سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مبلمان شهری نیازمند مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به معلولان ا

مبلمان شهری نیازمند مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به معلولان است
شهرداری- شهردار دماوند با اشاره به نیاز معلولان در سطح شهر، گفت: مبلمان شهری، معابر و خیابان ها نیازمند بهسازی و مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به این قشر است.

 

"عباس صفری" در حاشیه مراسم روز جهانی معلولان در سالن فرهنگی- هنری کوثر دماوند اظهارکرد: معلولان بخشی از جامعه و عناصری مؤثر در اجتماع هستند که باید به وجودشان افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: نباید به معلولان به عنوان انسان هایی ناتوان نگاه کرد، بلکه باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در کشف و شکوفایی استعدادهایشان همت گماشت.

صفری بطور نمونه به "بریل" نابینای مشهور پایه گذار خط بریل اشاره کرد و افزود: امروز جامعه نابینایان جهان و سایر افراد از خدمات این بزرگ مرد استفاده می کنند و نظیر این افراد در طول تاریخ کم نیستند.

شهردار دماوند گفت: هر فردی در هر مسوولیتی به سهم خود می تواند در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته، معلولان را یاری نماید تا احساس آرامش بیشتری در فضاهای مختلف شهری، تفرجگاه ها و .. داشته باشند.

وی به نقش شهرداری در این بخش اشاره کرد و افزود: نخستین قدم در ارائه خدمات به معلولان، اصلاح فکر و داشتن نگاهی مطلوب به معلولان است زیرا آنان نیز جزعی از جامعه هستند و نیاز به خدمات رسانی شایسته دارند.

صفری گفت: شهرداری دماوند نیز با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم و بازنگری در مبلمان شهری و بهسازی و ساماندهی معابر و خیابان ها، به یاری این عزیزان بشتابد.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم که تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دماوند به نمایندگی از دیگر اعضا و نیز معاون اجرایی شهرداری دماوند حضور داشتند، مراسمی همچون همخوانی سرود، اجرای نمایش و برنامه موسیقی از سوی دانش آموزان مدرسه "آزاده" رودهن برگزار شد و در خاتمه با حضور مسؤولان، به هر یک از دانش آموزان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

دانش آموزان استثنایی و معلول مدارس "ابراز" فیروزکوه و "البرز" دماوند سایر مدعوان این مراسم بودند.