر نظارت خانواده‌ها بر روی خرید کالاها و پوشاک مورد استفاده فرزندان تأکید می‌کند و ادامه می‌دهد: دولت هم باید بر تولیدی‌های پوشاک نظارت کند و مانع عرضه مانتوهای جلف و نامناسب در جامعه اسلامی شود.

امیر حسین حبیبی کارشناس اجتماعی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ابداع‌ طرح‌های جدید مانتو عمل‌ خوبی‌ است‌ که‌ می‌تواند پاسخگوی‌ سلیقه‌ قشر جوان‌ هم‌ باشد معتقد است‌: این‌ کارها نیازمند مطالعات‌ دراز مدت‌ و طراحی‌ الگوهای‌ متنوع‌ متناسب‌ با نیاز مردم‌ است‌. کاری‌ که‌ تا به‌ حال‌ انجام‌ نشده‌ است‌.

کامران یکی از فروشندگان انواع مانتو در خصوص بازار فروش مانتو می‌گوید: با وجود ورود مدلهای جدید به بازار بالا بودن قیمت مانتوها موجب شده که امسال بازار خوبی نداشته باشیم. سالهای گذشته بیشتر در این موقع از سال خریداران بیشتری داشتیم. به گفته وی ما مانتوهایی را عرضه می‌کنیم که تولید کنندگان به ما می‌دهند مردم هم آنچه که مطابق مد روز است را می‌خرند من هم مطابق سلیقه آنها عمل می‌کنم.

این فروشنده همچنین معتقد است: مانتوی دوخت ترک در بازار وجود ندارد، بلکه تمامی مانتوهایی که به نام ترکیه به فروش می‌رسد، در داخل کشور و توسط خیاطان ایرانی دوخته شده و فقط پارچه این مانتوها متعلق به کشور ترکیه است.

مشتری دائمی این مغازه کوچک عروس خانمهایی هستند که دنبال لباس پوشیده متفاوت با رنگهای شاد برای مراسم خواستگاری هستند.

یکی از مشتریان پرو پا قرص او زنی است جوان که به گفته خودش در رشته حسابداری درس می‌خواند: می‌خواهم حجاب داشته باشم و از مد هم پیروی کنم این کار شدنی است مطمئناً تولید کنندگان ما اگر حمایت شوند می‌توانند بهترین مانتوها را مطابق عرف و مد روز به طراحانشان ارائه دهند.

در این رابطه فریبا زندی طراح لباس معتقد است که برای آنکه لباسهایمان زیبا و متنوع باشد حتماً نباید از مدهای غربی پیروی کنیم. او که خود نیز در بیشتر طراحیهای لباسش از صنایع دستی استفاده می‌کند معتقد است که پارچه‌های سوزن دوزی شده و کاردست ایرانی بهترین مکمل لباس است و می‌تواند رنگ و بوی تازه‌ای به مدلهای قدیمی بدهد. او می‌گوید: بیشتر از آنکه مهم باشد چه رنگی مد است مهم این است که آن رنگ را چقدر با رنگهای دیگر هماهنگ کنیم.

زندی معتقد است که اگر کسی به دنبال تنوع در پوشش است راهش این نیست که هر چه مد شد بپوشد. او هم سالهاست که لباسهای اسلامی طراحی می‌کند.

هویت ایرانی برای او خیلی مهم است و تمام طرحهایش نشانه‌های ایرانی دارد.

او معتقد است که مردم هم از لباسهایی که نشانه‌های ایرانی داشته باشند استقبال می‌کنند. او می‌گوید: لباس هرکس معرف نقش و شخصیت خودش است. هر کس باید خودش را از لحاظ فیزیکی و ذهنی بشناسد.

بر اساس ماده ??? قانون مربوط به جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی در بخش تعزیرات قانون مجازات‌های اسلامی هر کس عملاً در انظار، اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ?? روز تا دو ماه یا ?? ضربه شلاق جریمه می‌شود و اگر مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند فقط به حبس از ?? روز تا دو ماه یا ?? ضربه شلاق محکوم می‌شود.

از سال 85 که مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس طرح قانون ساماندهی مد و لباس را تهیه کردهدف هدایت بازار تولید و عرضه لباس و پوشاک بر اساس طرحها و الگوهای داخلی و نیز ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و نا مأنوس با فرهنگ و هویت ایرانی اعلام شد.

در این طرح، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد برای پی‌ریزی ساختار مدیریتی موضوع قانون ساماندهی مد و لباس کمیته‌ای را متشکل از نمایندگان اصناف مرتبط با انجمن طراحان پارچه و لباس، نمایندگان وزارت بازرگانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت صنایع و کمیسیون فرهنگی مجلس و یک نماینده خود تشکیل دهد.

در ماده 5 این طرح، وزارت بازرگانی مکلف شد برای دسترسی عمومی و حمایت از تولید و فروش پارچه و پوشاک منطبق با الگوهای ایرانی - اسلامی، نمایشگاه‌های عرضه فصلی لباس و پوشاک برگزار کند و در ماده‌6، این وزارتخانه مکلف شد برای حمایت از تولید داخلی، عوارض گمرکی بر واردات تجاری پوشاک و پارچه‌های خارجی وضع کند، به نحوی که امکان رقابت برای تولید کنندگان داخلی فراهم شود. در ماده هشت قانون نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همکاری و حمایت وزارت صنایع نسبت به معرفی و ارائه طرح‌های ایرانی برای حمایت از کارخانجات نساجی و تقویت تولیدات ملی اقدام می‌کرد.

