سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

80 هزار واحد مسکن مهر

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با فارس:
80 هزار واحد‌ مسکن مهر در کشور آماده تحویل است

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در شهرهای جدید و دارای جمعیت زیر 25 هزار نفر 80 هزار واحد‌ مسکن مهر آماده شده تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: 80 هزار واحد‌ مسکن مهر در کشور آماده تحویل است

سیدمحمد پژمان در حاشیه افتتاح و واگذاری یک هزار و 95 واحد مسکونی در سایت جیلارد نو در شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق و گاز به طور عمومی در این واحدها تأمین شده است، افزود: در بعضی از سایت‌ها، مقداری از تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها باقی مانده که در صدد برطرف کردن آن مشکلات نیز هستیم و امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستانی و همراهی مردم این مشکلات رفع شود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه به طور جدی در تلاش هستیم تا مسکن مهر را به پایان برسانیم، گفت: پروژه‌های مسکن مهر در کشور در مراحل مختلفی قرار دارند؛ بعضی‌ها گرفتار تنگناهایی هستند، بعضی از سایت‌ها احداث شده ولی زیرساخت‌های آن تأمین نشده است و برخی نیز در حین ساخت با مشکل مواجه شدند.

پژمان با بیان اینکه برخی سایت‌ها زیرساخت‌های لازم را داشتند، اما مشکلات آماده‌‌سازی دارند، تصریح کرد: مقداری نارسایی در بحث محوطه‌سازی و مسیرهای رفت و آمد وجود دارد و در تلاش هستیم آن‌ها را برطرف کنیم و همچنین خدمات روبنایی نظیر ورزشگاه ورزشی، پاسگاه و مدرسه را نیز در حد وسع برطرف خواهیم کرد.

وی در خصوص مسکن جوانان بیان داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و در صدد هستیم تا نخست کارهای نیمه تمامی که دغدغه دارند را به پایان رسانیم و اگر کار جدیدی را آغاز کردیم، ظرفیت‌ها توزیع می‌شوند و احتمال اینکه کارها تحت شعاع قرار گیرد، وجود دارد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: با واگذاری مسکن مهر تا پایان فصل بهار سال 94 و تعیین و تکلیف آن، این موضوع را آغاز و پیگیری می‌کنیم؛ از این رو اگر فرصت‌ها مناسب باشد، شاید به طور هم‌‌زمان مسکن جوانان را پیگیری کردیم.

پژمان با اشاره به بازدید از شهرک آویشن شهرستان دماوند تصریح کرد: برای این شهرک بر اساس نظام جدید برای تأمین اعتبارات سعی کردیم صندوقی را بر حسب قانون تأسیس کنیم؛ صندوق‌ها در بورس تأسیس می‌شوند و تمام امکانات این پروژه داخل صندوق قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امکانات این پروژه پس از قرار گرفتن در صندوق برای تأمین منابع مالی به مردم عرضه می‌شود و سهام آن با این فرض که همه مردم امکان خرید سهام را دارند ارائه شده و تأمین اعتبارات در این مسیر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه امیدواریم تأسیس نهایی صندوق به زودی تأیید شود، بیان کرد: راه‌اندازی آن تقریبا تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و به مردم توصیه می‌کنیم به محض اعلام عمومی برای فروش اوراق اقدام و سهام را خریداری کنند.

پژمان با بیان اینکه طرح در حال نهایی شدن است و اعداد و ارقام را بورس باید اعلام کند و منتظر جمع‌بندی هستیم، افزود: برای دسترسی دقیق به اطلاعات این شهرک تارنمایی طراحی شده که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

وی با اشاره به پروژه ملی کمربندی گیلاوند گفت: احداث این کمربندی انتظار به‌حقی است و متاسفانه در روزهای تعطیل شاهد مشکلات ترافیکی در این منطقه هستیم و اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان تهران برای این پروژه برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران این پروژه را در دست مطالعه دارد، بیان داشت: به زودی پروژه کمربندی گیلاوند تأمین اعتبار می‌شود؛ شهرداری دماوند تقاطع غیرهم‌سطحی را برای دسترسی مردم احداث می‌کند تا کسانی که می‌خواهند به داخل شهر بروند، نسبت به دیگران تفکیک ‌شوند