سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حاشیههای اعدام قاتل روحالله داداشی+عکس

حاشیه‌های اعدام قاتل روح‌الله داداشی+عکس

جمعیت حاضر در این مراسم درباره اجرای حکم قصاص قاتل دیدگا‌‌ه‌های متفاوتی داشتند. عده‌ای از آنها خواستار اعدام و برخی دیگر، خواستار بخشیدن علی‌رضا بودند.

سرویس اجتماعی «تابناک» ـ قاتل داداشی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد و طلب بخشش داشت.

به گزارش «تابناک»، خبرنگار فارس، مهمترین حاشیه‌های مراسم اعدام روح‌الله داداشی را این گونه گزارش داد:

از نزدیک ساعت یک بامداد، جمعیت بسیاری از مردم استان البرز در محل اجرای حکم واقع در خیابان پونه گلشهر کرج حضور یافته و سرانجام نزدیک پانزده هزار نفر، قصاص قاتل را از نزدیک دیدند.
 
دادگستری استان البرز، روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرده بود که از هر گونه فیلمبرداری و عکاسی جلوگیری خواهد کرد و رسانه‌ها نباید عکاس و فیلمبردار به مراسم بفرستند، ولی بیش از بیست تصویربردار در محل مراسم حاضر بوده و جایگاهی ویژه نیز برای تصویربرداری بهتر آنها تدارک دیده شده بود.
 
یک جرثقیل برای اجرای حکم در محوطه حضور داشت که با داربست‌های متعدد از نزدیک شدن مردم به محوطه جلوگیری می‌شد.

صدها مأمور نیروی انتظامی، وظیفه تأمین امنیت و نظم را بر عهده داشتند که در برخی از مواقع به دلیل حجم زیاد جمعیت مجبور به استفاده از قوه قهریه برای کنترل حاضران شدند.
 
در ساعت 4 و 55 دقیقه، قاتل روح‌الله داداشی به وسیله یک دستگاه ون متعلق به نیروی انتظامی به محل آورده شد که این خودرو با دو دستگاه ماشین نیروی انتظامی و یک دستگاه پراید که خانواده اولیای دم در آن بودند، همراهی می‌شد.

محوطه خبرنگاران و عکاسان که به وسیله داربست فراهم شده بود، در اواسط اجرای برنامه به دلیل شمار بسیار نمایندگان رسانه‌ها و هجوم جمعیت شکسته شد که خوشبختانه مشکلی برای خبرنگارانی که در بالای آن حضور داشتند،‌ پیش نیامد.
 
مأموران نیروی انتظامی بارها با بلندگو از مردم می‌خواستند که نظم را رعایت کنند. آنها تأکید داشتند که در صورت بی‌نظمی، اجرای این مراسم به تعویق خواهد افتاد.

در ساعت پنج و پنج دقیقه صبح، تلاوت کلام‌الله مجید آغاز شد که نشان می‌داد تا دقایقی دیگر حکم قصاص قاتل روح‌الله داداشی اجرا می‌شود.

در حین تلاوت کلام‌الله مجید، تجهیزات اعدام از جمله طناب دار آماده می‌شد.

پس از تلاوت کلام‌الله مجید، نماینده دادستان متن حکم را خواند که بنا بر آن اجرای قصاص در ملأعام در راستای اجرای عدالت توصیف شد.

در بخشی از این حکم آمده است: دستگاه قضایی با اقدامات سریع، دقیق و قانونی در کمترین زمان، پرونده را بررسی کرده و بلافاصله مراحل اجرای حکم بر اساس قانون گذرانده شد.

در پایان حکم فوق اظهار امیدواری شده است که اجرای قصاص قاتل، درس عبرتی برای تمام مجرمان بوده و از سوی دیگر، مردم مطمئن باشند که حق مظلوم از ظالم در کمترین زمان با تلاش قوه قضاییه و نیروی انتظامی ستانده خواهد شد.

«علی‌رضا. م»، قاتل روح‌الله داداشی در ساعت 5 و 15 دقیقه از خودروی ون برای اجرای مراسم پیاده شد.

وی پیراهن و شلوار یک دست سورمه‌ای رنگ به تن داشت.

با آمدن «علی‌رضا. م» نزدیک پانزده هزار جمعیت حاضر شروع به فریاد زدن کردند. عده‌ای به وی فحاشی کرده و برخی سوت و کف می‌زدند که با هدایت برگزارکنندگان مراسم،‌ فریادهای الله اکبر در فضا طنین انداز شد.