اما با وجود تصویب این قانون بازهم این مشکل همچنان ادامه دارد و گویی با آغاز تابستان دوباره مشکل مانتوهای نامناسب و کوتاه باید در صدر مشکلات مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

بر این اساس زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند می‌توانند به حبس از ?? روز تا دو ماه و یا به پرداخت جریمه نقدی از ?? تا ??? هزار ریال محکوم شوند.
البته تابستان فصل خوبی است برای اینکه این بحثها آنقدر اوج بگیرد تا انواع طرحها و نقشه‌ها برای جامعه هدف که اغلب زنان و دختران هستند ریخته شود تا آنها نیز کمی به خود بیایند و به ناکجا آباد مد نروند.
چه حالا شاهد پدیده‌های عجیبی در جامعه هستیم که چیزی جز مد، آنها را رقم نمی‌زند. از عقب نشینی و کوتاه شدن مانتوها گرفته تا انواع مدل موهایی که گاهی اگر کمی دقت کنی تو را به خنده می‌اندازد؛ شهروندان یک شکل و تیپ و قیافه‌ای که انگار همه از خروجی یک آرایشگاه بیرون آمده‌اند.


علی رضایی در مراسم بزرگداشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک شرکت کرد.

علی رضایی در مراسم بزرگداشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک شرکت کرد.
به گزارش مشرق به نقل از افکارنیوز، در حالی که برخی سایت ها روز پنجشنبه (??/?/??) خبر از فرار علی رضایی ،فرزند دوم محسن رضایی، فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس داد که علی رضایی در مراسم بزرگداشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک شرکت کرد.

علی رضایی، فرزند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه مراسم سالگرد محسن روح الامینی، در پاسخ به این پرسش خبرنگار «تابناک» که آیا برای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی نامزد خواهد شد یا نه؟ ضمن تکذیب این شایعات به خبرنگار ما گفت:«در ایران بدون شایعات نمی شود زندگی کرد و ما عادت کرده ایم با شایعات زندگی کنیم. از اعضای خانواده ما ،به ویژه من و پدرم، به هیچ وجه قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس نداریم ولی از لیست اصولگرایان مورد تائید پدرم،حمایت خواهم کرد.»

جانشین رئیس دفتر دبیر محمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انتخابات را باید به فرصتی برای کارامدی نظام وخدمت به مردم تبدیل کرد؛ لذا کسانی که بخواهند با سهم خواهی خود را به مردم و نظام تحمیل کنند جایی در میان ملت نخواهند داشت»

وی در آخر خاطرنشان کرد:« من معتقدم افراد شایسته ای درکشور هستند که می توانند با رفتن به مجلس کارامدی نظام را تقویت کنند. ازطرف دیگر مشارکت گسترده مردم پس از فتنه ها و انحرافات اخیر فرصتی است برای اثبات وفاداری ما و همه ملت نسبت به رهبر فرزانه انقلاب و نظام اسلامی و بی تردید ما آن را غنیمت خواهیم شمرد».


انتشار برنامههای جدید نفوذ در ضدانقلاب/ آرایش تهاجمی وزارت اطلاع


انتشار برنامه‌های جدید نفوذ در ضدانقلاب/ آرایش تهاجمی وزارت اطلاعاتوزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات هم اکنون موضع تهاجمی نسبت به اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است، ایجاد تردید و شکاف در جریان ضد انقلاب‌های خارج نشین را از جمله تازه‌ترین اقدامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنان پیش از خطبه امروز نماز جمعه تهران با ارایه گزارشی از عملکرد دستگاه اطلاعاتی کشور اظهار داشت: وزارت اطلاعات در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی علاوه بر مسایل امنیتی وظیفه دارد که نسبت به توطئه‌های دشمن پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد و مقابله با تهدیدات احتمالی را در همه عرصه‌ها پیگیری کند.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) لقب سرباز گمنام امام زمان (عج) به کارکنان مجموعه وزارت اطلاعات کشور دادند و همچنین مقام معظم رهبری نیز لقب مجاهدت های خاموش را به اقدامات وزارت اطلاعات دادند، ‌گفت: اگر امروز جنگ فیزیکی با دشمن نداریم اما در حال جنگ اطلاعاتی سنگینی با دشمن هستیم.

وزیر اطلاعات در ادامه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود به بومی بودن دستگاه اطلاعاتی کشور اشاره کردند و این به دلیل آن است که وزارت اطلاعات از درون انقلاب جوشید و دقیقاً براساس نیازهای انقلاب شکل گرفته است. در حالی که در دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دنیا ما نوعی تقلید را در مسایل اطلاعاتی شاهید هستیم.

وی با اعلام اینکه امروز وزارت اطلاعات مجهز به بهترین فناوری‌های کاملاً‌ بومی است ، گفت: این امکانات داخلی به گونه ای است که می‌توانیم در مقابل تجهیزات فنی پیشرفته‌ای که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا خصوصاً آمریکا و موساد در اختیار دارند، بایستیم.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش در بیان ویژگی های سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد: آمادگی خطرپذیری خالصانه برای نظام در همه عرصه ها، دیدبانی تخصصی، هوشمندانه و دایمی برای نظام، جانفشانی در راه اسلام، نظام و امامت، برخورداری از روحیه ولایتمداری محض، بی ادعا و به دور از هیاهو بودن، دارای روحیه خالصانه دفاع از آرمانهای والای انقلاب اسلامی و نهایتاً تجمیع بهترین نیروهای علاقمند و عاشق نظام در وزارت اطلاعات از جمله ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه اطلاعاتی کشور است.

