سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ترافیک درون ‏شهری بومهن تعدیل می‏شود

شهردار بومهن:

ترافیک درون ‏شهری بومهن تعدیل می‏شود

خبرگزاری فارس: شهردار بومهن از تعدیل ترافیک درون‏شهری بومهن با راه‏اندازی مسیر کامیون‏داران این شهر خبر داد.

محمدرضا آهنگران امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح زیرسازی بلوار کامیون‏داران بومهن از سوی شهرداری این شهر در حال انجام است.
وی ادامه داد: مجموعه شهرداری بومهن با مساعدت شورای اسلامی این شهر و پیش از راه‏اندازی مسیر آزادراه تهران - شمال، امور مقدماتی مسیر کناری این بلوار را اجرایی خواهد ساخت.
آهنگران اضافه کرد: این مهم با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و تامین آسفالت مورد نیاز از سوی این نهاد محقق می‏شود.
شهردار بومهن عنوان کرد: در صورت تحقق این طرح و راه‏اندازی آن، ترافیک بومهن در زمان اوج خود تعدیل می‏شود تا رضایتمندی مردم این شهر و مسافران عبوری به نواحی شمالی کشور فراهم آید.
 
* بومهن به دنبال منابع درآمدی پایدار

وی پیرامون وضع درآمدهای شهرداری بومهن خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری بومهن از وضع درآمدی مناسبی برخوردار است.
آهنگران تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری بومهن نزدیک به 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که تاکنون بخش عمده‏ای از آن محقق شده است.
شهردار بومهن با تاکید بر لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری این شهر ابراز داشت: جذب مبالغ در قالب ساخت ‏و سازها و جرایم انواع کمیسیون‏ها برای نهاد شهرداری منابعی پایدار قلمداد نمی‏شود.
وی ادامه داد: همچنین از این رو مجموعه شهرداری بومهن در راستای ایجاد زمینه‏های لازم برای کسب درآمدهای پایدار و خدمات‏رسانی شایسته به اهالی اقداماتی را اجرایی ساخته است.
آهنگران متذکر شد: شهرداری بومهن برای دوری از درآمدهای مسکن‏وار و نزدیکی به منابع پایدار اخذ اعتبار، اقداماتی نظیر احداث مراکز معاینه فنی، جایگاه سوخت سی‏ان‏جی، میادین میوه و تره‏بار و مجتمع‏سازی تجاری را اجرایی می‏سازد.


مصرف آب با کشت گلخانهای 10 برابر کاهش مییابد

برای تولید محصولات کشاورزی

مصرف آب با کشت گلخانهای 10 برابر کاهش مییابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشت با سبک و سیاق گلخانه‏ای مصرف آب زراعی برای تولید محصولات تا 10 برابر کاهش می‏یابد.

شاهرخ رامین در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در دنیای امروز دیگر کار در اراضی زراعی طی مقاطع خاص زمانی و فصلی، سودی را نصیب کشاورزان نخواهد کرد.
وی ادامه داد: از این رو باید با سود جستن از فناوری‏های نوین در صنعت کشاورزی همه سال را به این حرفه پرداخت تا این قشر زحمتکش دچار مشکلات مالی نشود.
رامین توسعه زراعت گلخانه‏ای را امری سودمند در این صنعت خواند و افزود: اگر پیش از این صرفا دو ماه از سال به کشاورزی اختصاص می‏یافت با توسعه زراعت گلخانه‏ای می‏توان این منفعت اقتصادی را تا شش برابر افزایش داد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این با وجود فضای قابل کنترل و امکان نظارت دقیق بر گلخانه‏ها، این اماکن از بروز خسارات ناشی از حوادثی مانند خشکسالی، آفات، هجمه حیوانات وحشی و تغییرات شرایط جوی مصون خواهند ماند.
وی بهره‏وری مصرف آب را از ویژگی‏های برتر کشت گلخانه‏ای خواند و افزود: در کشت با سبک و سیاق گلخانه‏ای مصرف آب زراعی برای تولید محصولات تا 10 برابر کاهش می‏یابد.
رامین تصریح کرد: این بدان معنی است که می‏توان با یک دهم آب مصرفی کنونی وضع حال را مدیریت کرد و یا با همین میزان آب، تولیدات خود را تا 10 برابر افزایش داد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تغییر سامانه‏های آبیاری از غرقابی به تحت‏ فشار را راهکار رفع معضل کمبود این ماده حیاتی و نجات کشاورزی منطقه خواند.
وی ادامه داد: در روزهای نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‏ها از سوی دولت تلاش
 انجام شده منجر به پرداخت نیمی از سهم کشاورز در اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای شد.
رامین اضافه کرد: این تلاش‏ها به همین جا ختم نشد زیرا در کوششی دوباره قصد خود را بر مبنای تبدیل سهم کشاورزان تا رقم صفر ادامه دادیم اما در نگاهی منطقی و به جهت عبور شبکه‏های متعلق به دولت از اراضی زراعی و به منظور ایجاد تعهد در مردم برای نگهداری و حفاظت از این سامانه‏ها مقرر شد تا صرفا 15 درصد هزینه‏های تغییر شیوه آبیاری از محل آورده کشاورزان پرداخت شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، بیمه را از ملزومات صنعت کشاورزی خواند و افزود: در حال حاضر کشاورزی تابع متغیرهایی از جمله شرایط جوی
غیرقابل پیش‏بینی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این خشکسالی، آفات، حمله حیوانات وحشی همچون گراز به اراضی و ... همگی خطرات حواشی زمین‏های کشاورزی قلمداد می‏شود از این رو بیمه کشاورزی را باید از ملزومات این صنعت دانست و فرهنگ آن را به دیگران نیز اشاعه داد.


