سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پیکر 63 شهید روز سه شنبه از عراق وارد کشور می شود

پیکر 63 شهید روز سه شنبه از عراق وارد کشور می شود

شناسه? خبر: 2532828 یکشنبه 23 فروردین 1394 - 20:51
اهواز - فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکر 63 شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

حسین عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تفحض و جستجو برای یافتن پیکرهای رزمندگان ایرانی که در خاک کشور عراق شهید و مفقودالاثر شده اند از سوی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خاک کشور عراق ادامه دارد و ما مصمم هستیم این کار را تا رسیدن به این نقطه که دیگر شهیدی در خاک کشور عراق باقی نمانده است، ادامه دهیم.

وی افزود: فعالیت ما هم به گونه ای که است که هر از چند گاهی تعدادی از شهدای تفحص شده را به خاک کشورمان منتقل می کنیم و این کار به تدریج صورت می گیرد. ضمن اینکه با این کار این فرصت به دست می آید که مردم شهرهای مختلف از وجود با برکت این شهدا در شهرهایشان بهره مند شود.

عشقی عنوان کرد: در همین زمینه روز سه شنبه پیکر مطهر شهدایی که به تازگی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فاو، شلمچه، مجنون، زبیدات و شرق دجله تفحص شده اند از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند. این شهدا قرار است ساعت 10 روز سه شنبه تحویل مقامات ایران شوند و بعد از آن به شهرستان ماهشهر منتقل می شوند تا در این شهرستان مورد استقبال مردم قرار بگیرند.

کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ماهشهر نیز مردم از ساعت 17 روز سه شنبه از اداره برق این شهرستان تا محل نماز جمعه این شهدا را تشییع می کنند و سپس آئین خاصی در کنار این شهر از سوی مردم برگزار می شود.

عشقی، مدت توقف پیکر این شهدا در ماهشهر را یک روز عنوان کرد و گفت: این شهدا سپس به تهران به منظور تعیین هویت و سایر بررسی ها منتقل می شود.