وی تصریح کرد: با این اوصاف وزارت اطلاعات برای دوستداران نظام و مردم عزیز کشورمان آرامش بخش، امنیت آور و شادکننده و بازدارنده دایمی در مقابل با توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان است.

وزیر اطلاعات با اشاره به موضع گیری‌های مختلف اوباما مبنی بر ابراز شکست در برابر ایران بیان داشت: طی دو سال گذشته سرمایه گذاری بسیار زیادی در وزارت اطلاعات صورت گرفته که مجموعه اطلاعاتی کشور از حالت تدافعی بیرون بیاید و در مقابل دشمنان حالت تهاجمی بگیرد تا بتواند در نهایت آنان را سر جای خود بنشاند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از دو منظر خارج کردن نظام اسلامی ایران از حالت الگودهی و مشغول کردن ایران به خود به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، براندازی نظام، سلطه فرهنگی و سیاسی بر کشور، استحاله نظام، هدف گیری ایمان و اعتقادات مردم، جلوگیری از پیشرفت و سازندگی کشور و نهایتاً تسلیم کردن مردم را از جمله اهداف جنگ نرم دشمن طی سالهای اخیر به شمار آورد.

مصلحی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دقیق و موثق امروز اصلی ترین شیوه جنگ نرم دشمن با جمهوری اسلامی ایران، استحاله فرهنگی جریان های سیاسی و اعتقادی، ترویج تفکرات انحرافی و اباحه گری، ایجاد تشکیک در مبانی تفکرات دینی، شبهه افکنی در میان مردم و دوستداران نظام، ترویج یاس و ناامیدی در میان مردم، القاء تفکر جدایی دین از سیاست، تهاجم فرهنگی و به راه انداختن جنگ روانی در همه عرصه ها، ایجاد مشکلات اقتصادی، ایجاد معارضه‌های بین‌المللی در همه عرصه‌ها، ایجاد غفلت در بین مردم ومسئولان و جابجایی مسایل اصلی با مسایل فرعی نظام است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز فتنه 88 تمام نشده است، گفت:‌بنده به عنوان مسئول اطلاعاتی کشور در اینجا اعلام می کنم که همچنان دشمنان برای ضربه زدن به نظام طراحی می‌کند و این که ما نباید تصور کنیم فتنه 88 تمام شده است زیرا فتنه لایه‌های مختلفی دارد. یک بخش آن خارجی و بخش دیگر نیز داخلی است و هم اکنون به دلیل غفلتی که کردیم عده‌ای در داخل کشور جلسات مختلفی را تشکیل و گروه‌هایی را دور خود جمع کرده‌اند و مجدداً همان مباحث قبلی را تکرار می‌کنند که این موضع یک هوشیاری خصوصاً برای خواص می‌طلبد تا دوباره در دام این افراد نیافتند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز یکی از برنامه های وزارت اطلاعات رصد هوشمندانه، حرفه‌ای و به موقع تحرکات دشمنان داخلی و خارجی است، گفت: امروز براساس اطلاعات صحیح و دقیقی که به دست ما رسیده است مهمترین برنامه سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی به ویژه سیا، موساد، اینتلیجنت سرویس و همچنین جریان‌های برانداز، ایجاد شکاف و انشعاب داخلی و تنش‌های کاذب در داخل نظام است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایجاد انشقاق در داخل ایران به عنوان نقطه مشترک همه دشمنان کشورمان محسوب می‌شود به طوری که هر کس کوچکترین زاویه‌ای را با نظام داشته به این مجموعه پیوسته است.

مصلحی افزود: ایجاد شکاف داخلی در چند جبهه شکاف بین مردم و مسئولان، شکاف بین جریان‌های حامی نظام و رهبری و شکاف بین بخشی از مردم با بخش دیگر مردم دنبال می‌شود که مهمترین راهکار مقابله با آن تبعیت کامل از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری به عنوان محور وحدت در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگیری ریگی علاوه بر موفقیت اطلاعاتی و امنیتی موفقیت دستگاه نظامی کشور را نیز به همراه داشت، به طوری که دشمنان متوجه شدند که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند گفت: دستگیری عوامل ترور شهید علیمحمدی دانشمند هسته‌ای یک موفقیت بزرگ برای دستگاه اطلاعاتی امنیتی کشور در برابر موساد به شمار می‌آید زیرا آنها از هر کسی که برای رسیدن به اهداف خود بهره برداری می‌کنند بلافاصله او را به هلاکت می‌رسانند اما با لطف خدا و کمک مردم توانستیم این شخص را دستگیر کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد‌:‌ با توجه به اشراف اطلاعاتی که در سراسر کشور داریم دستگیری جاسوسان آمریکایی و انگلیسی که در اطراف کشور لانه کرده‌ بودند نیز از جمله موفقیت‌های دستگاه اطلاعاتی کشور به شمار می‌‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه فتنه 88 علیرغم ضربات جبران ناپذیری که به نظام وارد کرد دارای برکاتی نیز بود، گفت: از جمله موفقیت‌های ما در مقابله با فتنه 88 ناکارآمد کردن اقدامات دشمن در شبه مجازی بود چرا که اوباما یکی ازموفقیت‌هایش را استفاده از کیف اینترنتی علیه جمهوری اسلامی ایران نام برده بود در حالی که ما در حدود یک ماه قبل از اینکه اوباما این موضوع را اعلام کند از این استراتژی آمریکا مطلع بودیم و راهکار مقابله با آنان را نیز تهیه کرده بودیم به طور یکه امروز دشمن اعتراف می‌کند که نتوانسته از شبکه مجازی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد تردید و شکاف در جریان ضد انقلاب‌های خارج نشین را از جمله جدیدترین اقدامات وزارت اطلاعات به شمار آورد و افزود: امروز سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی به افرادی که به هر دلیلی نتوانستند راه خود را با انقلاب اسلامی ایران ادامه دهند و به خارج از کشور گریخته‌اند اعلام می‌کنند که شاید شما جزو نفوذی‌های جمهوری اسلامی ایران باشید و این یک موفقیت بزرگ برای کشورمان است.

