سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

واگذاری 100 دستگاه خودروی حمل زباله

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران خبر داد

واگذاری 100 دستگاه خودروی حمل زباله به دهیاری‏های تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری تهران از واگذاری 100 دستگاه ماشین‏آلات سنگین و سبک حمل زباله به دهیاری‏های سطح استان تهران خبر داد.

حمید اردوخانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این تعداد خودروی حمل زباله، هفته آینده تحویل مناطق روستایی استان تهران می‏شود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب، مراکز دهیاری فاقد ماشین‏آلات حمل زباله نواحی مختلف استان تهران از این خودروها بهره‏مند می‏شوند.
اردوخانی اضافه کرد: این مهم در مراسمی با حضور مسئولان امر محقق و یگان خودرویی جمع‏آوری زباله‏های نواحی روستایی تکمیل می‏شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح خاطر نشان کرد: برای خرید این تعداد خودرو، اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان صرف شده است.
وی پیرامون نحوه واگذاری ادوات جمع‏آوری و حمل زباله به نواحی روستایی فاقد دهیاری خاطر نشان کرد: مناطق روستایی فاقد دهیاری دارای جمعیتی بیش از 180 نفر برای سود جستن از این امکان باید درخواست خود را به دستگاه‏های بالادستی ارائه دهند.
اردوخانی با اشاره به نقش پررنگ دهیاری‏ها در مناطق روستایی گفت: در حال حاضر و بر اساس قوانین موجود بهترین مدیران روستایی، دهیاران هستند.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: این مدیران روستایی می‏توانند علاوه بر اعتبارات استانی، بودجه‏های محلی را نیز جذب و در بخش‏های خدماتی و عمرانی روستا هزینه کنند.
وی افزود: به عنوان دیگر روش پیشنهادی می‏توان از ظرفیت بخشداری‏های مناطق مختلف استان تهران برای واگذاری خودروهای جمع‏آوری و حمل زباله استفاده کرد.
اردوخانی تصریح کرد: بدین
ترتیب می‏توان با واگذاری کامیونت‏های جمع‏آوری زباله به طور تجمیعی، نزدیک به 10 روستای همجوار را پوشش خدماتی داد.