در ساعت 5 و 19 دقیقه حکم قصاص قاتل اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.

در ساعت 5 و 25 دقیقه یک دستگاه آمبولانس برای اعزام جنازه قاتل به پزشکی قانونی در محل حاضر شد.

در ساعت پنج و 55 دقیقه یعنی حدود 45 دقیقه پس از اجرای حکم‌، جنازه قاتل از بالای دار به پایین منتقل و در آمبولانس قرار داده شد.

و بالاخره اینکه، علی‌رضا م قاتل روح‌الله داداشی در زمان اجرای حکم حالت روحی نامتعادلی داشت.

وی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد.

علی‌رضا مدام اسامی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، امام رضا (ع) را فریاد می‌‌زد و طلب بخشش می‌کرد.

وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود.

جمعیت حاضر در این مراسم درباره اجرای حکم قصاص قاتل نظرات متفاوتی داشتند. عده‌ای از آنها خواستار اعدام و عده‌ای دیگر خواستار بخشیدن علی‌رضا بودند.














تابناک: با سپاس از بینندگان عزیز؛ تا این لحظه ساعت 10:45 دقیقه روز 31 شهریور، 1626 پیام در انتظار انتشار در بخش نظرات کاربران این خبر موجود است، ضمن تشکر دوباره از همه عزیزانی که برای این خبر پیام گذاشتند، متاسفانه به دلیل حجم بسیار زیاد، امکان درج آنها نیست و به این وسیله از تک تک این عزیزان پوزش می خواهیم.


دولت کنونی، بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است

کواکبیان:

دولت کنونی، بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است

با توضیحاتی که از رئیس بانک مرکزی و بانک صادرات و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شنیدم، این احساس را دارم که دولت کنونی، بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است / احمدی نژاد، همان احمدی نژاد است؛ این اصولگرایان هستند که موضع خود را تغییر داده‌اند و این برای آن است که در آستانه انتخابات بگویند ما با احمدی نژاد هم‌کاسه نیستیم.

سرویس مجلس «تابناک» ـ اگر عدالت تنها به معنای هدفمند کردن یارانه‌ها به شیوه کنونی باشد که این کار، توزیع توانمندی‌های اجتماعی نیست، بلکه تنها پخش پول و امکانات کشور در میان مردم است و این مردم ما و کشور ما را به عدالت نخواهد رساند.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توضیحاتی که از رئیس بانک مرکزی و بانک صادرات و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شنیدم، این احساس را دارم که دولت کنونی، بیشترین ضربه را به مفهوم عدالت وارد کرده است. وقتی می‌شنوید فردی از گاوداری شروع کرده و با سرمایه اولیه بیست میلیارد تومانی از سال 85، در این مدت 28 شرکت به ثبت رسانده و سرمایه خود را تا اندازه ‌ای افزیش داده که مسئولین بانکی را مجاب شده اند که به وی مجوز تأسیس بانک بدهند و اینکه نامه‌های وی ظرف یک روز در سیستم بانکی پاسخ داده می‌شود، ‌مشخص است که این فرد بدون حمایت مسئولان به هیچ عنوان نمی‌توانسته چنین کارهایی انجام دهد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بگوییم این اختلاس، بزرگترین رسوایی سیستم بانکی و بزرگترین اخلال در امور اقتصادی  و بزرگترین فساد مالی است، بیراه نگفته‌ایم. در زمان آقای ‌هاشمی که فاضل خداداد با اختلاس 123 میلیارد تومان اعدام شد، گفته می‌شد، طول هزار تومانی‌های آن فراتر از جاده تهران تا مشهد است، اما به گمانم اگر بخواهند این سه هزار میلیارد تومان را بچینند، باید دور کره زمین را دور زد؛ این رقم، اختلاسی نجومی است و هرچه بخواهند فرافکنی کنند و بگویند پیشتر می‌دانسته ایم، دردی را دوا نمی کند.

مشخص شده است که از طرف سازمان بازرسی کل کشور نیز تذکراتی در این مورد داده شده و این آقایان توجه نکرده‌اند و در افکار عمومی این گونه القا می‌شود که یک جریان سیاسی خارج از دولت، پشت پرده این ماجراست، ولی مشخص است که این جریان سیاسی نیست، بلکه حمایت جریانی از درون دولت از این فساد مالی بوده که چنین وضعیتی را پدید آورده است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین ذی ربط به افکار عمومی احترام بگذارند، حتما باید استعفا دهند و این کمترین کاری است که باید انجام شود. کسانی که از این جریان حمایت و پشتیبانی کرده و زمینه این فساد را فراهم آورده‌اند، باید بازخواست شوند. مجلس می‌توانست بهتر از اینها به موضوع رسیدگی کند و کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد. باید مشخص شود که چه کسانی با این موضوع ارتباط داشته‌اند و کلی‌گویی نمی‌تواند چاره کار باشد.

