سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

احمدینژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند

احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند

ایشان بهتر است به توصیه مقام معظم رهبری گوش دهند و دست‌کم در دو سال باقی مانده، دست از شعار دادن بردارد و به جای نقد دولت‌های گذشته، کمی به فکر حل مشکل مردم، همچون بیکاری و گرانی باشد و با پذیرش مسئولیت این سهل‌انگاری دولت خود را از وجود افراد آلوده و منحرف پاکسازی کند.

سرویس مجلس «تابناک» ـ نمی‌دانم در شرایطی که گرفتن یک وام ساده با هزار پیچ و خم همراه است و هر سرمایه‌گذاری را فراری می‌دهد، چگونه برخی افراد به راحتی هزاران میلیارد تومان پول بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!

بهمن اخوان با بیان این مطلب به خبرنگار سرویس مجلس «تابناک» گفت: متأسفانه همان گونه که بارها برای ما نمایندگان ثابت شده است، در سیستم بانکی کشور حرف اول و آخر را دلالان و کارچاق‌کن‌ها می‌زنند، زیرا در حالی که ما با هزاران زحمت یک سرمایه‌گذار را مجاب می‌کنیم در حوزه انتخابیه ما سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی  خود را آغاز کند؛ همین بانک‌هایی که به راحتی آب خوردن میلیاردها تومان را به این آقایان داده‌اند، مدعی کمبود منابع می‌شوند و از دادن هر‌گونه اعتبار ریالی وارزی خودداری می‌کنند.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اختلاس، یک آبروریزی بزرگ بود، تأکید کرد: خواست ملت و همه دلسوزان نظام از دستگاه‌های امنیتی و قضایی، پیگیری ویژه این پرونده و برخورد شدید و قانونی با همه عوامل این اختلاس بزرگ است.

اخوان با اشاره با مشکلات مالی و کمبود نقدنگی شدیدی که تولیدکنندگان با آن روبه‌رو هستند، اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان ماه‌هاست با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند و هر بار که برای جبران این مشکل خود به بانکها می‌‌روند، بانکها به بهانه نبود منابع از رفع مشکل آنها خودداری می‌کنند، به گونه‌ای که امروزه متأسفانه باید اعلام کنم تنها 30 درصد از کارخانه‌های ما با ظرفیت خود تولید می‌کنند؛ این سخن به معنی کاهش درآمد سرانه، افزایش بیکاری و حجم واردات است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به بازتاب این اختلاس در میان مردم و کارآفرینان گفت: این خیانت بزرگ، ضربه شدید به اعتماد و انگیزه مردم و به ویژه فعالین اقتصادی بخش خصوصی زده است. امروز ما در بین صحبتها می‌شنویم که مردم می‌گویند؛ هر کسی قدرت و رانتی داشته باشد، می‌تواند کاری انجام دهد؛ بنابراین، با اینکه دستگاه‌های مسئول همچون قوه قضاییه و وزارت اطلاعات باید با جدیت بیشتری این مسأله را دنبال کنند، دولت نیز با عزل تمام مقصرین در این ماجرا، زمینه را برای دستیابی به نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید از مردم عذرخواهی کنند، گفت: آقای احمدی نژاد باید با مردم شفاف صحبت کند، چون این خطا در دولت ایشان بوده است. البته باید گفت که این قضیه، تنها مربوط به خوزستان نبوده و قدرتی در مرکز از این تخلف مالی حمایت می‌کرده؛ همان گونه که برخی از اسناد و مدارک آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

اخوان با بیان اینکه انسان‌های وارسته و پاکدست بسیاری در دولت‌های نهم و دهم، مسئولیت بر عهده داشته و دارند، خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند، باید نقاط ضعف و قوت را گفت و انصاف نیست که همه مجموعه دولت را به فساد مالی متهم کرد؛ اما اینکه رییس جمهور هم پس از کشف این اختلاس ـ‌ که بزرگترین اختلاس در تاریخ ایران است و ده‌ها برابر اختلاس گذشته است ـ بگوید دولت من پاک‌‌‌دست ترین دولت است، سخن نادرستی است.

این نماینده مجلس هشتم در تشریح علل این تخلف مالی گفت: انتصاب افراد کم تجربه و ناکارآمد در سیستم بانکی، تغییرات متعدد در مدیران ارشد و میانی اقصادی دولت، احترام و جایگاهی که چاپلوسان در نزد رییس جمهور دارند، همه و همه سبب شده تا سوءاستفاده کنندگان با کمک برخی مقامات عالی رتبه، سیستم بانکی کشور را به چنین روزی بیندازند.

اخوان با بیان اینکه رییس جمهور همه دلسوزان و منتقدان را از خود دور کرد، اظهار داشت: احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند. این اشتباه و یک خطا نیست؛ این یک خیانت بزرگ در یبت‌المال و اعتماد آنها به کابینه ایشان است.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی، با تأکید بر اینکه دولت در این ماجرا متهم است، گفت: متأسفانه آقای احمدی‌نژاد، توپ این رسوایی مالی را می‌خواهد به زمین دیگران بیندازد. ایشان بهتر است به توصیه مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و دست‌کم در دو سال باقی مانده، دست از شعار دادن بردارد و به جای نقد دولت‌های گذشته، کمی به فکر حل مشکل مردم، همچون بیکاری و گرانی باشد و با پذیرش مسئولیت این سهل‌انگاری دولت خود را از وجود افراد آلوده و منحرف پاکسازی کند.
 
اخوان با بیان اینکه ایشان تا کنون به اندازه کافی دولت‌های قبلی را نقد کرده است، گفت: بهتر است رییس‌جمهور و نزدیکان وی کمی هم از دولت خود انتقاد کنند، هر چند که مطمئنا نقد عملکرد دولت‌های نهم و دهم، در آینده بیشتر انجام خواهد گرفت، به نظر من، بزرگترین نقطه ضعف این دولت، آن است که رییس‌جمهور نخواست آدم‌های بزرگ را با خود همراه کند و نتیجه مدیریت بر آدم‌های کوچک و کم تجربه، جز این نمی‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان در نشست غیر علنی مجلس، گفت: این همکار محترم، گویا این قضیه را متوجه نشده که اساسا مجلس یک دادگاه سیاسی هم هست. مجلس می‌پرسد، تحقیق و تفحص می‌کند و در پایان، حکم به ماندن و یا عزل وزرا می‌دهد؛ بنابراین، بهتر است وقتی که نمایندگان در دفاع از این و آن صحبت می‌کنند، خدا را هم در نظر بگیرند که سوگند خورده‌اند به این ملت و نظام خدمت کنند، نه اینکه به دفاع از مجرمین بپردازند.

ایشان و همفکرانشان که بیست نفر هم بیشتر نیستند، بر این باورند، هر آنچه دولت و مدیران ارشد آن انجام دهند، مجلس نباید کاری انجام دهد و به وکیل‌الدوله‌ای خود نیز می‌بالند.

اخبار مجلس شورای اسلامی را در سرویس مجلس «تابناک» بخوانید