سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

لزوم فرهنگ‏سازی عفاف و حجاب

شهردار دماوند تاکید کرد

لزوم فرهنگ‏سازی عفاف و حجاب در مناطق گردشگری دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند رعایت عفاف و حجاب در مراکز گردشگری شهر دماوند را نیازمند فرهنگ‏سازی در این زمینه دانست.

به گزارش خبرنگار فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی پیشازظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: نگاه "دار و درفشی" در مورد موضوع عفاف و حجاب دیگر پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: البته در جایی که کار از کار گذشته است، اقدامات اجرایی نیز می‏تواند مفید واقع شود.

همتی اضافه کرد: اما به نظر من آنچه اثربخشی و ماندگاری بیشتری را در مبحث فرهنگ عفاف و حجاب به همراه دارد، تبیین حجاب و عفاف بهعنوان یک مصونیت است.

شهردار دماوند اضافه کرد: اگر بتوان این مهم را در میان همه اقشار جامعه بهویژه نسل جوان تبیین کرد، بخش قابل توجهی از کار به انجام رسیده است.

* خرید اقلام غیرایرانی در شهرداری دماوند ممنوع شد

شهردار دماوند از ممنوعیت خرید اقلام غیرایرانی از سوی نهادهای مختلف شهرداری و همچنین پیمانکاران مجری طرح‏ طرف قرارداد با این نهاد خبر داد.

همتی اظهار داشت: این مهم در پی فرمان رهبر فرزانه انقلاب در قالب نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عملیاتی می‏شود.

وی ادامه داد: در سال جدید و بنا بر بیانات معظم‏له همه امور خانواده بزرگ شهرداری دماوند بر محور شعار سال استوار است.

همتی با ابراز رضایت از پذیرش سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در سال گذشته یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته مجموعه شهرداری دماوند از ناحیه سرمایه‏گذاری خرد و کوچک بخش خصوصی مشمول خیرات و برکات بسیاری شد.

شهردار دماوند ادامه داد: این مهم نشان‏دهنده آن است که میل به سرمایه‏گذاری در دماوند بالاست اما باید موانع موجود در مسیر سرمایه‏گذاران تسهیل شود‏.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اراضی اطراف شهر دماوند به لحاظ سرمایه‏گذاری در گونه‏های مختلف گردشگری و اقتصادی بسیار مستعد است.

همتی افزود: امیدوارم تا در آینده‏ای نزدیک شهر و شهرستان دماوند به رتبه نخست جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی تبدیل شود چراکه بضاعت نیل به چنین هدف بزرگی در دماوند وجود دارد.