1500 طرح تسهیلاتی کشاورزی در تهران پرداخت شد

با هدفمندی یارانه‏ ها

1500 طرح تسهیلاتی کشاورزی در تهران پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران از پرداخت نزدیک به یک‏هزار و 500 طرح تسهیلات کشاورزی به متقاضیان در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها خبر داد.

سیدمحمد موسوی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی استان تهران با آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها از سوی دولت خدمتگزار دو هدف اصلی را در دستور کار خود قرار داد.
موسوی اضافه کرد: دو هدف بزرگ در بخش کشاورزی را ارتقای بهره‏وری آب و مباحث مرتبط با مصرف حامل‏های انرژی تشکیل می‏داد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تسهیلات دولتی در بخش‏های کشاورزی اظهار کرد: دولت ‏با آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش‏های کشاورزی اهتمامی ویژه داشت.
وی ادامه داد: بدین ترتیب 4 هزار طرح تسهیلات حمایتی کشاورزی استان تهران با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان تهیه شد.
موسوی افزود: این تعداد قابل توجه از طرح‏های حمایتی دولت در بخش کشاورزی در
کارگروه هدفمندی یارانه‏های استان تهران مصوب شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در این میان نزدیک به 3 هزار طرح تسهیلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد و 600 میلیون تومان در شرف انعقاد پیمانی قرار دارد.


فعالیت یک‏ هزار تریال‏ کار در کشور

دبیر کمیته تریال خبر داد

فعالیت یک‏هزار تریال‏کار در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته تریال فدراسیون دوچرخه سواری از جذب بیش از یک‏ هزار علاقه‏مند به رشته تریال در کشور خبر داد.

اکبر خاکپور در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران از جذب بیش از یک‏هزار علاقه‏مند به رشته تریال در کشور خبر داد و اظهار کرد: حضور نزدیک به یک‏هزار و 100 علاقه‏مند ورود به عرصه دوچرخه‏سواری رشته تریال نشان‏دهنده جذابیت‏های بی‏شمار این ورزش است.
وی تصریح کرد: این میزان استقبال در حالی صورت می‏گیرد که رشته کورسی با بیش از هفت دهه فعالیت تنها 500 تا 600 ورزشکار فعال را به خود جذب کرده است.
دبیر کمیته
تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری، جوانان را قشر غالب شرکت کننده در این رقابت‏ها خواند و افزود: با نگاهی گذرا به رده‏های سنی شرکتکننده در مسابقات رشته تریال خواهیم دید که شاکله اصلی تیم‏های حتی بزرگسالان را نیز جوانانی با سنین کمتر از 22 سال تشکیل می‏دهد.
خاکپور با بیان اینکه اخلاق‏مداری در میان
راکبان تریال کشور موج می‏زند، اظهار کرد: خوشبختانه تریال کشور از صدمات و آلودگی‏های دارویی و اخلاقی مصون مانده است.
وی ادامه داد: مشاهده تشویق نفر مستقر در میدان موانع از سوی رقیبان وی، حتی در مراحل پایانی، نشان از پاکی روح ورزش
تریال و جریان موج اخلاق‏مداری در میان راکبان است.
دبیر کمیته
تریال فدراسیون دوچرخه‏سواری اضافه کرد: همه مسئولان فدراسیون دوچرخه‏سواری، کمیته تریال و ورزشکاران فعال در این عرصه یکدل و هم‏پیمان در مسیر نیل به اهداف برون‏مرزی تلاش می‏کنند.