کواکبیان تأکید کرد: بیش از جنبه اقتصادی عدالت، جنبه سیاسی و اجتماعی آن دارای اهمیت است. در همین مفهوم عدالت اقتصادی ـ که آقایان مدعی آن بوده‌‌اند ـ بیشترین ضربه به کشور وارد شده و شکاف‌های عمیق اقتصادی در کشور شکل گرفته است. دولت نهم و در ادامه دولت دهم، تنها کاری که در راستای عدالت کرده، سر دادن شعارهای انتخاباتی و افزایش سطح انتظارات عمومی است؛ برای نمونه، بدون هیچ گونه اراده‌ و برنامه‌ای وعده می‌دهند دو و نیم میلیون شغل در یکسال ایجاد کنند، ولی در عمل، حتی یک گام هم برای تحقق این وعده برداشته نمی‌شود!
ما هم این را از خدا می‌خواهیم که بتوان در یک سال، 2.5 میلیون شغل ایجاد کرد، ولی همه می‌دانند که این رقم تحقق پیدا نمی‌کند و روز به روز نیز بر تعداد بیکاران جامعه افزوده می‌شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در بعد اقتصادی، افزود: آمار رسمی تورم 18 درصد است، در حالی که رقم واقعی آن، چیزی بیشتر از این‌هاست. وضعیت سیستم بانکی، باعث اعتمادزدایی از مردم شده و این صدمه‌ای که به زیرساخت‌های اعتماد عمومی وارد شده، خسارتی به مراتب سنگین‌تر از از مبلغی است که از خزانه به تاراج رفته است.

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه نباید افرادی را که این اعتماد را گرفته‌اند، بخشیده شوند، تأکید کرد: عدالت اقتصادی، نه تنها به مفهوم واقعی آن تحقق نیافته است، بلکه از شاخص‌های عدالت اقتصادی نیز فاصله بیشتری گرفته‌ایم؛ نکته ای که در این جریان مشخص شد، این است که اگر آقایان بخواهند برای کسی کاری انجام دهند، از هیچ کاری مضایقه نمی‌کنند؛ برای نمونه، اگر بخواهند، فردی را در مناقصه ای برنده کنند، نخست شرکتی با موضوع مناقصه را به نامش ثبت و سپس در یک مزایده صوری، وی را برنده می‌کنند و بعد وام کلانی را نیز در اختیار وی می‌‌گذارند که متأسفانه، همه این زد و بندها در دولتی انجام می‌شود که ادعای عدالت‌محوری دارد! بنابراین، اگر مفهوم این کار عدالت است، پس باید در واژه این لغت تجدید نظر کنیم!

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به تخلفات متعدد دولت و مماشات مجلس، در پاسخ به این که با این روند، چه انتظاری است که مردم در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند، گفت: در این ماجرای «کی بود، کی بود، من نبودم»، مجلس نیز بی تقصیر نیست.
اگر مجلس نظارت‌های لازم را از سال‌های گذشته اعمال می‌کرد، دچار چنین مفسده‌ای نمی‌شدیم ؛ بنابراین، مجلس نیز باید خود را توبیخ کند. مجلس باید پاسخگو باشد که چرا سهل انگاری کرده است و الان نیز سهل انگاری‌ها ادامه دارد و مماشات می‌کنند.

کواکبیان گفت: مجلس اگر هم نمی‌خواهد کاری کند، پرسش نمایندگان را به جریان بگذارد. بارها تذکر کتبی و شفاهی داده‌ام. چه باید به هیأت رئیسه گفت؟ قانون می‌گوید که اگر تعداد مشخصی از نمایندگان سوالی داشته باشند، باید آن سوال به جریان بیفتد. اما آقایان باز هم مماشات می‌کنند. مجلس نیز در وقوع این امر مقصر است و برای بازسازی اعتماد عمومی باید تلاش وافری داشته باشیم.

