سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ایجاد 2.5 میلیون شغل تا پایان امسال در کشور

فرماندار دماوند خبر داد

ایجاد 2.5 میلیون شغل تا پایان امسال در کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل تا پایان سال جاری در کشور دنبال می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در شورای اشتغال شهرستان دماوند اظهار کرد: وام‏های اشتغال‏زایی که توسط بانک‏ها و موسسات مالی پرداخت می‏شود، دارای اهمیت زیادی است.
وی اضافه کرد: گسترش ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان دماوند می‏تواند زمینه اشتغال‏زایی اقشار زیادی از جامعه را فراهم کند و ناهنجاری‏ها و بزهکاری‏های اجتماعی را کاهش دهد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه یکی از برنامه‏های مهم دولت توجه به ایجاد اشتغال بوده است، ادامه داد: تحقق این هدف با تاکید در دولت دهم و ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل تا پایان سال جاری دنبال می‏شود.
قاسمی‏فرزاد افزود: شهرستان دماوند با در اختیار داشتن ظرفیت‏های مورد نیاز در عرصه کشاورزی و باغداری می‏تواند گام‏های مفیدی در راستای ایجاد اشتغال بردارد.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان برای ایجاد زمینه‏های لازم در بخش اشتغال خدمات مطلوبی ارائه کرده که لازم است برای رسیدن به مقصود تمام موسسات مالی، هم
سو با این هدف گام بردارند.
فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: دغدغه امروز دولت برطرف کردن مشکل کمبود اشتغال برای جوانان در کشور است.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: هر گامی که دولت بر می‏دارد برای حل مشکلات مردم جامعه و فراهم‏سازی زمینه سعادت و خوشبختی آنهاست که این امر حمایت همه دستگاه‏ها را می‏طلبد.
فرماندار شهرستان دماوند یکی از برنامه‏های مهم و اساسی دولت را برای گسترش زمینه ایجاد اشتغال، توسعه مشاغل خانگی بیان کرد.
وی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را از طرح‏های مهمی دانست که هر فرد در هر زمینه و از هر قشر جامعه می‏تواند با هر مهارتی زمینه اشتغال را در محیط زندگی خود فراهم کند.
قاسمی‏فرزاد خاطر نشان کرد: خانواده
های نیازمند و بی‏سرپرست تا اندازه‏ای می‏توانند زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند اما با فراهم‏ کردن زمینه مورد نیاز برای ایجاد اشتغال این خانواده‏ها می‏توان آنها را از وابستگی دور کرد و از این طریق ناهنجاری‏ها و بزهکاری‏های اجتماعی را کاهش داد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان شرایط اقتصادی جهان امروز و استکبار جهانی در دنیا، به تشریح چالش‏های نظام سرمایه‏داری پرداخت.
قاسمی‏
فرزاد افزود: اقتصاد جهان در چند سال گذشته با بحران مواجه شده بنابراین برای مقابله با امواج این بحران ضروری است تا ظرفیت‏های داخلی برای مقابله با آن را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: ضروری است تا با حمایت از کارخانه‏های موجود در این شهرستان و اجرای طرح‏های حمایتی برای ایجاد اشتغال، از تعطیلی برخی کارخانه‏ها و شرکت‏های تولیدی جلوگیری کرد.