 


برگزاری رقابت‏های بین‏المللی دوچرخه‏سواری جام خلیج‏ فارس در تهرا

 اردیبهشت 91 صورت می‏گیرد

برگزاری رقابت‏های بین‏المللی دوچرخه‏سواری جام خلیج‏ فارس در تهران

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران از برگزاری رقابت‏های دوچرخه‏سواری بین‏المللی جام خلیج‏ همیشه فارس تهران در 30 اردیبهشتماه سال 91 خبر داد.

سیدمسلم سیدزاده در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران از برگزاری رقابت‏های دوچرخه‏سواری بین‏المللی جام خلیج‏ همیشه فارس تهران در 30 اردیبهشت‏ماه سال 91 خبر داد و اظهار کرد: البته هنوز مسیر این مسابقات به طور قطع مشخص نشده است.
وی ادامه داد: تاکنون پیشنهاداتی از سوی کارشناسان و مسئولان امر ارائه شده که تصمیمات در این زمینه در نشست‏های آینده اتخاذ و متعاقبا اعلام می‏شود.
 
* احداث پیست کوهستان در بومهن

سیدزاده از احداث پیست دوچرخه‏سواری نیمه‏حرفه‏ای کوهستان در بومهن خبر داد و افزود: طبق پیگیری‏های به عمل آمده پیست نیمه‏حرفه‏ای دوچرخه‏سواری کوهستان بر بلندی‏های بومهن احداث می‏شود.
دبیر هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران، بومهن را مقصد آینده مسابقات دوچرخه‏سواری رشته کوهستان در استان تهران دانست.
وی ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات کوه‏های "قره‏داغ" (کوه سیاه) بومهن پیشنهاد شد که البته امور نهایی آن منوط به موافقت‏های مسئولان بالادستی است.
سیدزاده، حضور در اماکن ورزشی را موجب کاهش گرایش به ناهنجاری‏های اجتماعی دانست و افزود: اگر ورزش را در جامعه توسعه دهیم بی‏شک مزایای مثبت آن را در اجتماع شاهد خواهیم بود.
دبیر هیئت دوچرخه‏سواری استان تهران اضافه کرد: جوان ورزشکار، فردی مفید برای اجتماع و مصون از گزند آلودگی‏های ضد‏ اجتماعی است.

 