این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس، با اشاره به این موضوع که جریان اصولگرا بارها از کارهای دولت پشتیبانی کرده و اینکه در ارتباط با این موضوع، چه پاسخی می‌تواند برای مردم داشته باشد، گفت: اصولگرایی آقای احمدی نژاد باید بر مبنای اصول سنجیده شود. به صرف اینکه فردی بگوید، اصلاح طلب و یا اصولگراست، نمی‌توان گفته وی را پذیرفت و یا اینکه به صرف گفتن دیگران نمی‌توان فردی را اصلاح طلب و یا اصولگرا دانست. در بحث سرپیچی از اصول، تنها این نیست که موضوع دوازده روز دور کاری، هویت وی را مشخص کرده باشد.

بنده سال 87 در یکی از تذکرات خود گفتم، معاون رئیس جمهوری که می‌رود در مجلس رقص زنان ترکیه می‌نشیند و فرقی هم برای وی ندارد، ‌این رفتار با اصول جور درنمی‌آید. بسیاری از کسانی که هم‌اکنون می‌گویند احمدی نژاد اصولگرا نیست، من را توبیخ کردند که چرا به رئیس‌جمهور تذکر می‌دهم و می‌گفتند که این موضوع چه ارتباطی به رئیس‌جمهور دارد. احمدی نژاد همان احمدی‌نژاد است. این اصولگرایان هستند که موضع خود را تغییر داده اند و این برای آن است که در آستانه انتخابات بگویند ما با احمدی‌نژاد هم‌کاسه نیستیم.


احمدینژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند

احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند

ایشان بهتر است به توصیه مقام معظم رهبری گوش دهند و دست‌کم در دو سال باقی مانده، دست از شعار دادن بردارد و به جای نقد دولت‌های گذشته، کمی به فکر حل مشکل مردم، همچون بیکاری و گرانی باشد و با پذیرش مسئولیت این سهل‌انگاری دولت خود را از وجود افراد آلوده و منحرف پاکسازی کند.

سرویس مجلس «تابناک» ـ نمی‌دانم در شرایطی که گرفتن یک وام ساده با هزار پیچ و خم همراه است و هر سرمایه‌گذاری را فراری می‌دهد، چگونه برخی افراد به راحتی هزاران میلیارد تومان پول بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!

بهمن اخوان با بیان این مطلب به خبرنگار سرویس مجلس «تابناک» گفت: متأسفانه همان گونه که بارها برای ما نمایندگان ثابت شده است، در سیستم بانکی کشور حرف اول و آخر را دلالان و کارچاق‌کن‌ها می‌زنند، زیرا در حالی که ما با هزاران زحمت یک سرمایه‌گذار را مجاب می‌کنیم در حوزه انتخابیه ما سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی  خود را آغاز کند؛ همین بانک‌هایی که به راحتی آب خوردن میلیاردها تومان را به این آقایان داده‌اند، مدعی کمبود منابع می‌شوند و از دادن هر‌گونه اعتبار ریالی وارزی خودداری می‌کنند.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اختلاس، یک آبروریزی بزرگ بود، تأکید کرد: خواست ملت و همه دلسوزان نظام از دستگاه‌های امنیتی و قضایی، پیگیری ویژه این پرونده و برخورد شدید و قانونی با همه عوامل این اختلاس بزرگ است.

اخوان با اشاره با مشکلات مالی و کمبود نقدنگی شدیدی که تولیدکنندگان با آن روبه‌رو هستند، اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان ماه‌هاست با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند و هر بار که برای جبران این مشکل خود به بانکها می‌‌روند، بانکها به بهانه نبود منابع از رفع مشکل آنها خودداری می‌کنند، به گونه‌ای که امروزه متأسفانه باید اعلام کنم تنها 30 درصد از کارخانه‌های ما با ظرفیت خود تولید می‌کنند؛ این سخن به معنی کاهش درآمد سرانه، افزایش بیکاری و حجم واردات است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به بازتاب این اختلاس در میان مردم و کارآفرینان گفت: این خیانت بزرگ، ضربه شدید به اعتماد و انگیزه مردم و به ویژه فعالین اقتصادی بخش خصوصی زده است. امروز ما در بین صحبتها می‌شنویم که مردم می‌گویند؛ هر کسی قدرت و رانتی داشته باشد، می‌تواند کاری انجام دهد؛ بنابراین، با اینکه دستگاه‌های مسئول همچون قوه قضاییه و وزارت اطلاعات باید با جدیت بیشتری این مسأله را دنبال کنند، دولت نیز با عزل تمام مقصرین در این ماجرا، زمینه را برای دستیابی به نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید از مردم عذرخواهی کنند، گفت: آقای احمدی نژاد باید با مردم شفاف صحبت کند، چون این خطا در دولت ایشان بوده است. البته باید گفت که این قضیه، تنها مربوط به خوزستان نبوده و قدرتی در مرکز از این تخلف مالی حمایت می‌کرده؛ همان گونه که برخی از اسناد و مدارک آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

