سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره تفکیک جنسیتی دانشگا

 

مسئولان استقبال کنند /

 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره تفکیک جنسیتی دانشگاهها

 

جمعی از دانشجویان خواستار پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء آنها درباره تفکیک جنسیتی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه ها شدند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور در استفتایی از آیت الله مکارم شیرازی خواستار پاسخگویی این مرجع تقلید درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاهها شدند.

متن سوال دانشجویان از آیت الله مکارم شیرازی همانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می شود، به این شرح است:

"با فراهم بودن امکانات جهت تفکیک بین دختران و پسران دانشجو در کلاسها و اردوها و سرویس های رفت و آمد وظیفه مسئولان و دانشجویان چیست؟"

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به استفتاء دانشجویان اعلام کرد: "وظیفه مسئولان و دانشجویان این است از چنین کاری به طور قطع استقبال کنند و آن را وظیفه شرعی خود بدانند."


رجایی: صالحی باید تضمین بدهد

وی با بیان اینکه انتصاب ملک‌زاده در معاونت وزارت خارجه اشکال حقوقی داشت، افزود: آقای صالحی باید در باره این انتصاب به مجلس پاسخگو باشد.

فارس: یکی از استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه با بیان اینکه صالحی باید درباره چرایی انتصاب ملک‌زاده در معاونت وزارت‌خارجه پاسخگو باشد، گفت: باید آقای صالحی تضمین کند که پست دیگری به ملک‌زاده نخواهد داد.

عباس رجایی نماینده مردم اراک و از امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه با اشاره به قبول استعفای ملک‌زاده از سوی صالحی، گفت: هنوز بحث استیضاح منتقی نیست چرا که بحث من قبل از اینکه برکنار آقای ملک‌زاده باشد، بحث چرایی این انتخاب است.

وی با بیان اینکه انتصاب ملک‌زاده در معاونت وزارت خارجه اشکال حقوقی داشت، افزود: آقای صالحی باید در باره این انتصاب به مجلس پاسخگو باشد.

رجایی همچنین گفت: باید سند استعفای ملک‌زاده در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و آقای صالحی تضمین کند که پست دیگری به ملک‌زاده نخواهد داد البته حتی اگر ملک‌زاده در وزات‌خانه دیگر هم سمت معاونت بگیرد سرنوشتی بهتر از وزارت خارجه نخواهد داشت و مجلس وزیر آن وزات‌خانه را استیضاح خواهد کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: قرار است جلسه‌ای بین نمایندگان استیضاح کننده وزیر خارجه برگزار شود و موارد استیضاح مورد بحث و بررسی قرار بگیرد؛ لذا فعلا کسی نباید تصور کند که استیضاح وزیر خارجه منتفی شده است.


دستگیری عضو بسیج برای پیگیری پرونده تجاوز در کاشمر/نهمین متجاوز

حوادث > داخلی  - آخرین اخبار پرونده های خمینی شهر و کاشمر از زبان ایرنا و مهر:

دستگیری عضو بسیج برای پیگیری پرونده تجاوز در کاشمر

خبرگزاری مهر نوشت:
یک عضو بسیج سپاه منطقه کاشمر در خراسان رضوی به دلیل پیگیری پرونده تجاوز گروهی به زنی در روستای قوژد به دستور مقام قضایی این منطقه دستگیر شده است.

پنجم اردیبهشت امسال زنی به نام "م.ق" با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر از حادثه هولناکی خبر داده که در آن به حمله 50 مرد به وی در روستای قوژد اشاره شده است. حادثه ساعت 20 روز دوم اردیبهشت ماه امسال در یک زمین کشاورزی و با تهدید چاقو و کتک کاری رخ داده و سپس عوامل آن اقدام به ربودن زن و فرار از منطقه کرده اند.

