سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روز جهانی معلولان

عنوان : روابط عمومی:
تاریخ :
 1392/09/14 
ساعت : 12:4:20

 

 

به مناسبت روز جهانی معلولان و با حضور مسئولان شهرستان؛

دانش آموزان معلول شهر جدید پردیس تکریم شدند/مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان

روابط عمومی شهرداری پردیس: به مناسبت روز جهانی معلولان و با حضور مسئولان شهرستان، دانش آموزان معلول مدرسه استثنایی رشد شهر جدید پردیس تکریم شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، صبح امروز دانش آموزان مدرسه توانبخشی استثنایی رشد شهر جدید پردیس به مناسبت روز جهانی معلولان میزبان مسئولان شهرستان و پذیرای برخی چهره های هنری برجسته کشور و فعال در عرصه خدمتگذاری به این قشر به واقع پرتوان بودند.

 

                                             

در مراسم امروز محمد لاله، شهردار پردیس، حجت الاسلام حسینی تبار، امام جمعه موقت منطقه، استاد نماینده، مجری توانای رسانه ملی، سلیمانی فر، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس و دیگر مسئولان محلی در مدرسه توانبخشی استثنایی رشد گردهم آمدند تا این روز بزرگ را گرامی دارند.

شهردار پردیس در این مراسم ضمن تبریک این روز به همه معلولان کشور خاطرنشان کرد: معلولان شاید در نگاه نخست افرادی کم توان قلمداد شوند اما با کمی تامل به خوبی می توان دریافت که این قشر از چه توانایی های شگرفی بهره مند هستند.

 

                                          

محمد لاله ادامه داد: خداوند متعال به مصداق آن بیت شعر مشهور فارسی که "گر ایزد به حکمت ببندد دری/ز رحمت گشاید در دیگری" همه درهای الطاف خود را به روی بندگانش مسدود نمی کند و مشاهده توانایی های بی شمار معلولان خود نمونه ای بارز از این باور دینی و فرهنگی ایرانیان است.


مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان 

این مسئول، مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان را یکی از مباحث مهم و مندرج در دستور کار مجموعه مدیریت شهری پردیس دانست و افزود: خوشبختانه شهرداری پردیس در ایجاد مبلمان عمومی و ساماندهی معابر شهری در زمینه عدم اخلال در تردد معلولان دقت وافری به خرج می دهد.

 

                                           

لاله ادامه داد: توجه به معلولان باید در همه سال محقق شود و روز جهانی معلولان تنها فرصتی برای توجه بیشتر به توانایی های بی شمار این قشر است.

وی اضافه کرد: در بیانی ساده معلولیت هرگز محدودیت نیست و یک انسان باهوش می تواند از کاستی های پیرامونی خود فرصت های طلایی خلق کرده و مسیر زندگی را به سوی تعالی رهنمود سازد.

شهردار پردیس بیان کرد: شهرداری پردیس به مانند سایر مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری آماده هرگونه همکاری برای رفاه حال معلولان منطقه است.

 

                                           

بر پایه این گزارش، در ادامه مراسم مذکور حجت الاسلام حسینی تبار، امام جمعه موقت منطقه، استاد نماینده، مجری توانای رسانه ملی، سلیمانی فر، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس هر یک طی سخنانی ضمن تاکید بر توانمندی های بی شمار معلولان به لزوم رسیدگی هر چه بیشتر به این عزیزان اشاره کردند.

همچنین در پایان این آیین، محمد لاله شهردار پردیس با تقدیم لوح تقدیر، هدیه یادبود و تمثال مطهر و منقش به تصویر ملکوتی رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل(ره) از خانم "منظر پازکیان" مدیر و از زحمتکشان مجموعه توانبخشی استثنایی رشد پردیس تجلیل بعمل آورد.