وی افزود: در آینده نزدیک برنامه‌های دیگر وزارت اطلاعات برای نفوذ و به هم ریختگی مجموعه ضد انقلاب را به مردم اطلاع خواهیم داد.

وزیر اطلاعات در ادامه به بیداری اسلامی از منظر اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: تحولات اخیر در کشورهای منطقه و شمال آفریقا شکست بسیار سنگینی دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب و همچنین غافلگیری آنان از آغاز حرکت مردم و بیداری اسلامی را رقم زده است به طوری که سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها در مطالبی که با منافع ما مطرح کردند اعلام نمودند ما درباره این حرکت‌ها دچار شک و تردید شده‌ایم به طوری که حتی موساد نیز متوجه وقوع انقلاب در این کشورها به ویژه در مصر نشده بود.

وی گفت: ملاحظه مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که آمریکا و غرب برای ربایش این بیداری و هوشیاری در جهان اسلام تلاش جدی‌ ای می کنند که باید همه هوشیار باشند.

مصلحی در ادامه با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) با همه وجود در خدمت انقلاب و ولایت خواهند بود، گفت: با توجه به اینکه نظام در موضع اقتدار قرار دارد بنابراین ما با جریان‌های ناآگاه در داخل کشور از موضع رافت اسلامی برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌ای و تخصصی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و دستیابی کامل به امنیت هوشمند است، اشراف اطلاعاتی، نگاه تهاجمی به برنامه‌های دشمن، ایمن سازی مردم نسبت به تهدیدات دشمن در عرصه ‌های مختلف و همچنین نفوذ در عمق لایه‌های دشمن را از جمله برنامه‌های وزارت اطلاعات در آینده عنوان کرد.


تصاویر : 10 بازیگر زن محبوب از کجا وارد سینما شدند؟

تصاویر : 10 بازیگر زن محبوب از کجا وارد سینما شدند؟

بازیگران زن محبوب سینمای ایران که چهرهای دهه 60 و 70 و 80 سینمای ایران بودند از کجا وارد سینما شدند؟

ثریا قاسمی:

Persianv.com At site

ثریا قاسمی سال 1319 در تهران متولد شد. اوایل دهه 1340 با گویندگی رادیو کار حرفه ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش هایی مثل «آنتیگون» و «از پشت شیشه ها» (رکن الدین خسروی) و «آندورا» (حمید سمندریان) روی صحنه رفت.

 

 

نیکی کریمی:

Persianv.com At site

نیکی متولد ?? آبان ???? در تهران با مدرک تحصیلی دیپلم است. او فعالیت هنری را بازی درتئاترهای مدرسه آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات اولین بازی سینمایی خود را در ساخته ای از جمشید حیدری با عنوان وسوسه ارئه داد در حالی که فقط 18 سال داشت . اما سال بعد بهروز افخمی ازاو برای عروس دعوت به عمل در آورد و بازی در این فیلم برگ برنده ای برای حضور جدی و مستمر در سینما.پیشنهادها یکی پس از دیگری از راه رسیدند و کریمی برای یک دهه تنها بازیگر سینمای ایران که حضورش ضامن فروش فیلم ها بود و دراین میان علی رغم چند کار ضعیف مابقی آثارش جملگی آثار با ارزش از کارگردانهای معتبر بودند.

 

 

مهناز افشار:

Persianv.com At site

افشار که تا مقطع دیپلم در رشته تجربی تحصیل کرده است متولد 1356 می باشد و مدتها به خاطر شباهت و به خواننده و بازیگر پیش از انقلاب یعنی فایقه آتشین در بورس جنحالهای مطبوعات شایع پرداز قرار داشت.

 

 

افسانه بایگان:

Persianv.com At site

شروع فعالیت هنری با بازی در فیلم کوتاه بوق در سال 1351است. شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم گمشده (مهدی صباغزاده) در سال 1364 است.

با بازی در مجموعه تلویزیونی سربداران (محمدعلی نجفی، 1363) ایفای نقش مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن بلافاصله به سینما راه یافت. او در دهه شصت پرکارترین بازیگر زن سینما بود.


رویا نونهالی:

Persianv.com At site

متولد بیست و چهارم بهمن ???? در تهران هست. لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. شروع فعالیت از سال ???? با نمایش غم غریب غربت بود.

 


پانتا آبهرام:

Persianv.com At site

در عرصه تئاتر با کسب بیش از پنج جایزه از جشنواره های مفاوت تئاتر، یکی از بهترین ها بود.با بازی قدرتمندش در مجموعه تلویزیونی “مسافر” (سیروس مقدم، ????) به شهرت رسید و بعد از آن فعالیت خود را در عرصه سینما متمرکز کرد. بازی او در فیلم “چهارشنبه سوری” یکی از بهترین های کارنامه سینمایی بهرام است.