براساس اظهارات مردم روستا، نیروهای بسیجی پس از حضور در منطقه اقدام به شناسایی این افراد و دستگیری تعدادی از آنها کرده و موضوع را پیگیری می کنند اما پس از چند روز یکی از این نیروهای بسیجی به نام سید مصطفی قرشی یزدی به علت پیگیری ماجرا و دستگیری برخی از متجاوزین، به دستور مقام قضایی شهرستان کاشمر و بازپرس علی اصغر مرادزاده دستگیر شده و ضمن صدور قرار زندان مقرر شد وی به زندان منتقل شود که با حضور مدیر اطلاعات سپاه کاشمر قرار زندان به قرار کفالت تبدیل و وی با قرار وثیقه آزاد می شود.

سید مصطفی قرشی یزدی ضابط ویژه قضایی سپاه کاشمر در این باره گفت: بنده به عنوان ضابط ویژه قضایی پس از مطلع شدن از این فاجعه از طریق مردم منطقه، موضوع را به مدیریت اطلاعات سپاه ناحیه کاشمر رساندم و برابر دستور وی به همراه برخی دیگر از نیروهای بسیج عازم منطقه شدیم. زمانی که به روستا رسیدم با پلیس 110 تماس گرفته و با آنها به سمت محل حادثه رفتیم که مردم روستا گزارش دادند که اراذل و اوباش زن مورد نظر را با خود به محل دیگری برده اند. مراتب را به دادستان کاشمر رساندم که وی دستور داد اقدامی لازم نیست و در صورتی که این زن در روزهای آینده شکایت کرد موضوع را پیگیری می کنیم. به همین دلیل پلیس 110 محل فاجعه را ترک کرد ولی ما بی تفاوت از کنار آن رد نشدیم و پس از شناسایی راننده خودرویی که این زن را از محل جنایت برده بود، با آنها صحبت کردیم که حاضر به همکاری شدند و در نهایت این زن را در بیمارستان پیدا کردیم.

این نیروی بسیجی با بیان اینکه با تلاش ما این زن توانست مراتب شکایت را همان شب به نیروی انتظامی برساند، گفت: این زن عنوان کرد که از همه افراد شکایت دارم و خواهان مجازات آنها هستم.

قرشی افزود: در اول وقت اداری رئیس کلانتری گزارش افسر بیمارستان را به همراه گزارش افسر کشیک کلانتری مبنی بر اینکه در ساعت 2 بامداد بنده به همراه سه نفر دیگر به کلانتری رفته و اعلام شکایت کردیم به دادستان ارسال می کند. به همین علت بنده تاکنون چند بار به کلانتری و دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار گرفته ام و حتی به بنده دستبند زده شد. این در حالی است که بنده 13 سال ضابط فعال، دو سال ضابط ویژه قضایی و سه سال مدیر امر به معروف و نهی از منکر حوزه نبی اکرم سپاه ناحیه کاشمر، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت آیت الله خامنه ای هستم و طبق وظیفه شرعی و دینی خود این امر فحشا که یک فاجعه است را پیگیری کرده ام.

 

نهمین متجاوز به عنف حادثه خمینی شهر دستگیر شد

ایرنا نوشت:

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: نهمین متجاوز به زنان و دختران در حادثه اخیر شهرستان خمینی شهر، شب گذشته در شهرستان مبارکه دستگیر شد.

سرهنگ"حسین حسین زاده" افزود: "م.پ" که خود را در یک گاوداری در منطقه "زیباشهر" شهرستان مبارکه مخفی کرده بود، یکشنبه شب توسط ماموران آگاهی آن شهرستان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ماموران آگاهی شهرستان مبارکه بلافاصله با محاصره منطقه، این فرد شرور را دستگیر کردند، افزود: متهم در بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف کرد. علاوه بر این فرد، شخصی که به این متهم پناه داده بود نیز دستگیر شد. براساس قانون، افرادی که به متهمان پناه دهند و یا هنگام فرار به آنها یاری رسانند، مجرم شناخته و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
پیش از این هشت نفر از عوامل دخیل در تجاوز به زنان ودختران در یک محفل خانوادگی در باغی در شهرستان خمینی شهر، توسط ماموران آگاهی نیروی انتظامی دستگیر شده بودند. سه نفر از این افراد هنگام خروج از کشور در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.

