سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سه سامانه کلرزنی گازی از مدار آبرسانی دماوند خارج شد

سه سامانه کلرزنی گازی از مدار آبرسانی دماوند خارج شد
دماوند - خبرگزاری مهر: مدیر امور بهره برداری آب و فاضلاب شهر دماوند از خروج سه سامانه کلر زنی گازی در این شهر خبر داد.

اسدالله سلطان محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه کنترل کیفی آب، برنامه تغییر سامانه کلر زنی گازی به کلر زنی با مایع آب ژاول در دستور کار قرار گرفت و سه سامانه گازی از مدار آبرسانی دماوند خارج شدند.

وی افزود: دراین راستا یک واحد اطاقک آماده و با سیستم آب ژاول راه اندازی و دو دستگاه نیز در ماههای تیر و مرداد راه اندازی شدند.

این مسئول گفت: درحال حاضر سه سامانه گازی از مدار خارج و سه دستگاه تزریق آب ژاول راه اندازی شده است؛ همچنین سه مورد اطاقک بازسازی و آماده شده که به زودی با نصب سامانه آب ژاول منابع، کل سیستم کلرزنی آب دماوند از سیستم گازی و پرکلرین خارج و با آب ژاول جایگزین خواهد شد.

کنتورهای التراسونیک در ورودی مخازن شبکه آب نصب شد

وی ادامه داد: شش دستگاه کنتور مغناطیسی و التراسونیک در ورودی مخازن شبکه آب و منابع تأمین شهر دماوند نصب شد.

سلطان محمدی بیان کرد: تعدادی حوضچه برای نصب کنتور بر منابع و مخازن نیز در حال آماده سازی است و به زودی کنتورهای آن نصب خواهد شد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد امور و موافقت معاونت فنی در راستای مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد، اصلاح شبکه با لوله گذاری 250 میلیمتر به طول 600 متر در خیابان باهنر گیلاوند انجام و همچنین ادامه خط شبکه خروجی مخزن جیلارد در خیابان آیت الله خامنه ای و شهرک سپاه به منظور پیاده سازی زونهای فشاری و حذف پمپاژ مستقیم در شبکه توزیع به اجرا درآمد.

مدیر امور بهره برداری آب و فاضلاب دماوند یادآور شد: به زودی ضمن بهره برداری از دو خط شبکه فوق، بخش وسیعی از منطقه گیلاوند از پمپاژ مستقیم آب به شبکه خارج و تحت پوشش مخزن جیلارد نو قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه روی خطوط فوق دو دستگاه فشارشکن نیز برای تعدیل فشار نصب شده، اضافه کرد: برای مدیریت مصرف در نقاط حادثه خیز شهر، حدود 500 متر شبکه فرسوده گالوانیزه و آزبست خارج و مورد بازسازی قرارگرفته است.