سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
ادعای زنگنه درباره بدهی 5.3میلیارد دلاری شرکت اماراتی/ ماجرا صحت داشته باشد شدیدتر از بابک زنجانی برخورد می‌کنیم

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی با بیان اینکه وزیر نفت معتقد است موارد مطرح شده درباره بدهی 5.3 میلیارد دلاری شرکت اماراتی اشتباه است، گفت: اگر سر سوزنی این ماجرا واقعیت داشته باشد ورود ما در کمیسیون انرژی به این مطلب بسیار جدی‌تر از بابک زنجانی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: ادعای زنگنه درباره بدهی 5.3میلیارد دلاری شرکت اماراتی/ ماجرا صحت داشته باشد شدیدتر از بابک زنجانی برخورد می‌کنیم

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: درباره بدهی 5.3 میلیارد دلاری شرکت اماراتی بحثی را وزارت نفت و بحثی را دیگر آقایان دارند و وزارت نفت می‌گوید شرکت اماراتی 3 میلیارد دلار را تسویه کرده است.

وی افزود: من با آقای زنگنه مستقیما صحبت کردم و ایشان معتقد است که مطلب مربوط به شرکت اماراتی اشتباه است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: حضور آقای وزیر در جلسه کمیسیون کنسل شد اما ما در کمیسیون انرژی سفت و محکم مصر به پیگیری این مطلب هستیم.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم در این شرایط مباحث سیاسی مطرح است یا اینکه در دولت نهم و دهم بابک زنجانی شماره 1 مطرح بوده است و در دولت یازدهم بابک زنجانی شماره 2 مطرح است چنانکه رقم آن هم دو برابر بابک زنجانی شماره 1 می‌شود.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی گفت: ما بابک زنجانی شماره 1 را در کمیسیون آوردیم و چند بار صحبت کردیم و اقرار کرد و نهایتاً دستگیر شد و من خودم 5 یا 6 جلسه با وی داشتم، نوارهای مذاکرات موجود است و وی همه این موارد را شخصاً تائید کرده است.

وی تصریح کرد: اینکه آقای م.س. واسطه است یا دلال است یا رابط است را نمی‌دانیم و در مورد شرکت پالایشی اماراتی هم هنوز اطلاعات دقیق نداریم که میعانات گازی را به چه شکلی برده‌اند.

سلطانی افزود: اینکه بتوانیم مانند مورد بابک زنجانی در این مورد هم اظهار نظر کنیم نیاز به تحقیق دارد و اولین مرحله آن هم حضور وزیر نفت در کمیسیون است که ایشان مسافرت بودند و نتوانستند در کمیسیون حاضر شوند، ما این مطلب را به جلسه هفته آینده کمیسیون موکول کرده‌ایم تا بتوانیم موضوع را دقیق بررسی کنیم و یک اظهار نظر مستند انجام دهیم تاخدای نکرده حرفی نزنیم که مردم بدبین شوند و چالشی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: اگر سر سوزنی این ماجرا واقعیت داشته باشد ورود ما در کمیسیون انرژی به این مطلب بسیار جدی‌تر از بابک زنجانی شماره 1 خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه همه بدهی زنجانی مربوط به نفت کوره و میعانات گازی است و میعانات گازی از وی پس گرفته نشده است، افزود: درست است که آقای قمصری گفته‌اند میعانات گازی را از زنجانی پس گرفته‌اند اما خود زنجانی این مطلب را گفته و نمی‌توانند صحبت خود زنجانی را تکذیب کنند و مطمئن باشید بدهی زنجانی مربوط به میعانات گازی است و با موضوع دیگری ارتباط ندارد.

به گزارش فارس، بدهی 5.3 میلیارد دلاری یک شرکت اماراتی به وزارت نفت بابت فروش میعانات گازی به تازگی خبرساز شده است به گونه‌ای که بعضی رسانه‌ها با اشاره به نام یک واسطه در این پرونده از آن تعبیر به بابک زنجانی دوم کرده‌اند.

سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت از به کار بردن این تعبیر درباره شرکت اماراتی که تحت مالکیت یک ایرانی اداره می‌شود انتقاد کرده است.

وی همچنین در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه بدهی شرکت اماراتی مشابه بابک زنجانی نیست، گفته بود:« از ابتدای سال 2014 با تغییر سیاست ما افزایش بدهی این شرکت متوقف شده است. در مورد میزان تسویه بدهی شرکت اماراتی بانک مرکزی می‌تواند اظهارنظر کند و قرار است بانک مرکزی این بدهی را تسویه کند.»

قمصری همچنین تاکید کرده است که محموله‌های نفت خام و میعانات گازی از بابک زنجانی پس گرفته شده است و بدهی وی مربوط به فروش نفت کوره و بعضی معاملات دیگر غیر مرتبط با فروش نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، امیرعباس سلطانی پیش از این درباره دلیل بازگشت به کار مدیر بازداشت شده در پرونده بابک زنجانی گفته بود: وزارت نفت می‌گوید ایشان متهم است،محکوم نشده و تا رای علیه وی صادر نشود ما نمی‌توانیم اقدامی کرده و ایشان را از مسئولیت در وزارت نفت عزل کنیم.