سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

توسعه مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون استان تهران خبر داد

اختصاص 133 میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اختصاص اعتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان به توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

احمد لطفی‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس قانون "حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی" و تصویب آیین‏نامه آن توسط هیئت وزیران، شرایط خوبی برای جنب‌وجوش در این بخش فراهم آمده است.
وی با اشاره به ویژگی‏های بارز مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: تولید محصولاتی با کیفیت بهتر و همچنین
بهای تمام شده کمتر را می‏توان از برترین ویژگی‏های مشاغل خانگی برشمرد.
لطفی‏نژاد ادامه داد: با توجه به اهمیت این بخش از حوزه اشتغال، تسهیلاتی بالغ بر 133 میلیارد تومان از منابع قرض‏الحسنه بانک‏های عامل برای تامین نقدینگی تهیه ملزوماتی همچون مواد اولیه و تجهیزات ابزاری برای تحقق این مهم منظور شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: موضوع توسعه اشتغال خانگی در
کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری استان تهران به ریاست شخص استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این نشست، تمام اختیارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مسئولان شهرستانی نیز واگذار شد.
لطفی‏نژاد ادامه داد: بدین ترتیب، هم‏استانی‏های آماده اشتغال در بخش مشاغل خانگی نیازی به مراجعه به اداره‏کل مستقر در پایتخت نداشته و همه امور خود را می‏توانند در ادارات شهرستان‏های تابعه به انجام برسانند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: با اتخاذ این تدبیر انرژی، وقت ارزشمند و هزینه‏های حمل و نقل از دوش اهالی ساکن در نواحی مختلف استان تهران برداشته می‏شود.
وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در ابتدای سال جاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام سال جهاد اقتصادی منقش فرمودند.
لطفی‏نژاد ادامه داد: دولت خدمتگزار نیز در راستای عمل به فرامین مقام عظمای ولایت، امسال را سال نهضت اشتغال‏زایی نامید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: از این‌رو، همه فعالیت‏ها، جهت‏گیری سرمایه‏گذاری‏ها و طرح‏های بزرگ اقتصادی کشور با رویکرد توسعه اشتغال انجام می‏شود.