سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مسکن مهر به دست دلالان افتاده است

 

استانها > مرکز > تهران
حجت الاسلام خدیری:
عنوان پایتخت مسکن مهر برای پرند درست نبود/ مسکن مهر به دست دلالان افتاده است
پرند-خبرنگار حسبان: امام جمعه پرند با توجه به مشکلات عدیده مسکن مهر و تذکر جدی رهبری در پیگیری و رفع مشکلات از سوی دولت گفت: معتقدم نام و عنوان پایتخت مسکن مهر برای شهر جدید پرند درست نبود.

به گزارش خبرنگارحسبان، حجت الاسلام محمد خدیری در خطبه های دیروز نماز جمعه شهر جدید پرند با اشاره به ساخت مسکن مهر در سطح کشور بویژه در این شهر، سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: رهبری فرمودند باید این کار به طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد، معتقدیم که مشکلات مسکن مهر باید بزودی در این شهر نیز برطرف شود، مسکن مهر را دولت قبلی برنامه ریزی و سیاست گذاری کرد و مردم نیازمند مسکن، پول خود را هزینه کردند.

وی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر، شهر جدید پرند نام و عنوان پایتخت مسکن مهر گرفت که معتقدم درست نبود، چرا که این هدف قبل از وجود امکانات در این شهر صورت گرفت، 100 هزار واحد مسکن مهر هدف بزرگی بود و مسوولیت بزرگی است که وزارت راه و شهرسازی و دیگر ارگان ها باید دنبال کنند، در این راستا فضای امروز پرند مطلوب نیست، مسکن مهر به دست دلال ها افتاده است، علاوه بر اینکه از مردم نیازمند پول گرفته شده ، پول هایی نیز از بیت المال هزینه شده است، باید به مشکلات این چنینی رسیدگی شود.

خطیب نماز جمعه پرند با تاکید بر اینکه باید توصیه ها و تذکرات رهبری در این خصوص از سوی دولت و مسوولان جدی گرفته شود، افزود: تذکر و توصیه رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به دولت و وزاری مربوط باعث شد تا مبالغ میلیاردی برای حل مشکلات موجود و تکمیل این پروژه عظیم اختصاص یابد که امیدواریم این معضل با توجه دولت در همه بخش های مسکن مهر بر طرف شود.

دولتمردان درخصوص تذکر و توصیه رهبری اهتمام ویژه داشته باشند

 خدیری با اشاره به مشکلات موجود در بخش های مختلف مسکن مهر اضافه کرد: مسکن مهر پرند با مشکل فضای سبز، آموزشی و فرهنگی، بهداشتی درمانی، مساجد، مترو، ایاب و ذهاب و ... مواجه است، چرا باید برای 100 هزار واحد مسکن مهر 14 مسجد 300 متری در نظر گرفته شود، چرا نباید مدارس همزمان با تحویل مسکن آماده شوند، بنابراین درخصوص تذکر و توصیه رهبری دولتمردان اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه پرند با توجه به یکی دیگر از محورهای سخنان رهبری در دیدار هیات دولت گفت: ایشان به مساله فتنه اشاره فرمودند و تاکید کردند که مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است، برخی باید پیام ارزشمند استیضاح وزیرعلوم را بگیرند و کسانی که می خواستند مسایل فتنه را به فراموشی بسپارند رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست و طبیعا این ملت هر مسئولی در هر پله ای، دل به فتنه گران ببندد، او را تحمل نخواهند کرد.

اطعام و تکریم یتیمان سرور و شادمانی اخروی دارد

امام جمعه پرند در بخش دیگری از سخنان خود درباره نوشته های هشت در بهشت با اشاره به دومین در بهشت و آنچه بالای آن نوشته شده از قول پیامبر اعظم(ص) گفت: ایشان فرمودند، بالای در دوم بهشت نوشته شده است که برای هر چیزی راهی وجود دارد و راه سرور و شادی انسان مومن در روز قیامت 4 چیز است که اول آن یتیم نوازی و تکریم یتیمان، دوم دستگیری از خانواده های بی سرپرست، سوم دغدغه برای حل مشکلات مردم و چهارم دلجویی از مسکینان و فقرا بوده که باعث سرور انسان در آخرت و قیامت است.

وی در توضیح موضوع سرور و شادمانی، آن را به دو نوع تقسیم کرد و گفت: نوع اول سرور دنیوی و مورد تایید دین و پیامبر ماست و آن، کسانی هستند که ساعاتی از زندگانی خود را به شادمانی حلال و مشروع اختصاص می دهند و حضرت محمد بن عبدالله در این خصوص می فرمایند: من کسی هستم که اهل مزاح و شوخی ام. در مزاح باید طرف مقابل و همچنین ساعت و موقعیت شوخی را بشناسیم و آنچه مورد شوخی است گناه و معصیت (تهمت و مسخره کردن)نباشد.

خدیری سرور نوع دوم را شادمانی و سرور اخروی و روز قیامت عنوان کرد و با تشریح روایات و آیاتی از قرآن در سوره انسان افزود: اطعام و تکریم یتیمان و اسرا فقط به خاطر خدا و در راه او برای گرفتن ثواب از نوع سرور اخروی است و این افراد در روز قیامت مسرور هستند، چنانچه حضرت فاطمه زهرا(س) غذای خود در ماه رمضان را به نیازمندان اعطا می کرد و پیامبر(ص) یتیمان را تکریم می کردند.

ایران، قم و خراسان را نداشت امروز از انقلاب اسلامی خبری نبود

خطیب نماز جمعه پرند میلاد ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا را به همه هم میهنان و ایرانیان به عنوان میزبان آن امام همام تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند ایشان را عالم آل محمد(ص) قرار داد، کسانی که امام رضایی هستند اهل دوران غیبت و انتظار هستند و اگر از قرآن و عترت خوب استفاده کنند، می توانند انسان خوبی باشند، سفره مادی و معنوی این کشور مدیون امام رضاست امیدواریم که حق آن امام را ادا کنیم و مورد لطف ایشان قرار بگیریم، به جرات می توان گفت که اگر ایران قم و خراسان را نداشت امروز از انقلاب اسلامی خبری نبود.

وی شهادت شهید محراب آیت الله مدنی، آیت الله قدوسی و دستجردی را تسلیت گفت و با درود به روح پاک امام و شهدا سالروز واقعه 17 شهریور قیام خونین و تاریخی و کشتار بی رحمانه جمع کثیری از مردم در دفاع از امام و انقلاب در سال 57 را گرامی داشت و گفت: این خون ها و خون همه شهدا زمینه ساز انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری این انقلاب است