اخوان با بیان اینکه انسان‌های وارسته و پاکدست بسیاری در دولت‌های نهم و دهم، مسئولیت بر عهده داشته و دارند، خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند، باید نقاط ضعف و قوت را گفت و انصاف نیست که همه مجموعه دولت را به فساد مالی متهم کرد؛ اما اینکه رییس جمهور هم پس از کشف این اختلاس ـ‌ که بزرگترین اختلاس در تاریخ ایران است و ده‌ها برابر اختلاس گذشته است ـ بگوید دولت من پاک‌‌‌دست ترین دولت است، سخن نادرستی است.

این نماینده مجلس هشتم در تشریح علل این تخلف مالی گفت: انتصاب افراد کم تجربه و ناکارآمد در سیستم بانکی، تغییرات متعدد در مدیران ارشد و میانی اقصادی دولت، احترام و جایگاهی که چاپلوسان در نزد رییس جمهور دارند، همه و همه سبب شده تا سوءاستفاده کنندگان با کمک برخی مقامات عالی رتبه، سیستم بانکی کشور را به چنین روزی بیندازند.

اخوان با بیان اینکه رییس جمهور همه دلسوزان و منتقدان را از خود دور کرد، اظهار داشت: احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کند. این اشتباه و یک خطا نیست؛ این یک خیانت بزرگ در یبت‌المال و اعتماد آنها به کابینه ایشان است.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی، با تأکید بر اینکه دولت در این ماجرا متهم است، گفت: متأسفانه آقای احمدی‌نژاد، توپ این رسوایی مالی را می‌خواهد به زمین دیگران بیندازد. ایشان بهتر است به توصیه مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و دست‌کم در دو سال باقی مانده، دست از شعار دادن بردارد و به جای نقد دولت‌های گذشته، کمی به فکر حل مشکل مردم، همچون بیکاری و گرانی باشد و با پذیرش مسئولیت این سهل‌انگاری دولت خود را از وجود افراد آلوده و منحرف پاکسازی کند.
 
اخوان با بیان اینکه ایشان تا کنون به اندازه کافی دولت‌های قبلی را نقد کرده است، گفت: بهتر است رییس‌جمهور و نزدیکان وی کمی هم از دولت خود انتقاد کنند، هر چند که مطمئنا نقد عملکرد دولت‌های نهم و دهم، در آینده بیشتر انجام خواهد گرفت، به نظر من، بزرگترین نقطه ضعف این دولت، آن است که رییس‌جمهور نخواست آدم‌های بزرگ را با خود همراه کند و نتیجه مدیریت بر آدم‌های کوچک و کم تجربه، جز این نمی‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان در نشست غیر علنی مجلس، گفت: این همکار محترم، گویا این قضیه را متوجه نشده که اساسا مجلس یک دادگاه سیاسی هم هست. مجلس می‌پرسد، تحقیق و تفحص می‌کند و در پایان، حکم به ماندن و یا عزل وزرا می‌دهد؛ بنابراین، بهتر است وقتی که نمایندگان در دفاع از این و آن صحبت می‌کنند، خدا را هم در نظر بگیرند که سوگند خورده‌اند به این ملت و نظام خدمت کنند، نه اینکه به دفاع از مجرمین بپردازند.

ایشان و همفکرانشان که بیست نفر هم بیشتر نیستند، بر این باورند، هر آنچه دولت و مدیران ارشد آن انجام دهند، مجلس نباید کاری انجام دهد و به وکیل‌الدوله‌ای خود نیز می‌بالند.

اخبار مجلس شورای اسلامی را در سرویس مجلس «تابناک» بخوانید


سیب دماوند یک برند ملی و جهانی است

فرماندار دماوند:
سیب دماوند یک برند ملی و جهانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار دماوند گفت: سیب دماوند با توجه به کیفیت و قابلیت‌هایی که دارد، در سطح ملی و حتی در سطح جهانی یک برند محسوب می‏شود.