باران کوثری:

Persianv.com At site

با بازی در فیلمهای مادرش به سینما‌ آمد. و سرانجام در فیلم « زیر پوست شهر » بود که خوش درخشید. باران کوثری سال 1381 را با بازی در فیلمی غیر از ساخته مادرش آغاز کرد: « رقص در غبار ». بازی او در « خوابگاه دختران » فراتر از حد تصور است.باران کوثری سرانجام یکی از درخشان ترین بازیهایش ارائه کرد و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بیست و پنجم را بی چون و چرا از آن خود کند: « خون بازی ».

نیوشا ضیغنی:

تصاویر : بازیگران زن محبوب از کجا وارد سینما شدند؟

دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال در چشم باد مسعو جعفری جوازانی در سال 1382 کار حرفه ای را آغاز کرد.یک سال بعد با بازی در فیلمتر دست محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت تا این باعث شد که محمد علی سجادی نام اورا در کنار بازیگرهای مورد علاقه اش قرار دهد.
بعد از تجربه تردست محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم شوریده در اواخر سال 1383 انتخاب کرد.
نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم شوریده گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره 24 فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند.که خودش گوشه ایی از موفقیتش را بازی در فیلم شوریده و همکار اش با محمدعلی سجادی می داند.

 

لادن طباطبایی:

Persianv.com At site

وی ابتدا با گرایش نمایش عروسکی به تحصیل پرداخت که حاصل آن چند تجربه عروسک گردانی ، نمایشنامه نویسی عروسکی و کارگردانی دو نمایش( مهمانهای ناخوانده ، به شیوه زنده )و ( جوجه طلایی ، عروسکی ) بود . سپس با تغییر گرایش به رشته بازیگری فعالیت خود را در این زمینه متمرکز کرد .
در بهمن ماه 1373 با ارایه پایان نامه نظری و عملی از دانشکده فارغ التحصیل شد . پایان نامه نظری وی تحت عنوان « بازیگر و اشیا » به بررسی ارتباط بازیگر و اشیا از دیر باز تاکنون میپردازد و ضمن نگاهی به دیدگاههای پیشینیان به نقش و حضور اشیا در حیطه نمایش و زندگی ، کارکرد اشیا را در جریان نزدیکی به نقش بررسی میکند .

 

آناهیتا همتی:

Persianv.com At site


با بازی در نقش کوتاهی در فیلم « هیوا » فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد . بازی او در مجموعه تلویزیونی پر طرفدار « مسافر » شاید یکی از نقاط درخشان بازیگری او می باش

در سال 1372 با نمایش تنبورنوازان (هادی مرزبان) بازی در تئاتر را آغاز کرد و در سال 1374 با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضراء (اکبر خواجویی) شناخته شد. او تا به امروز در مجموعه های بسیاری بازی کرده است.
آناهیتا همتی بازی در سینما را در سال 1375 و با فیلم به نمایش درنیامده افسانه پوپک طلایی (خسرو شجاعی) آغاز کرد و اولین فیلمی که از او بر پرده سینماها به نمایش درآمد در سال 1378 و با نام عشق کافی نیست (مهدی صباغزاده) بود.
آناهیتا همتی هیچگاه ندرخشید. هیچگاه آنطور که باید دیده نشد، اما حضور فعالش در تلویزیون و بازیهای روان و راحت او باعث شده تا همچنان پرکارترین بازیگر تلویزیونی باشد.


حامد بهداد و میترا حجار در نقش زوج در فیلم مهرجویی + عکس

به گزارش آخرین نیوز به نقل از سینمای ما، با مطرح شدن نام حامد بهداد و میترا حجار برای بازی در فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی با مضمون اجتماعی در اواخر تابستان جلوی دوربین می‌رود. وحیده محمدی‌فر گفت: فیلمنامه توسط من و آقای مهرجویی نوشته شده است. با تکمیل شدن عوامل و بازیگران، فیلم اواخر تابستان در تهران جلوی دوربین خواهد رفت.

وی در ادامه به فضای داستان اشاره کرد و گفت: داستان تحول عجیب یک مرد را روایت می‌کند. این شخصیت تلاش دارد تا با پاکیزگی محیط اطراف، به تطهیر روح و روان خود بپردازد و به پاکیزگی روح دست یابد.

محمدی‌فر در ادامه افزود: تاکنون حامد بهداد برای ایفای نقش اصلی داستان (عکاس) و میتراحجار برای ایفای نقش همسر وی به عنوان اولین گزینه های بازی مطرح شده‌اند.

همسر مهرجویی درباره داستان فیلم توضیح داد: داستان درباره مرد عکاسی است که به ناگاه تحولی در زندگی‌اش رخ می‌دهد او قصد دارد دنیای درون و بیرون‌اش را از شرآلودگی‌ها پاک نماید.بنا بر این گزارش، فیلم کاملاً شهری و اکثر لوکیشن‌های آن خارجی است.

بخش عمده فیلم در تهران و مابقی صحنه‌ها در شهرستان‌های اطراف فیلمبرداری خواهد شد.