ایجاد 2.5 میلیون شغل تا پایان امسال در کشور

فرماندار دماوند خبر داد

ایجاد 2.5 میلیون شغل تا پایان امسال در کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل تا پایان سال جاری در کشور دنبال می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در شورای اشتغال شهرستان دماوند اظهار کرد: وام‏های اشتغال‏زایی که توسط بانک‏ها و موسسات مالی پرداخت می‏شود، دارای اهمیت زیادی است.
وی اضافه کرد: گسترش ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان دماوند می‏تواند زمینه اشتغال‏زایی اقشار زیادی از جامعه را فراهم کند و ناهنجاری‏ها و بزهکاری‏های اجتماعی را کاهش دهد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه یکی از برنامه‏های مهم دولت توجه به ایجاد اشتغال بوده است، ادامه داد: تحقق این هدف با تاکید در دولت دهم و ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل تا پایان سال جاری دنبال می‏شود.
قاسمی‏فرزاد افزود: شهرستان دماوند با در اختیار داشتن ظرفیت‏های مورد نیاز در عرصه کشاورزی و باغداری می‏تواند گام‏های مفیدی در راستای ایجاد اشتغال بردارد.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان برای ایجاد زمینه‏های لازم در بخش اشتغال خدمات مطلوبی ارائه کرده که لازم است برای رسیدن به مقصود تمام موسسات مالی، هم
سو با این هدف گام بردارند.
فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: دغدغه امروز دولت برطرف کردن مشکل کمبود اشتغال برای جوانان در کشور است.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: هر گامی که دولت بر می‏دارد برای حل مشکلات مردم جامعه و فراهم‏سازی زمینه سعادت و خوشبختی آنهاست که این امر حمایت همه دستگاه‏ها را می‏طلبد.
فرماندار شهرستان دماوند یکی از برنامه‏های مهم و اساسی دولت را برای گسترش زمینه ایجاد اشتغال، توسعه مشاغل خانگی بیان کرد.
وی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را از طرح‏های مهمی دانست که هر فرد در هر زمینه و از هر قشر جامعه می‏تواند با هر مهارتی زمینه اشتغال را در محیط زندگی خود فراهم کند.
قاسمی‏فرزاد خاطر نشان کرد: خانواده
های نیازمند و بی‏سرپرست تا اندازه‏ای می‏توانند زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند اما با فراهم‏ کردن زمینه مورد نیاز برای ایجاد اشتغال این خانواده‏ها می‏توان آنها را از وابستگی دور کرد و از این طریق ناهنجاری‏ها و بزهکاری‏های اجتماعی را کاهش داد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان شرایط اقتصادی جهان امروز و استکبار جهانی در دنیا، به تشریح چالش‏های نظام سرمایه‏داری پرداخت.
قاسمی‏
فرزاد افزود: اقتصاد جهان در چند سال گذشته با بحران مواجه شده بنابراین برای مقابله با امواج این بحران ضروری است تا ظرفیت‏های داخلی برای مقابله با آن را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: ضروری است تا با حمایت از کارخانه‏های موجود در این شهرستان و اجرای طرح‏های حمایتی برای ایجاد اشتغال، از تعطیلی برخی کارخانه‏ها و شرکت‏های تولیدی جلوگیری کرد.


نقش ثبت احوال در فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏ها مهم است

فرماندار فیروزکوه:

نقش ثبت احوال در فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏ها مهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: ثبت احوال نقش بسزایی در زمینه فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏های انتخاباتی و تعویض و تحویل فوری شناسنامه‏ها برای حضور به موقع مردم در انتخابات دارد.

سعید افشارنادری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: اداره ثبت احوال دستگاه خدمات‏رسانی است که خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‏دهد.
وی اضافه کرد: اگرچه شاید ثبت احوال مثل دستگاه‏های عمرانی و خدماتی دیگر در معرض دید همگان نباشد اما از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: ثبت احوال ماموریت‏های فراوانی در خود دارد که از جمله این ماموریت‏ها ثبت وقایع چهارگانه از جمله موالید، فوت، ازدواج، طلاق و سایر اطلاعات است.
افشارنادری ادامه داد: این اطلاعات می‏تواند منبع و مرکز اطلاعات دقیقی برای کشور و دستگاه‏هایی باشد که به آمار دقیق نیاز دارند و همچنین برای انجام اقدامات و تصمیم‏گیری‏هایی که قرار است در سطح مناطق و کشور انجام شود.
وی اظهار کرد: باید در راستای همکاری مردم و تدوین اهمیت ثبت احوال در کشور و نقش بسزای ثبت احوال و ماموریت‏های مهم آن فرهنگ‏سازی‏های لازم در بین مردم و محافل عمومی انجام شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین باید با تدوین اهداف و اقدامات ثبت احوال مردم را به سمتی سوق دهیم که اطلاع‏رسانی‏های به موقع را در مواقع حساس چهارگانه هرچه زودتر به ثبت احوال اعلام کنند و نسبت به صدور نام و ثبت هویت ملی خود اهتمام ویژه‏ای داشته باشند.
افشارنادری اضافه کرد: رسالت ما در زمینه ثبت احوال زمانی به تحقق می‏رسد که اهداف و ماموریت‏های ثبت احوال را برای مردم روشن کنیم و انتظارات مردم نسبت به ثبت احوال را به تبادل نظر و تعامل دو جانبه سوق دهیم.
وی خاطر نشان کرد: ثبت احوال یکی از مهره‏های اصلی است که نقش بسزایی در زمینه فراهم ‏کردن استعلام‏های کاندیدا‏‏‏های انتخاباتی، ایجاد آمادگی در زمینه بهبود شناسنامه‏های آسیب‏دیده و فاقد اعتبار و تعویض و تحویل فوری شناسنامه‏ها به افراد برای حضور به موقع مردم در انتخابات دارد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: جا دارد که از زحمات و تلاش‏های خدمت‏رسانان بخش ثبت احوال برای فراهم کردن فرآیندهای لازم در راستای تصمیم‏گیری‏ها، آمارگیری و خدمات دیگر تقدیر و تشکر کنم.