 

علیرضا قاسمی‏فرزاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند با اشاره به برگزاری جشنواره سیب دماوند اظهار داشت: با توجه با اینکه این جشنواره امسال برای دومین سال برگزار می‏شود، اگر بخواهیم روند اجرایی کار را نسبت به سال گذشته ارزیابی کنیم، قطعاً رشد خوبی در بخش‏های این جشنواره صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک فیلم کوتاه با موضوع سیب ساخته شده بود اما امسال با توجه به اقداماتی که در سطح دستگاه‏های اجرایی و فرهنگی شهرستان دماوند انجام شد، این تعداد امسال ارتقا پیدا کرده و 9 فیلم به بخش پایانی جشنواره راه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه از این قبیل برنامه‏ها، حمایت معنوی صورت می‏گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات و بودجه‏های فرهنگی به شکل متمرکز در اختیار دستگاه‏ها قرار می‏گیرد، اعتبار خاصی در اختیار نیست که در اختیار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند قرار دهیم.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اما می‏توانیم با حمایت و پشتیبانی خود، دستگاه‏ها، نهادها و حتی اشخاص را تشویق و ترغیب کنیم که از این جشنواره حمایت کنند.
قاسمی‏فرزاد افزود: با بررسی و ارزیابی خود، نظرسنجی و نظرخواهی از مردم و استفاده از افراد متخصص در زمینه مسائل فرهنگی و جمع‏بندی دیدگاه‏ها و نظرات در این زمینه می‏توانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را در این جشنواره برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: سیب دماوند با توجه به کیفیت، قابلیت‏ها و مطلوبیتی که دارد، در سطح ملی و حتی در سطح جهانی یک برند محسوب می‏شود.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بنابراین این نوع اقدامات فرهنگی می‏تواند منتج به تبلیغ و ترویج فرهنگ باغداری و کشاورزی در منطقه شود و به ارتقای سطح کیفی و کمی این محصول کمک بسیار شایان و ارزشمندی خواهد کرد


بخش مرکزی تهران شهرستانی مجزا می‏شود

تا پایان سال 90؛
بخش مرکزی تهران شهرستانی مجزا می‏شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران گفت: بخش مرکزی تهران تا پایان سال جاری به شهرستانی مجزا تبدیل می‏شود.

خبرگزاری فارس: بخش مرکزی تهران شهرستانی مجزا می‏شود

نعمت‏الله ترکی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تا پایان سال 90، موضوع تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا قطعا به نتیجه می‏رسد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این دیگر تقسیمات جغرافیایی استان تهران در سایر مناطق نیز در دستور کار استانداری تهران قرار دارد.
معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران با اشاره به برخی ویژگی‏های استان تهران خاطرنشان کرد: استان تهران از نظر وسعت، جمعیت و شرایط اقلیمی قابل قیاس با دیگر استان‏های کشور نیست.
ترکی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت مناطق مختلف استان تهران با آمار جمعیتی برخی استان‏های کشور برابری می‏کند از این رو در زمینه تقسیمات جغرافیایی این استان باید دقت بیشتری مبذول داشت.
معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران تصریح کرد: ایجاد فرمانداری، بخشداری و شهرداری در نواحی مختلف استان تهران باید به نوعی صورت گیرد که منافع تمام اهالی این استان تامین شود.
وی ضمن رد دخالت هرگونه مباحث غیرمنطقی پیرامون تقسیمات جغرافیایی استان تهران خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری تهران در زمینه تقسیمات جغرافیای این استان مباحث غیرمنطقی را در نظر نمی‏گیرد.
ترکی تصریح کرد: در چنین طرح‏هایی تنها منافع تمام اقشار جامعه و افزایش سطح رفاه عموم مدنظر مسئولان امر قرار خواهد گرفت.


امام جمعه رودهن تودیع شد

با حضور مسئولان؛
امام جمعه رودهن تودیع شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با حضور مسئولان تودیع شد.

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودهن تودیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، آبعلی و رودهن با حضور مسئولان شهرستان دماوند و بخش مرکزی تهران تودیع شد.
حجت‏الاسلام محمدرضا اسماعیلی به مدت 9 سال به عنوان امام جمعه در مناطق وسیعی از بخش مرکزی تهران و بخش رودهن از شهرستان دماوند حضور داشت.
ولایت‏مداری و توجه به مشکلات مردم را می‏توان از بارزترین شاخصه‏های اخلاقی این پدر معنوی شهرهای پردیس، بومهن، رودهن، آبعلی و تمام نواحی روستایی بخش‏های رودهن و مرکزی تهران برشمرد.
اسماعیلی بارها و بارها در جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی جهان، کشور، استان و منطقه از جایگاه پرفیض و برکت نماز جمعه با محوریت حمایت از ولایت فقیه به صورت بی‏پرده و صریح به اظهار نظر پرداخت.
اسماعیلی در گذشته به مدت هفت سال امام جمعه گراش از توابع استان فارس، به مدت دو سال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گراش و همچنین مسئول عقیدتی- سیاسی لشگر 17 علی‏ابن‏ابیطالب (ع) بوده است.
وی از این پس با نظر مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه در شهرستان گلپایگان حضور دارد.


