سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تونل امامزاده هاشم - پردیس

نسخه چاپیارسال به دوستان
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد
برآورد هزینه 200 میلیارد تومانی برای تونل امامزاده هاشم - پردیس

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای احداث تونل امامزاده هاشم (ع) به پردیس، 200 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

خبرگزاری فارس: برآورد هزینه 200 میلیارد تومانی برای تونل امامزاده هاشم - پردیس

فریبرز واحدی در حاشیه افتتاح مسکن مهر یک هزار و 95 واحدی سایت‌های محک و جیلارد نو در شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند، در خصوص پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ابتدای سال 93 صورت گرفته است، با وجود محدودیت‌ منابع مالی در بودجه تملک دارایی و عمرانی بخش راه و شهرسازی، توانستیم با عنایت خداوند متعال پروژه‌هایی را به بهره‌برداری رسانیم.

وی با بیان اینکه 35 پروژه در بخش راه و 10 پروژه در بخش مسکن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که شامل ایمن‌سازی جاده، روکش آسفالت اصلی و روستایی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز در شبکه راه‌ها و همچنین برقراری سیستم روشنایی در نقاط پرحادثه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی نیز در بحث ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی وجود داشته که سبب رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای شده است.

واحدی با اشاره به مسکن مهر گفت: از تعهدات باقیمانده در مسکن مهر، 20 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای بیش از 25 هزار نفر در هفته دولت به بهره‌‌برداری می‌رسد که واگذاری واحدها به متقاضیان اولویت‌بندی شده است و امروز یک هزار و 95 واحد مسکونی در سایت‌های محک و جیلارد نو شهرستان دماوند افتتاح شد.

وی رباط کریم، شهریار، اسلام‌شهر و پاکدشت را از دیگر شهرستان‌های در اولویت واگذاری واحدهای مسکن مهر در هفته دولت برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در شهر جدید پرند 26 هزار واحد مسکونی آماده واگذاری است، بیان داشت: به محض اینکه تمام خدمات روبنایی آماده شود، واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

واحدی با اشاره به لزوم اجرای پروژه مهم کمربندی منطقه گیلاوند تشریح کرد: احداث پروژه کنارگذر گیلاوند و دماوند یکی از پروژه‌های در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی تأکید زیادی بر احداث این پروژه داشته است، گفت: با توجه به مشکلات آخر هفته و ترافیک‌های سنگین در این منطقه، هم‌اکنون مطالعات این طرح به اتمام رسیده و در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم که به دلیل محدودیت‌ منابع مالی، این پروژه از طریق جذب سرمایه‌گذار و به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص ادامه احداث تونل امام‌زاده هاشم (ع) به پردیس اظهار داشت: این موضوع نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور قرار گرفته که پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است.

واحدی با بیان اینکه در این زمینه نیز مشکلات منابع مالی و اعتباری وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا به محض رفع مشکلات، سرعت کار را افزایش دهیم که برای بهره‌برداری از این پروژه 200 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.