سارق خودرو در دماوند دستگیر شد

فرمانده انتظامی دماوند:

سارق خودرو در دماوند دستگیر شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی پلیس، فرهاد قدسی اظهار کرد: سارق خودرویی که برای رهایی از محاصره پلیس سعی می‏کرد با انجام حرکات مارپیچ و ورود به معابر فرعی، از صحنه متواری شود، با سرعت عمل و هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان دماوند دقایقی پس از سرقت دستگیر شد.
وی در تشریح نحوه چگونگی این اقدام گفت: با اعلام سرقت یک دستگاه خودرو در شهر گیلاوند، اقدامات برای شناسایی خودروی مسروقه و دستگیری سارق آن آغاز شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند افزود: مأموران بلافاصله طرح مهار را در جاده اصلی به اجرا درآورده و با گشت‏زنی مداوم در سطح حوزه موفق شدند، دقایقی بعد این خودرو را شناسایی کنند.
قدسی بیان کرد: مأموران پس از شناسایی خودروی مسروقه برای توقف آن اقدام کردند؛ اما راننده بدون توجه به دستور پلیس، سعی می‏کرد با انجام حرکات مارپیچ و ورود به معابر فرعی متواری شود.
وی تصریح کرد: همین امر باعث تعقیب و گریزی چند دقیقه‏ای میان راننده و مأموران شد که در نهایت با سرعت عمل و هوشیاری مأموران، خودرو متوقف و سارق برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد.
قدسی گفت: متهم در بازجویی‏های انجام شده علاوه بر جرم خود، به دو فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در حوزه تهران بزرگ اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی خودرو و اموال مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از شهروندان خواست که در هنگام ترک خودرو از قفل بودن درب‏ها و بالا بودن شیشه‏ها اطمینان حاصل کنند.


اهتمام مسئولان برای رعایت بی‏طرفی در انتخابات

بخشدار رودهن خواستار شد

اهتمام مسئولان برای رعایت بی‏طرفی در انتخابات

خبرگزاری فارس: بخشدار رودهن خواستار اهتمام و دقت ویژه‏ای از سوی مسئولان در رعایت بی‏طرفی و نیز جلوگیری از حمایت، جانب‏داری و یا تخریب حزب و یا نامزدهای انتخاباتی شد.

رضا طاهرخانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: رسیدگی به امور مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه از اهداف دولت‏های نهم و دهم است.
وی ادامه داد: این مهم بارها از سوی احمدی‏نژاد در جلسات هیئت دولت و همایش‏های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.
بخشدار رودهن اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها و اجرای طرح مسکن مهر را از اقدامات شجاعانه دولت‏های نهم و دهم خواند که دولت‏های گذشته از انجام آن ناتوان بودند.
طاهرخانی اضافه کرد: همه مسئولان منطقه نیز باید با الگوبرداری از منش هیئت دولت و شخص ریاست جمهوری تمام توان خود را در راستای آسایش و آرامش مردم به کار گیرند.
بخشدار رودهن ادامه داد: بزرگترین کار دولت نهم و دهم حضور شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در همه استان‏ها، شهرستان‏ها و همچنین برخی نواحی روستایی کشور بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر لمس مشکلات مردم و تلاش در راستای رفع آن در سطح بخش رودهن صورت می‏گیرد و امیدوارم خداوند متعال توفیق رفع مشکلات خلق را بر ما محقق سازد.
طاهرخانی با تاکید بر برگزاری اتنخاباتی شایسته در بخش رودهن اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان محور اصلی تصمیم‏گیری‏های کشوری دارای جایگاهی رفیع است.
بخشدار رودهن ادامه داد: از این رو باید تمام توان، سعی و تلاش خود را راستای امانت‏داری و صیانت از آرای مردم بسیج کرد.
وی با استناد به قانون 11 انتخابات یادآور شد: از آنجایی که همه ارگان‏ها موظف به همکاری در برگزاری انتخابات هستند؛ نیروهای انسانی ادارات در صورت لزوم باید در اختیار ستاد برگزاری انتخابات قرار گیرد.
طاهرخانی اضافه کرد: وظیفه همه ما ایجاد تعامل، اتحاد و همدلی در جلب اعتماد مردم است تا بتوانیم شاهد حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در پای صندوق آرای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشیم.
طاهرخانی از آمادگی کامل بخش رودهن برای برگزاری انتخاباتی سالم خبر داد و افزود: برگزار کننده اصلی انتخابات از جمله هیئت‏های اجرایی، نظارت، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای از خود مردم هستند و هر آنچه که در انتخابات حاصل می‏شود به مردم اعلام خواهد شد.
وی همچنین خواستار اهتمام و دقت ویژه‏ای از سوی مسئولان در رعایت بی‏طرفی و نیز جلوگیری از حمایت، جانب‏داری و یا تخریب حزب و یا نامزدهای انتخاباتی شد.


