سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

احداث زائرسرا در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

 

استانها > مرکز > تهران
عطائی خبر داد:
احداث زائرسرا در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
ری - خبرگزاری مهر: قائم مقام شهردار منطقه 20 از شروع عملیات اجرایی احداث زائرسرای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ضلع جنوب این حرم شریف و بهره برداری آن در سه ماه آینده خبر داد.

اصغر عطائی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بعد مذهبی منطقه 20 به علت وجود حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان همیشه برای مدیریت شهری این منطقه مورد توجه بوده، اظهار داشت: فضایی 3 هکتاری در مجاورت این حرم شریف برای احداث زائرسرا جانمایی شده است و فاز اول آن با ظرفیت 100 خانوار تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه به منظور تامین امنیت عمومی و رفاه حال زائران و مسافران شهرری، ساماندهی آنها در دستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار گرفته است افزود: برای احداث این زائرسرا از  سازه های پیش ساخته که مقاوم به حریق هستند استفاده خواهد شد و تمامی امکانات رفاهی و عمومی نظیر سرویس بهداشتی، محل شستشوی البسه و ظروف و...در این فضا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه زائرسرا برای زائران و مسافران کاملا رایگان است، اعلام کرد: نزدیکی به حرم و مراکز خرید، سهولت دسترسی به شبکه بزرگراهی امام علی(ع)، شهید آوینی و شهید کریمی و بوستان عطر یاس که در مجاورت این فضای اسکان قرار گرفته و عملیات عمرانی آن در دست اجراست، از دلایل انتخاب این محل است.

قائم مقام شهردار منطقه 20 تهران، رونق اقتصادی و آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری شهرری را از مهمترین پیامدهای احداث زائرسرا برشمرد و گفت: جذب سرمایه گذار برای احداث هتل، هتل آپارتمان و زائرسرا از دغدغه های همیشگی مدیریت شهری منطقه 20 بوده است که با اجرای طرح زودبازده و سریع الاجرای احداث این زائرسرا، نقش تاثیرگذاری برای جلب مشارکت بخش خصوصی خواهد داشت.