سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سیب دماوند یک برند ملی و جهانی است

فرماندار دماوند:
سیب دماوند یک برند ملی و جهانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار دماوند گفت: سیب دماوند با توجه به کیفیت و قابلیت‌هایی که دارد، در سطح ملی و حتی در سطح جهانی یک برند محسوب می‏شود.

 

علیرضا قاسمی‏فرزاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند با اشاره به برگزاری جشنواره سیب دماوند اظهار داشت: با توجه با اینکه این جشنواره امسال برای دومین سال برگزار می‏شود، اگر بخواهیم روند اجرایی کار را نسبت به سال گذشته ارزیابی کنیم، قطعاً رشد خوبی در بخش‏های این جشنواره صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک فیلم کوتاه با موضوع سیب ساخته شده بود اما امسال با توجه به اقداماتی که در سطح دستگاه‏های اجرایی و فرهنگی شهرستان دماوند انجام شد، این تعداد امسال ارتقا پیدا کرده و 9 فیلم به بخش پایانی جشنواره راه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه از این قبیل برنامه‏ها، حمایت معنوی صورت می‏گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات و بودجه‏های فرهنگی به شکل متمرکز در اختیار دستگاه‏ها قرار می‏گیرد، اعتبار خاصی در اختیار نیست که در اختیار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند قرار دهیم.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اما می‏توانیم با حمایت و پشتیبانی خود، دستگاه‏ها، نهادها و حتی اشخاص را تشویق و ترغیب کنیم که از این جشنواره حمایت کنند.
قاسمی‏فرزاد افزود: با بررسی و ارزیابی خود، نظرسنجی و نظرخواهی از مردم و استفاده از افراد متخصص در زمینه مسائل فرهنگی و جمع‏بندی دیدگاه‏ها و نظرات در این زمینه می‏توانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را در این جشنواره برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: سیب دماوند با توجه به کیفیت، قابلیت‏ها و مطلوبیتی که دارد، در سطح ملی و حتی در سطح جهانی یک برند محسوب می‏شود.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بنابراین این نوع اقدامات فرهنگی می‏تواند منتج به تبلیغ و ترویج فرهنگ باغداری و کشاورزی در منطقه شود و به ارتقای سطح کیفی و کمی این محصول کمک بسیار شایان و ارزشمندی خواهد کرد