امکان آسیب‏ پذیری در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد

رئیس ثبت احوال فیروزکوه:

امکان آسیب‏پذیری در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه گفت: امکان آسیب‏پذیری و جعل در شناسنامه‏های جدید وجود ندارد و این اقدام باعث ارتقای ضریب امنیتی شناسنامه‏ها شده است.

نادر بختیاری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: ایجاد ثبت احوال در ایران از 30 آذر 1297 هجری شمسی در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت که قانون آن در همان سال به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
وی اضافه کرد: نخستین شناسنامه در ایران در سوم دی ماه سال 1297 در تهران برای دختری به نام فاطمه ایرانی صادر شد و این روز یادآور صدور نخستین سند هویتی ایرانیان است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ثبت احوال از بخش‏های مهم زیرساختی کشور بوده و اطلاعات و آمار این سازمان در برنامه‏ریزی‏های کلان اقتصادی و هدفمندی یارانه‏ها نقش به‏سزایی داشته است.
بختیاری تصریح کرد: علاوه بر وظایف چهارگانه شامل ازدواج، طلاق، مرگ و ولادت حضور اسناد هویتی برای هر ایرانی در هر نقطه از جهان نشان‏دهنده ثبت احوال در ایران است.
وی عنوان کرد: از خدمات نوین ثبت احوال، صدور شناسنامه‏های مکانیزه برای افراد بالای 15 سال است و از ویژگی‏های این شناسنامه‏های جدید نسبت به شناسنامه‏های قدیمی در نوع طرح و تکنولوژی به کار برده در آن است.
بختیاری تاکید کرد: با این وجود به هیچ عنوان امکان آسیب‏پذیری و جعل در این شناسنامه‏ها وجود ندارد و باعث ارتقای ضریب امنیتی شناسنامه‏ها شده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین در شناسنامه‏های مکانیزه درج مشخصات به صورت ماشینی و عکس‏ها به صورت اسکن شده است.
بختیاری تاکید کرد: از ویژگی‏های خوب این شناسنامه‏ها درج شماره سریال در همه صفحات این شناسنامه است.
وی تصریح کرد: از جمله خدمات بعدی ثبت احوال آرشیو الکترونیکی اسناد است که اسناد سجلی به عنوان زیربنای کلیه خدمات هویتی ثبت احوال به حساب می‏آید و از مهم‏ترین اسناد حاکمیتی محسوب می‏شود که نگه‏داری و نحوه استفاده از آن در قالب آرشیو الکترونیکی انجام می‏شود و علت اصلی این کار ارائه خدمات سجلی در بازه زمانی کوتاه است.
بختیاری اضافه کرد: وجود چنین سامانه‏ای امکان ارائه خدمات هویتی به مردم را در هر یک از ادارات ثبت احوال فراهم می‏کند و ارائه خدمات هویتی سرعت می‏یابد و از مراجعه مکرر افراد کاسته می‏شود.
وی ادامه داد: از این رو آرشیو الکترونیکی راهی به منظور عدم نیاز به مراجعه افراد به اسناد است و با آرشیو کردن این اسناد نیازی به نظارت مکرر بر اسناد نیست و سیستم بلافاصله اطلاعات لازم را بدون اینکه سند را مشاهده کنیم در اختیار ما می‏گذارد.