داریوش مهرجویی با ساخت فیلم تحسین شده «آسمان محبوب» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و توانست جوایزی را از دو بخش بین‌المللی و داخلی جشنواره از آن خود سازد.
 
http://www.cinemaema.com/images/pgimg_image1_26_5503.jpg
 
http://www.cinemaema.com/images/pgimg_image2_26_5503.jpg

 


سئوال شرم آور مجری زن صدا و سیما

خبرنامه دانشجویان ایران:مجری برنامه «در جمع ما» در یکی از سوالات خود از یک خانم آلمانی پرسید که «آیا مردان ایرانی را دوست دارد؟!» سوالی که حتی با تعجب این زن آلمانی همراه بود و وی در پاسخ گفت که «فقط می‌داند که همسر خود را دوست دارد.»
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»؛ صدا و سیما این روزها شاید با تغییر و تحولاتی روبرو شده باشد و شاهد این تغییر و تحولات هم برنامه‌هایی هستند که به سوژه‌های نسبتا خاص می‌پردازند؛‌ گفت‌وگو با کودک کار، مردی که دارای سه همسر است و زنی که روابط  نا‌مشروع با جنس مخالف داشته است از جمله سوژه‌هایی هستند که این روزها تلویزیون با آنها مردم را سرگرم می کند.

نمایش این روزهای رسانه‌ ملی با توجه به اینکه دایره خط قرمزها در آن فراختر شده است، مورد استقبال برخی از رسانه‌ها قرار گرفته و این رسانه ها نیز رویکرد مثبتی به این تغییر و تحولات داشته ‌اند، اما مسئله‌ای که در این میان مطرح می شود برآیند و نتیجه‌ای است که این گونه برنامه ها در جامعه خواهند داشت.

نکته‌ای که در این برنامه‌ها مشهود است، استفاده از چهره‌های جوان و مشهور است که در نگاه اول به جذاب شدن برنامه‌ها کمک می‌کند، اما بعضا همین موضوع منجر می شود که موارد نامطلوبی در گفتار و رفتار آنها پدیدار شود؛ به عنوان مثال دیروز در برنامه «در جمع ما» که با اجرای مجری جوانی همراه است، از یک زن آلمانی دعوت به عمل آمده بود و در خصوص زندگی خصوصی وی سوالات قابل توجهی مطرح شد.

مجری این برنامه در یکی از سئالات خود از این خانم آلمانی پرسید که «آیا مردان ایرانی را دوست دارد؟!» سوالی که حتی با تعجب این زن آلمانی همراه بود و وی در پاسخ گفت که « فقط می‌داند که همسر خود را دوست دارد.»

البته این موضوع مختص به این برنامه نمی شود؛ چرا که در اکثر برنامه‌های این چنینی شاهد اجرای جوانانی هستیم که به مسائل مختلف اخلاقی و خانوادگی و غیره ورود پیدا می کنند و در همه این موارد صاحب نظر هستند.

به نظر می رسد اگر چه این گونه برنامه‌ها در کوتاه مدت باعث جلب توجه مخاطبان رسانه ملی می شود، اما در بلند مدت اثرات نامطلوبی در سطح جامعه به جای خواهد گذاشت، خصوصا اینکه رسانه ملی امروز دست روی موضوعات حساس گذاشته است و با ارائه نظرات غیرکارشناسانه و غیرتخصصی نسخه غلط به دست مخاطبان خود می‌دهد


برخی اعمال شب و روز نیمه شعبان

نیمه شعبان زمان فرخنده‌ای است که دلهای مؤمنان مملو از شادی شده سلامتی و ظهور امام زمان(عج) را از خداوند متعال درخواست می‌کنند، این زمان همچنین فرصت مناسبی برای اعمال عبادی و معنوی، کسب خیرات و برکات و طلب حوائج دنیوی و اخروی است.

براى شب و روز نیمه شعبان چند عمل وارد شده است:

1- غسل، که باعث تخفیف گناهان مى‌شود.

2- احیای این شب به نماز و دعا و استغفار. در روایت است که هر کس این شب را احیا دارد، نمیرد دل او در روزى که دلها بمیرند.

3- زیارت امام حسین (ع)

باعث آمرزش گناهان است و هرکس بخواهد با او مصافحه کند روح صد و بیست و چهار هزار پیغمبر زیارت کند آن حضرت را در این شب.

و اَقَلِّ زیارت آن حضرت آن است که به بامى برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان بلند کند و زیارت کند آن حضرت را به این کلمات: "اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ."

4 - دعای تعلیم داده شده از حضرت صادق (ع) در شب نیمه شعبان:

اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الْعَلِىُّ الْعَظیمُ الْخالِقُ

خدایا تویى زنده پاینده والاى بزرگ آفریننده

الرّازِقُ الْمُحْیِى الْمُمیتُ الْبَدىَّءُ

و روزى دهنده زنده کننده و میراننده آغاز کننده

الْبَدیعُ لَکَ الْجَلالُ وَ لَکَ الْفَضْلُ وَ لَکَ الْحَمْدُ وَ لَکَ الْمَنُّ وَ لَکَ الْجُودُ

و پدید آورنده، براى تو است بزرگى و از آن تو است فضیلت و ستایش و از آن تو است نعمت و جود

وَ لَکَ الْکَرَمُ وَ لَکَ الاْمْرُ وَ لَکَ الْمَجْدُ وَ لَکَ الْشُّکْرُ وَحْدَکَ لاشَریکَ لَکَ

و خاص تو است بزرگوارى و از تو است فرمان و شوکت و خاص تو است سپاسگزارى که یگانه‌اى و شریکى برایت نیست

یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ

اى یگانه‌ اى یکتا اى بى‌ نیاز اى که فرزندى ندارد و فرزند کسى نباشد و نیست برایش

کُفُواً اَحَدٌ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاْغفِرْ لى وَارْحَمْنى وَاکْفِنى

همتایى برایت نیست. درود فرست بر محمد و آل محمد و بیامرز مرا و به من رحم کن و کفایت کن

ما اَهَمَّنى وَاقْضِ دَیْنى وَ وَسِّعْ عَلَىَّ فى رِزْقى فَاِنَّکَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ

از من آنچه فکر مرا به خود مشغول کرده و قرضم را ادا کن و در روزیم گشایش ده زیرا که تو در این شب

کُلَّ اَمْرٍ حَکیمٍ تَفْرُقُ وَ مَنْ تَشاَّءُ مِنْ خَلْقِکَ تَرْزُقُ فَارْزُقْنى وَ اَنْتَ

هر کار محکمى را از هم جدا کنى و هر یک از مخلوقات خود را بخواهى روزى دهى پس روزیم ده که تو

خَیْرُ الرّازِقینَ فَاِنَّکَ قُلْتَ وَ اَنْتَ خَیْرُ الْقاَّئِلینَ النّاطِقینَ وَاسْئَلوُا اللّهَ

بهترین روزى دهندگانى زیرا تو خود گفتى و تو بهترین گویندگان و ناطقان هستى که فرمودى "از خدا بخواهید از فضل او"

مِنْ فَضْلِهِ فَمِنْ فَضْلِکَ اَسْئَلُ وَ اِیّاکَ قَصَدْتُ وَابْنِ نَبِیِّکَ اعْتَمَدْتُ وَ لَکَ

پس من از فضل تو مى‌خواهم و تو را قصد کردم و به فرزند پیمبرت اعتماد کردم و به تو

رَجَوْتُ فَارْحَمْنى یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

امیدوارم پس به من رحم کن اى مهربانترین مهربانان.

5 - خوانده شود دعایی که حضرت رسول (ص) در این شب مى خواندند:

اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْیَتِکَ ما یَحُولُ بَیْنَنا

خدایا بهره ما کن از ترس خود بدان اندازه که حائل شود میان ما

وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِکَ وَ مِنْ طاعَتِکَ ما تُبَلِّغُنا بِهِ رِضْوانَکَ وَ مِنَ الْیَقینِ ما

و نافرمانیت و از اطاعت خویش بدان مقدار که ما را به خشنودى و رضوان تو برساند و از یقین بدان

یَهُونُ عَلَیْنا بِهِ مُصیباتُ الدُّنْیا اَللّهُمَّ اَمْتِعْنا بِاَسْماعِنا وَ اَبْصارِنا

حد که به وسیله آن ناگواری‌هاى دنیا بر ما آسان گردد خدایا ما را به گوش‌هایمان و دیده‌هامان

وَ قُوَّتِنا ما اَحْیَیْتَنا وَاجْعَلْهُ الْوارِثَ مِنّا وَاجْعَلْ ثارَنا عَلى مَنْ ظَلَمَنا

و نیرویمان تا زنده‌ایم بهره‌مند ساز و آن را وارث ما گردان و خون ما را به گردن کسى انداز که بر ما ستم کرده

وَانْصُرنا عَلى مَنْ عادانا وَلا تَجْعَلْ مُصیبَتَنا فى دینِنا وَلا تَجْعَلِ

و یارى ده ما را بر کسى که با ما دشمنى کند و مصیبت ما را در دینمان قرار مده و دنیا

الدُّنْیا اَکْبَرَ هَمِّنا وَلا مَبْلَغَ عِلْمِنا وَلا تُسَلِّطْ عَلَیْنا مَنْ لا یَرْحَمُنا

را بزرگترین اندوه ما قرار مده و نیز آخرین حد دانش ما قرارش مده و مسلط مکن بر ما کسى را که بر ما رحم نکند

بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

به رحمتت اى مهربانترین مهربانان

6 - صلوات هر روز را که در وقت زوال وارد شده خوانده شود.

7 - هر یک از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَکْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود، تا خداوند تعالى گناهان گذشته او را بیامرزد و برآورد حاجت‌ دنیا و آخرت او را


ثروتی:طراحان سوال از رئیس?جمهور همه اصولگرایند

ثروتی:طراحان سوال از رئیس?جمهور همه اصولگراینداحمدی?نژاد برای پاسخگویی اعلام آمادگی کرده است.نماینده بجنورد گفت که شنیده است رئیس?جمهوربرای پاسخگویی به سوال نمایندگان در مجلس اعلام آمادگی کرده است. البته او نگفت که این حرف را از چه کسی شنیده است.

موسی?الرضا ثروتی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت?وگو با خبرآنلاین، سوال از رئیس جمهور را یک امر عادی خواند و گفت: برای پاره?ای از سوالات که نمایندگان اعلام کردند، رئیس?جمهور باید با حضور در مجلس، به این موارد توضیح دهد.

او که می?گفت، در این راستا هیچ مشکل یا مساله?ای وجود ندارد، در واکنش به اینکه برخی شرایط زمانی کنونی را برای طرح سوال از رئیس?جمهور مناسب نمی دانند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به حمدالله از کلیه مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مطلعند و کاملا بر امور مسلط???? اند و شرایط را ارزیابی می?کنند. به همین دلیل است که طرح سوال از رئیس?جمهور، قبلا هم مطرح شده بود اما نمایندگان اجرای آن را به صلاح ندانستند و به همین دلیل آن را به جریان نیانداختند. حتی پس از قهر و خانه?نشینی رئیس?جمهور هم این سوال به جریان نیفتاد. این نشان می دهد که نمایندگان در جریان امور و مسائل هستند.

