سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نقش ثبت احوال در فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏ها مهم است

فرماندار فیروزکوه:

نقش ثبت احوال در فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏ها مهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: ثبت احوال نقش بسزایی در زمینه فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏های انتخاباتی و تعویض و تحویل فوری شناسنامه‏ها برای حضور به موقع مردم در انتخابات دارد.

سعید افشارنادری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: اداره ثبت احوال دستگاه خدمات‏رسانی است که خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‏دهد.
وی اضافه کرد: اگرچه شاید ثبت احوال مثل دستگاه‏های عمرانی و خدماتی دیگر در معرض دید همگان نباشد اما از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: ثبت احوال ماموریت‏های فراوانی در خود دارد که از جمله این ماموریت‏ها ثبت وقایع چهارگانه از جمله موالید، فوت، ازدواج، طلاق و سایر اطلاعات است.
افشارنادری ادامه داد: این اطلاعات می‏تواند منبع و مرکز اطلاعات دقیقی برای کشور و دستگاه‏هایی باشد که به آمار دقیق نیاز دارند و همچنین برای انجام اقدامات و تصمیم‏گیری‏هایی که قرار است در سطح مناطق و کشور انجام شود.
وی اظهار کرد: باید در راستای همکاری مردم و تدوین اهمیت ثبت احوال در کشور و نقش بسزای ثبت احوال و ماموریت‏های مهم آن فرهنگ‏سازی‏های لازم در بین مردم و محافل عمومی انجام شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین باید با تدوین اهداف و اقدامات ثبت احوال مردم را به سمتی سوق دهیم که اطلاع‏رسانی‏های به موقع را در مواقع حساس چهارگانه هرچه زودتر به ثبت احوال اعلام کنند و نسبت به صدور نام و ثبت هویت ملی خود اهتمام ویژه‏ای داشته باشند.
افشارنادری اضافه کرد: رسالت ما در زمینه ثبت احوال زمانی به تحقق می‏رسد که اهداف و ماموریت‏های ثبت احوال را برای مردم روشن کنیم و انتظارات مردم نسبت به ثبت احوال را به تبادل نظر و تعامل دو جانبه سوق دهیم.
وی خاطر نشان کرد: ثبت احوال یکی از مهره‏های اصلی است که نقش بسزایی در زمینه فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏های انتخاباتی، ایجاد آمادگی در زمینه بهبود شناسنامه‏های آسیب‏دیده و فاقد اعتبار و تعویض و تحویل فوری شناسنامه‏ها به افراد برای حضور به موقع مردم در انتخابات دارد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: جا دارد که از زحمات و تلاش‏های خدمت‏رسانان بخش ثبت احوال برای فراهم کردن فرآیندهای لازم در راستای تصمیم‏گیری‏ها، آمارگیری و خدمات دیگر تقدیر و تشکر کنم.