90 درصد املاک بومهن سند مالکیت ندارند

شهردار بومهن:
90 درصد املاک بومهن سند مالکیت ندارند

خبرگزاری فارس: شهردار بومهن گفت: 90 درصد از املاک شهر بومهن سند مالکیت ندارند.

خبرگزاری فارس: 90 درصد املاک بومهن سند مالکیت ندارند

محمدرضا آهنگران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نداشتن سند مالکیت املاک بومهن برای مردم اغلب محروم این شهر مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
وی با قدردانی از حمایت‌های مردم بومهن خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن در این پنج سال از حمایت کامل مردمی برخوردار بودند.
آهنگران ادامه داد: علاوه بر این همراهی صمیمانه امام جمعه، استانداری، فرمانداری تهران و بخشداری مرکزی نیز طی این مدت به بهبود وضع مدیریت شهری بومهن انجامیده است.
شهردار بومهن با گلایه از تخریب معابر از سوی برخی ادارات دولتی این شهر گفت: خوشبختانه همکاری نهادهای خدماتی مستقر در بومهن با شهرداری این شهر مناسب است.
وی ادامه داد: اما متاسفانه گاه برخی از این ادارات بدهی خود برای تخریب آسفالت معابر را پرداخت نکرده و شهرداری را با مشکل روبه‏رو می‌سازند.
آهنگران پست و مقام را تنها فرصتی برای خدمتگزاری خواند و افزود: حضور در جایگاهی اداری تنها فرصتی مغتنم برای انجام فریضه خدمت به مردم است.
شهردار بومهن تصریح کرد: آنچه که در نزد باری تعالی و مردم به یادگار مانده و برای آخرت ذخیره می‌شود، خدمت به خلق و جلب رضایت هم‏نوعان است.


بومهن نیازمند مکان بهداشتی دفن زباله است

شهردار بومهن:
بومهن نیازمند مکان بهداشتی دفن زباله است

خبرگزاری فارس: شهردار بومهن گفت: بومهن نیازمند مکانی برای دفن بهداشتی زباله‌های شهری است.

خبرگزاری فارس: بومهن نیازمند مکان بهداشتی دفن زباله است

محمدرضا آهنگران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر مکان کنونی دفن زباله‌های شهری بومهن منطقه گندک است.
وی ادامه داد: اما این محل در 40 کیلومتری بومهن قرار دارد که این فاصله طولانی در طول فصول سرد سال و بارندگی‌های شدید امکان دسترسی به آن را دشوار می‌سازد.
آهنگران از نصب 700 باکس زباله مکانیزه در بومهن خبر داد و افزود: با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده 700 باکس زباله مکانیزه در معابر درون‏شهری بومهن نصب شد.
شهردار بومهن ادامه داد: در سایه این کارکرد شیوه سنتی جمع‏آوری زباله‌های شهری بومهن به سبک مدرن تغییر حالت یافت تا خدمات بهتری به مردم این خطه ارائه شود.
وی افزود: علاوه بر این شهرداری بومهن برای انتقال هر چه بهتر زباله‌های شهری یک دستگاه تریلر زباله‏بر را خریداری و به ناوگان موتوری خدماتی این شهر اضافه کرد.
آهنگران از افزایش آمار ادوات سنگین خدماتی در بومهن خبر داد و گفت: شهرداری بومهن در پنج سال گذشته موفق به توسعه ناوگان خودرویی خدماتی خود شده است.
شهردار بومهن تصریح کرد: 22 دستگاه خودروی سنگین و 28 دستگاه خودروی سبک با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال توسط شهرداری و با موافقت اعضای شورای اسلامی بومهن خریداری شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این کمک‌های دیگری از سوی سازمان شهرداری‌ها برای تهیه ادوات سنگین خودرویی نیز در تجهیز ناوگان خدماتی این شهر کمک بسزایی شمرده می‌شود.
آهنگران با اشاره به اعتبارات پروژه‌های اجرایی در بومهن عنوان کرد: جایگاه سوخت سی‏ان‏جی به صورت مشارکتی، مرکز معاینه فنی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان، ساختمان شواری شهر با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان، بهسازی ورودی شهر با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان، بلوار سپاه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان، بلوار بسیج با اعتباری بالغ بر 175 میلیون تومان و پل عابر پیاده مکانیزه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به بهره‏برداری رسیده است.


