سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تفکر فاطمی با ظهور انقلاب اسلامی شکوفا شد

فرمانده سپاه بومهن:

تفکر فاطمی با ظهور انقلاب اسلامی شکوفا شد

 

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه بومهن گفت: با ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ فاطمی (س) تبلوری بیش از پیش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محسن درگاهی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ تقدیر از بانوان شهر جدید پردیس که به همت شهرداری و شورای اسلامی این شهر و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در سالن ورزشی علی بن ابی‏طالب (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه بانوان مسلمان جهان از الگویی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) بهره‏مند هستند.

وی ادامه داد: این شیرزنان سلحشور با پیروی از منش و سیره عملی آن بانوی بزرگ اسلام در ادوار مختلف تاریخ همچون مبارزه علیه رژیم طاغوت، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران رفع آسیب‏های جنگ، عرصه شکوفایی علوم و فناوری و سایر مراحل نقش بارزی بر عهده داشتند.

درگاهی اضافه کرد: در حال حاضر زنان ملل اسلامی و حتی غیراسلامی جهان در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و حتی قلب نظام سرمایه‏داری غرب با تاسی از فرهنگ مقاومت برخاسته از سیره فاطمی (س) بانوان ایرانی علیه ظلم و جور ایادی خودکامه و دیکتاتور استکبار جهانی قیام کرده‏اند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه بومهن تصریح کرد: تفکر ناب فاطمی (س) با بروز و ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی به شکلی پویا شکوفا شده است.

وی تصریح کرد: این تفکر عمیق و عظیم تغییرات شگرفی در جامعه اسلامی ایجاد کرده و امروز بانوان در همه صحنه‏های انقلاب همراه با مردان برای ارتقای نظام اسلامی و کشور تلاش می‏کنند.

درگاهی، زنان را معلمان جامعه خواند و افزود: به گفته بسیاری از بزرگان، مردان بزرگ از دامان مادرانی ارزشمند برمی‏خیزند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه بومهن ادامه داد: از این رو باید مادران را معلمان جامعه در مسیر دستیابی به ارزش‏‌های والای اسلامی خطاب کرد.


لزوم فرهنگ‏سازی عفاف و حجاب

شهردار دماوند تاکید کرد

لزوم فرهنگ‏سازی عفاف و حجاب در مناطق گردشگری دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند رعایت عفاف و حجاب در مراکز گردشگری شهر دماوند را نیازمند فرهنگ‏سازی در این زمینه دانست.

به گزارش خبرنگار فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی پیشازظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: نگاه "دار و درفشی" در مورد موضوع عفاف و حجاب دیگر پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: البته در جایی که کار از کار گذشته است، اقدامات اجرایی نیز می‏تواند مفید واقع شود.

همتی اضافه کرد: اما به نظر من آنچه اثربخشی و ماندگاری بیشتری را در مبحث فرهنگ عفاف و حجاب به همراه دارد، تبیین حجاب و عفاف بهعنوان یک مصونیت است.

شهردار دماوند اضافه کرد: اگر بتوان این مهم را در میان همه اقشار جامعه بهویژه نسل جوان تبیین کرد، بخش قابل توجهی از کار به انجام رسیده است.

* خرید اقلام غیرایرانی در شهرداری دماوند ممنوع شد

شهردار دماوند از ممنوعیت خرید اقلام غیرایرانی از سوی نهادهای مختلف شهرداری و همچنین پیمانکاران مجری طرح‏ طرف قرارداد با این نهاد خبر داد.

همتی اظهار داشت: این مهم در پی فرمان رهبر فرزانه انقلاب در قالب نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عملیاتی می‏شود.

وی ادامه داد: در سال جدید و بنا بر بیانات معظم‏له همه امور خانواده بزرگ شهرداری دماوند بر محور شعار سال استوار است.

همتی با ابراز رضایت از پذیرش سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در سال گذشته یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته مجموعه شهرداری دماوند از ناحیه سرمایه‏گذاری خرد و کوچک بخش خصوصی مشمول خیرات و برکات بسیاری شد.

شهردار دماوند ادامه داد: این مهم نشان‏دهنده آن است که میل به سرمایه‏گذاری در دماوند بالاست اما باید موانع موجود در مسیر سرمایه‏گذاران تسهیل شود‏.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اراضی اطراف شهر دماوند به لحاظ سرمایه‏گذاری در گونه‏های مختلف گردشگری و اقتصادی بسیار مستعد است.

همتی افزود: امیدوارم تا در آینده‏ای نزدیک شهر و شهرستان دماوند به رتبه نخست جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی تبدیل شود چراکه بضاعت نیل به چنین هدف بزرگی در دماوند وجود دارد.


مدیر جهادکشاورزی دماوند خبر داد

مدیر جهادکشاورزی دماوند خبر داد

تصویب اعتبارات بندهای کشاورزی شهرستان دماوند

 

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند از تصویب اعتبارات اختصاصی برای بندهای زراعی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع مردم روستای تمسیان دماوند از تصویب اعتبارات اختصاصی برای بندهای زراعی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این مهم در راستای جلب رضایت کشاورزان صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

 

وی سربندهای روستایی و لزوم ساماندهی آنها را از دغدغه‏های همیشگی مسئولان محلی، شهرستانی، استانی و کشوری دانست.

 

خلیلی ادامه داد: سال گذشته ضمن طراحی، میزان اعتبار اجرای بندهای آب زراعی شهرستان دماوند نیز برآورد هزینه شد.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: بر اساس اعلام مسئولان امر، اعتبارات ساماندهی بندهای شهرستان دماوند در چارچوب اعتبارات حوادث غیرمترقبه تصویب شده است.

 

خلیلی افزود: این اعتبارات بر اساس قانون یا به جهادکشاورزی شهرستان دماوند ابلاغ می‏شود و یا از سوی امور آب شرق استان تهران به بندهای کشاورزی اختصاص می‏یابد.

 


* بند آب \اصلان\ روستای \تمسیان\ اصلاح می‏شود

* بند آب "اصلان" روستای "تمسیان" اصلاح می‏شود

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند از احداث بند "اصلان" روستای "تمسیان" در صورت ابلاغ اعتبارات این بخش به جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 

خلیلی اظهار داشت: مشکلات اهالی روستای تمسیان شهرستان دماوند مورد پیگیری قرار می‏گیرد.

 

وی با مقایسه بین وضع گذشته کشاورزان روستای تمسیان با امروز خاطرنشان کرد: خوشبختانه روستای تمسیان در این چند سال شاهد پیشرفت چشمگیر پروژه‏های مختلف کشاورزی بود.

 

خلیلی ادامه داد: باید با مقایسه‏ای بین وضع امروز و گذشته از تلاش‏های صورت گرفته قدردانی کرد چرا که این توسعه روزافزون در مناطق روستایی کشور مرهون نظام مقدس اسلامی است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: شاید بهتر باشد در عوض بهکار بردن واژه‏هایی مانند مشکل و معضل از کلماتی نظیر مطالبات استفاده کنیم چرا که خواسته‏های مردمی روز به روز و بر اساس نیازهای جدید آنها دچار تغییر می‏شود.

 

وی از اجرای طرح پوشش انهار در نزدیک به 5/4 کیلومتر از مسیرهای عبور آب زراعی روستای تمسیان در سال گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر 50 میلیونریال خبر داد.