سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران

مدیرکل تحقیق و پژوهش استانداری تهران:

تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است.

رضا براتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران، برنامه‏ریزی‏ کارگروه‏های دولت را در سطح استان بر عهده دارد.
وی ادامه داد: همچنین سازمان‏دهی و ایجاد پیوند بین دستگاه‏های دولتی با دستگاه‏های صنعتی و تولیدی در جهت تولید علم و فناوری و دستاوردهای جدید پژوهشی نیز بر عهده دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران افزود: هدف ما، تلاش در جهت ایجاد انگیزه و بهبود آموزش‏های پژوهشی در کارکنان دولت است تا در بازه زمانی خاصی بتوانیم با نگاهی جدی و پژوهش‏محور، آموزش‏های لازم را در دوره‏های مختلف برای آنها در نظر بگیریم.
براتی ادامه داد: با برگزاری آزمون‏ها و جمع‏آوری دستاوردهای علمی و پژوهشی کارمندان دولت، میزان و درصد بهره‏برداری از آثار آنها و درصد پیشرفت آن را باید برآورد کنیم و با نظارت و هدایت، تحولات و بررسی‏های لازم را انجام می‏دهیم.
وی اضافه کرد:
کارگروه دیگری که این دفتر آن را مدیریت می‏کند، کارگروه فناوری، نوآوری و ابداعات است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران ادامه داد: این
کارگروه محلی برای شناسایی نیازهای اساسی ملی و صنعتی و تامین نیازها در جهت توسعه و سازندگی است که با نگاهی مدبرانه، پژوهش‏گرانه و آینده‏نگر حقیقت‏ها و جایگاه‏های پژوهشی را در کشور و دنیای پیشرفت ثابت و گسترده می‏کند.
براتی اضافه کرد: فعالان در این کارگروه‏ها با برنامه‏ریزی‏هایی که دارند، فاصله ما را با جهان پژوهش کمتر ساخته و نگرانی‏ها را در این زمینه مهار می‏کنند.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است و بیش از وضع فعلی هم عمق پیدا می‏کند.
براتی بیان کرد: این نوع دید همه را به این باور رسانده که ما هم به آینده‏ای دست یافته و به سوی پیشرفت راه پیدا می‏کنیم.
وی تصریح کرد: ایران قادر است با ارایه راندمان‏های جدید، به دنیای پیشرفته و پژوهشی دست یابد و طرح‏های خود را ارایه دهد.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران گفت: محققان، پژوهشگران و متفکران ایرانی می‏توانند با رسیدن به فناوری‏های جدید، دنیا را محتاج خود کنند و نگاه جهانیان را به فناوری‏ها و پژوهش‏هایشان وادارند.
براتی با بیان اینکه پژوهش ایرانی باید با نگاهی مثبت و متفاوت جلوه داده شود، افزود: توجه به بخش پژوهش از نیازهای امروز جامعه ایرانی است.