"غلامرضا انصاری"رییس دادگستری استان اصفهان،چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود: از 14 عامل شناسایی شده این حادثه، هشت نفر دارای سوابق کیفری هستند و شش نفر دیگر پرونده ای در دادگاه های استان اصفهان ندارند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده درباره سوابق کیفری عاملان تجاوز به عنف در خمینی شهر افزود: از این هشت نفر، سه نفر در زمینه های شرب خمر، ایراد ضرب و جرح،‌ قمه کشی، آدم ربایی، سه نفر دیگر در زمینه های آدم ربایی، رابطه نامشروع، نزاع دسته جمعی و چاقو کشی و دو نفر هم در زمینه شرب خمر و سرقت، سابقه کیفری در دادگاه های استان اصفهان دارند.

به گفته انصاری،پرونده این جنایت پس از دستگیری همه متهمان این حادثه به صورت فوری و خارج نوبت توسط دستگاه قضایی استان اصفهان رسیدگی می شود


افزایش تجاوز گروهی؛ چاره کار کجاست؟و اینک تجاوز چهار مرد به یک پ

فرارو- زمانی که حادثه‌ای هولناک، طی مدت کوتاهی بارها و بارها تکرار می‌شود، رفته رفته بار ترسناک و شرم‌آور آن کاهش می‌یابد تا اینکه تبدیل به یک ناهنجاری رایج گردد. به این ترتیب، رخدادی که پیش‌تر، پنهان نگاه داشته می‌شد یا به سختی از آن سخن می‌رفت، آشکار می‌شود و به آسانی خبر جنجالی آن همه ‌جا انتشار می‌یابد. از سوی دیگر التهاب‌ها و حساسیت‌ها به سردی می‌گراید و عکس‌العمل‌‌های تند و هیجانی شیب آرام‌تری پیدا می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ با انتشار اخبار تجاوزهای اخیر که پیامدهای غیرقابل کنترل همراه نداشتند، مسؤولان قضایی استان گلستان، تصمیم گرفتند پرده از رازی بردارند که تاکنون سر به مهر مانده بود. رازی که زمان وقوع آن مشخص نیست، اما شبیه تجاوزهایی است که به تازگی اتفاق افتاده و رسانه‌ای شده‌اند.

در یکی از روستاهای استان گلستان، دختر پزشک جوانی که برای خدمت منطقه‌ای محروم را برگزیده بود، درگیر اتفاقی چنان ناخوشایند شد که شاید تا مدت‌ها فکر خدمت‌رسانی را از بسیاری ذهن‌ها دور سازد. در این ماجرا چهار مرد به بهانه دریافت خدمات درمانی نزد این خانم پزشک رفته و او را مورد اذیت و آزار قرار دادند. قربانی این حادثه در ابتدا به دلیل ترس از آبرو از بیان حقیقت سر باز زد ولی پس از گذشت مدتی، آن‌چه بر او گذشته بود را تعریف کرد.

در یکی دیگر از شهرستان استان گلستان، دو مرد دختری را ربوده و به او تجاوز می‌کنند. و برای برملا نشدن رفتار جنایت‌بارش دختر را به قتل رسانده و جسدش را در جنگل‌های اطراف محل جنایت رها می‌کنند.

خبر تأسف‌بار دیگری که روز پیش از اخبار تجاوز گلستان، مطرح شد، حادثه‌ای بود که طی آن یک مادر مورد هجوم پانزده مرد واقع شده و به شدت مورد آزار قرار گرفته بود. این حادثه شیطانی که در روستای کوچک قوژد رخ داد، با گزارش مسوولان بیمارستان به نیروهای پلیس علنی و دنبال شد.

این در حالی است که چندی پیش، عده‌ای اراذل و اوباش به باغی در خمینی شهر هجوم برده و زنان حاضر در این باغ را مورد آزار قرار دادند.

برخی از کارشناسان ضعف کنترل و سستی در ایجاد امنیت را سبب بروز و افزایش چنین حوادثی می‌دانند. یک جامعه شناس، مسأله قابل توجه در این پرونده‌ها را محل وقوع آن‌ها می‌داند. زمانی که این رخدادها به جای شهرهای بزرگ، توریستی و زیارتی، در روستا یا شهرهای کوچک اتفاق می‌افتند، یعنی در محلی که اکثر افراد با هم آشنا هستند، این معنا استنباط می‌شود که محدودیت‌ها و محرومیت‌های جنسی چنان بالا رفته که چند نفر به شکل دسته‌جمعی به یک زن تجاوز می‌کنند. در چنین شرایطی اگر قوه قضاییه بسیار شدید برخورد نکند و نیروی انتظامی کنترل و نظارت را بیش از پیش افزایش ندهد، جامعه شاهد تکرار این جرایم و از بین احساس امنیت خواهد بود.

یک حقوقدان نیز بر مسأله آسیب‌شناسی و ریشه‌شناسی این جریان تأکید می‌ورزد تا از پدید آمدن بحران جلوگیری شود. در این موارد بهره‌مندی از اورژانس‌های روانپزشکی و روانشناسی از اولویت‌های اساسی افراد قربانی به حساب‌ می‌آیند. چرا که این افراد باید در اولین فرصت تحت دارودرمانی و مشاوره درمانی قرار گیرند. افراد گناهکار نیز می‌بایست با توجه به هنجارشکنی و ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه دستگیر، محاکمه و فوراً مجازات شوند.

یکی از متخصصان جرم‌شناسی نیز تجاوز به عنف را محصول یک اختلال شخصیتی و ناشی از دوران کودکی و نوجوانی مرتکب برمی‌شمرد و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، روحی و روانی را از مهم‌ترین عوامل آن عنوان می‌کند. این کارشناس برای بررسی جرم‌هایی به این نحو، نگاه آسیب‌شناسه را الزامی می‌داند و بر این نظر است که نمی‌توان صرفا با ابزار مجازات به جنگ چنین بزهکاری‌هایی که ریشه در شخصیت و ضمیر ناخودآگاه افراد دارد، رفت؛ زیرا قطعا بی‌نتیجه و بلااثر خواهد بود.

این پرونده‌های سیاه اخیر، غیر از جرایم رخ داده، یک ویژگی مشترک دارند؛ و آن یکی بودن قربانی و متهم در تمام این جنایت‌هاست. به این ترتیب هر فردی که به چندین دلیل آشکار و پنهان، مورد تعرض و تجاوز قرار می‌گیرد، در نهایت به متهم اصلی پرونده تبدیل می‌شود. در شرایطی که این شخص نیاز به حمایت شدید جامعه دارد تا به جای رفتن به انزوا و بروز مشکلات بعدی، به زندگی عادی خود باز گردد، تبدیل به کوتاه‌ترین دیوار پرونده می‌شود و مسوولان محترم با قضاوتی ساده‌انگارانه و زودهنگام، در ابتدایی‌ترین مراحل، قربانی را به عنوان متهم اصلی معرفی می‌کنند


سعودیها گردن یک زن را باشمشیر زدند

سعودی‌ها گردن یک زن را باشمشیر زدند چاپ ارسال به رفقا
?? خرداد ????
به گزارش 598 به نقل از عبرت نیوز،خبرگزاریها از اجرای مجازات یک تبعه خارجی در عربستان خبر داده و اعلام کردند که یک زن اندونزیایی امروز در عربستان سعودی با شمشیر گردن زده شد ه تا آمار گردنهای جدا شده در این کشور در سال 2011 به عدد 27 برسد و این سبک مجازات همچنان موجب آسایش و آرامش شهروندان عرب شود تا هیچکس حتی به فکرش هم خطور نکند که کسی را بکشد یا مورد تجاوز قرار دهد.

قطعا تعارفی در کار نیست و مقمات قضایی عربستان به همین شیوه تمسک خواهند جست تا شهروندان این کشور همچنان بتوانند با خیالی آسوده درب فروشگاهشان را باز بگذارند و به نماز بروند.

مقامات عربستان سعودی پس از انجام مجازات و قطع سر این زن ، او را در بالای آسمان و بوسیله هلی کوپتر به نمایش گذاتشتند تا دیگر هیچکس هوس جنایت نکند

به گفته  وزارت کشور عربستان، وی یک زن سعودی را کشته بود.

در مورد انگیزه های قتل و ارتباط قاتل و مقتول اطلاعاتی منتشر نشده است ولی حدود هفتاد در صد  از  یک میلیون و دویست هزار زن اندونزی که در عربستان سعودی کار می کنند، به شغل خدمتکاری اشتغال دارند.

عربستان سعودی در سال جاری میلادی ?? نفر را گردن زده است و آب از آب تکان نخورده است

سازمان عفو بین الملل، هفته گذشته از عربستان خواسته بود به مجازات اعدام پایان دهد

تاخیر در واگذاری مسکن مهر

 

در کهگیلویه و بویراحمد/

 

تاخیر در واگذاری مسکن مهر/ دستگاههای خدمات رسان تعلل می کنند

 

یاسوج - خبرگزاری مهر: تاخیر در واگذاری واحدهای مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد مسئولان استان را هم برانگیخت و معاون عمرانی استاندار دستگاههای خدمات رسان را مسئول این تاخیر دانست.

 

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای طرح مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تاکنون با مشکلات متعددی مواجه بوده که از آن جمله در شهر یاسوج، مشکل زمین مهمترین مانع بر سر اجرای این طرح بوده است.

مسئولان استان برای جبران تاخیر سه ساله در اجرای طرح مسکن مهر و پس از چهار بار جابجایی مکان اجرای این طرح در شهر یاسوج، زمین های دستگاههای دولتی را مکان نهایی اجرای این طرح اعلام کردند.

براین اساس به رغم مخالفتهای شورای شهر، برخی کارشناسان و مدیران اجرایی، محوطه اداراتی همچون، بنیاد مسکن، آب وفاضلاب روستایی، راه و ترابری و جهاد کشاورزی به عنوان مکان اجرای این طرح در شهر یاسوج انتخاب شد و طلسم مسکن مهر در این استان شکست.

شتاب مسکن مهر پس از سه سال تاخیر در اجرا

اگرچه مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد با تاخیری سه ساله آغاز شد و دست آخر زمینهای دولتی میزبان طرح مسکن مهر شدند اما این پروژه طی دوسال گذشته از شتاب بسیار خوبی برخوردار بوده است به طوری که ناظران وزارت مسکن چندین بار در بازدید از این طرح، مسئولان استانی را ستودند.

مسکن مهر یاسوج

با این حال بالا رفتن اسکلت مسکن مهر و دیوارسازیهای آن در نقاط مختلف استان، رویای خانه بدوشان را برای خانه دار شدن زنده کرد و آنها از سال گذشته تاکنون هر روز در انتظار تحقق این رویا هستند.

مسئولان استانی نیز از سال گذشته تاکنون چندین بار خبر از زمان واگذاری این واحدها داده اند که تاکنون محقق نشده است.

وعده هایی که محقق نشد/ تیرماه آخرین وعده

ابتدا علی حیدری معاون سابق عمرانی استان در مهر ماه سال گذشته از تحویل 50 درصد مسکن مهر این استان تا دهه فجر خبر داده بود و سپس در آبان ماه گذشته گفت: تا آذر ماه 150 واحد مسکن مهر به متقاضیان در شهر یاسوج واگذار می شود.

پس از آن رئیس سازمان مسکن و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در اواخر آبان گذشته از واگذاری یک هزار و 600 واحد مسکن مهر در این استان تا پایان سال 89 خبر داد.

وعده های مسئولان مسکن مهر استان در سال گذشته محقق نشد تا بار دیگر مدیرکل مسکن استان در خردادماه امسال از واگذاری چهار هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تا یک ماه آینده در این استان خبر دهد و پس از آن استاندار نیز در همین ماه وعده واگذاری واحد های مسکن مهر تا دو ماه آینده را دهد.

تعلل دستگاههای خدمات رسان علت تاخیر در واگذاریها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای مسکن مهرآماده تحویل به مردم است اما علت تاخیر در واگذاری آنها تعلل دستگاههای خدمت رسان است.

منوچهر حبیبی در نشست شورای فنی استان افزود: شرکتهای آب و فاضلاب، گاز و برق به وظیفه خود در خصوص مسکن مهر عمل نکرده اند و براین اساس واگذاری مسکنها معطل مانده است.

وی بیان کرد: هم اکنون یک هزار واحد مسکن مهر در استان آماده واگذاری به متقاضیان است اما شرکتهای خدمات رسان به ویژه آب و فاضلاب شهری هنوز کاری در خصوص تامین خدمات انجام نداده اند.

تعویق در واگذاریها موجب بی اعتمادی مردم به مسئولان می شود

حبیبی اظهار داشت: هم اکنون فشار 10 هزار خانوار متقاضی مسکن مهر به دوش مسکن و شهرسازی و استانداری است و آنها روزانه مراجعه می کنند و ما نمی دانیم چه جوابی به آنها بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور دستگاههای خدمات رسان و موظف کردن آنها به انجام تعهدات خود در خصوص مسکن مهر، گفت: متاسفانه پس ازگذشت دو ماه از آن جلسه هیچ کاری انجام نشده است.

معاون عمرانی استان بیان داشت: حتی این دستگاهها بابت خدمات رسانی به سایتهای مسکن مهر استان پول هم دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاهها تنها در جلسات مشکلاتشان را به یاد می آورند، اظهار داشت: پس از دو ماه از آن جلسه اکنون می گویند لوله فاضلاب در کشور نیست.

حبیبی با بیان اینکه مسئولان استان بارها وعده افتتاح مسکن مهر را داده اند، گفت: تعویق بهره برداری از مسکن مهر موجب بی اعتمادی مردم به مسئولین می شود.

10هزار واحد درحال ساخت/ پیشرفت فیزیکی70 تا 100 درصد

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان نیز گفت: بیش از 10 هزار واحدمسکن مهر در این استان در حال احداث است که از این تعداد حدود چهار هزار واحد مسکن خود مالک هستند و شش هزار واحد نیز توسط این سازمان در حال احداث است.

احمد غلامی افزود: این شش هزار واحد به طور متوسط بالغ بر70درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیشرفت فیزیکی برخی واحد ها نیز به حدود 100درصد رسیده است.

وی بیان کرد: هر واحد مسکن مهر در استان دارای شناسنامه است ونقایص و ایرادات آن در این شناسنامه ثبت می شود و مهلتی نیز برای رفع نقص به پیمانکاران داده می شود.

غلامی بیان داشت: در آخرین بازدید ناظران وزارت مسکن از این پروژه، رضایت خود را از روند روبه رشد آن اعلام کردند.

وی تصریح کرد: با این حال هنوز دستگاههای خدمت رسان برای ارائه خدمات برق،آب، فاضلاب و گاز ورود پیدا نکرده اند و این مسئله موجب نگرانی مسئولین استان شده که این پروژه ها در موعد مقرر تحویل داده نشود.

بانک مسکن تسهیلات پرداخت نمی کند

مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز با انتقاد از دستگاههای خدمات رسان گفت: در صورت خدمات رسانی به سایتهای مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان، تعدادی از آنها در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

خانی نوذری اظهار داشت: متولی مسکن مهر در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر بنیادمسکن می باشد و هم اکنون بیش از 11 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاهای استان در حال احداث است.

وی بیان کرد: از این تعداد هفت هزار واحد در روستاها و بیش از چهارهزار واحد در شهرهای کوچک استان در حال ساخت است.

نوذری تصریح کرد: هم اکنون بانک مسکن تسهیلات مسکن را پرداخت نمی کند و این مسئله باعث کندی روند کار شده است.

وی تاکید کرد: هرچه در ساخت و سازها عقب بیفتیم با افزایش تورم مواجه می شویم و براین اساس مشکلات هم بیشتر می شوند.