ثروتی با بیان اینکه نمایندگان امضا کننده این سوال تماما اصولگرا و حامی رئیس جمهور و مطیع مقام معظم رهبری هستند، تاکید کرد: طرح سوال از رئیس?جمهور برای حمایت از ایشان است تا با حضور در مجلس از عملکرد خود دفاع کنند. اما گاهی برخی افراد و رسانه?ها بی دلیل به این مساله دامن می?زنند. این در حالی است که سوال کنندگان حتی در نظر دارند که قبل از اجرای نهایی سوال از رئیس?جمهور هم نظر مقام معظم رهبری را اخذ کنند و آخرین وضعیت این سوال را در نشستی بررسی کنند.

به گفته وی از آنجا که کلیه طراحان، اصولگرایند و مطیع امر رهبری، هر نظری که ایشان بدهند، مطاع است.

نماینده بجنورد در خصوص برخی اخبار دال بر بازپس?گیری برخی امضاها و مصاحبه برخی اعضای هیات رئیسه هم گفت: همانطور که گفتم نمایندگان قدرت تشخیص دارند و اگر در برهه?ای همچون ترک محل خدمت از سوی رئیس?جمهور، تشخیص دادند که طرح سوال از رئیس?جمهر را امضا کنند|، شاید الان هم تشخیص داده?اند که باید امضایشان را پس بگیرند. مساله حائز اهمت این است که چه سوال چه باز پس گیری آن، در چارچوب قانون است و نباید این موضوعات طبیعی را سیاسی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نباید طرح سوال از رئیس جمهور را تابو کرد، ادامه داد: البته برخی از ابتدا با این کار مخالف بودندو دوست ندارند که از رئیس?جمهور سوال شود و برای همین هم این طرح را امضا نکردند. اما وقتی کاری در چارچوب قانون است، نباید با آن مخالفت کرد.

ثروتی در پاسخ به اینکه ضمانت اجرایی سوال از رئیس?جمهور در شرایطی که بر اساس آیین?نامه داخلی مجلس برای آن رای گیری نمی?شود، چیست؟ گفت: در آیین?نامه پیش بینی نشده است که اگر نماینده?ها از پاسخ رئیس?جمهور قانع نشوند چه می?شود. اما هدف از این کار صرفا برای روشنگری است. البته در مورد وزرا، اگر سه بار نظر نماینده?ها به پاسخ??های آنها منفی باشد، کار به استیضاح می?انجامد ولی در مورد رئیس?جمهور اینگونه نیست. البته نماینده?ها باز هم می?توانند از رئیس?جمهور سوال کرده یا مطابق قانون اساسی و آیین?نامه داخلی مجلس او را استیضاح کنند.


دختر جوان فریب چربزبانی خواستگار را خورد

ماموران تصویر رایانه‌ای را به شاکی نشان دادند که وی به محض رویت تصویر وی را شناخت و گفت تصویر متعلق به همان مردی است که قرار بوده با هم ازدواج کنند.
جام جم: خواستگار چرب‌زبان که با فریب دختر جوان 20 میلیون تومان از وی پول قرض گرفته و اموال خانه‌اش را سرقت کرده بود، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

چند روز پیش دختری جوان با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

شاکی به بازپرس مومنی گفت: چند روزی برای سفر به شهرستان رفته بودم. در بازگشت به خانه متوجه شدم اثاثیه خانه به هم ریخته و کیف حاوی طلا، پول، مدرک هویتی، سند اوراق و سهام که در گاوصندوق قرار داشت، سرقت شده است.با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و آغاز تحقیقات از همسایه‌های شاکی مشخص شد آنها در غیاب صاحبخانه مردی جوان را مشاهده کرده‌اند که وارد منزلش شده و نیمه‌شب در حالی که کیف زنانه‌ای در اختیار داشته سراسیمه محل را ترک کرده است.

با اطلاعات به دست آمده از همسایه‌های شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری صورت گرفت.

ماموران تصویر رایانه‌ای را به شاکی نشان دادند که وی به محض رویت تصویر وی را شناخت و گفت تصویر متعلق به همان مردی است که قرار بوده با هم ازدواج کنند.

در حالی که جوان خواستگار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس بود، روز گذشته شاکی با حضور در پلیس آگاهی از خواستگارش شکایت کرد.شاکی به پلیس گفت: چند روز پیش از سرقت اموال خانه‌مان، مرد خواستگار با چرب‌زبانی 20 میلیون تومان از من پول قرض گرفت و قرار شد در بازگشت از سفرم با من ملاقات کند و پول را پس ‌دهد.

وی افزود: با تلفن همراهش تماس گرفتم اما خاموش بود و در یافتم وی به طرز مرموزی ناپدید شده است. شاکی ادامه داد: در جستجوی جوان خواستگار بودم که با من تلفنی تماس گرفت و گفت بدهی 20 میلیونی‌ام را پس نمی‌دهد و اگر پیگیر پرونده شوم، دیگر اموال خانه‌مان را نیز سرقت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، جوان خواستگار به اتهام سرقت اموال خانه شاکی تحت تعقیب قرار گرفت. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد