سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ساخت و ساز غیرمجاز در شهر گلستان

استانها > مرکز > تهران
نعمت زاده تاکید کرد:
ساخت و ساز غیرمجاز در شهر گلستان بهارستان ریشه کن می شود
بهارستان - خبرگزاری مهر: شهردار گلستان از توابع شهرستان بهارستان کنترل و ریشه کن کردن ساخت و سازهای غیر مجاز را امری ضروری دانست و تاکید کرد: این مهم در اولویت اقدامات شهرداری گلستان قرار دارد و با متخلفان بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد شد.

اسماعیل نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز اظهار داشت: پدیده ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان یک معضل و آسیب جدی در شهرها به شمار می رود که بیشترین لطمه و صدمه را به ساختار شهری وارد می آورد و موجب رشد سکونتگاه های غیرمجاز و حاشیه ای شهر، عدم تناسب سرانه ها و.... می شود.

این مسئول خطاب به متخلفین هشدار داد: عوامل شهرداری گلستان بدون هیچگونه اغماض و در چارچوب قوانین موجود با متخفلین این حوزه برخورد خواهد کرد البته برای اجرای این طرح ضربتی نیازمند همکاری دستگاه های قضایی، انتظامی و همراهی  اعضای شورای شهر هستیم  تا بتوان شهر گلستان را از لوث وجود متخلفین پاک کنیم.

وی با اشاره به برخی قوانین بازدارنده در این حوزه افزود: اعمال دقیق قوانین و مقررات کمیسیون ماده صد شهرداری ها نقش بسزایی در پیشگیری از بروز این معضلات شهری ایفا می کند که شهرداری در این راستا مصمم است چراکه کمیسیون ماده صد با هماهنگی بیشتر و تصمیمات اصولی تر شهرداری را در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و ساختن شهری زیبا و اصولی یاری می کند.

شهردار گلستان عنوان کرد: آسیب شناسی مدیران شهری در خصوص ساخت و سازهای غیر اصولی از مهمترین و اولویت دارترین وظایف مدیریت شهری است که این مهم از طریق برنامه ریزی های وسیع و کلان از جمله فعالیت کمیسیون ماده 100 محقق می شود.

نعمت زاده همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ شهرنشینی متذکر شد: می توان با  اجرای صحیح برخی قوانین نسبت به ساخت شهری زیبا و شکوفا و نیز تبعات ساخت و ساز غیر قانونی به فرهنگ سازی پرداخت که این اقدام می تواند در نوع خود اثر گذار باشد.

وی هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت و سازهای غیر قانونی را مهم دانست و با تأکید بر ضرورت ارتقای ضریب امنیت زندگی شهروندان خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات قانونی با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام همچنین برخورد با متخلفان ساختمانی در قالب اعمال قوانین و مقررات صورت می گیرد.