سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر دا

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر داد

ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی در فیروزکوه / معرفی بزرگان در موزه مفاخر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از وجود داشتن امکان ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی در فیروزکوه و معرفی بزرگان این شهرستان در "موزه مفاخر" خبر داد.

محمدحسین فراهانی در حاشیه جلسه شورای اداری فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه قابلیت‏های بسیار زیادی در حمام‏ها و کاروانسراهای قدیمی برای ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی وجود دارد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه هر شهر و روستایی در شهرستان فیروزکوه به عنوان یک موزه باستانی قلمداد می‏شود، باید سرمایه‏گذاران در این عرصه ورود پیدا کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: باید با ایجاد موزه‏های مختلف و کمپینگ‏های تفریحی و روستاهای گردشگری به خصوص در منطقه‏های توریستی تنگه واشی و
خمده در راستای توسعه گردشگری در فیروزکوه گام برداشت.
فراهانی یادآور شد: لازم است تا از ظرفیت‏های دیگر شهرستان فیروزکوه از جمله کو‏ه‏های سر به فلک کشیده با گنبدهای سفید از برف به منظور جذب توریست
ها، گردشگران، باستان‏شناسان و شادابی و نشاط عمومی جامعه استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: در این راستا، این اداره کل نیز برای حمایت دست فعالان بخش گردشگری فیروزکوه را به گرمی می‏فشارد و از آنها استقبال به عمل می‏آورد.
وی اضافه کرد: برای شناساندن و انتقال شخصیت‏های ادبی، فرهنگی، علمی و چهره‏های برجسته و بزرگ و انسان‏های متفکر و صاحب نام شهرستان فیروزکوه به مردم شهرستان و نسل آینده و معرفی خدمات و دستاوردهای شایسته این عزیزان به کشور و نظام موزه‏ای تحت عنوان "موزه مفاخر" برای زنده‏ کردن نام این بزرگان در شهرستان فیروزکوه راه‏اندازی خواهد شد.