رنج فضای سبز بومهن از کمبود منابع آبی

شهردار بومهن خبر داد:
رنج فضای سبز بومهن از کمبود منابع آبی

خبرگزاری فارس: شهردار بومهن از مشکل کمبود منابع آبی در اجرای طرح‌های فضای سبز این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: رنج فضای سبز بومهن از کمبود منابع آبی

محمدرضا آهنگران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شهر بومهن به لحاظ شرایط اقلیمی بر روی یک صخره بزرگ سنگی استقرار یافته است.
وی ادامه داد: چنین وضع اقلیمی در بومهن منابع غنی آب را دور از دسترس این منطقه قرار داده و تهیه این ماده حیاتی برای ایجاد فضای سبز با مشکلات بسیاری همراه است.
آهنگران از افزایش سرانه فضای سبز بومهن در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: به رغم کاستی‌های موجود در تهیه منابع آبی، با تلاش شبانه‏روزی مجموعه خدوم خانواده بزرگ شهرداری بومهن و همراهی همیشگی اعضای شورای اسلامی شهر سرانه  فضای سبز این خطه افزایش یافته است.
شهردار بومهن تصریح کرد: سرانه فضای سبز بومهن نسبت به سال‌های گذشته از هفت به 16 ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: شهرداری بومهن در پنج سال گذشته موفق به احداث چهار پارک تفریحی با مساحت‌های 2 هزار، 3 هزار، 4 هزار و 5 هزار متر شده است.
آهنگران با اشاره به اجرای برخی امور خدماتی در بومهن خاطرنشان کرد: شهرداری بومهن از سال 86 بدین سو نزدیک به 72 هزار و 625 متر طول جدولگذاری را با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اجرایی ساخته است.
شهردار بومهن ادامه داد: علاوه بر این نزدیک به 667 هزار و 26 تن عملیات آسفالت‏ریزی در سطح شهر بومهن با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 700 میلیون تومان صورت گرفته است.
وی افزود: پارک بهاران در 5 هزار متر، پارک موتوری در یک‏هزار و 500 متر، پارک فجر در 3 هزار متر، پارک سیاهبند در 5 هزار متر، پارک دره‏باغ که در حال زیرسازی است، مرکز اورژانس، ساخت مجتمع تجاری، میدان میوه و تره بار، ساختمان آتش‏نشانی، پل سواره‏رو شهرآباد، بلوار کامیون‏داران و سه دستگاه پل غیرمکانیزه عابر پیاده از دیگر خدمات شهرداری بومهن است.
آهنگران از اجرای 8 هزار مترمربع پروژه پیاده‏روسازی در بومهن خبر داد و افزود: شهرداری بومهن اجرای طرح پیاده‏روسازی در 8 هزار مترمربع را در دستور کار خود قرار داده است.


سیل موجب خسارات شدید به تأسیسات آبرسانی آبعلی شد

فرحت در گفتگو با مهر:
سیل موجب خسارات شدید به تأسیسات آبرسانی آبعلی شد
دماوند – خبرگزاری مهر: رئیس امور بهره برداری شهرآبعلی گفت: سیل موجب خسارات شدید به تأسیسات آبرسانی این شهر شد.

مراد فرحت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت : در پی وقوع سیل اخیر در شهرآبعلی، تأسیسات آبرسانی امور در چند نقطه خسارت دید.

وی در تشریح خسارات وارده افزود : خط انتقال ورودی مخزن دره سیاه چال، خط انتقال بین مخازن 500 مترمکعبی شهر و 300 مترمکعبی شهرک مدرس در قعر رودخانه، خط انتقال 300 میلیمتری در زیر پل مبارک آباد به طول 60 متر و خط لوله ارتباطی 90 میلیمتری شبکه توزیع به طول 1800 متر و همچنین تخریب جاده دسترسی به چاه و محوطه چاه از جمله خسارات سنگین وارد شده است.

این مسئول ضمن قدردانی از مساعدتهای مدیرعامل، معاونین و مدیران اموربهره برداری شهرهای رودهن و بومهن و همچنین شهردار آبعلی طی چهار شبانه روز تلاش بی وقفه در برقراری آب شرب مشترکین تحت پوشش، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان مرتبط، مشکلات ایجاد شده در اسرع وقت مرتفع شود.