سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

امکان آسیب‏ پذیری در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد

رئیس ثبت احوال فیروزکوه:

امکان آسیب‏پذیری در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه گفت: امکان آسیب‏پذیری و جعل در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد و این اقدام باعث ارتقای ضریب امنیتی شناسنامه‏ها شده است.

نادر بختیاری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: ایجاد ثبت احوال در ایران از 30 آذر 1297 هجری شمسی در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت که قانون آن در همان سال به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
وی اضافه کرد: نخستین شناسنامه در ایران در سوم دی ماه سال 1297 در تهران برای دختری به نام فاطمه ایرانی صادر شد و این روز یادآور صدور نخستین سند هویتی ایرانیان است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ثبت احوال از بخش‏های مهم زیرساختی کشور بوده و اطلاعات و آمار این سازمان در برنامه‏ریزی‏های کلان اقتصادی و هدفمندی یارانه‏ها نقش به‏سزایی داشته است.
بختیاری تصریح کرد: علاوه بر وظایف چهارگانه شامل ازدواج، طلاق، مرگ و ولادت حضور اسناد هویتی برای هر ایرانی در هر نقطه از جهان نشان‏دهنده ثبت احوال در ایران است.
وی عنوان کرد: از خدمات نوین ثبت احوال، صدور شناسنامه‏های مکانیزه برای افراد بالای 15 سال است و از ویژگی‏های این شناسنامه‏های جدید نسبت به شناسنامه‏های قدیمی در نوع طرح و تکنولوژی به کار برده در آن است.
بختیاری تاکید کرد: با این وجود به هیچ عنوان امکان آسیب‏پذیری و جعل در این شناسنامه‏ها وجود ندارد و باعث ارتقای ضریب امنیتی شناسنامه‏ها شده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین در شناسنامه‏های مکانیزه درج مشخصات به صورت ماشینی و عکس‏ها به صورت اسکن شده است.
بختیاری تاکید کرد: از ویژگی‏های خوب این شناسنامه‏ها درج شماره سریال در همه صفحات این شناسنامه است.
وی تصریح کرد: از جمله خدمات بعدی ثبت احوال آرشیو الکترونیکی اسناد است که اسناد سجلی به عنوان زیربنای کلیه خدمات هویتی ثبت احوال به حساب می‏آید و از مهم‏ترین اسناد حاکمیتی محسوب می‏شود که نگه‏داری و نحوه استفاده از آن در قالب آرشیو الکترونیکی انجام می‏شود و علت اصلی این کار ارائه خدمات سجلی در بازه زمانی کوتاه است.
بختیاری اضافه کرد: وجود چنین سامانه‏ای امکان ارائه خدمات هویتی به مردم را در هر یک از ادارات ثبت احوال فراهم می‏کند و ارائه خدمات هویتی سرعت می‏یابد و از مراجعه مکرر افراد کاسته می‏شود.
وی ادامه داد: از این رو آرشیو الکترونیکی راهی به منظور عدم نیاز به مراجعه افراد به اسناد است و با آرشیو کردن این اسناد نیازی به نظارت مکرر بر اسناد نیست و سیستم بلافاصله اطلاعات لازم را بدون اینکه سند را مشاهده کنیم در اختیار ما می‏گذارد.