روایتی از عروسی پسر دوم احمدی نژاد

روایتی از عروسی پسر دوم احمدی نژاد

مداح اهل بیت (ع) ضمن خیرمقدم به میهمانان شروع به مدیحه سرایی و مولودی خوانی کرد تا اینکه آقا داماد وارد مجلس شد. مثل همه مجالس جشن ازدواج با تک تک میهمانان احوالپرسی کرد و خوش آمد گفت و بعد هم کنار دکتر و حاج آقا اکبری نشست .
جواد متین در وبلاگش از عروسی پسر دوم احمدی نژاد خبر داده و به شرح آن پرداخته است:

غروب 4 شنبه بود که موبایلم زنگ خورد و برای فردا شب به یه جشن ازدواج دعوت شدم. جشن ازدواج دوست خوبم علیرضا. قبلاً خبرشو داشتم که در عید سعید غدیر خم خانوادگی به بیت رفته بودن و خطبه عقدش با خواهر زاده شهید کاوه خونده شده بود. پنجشنبه 26 خرداد 90 . شام ولادت باسعادت آقا امیر مؤمنان علی (ع) ساعت 21 وارد باشگاه فرهنگی ورزشی نهاد شدم.

 بیرون باشگاه رفت و آمد مردم و ماشین ها در خیابان فرشته و اطرافش بقدری عادی بود که شک کردم که شاید اشتباه اومدم.

انگار نه انگار که داخل این مجموعه جشن ازدواج پسر رییس جمهوره. وارد محوطه حیاط تالار شدم و با دیدن یک دستگاه ون در سمت راست خودم فهمیدم که باید موبایلم رو  تحویل بدم. صدای صلوات در گوشه ای از حیاط توجه ام رو به خودش جلب کردم. صف نماز جماعت تشکیل شده بود و نماز اول رو خونده بودن. وارد تالار شدم. میزهای خالی از مهمون که همه برای نماز به محوطه حیاط رفته بودن. یک دیس میوه و شیرینی، یک بطری آب معدنی، پیش دستی و چاقو تموم اون چیزی بود که برای پذیرایی رو میزها گذاشته بودن.

از دکتر خبر گرفتم. گفتن در حیاط پشتی در حال نمازن. عده ای از مهمونها بدلیل کمبود جا به حیاط پشت رفته بودن. نماز رو به حاج آقا ثمره هاشمی اقتدا کردم و برگشتم به سالن. دکتر میز اول در ورودی سالن کنار حاج آقا اکبری (پدر عروس خانم) نشسته بودند. بعد از احوال پرسی گرم با ایشون و تعداد دیگه ای از مسئولین از جمله آقای مهندس زریبافان، آقای رحیمی، آقای دکتر زیاری سر میز نشستم.

 
مداح اهل بیت (ع) ضمن خیرمقدم به میهمانان شروع به مدیحه سرایی و مولودی خوانی کرد تا اینکه آقا داماد وارد مجلس شد. مثل همه مجالس جشن ازدواج با تک تک میهمانان احوالپرسی کرد و خوش آمد گفت و بعد هم کنار دکتر و حاج آقا اکبری نشست .

آقای خیرخواه مدیر باشگاه از دقت و اصرار دکتر به وضعیت پذیرایی برام تعریف کرد. از اینکه دکتر فقط یک نوع غذا سفارش داده و حدود 3.5 میلیون تومان کل هزینه سالن شده و دکتر پرداخت کرده . تعداد میهمانان مرد حاضر در سالن رو 180 نفر عنوان کرد. خودم هم هر چی دقت کردم غیر از چند مسئولی که اسمشون رو آوردم از مسئولین کشوری و لشگری کس دیگه ای ندیدم. راستش قبلاً هم مراسم جشن ازدواج فرزندان مسئولین رفته بودم. از بریز و بپاش هاشون که بگذریم حضور همه وزرا و مسئولین کشور برای آدم یک جلسه مهم مملکتی رو تداعی می کرد و شاید انتظار داشتم اون شب مسئولین و همراهانشون صف بکشن پشت هم و یه هزار نفری رو تو سالن ببینم!

ولی اون شب مواجه بودم با یه مجلس ساده ساده. مجلس جشنی از جنس مردم. چون پدر داماد از جنس مردم بود. در همه جای جشن سادگی بود و سادگی. در پذیرایی، ماشین عروس، شام در عین سادگی خوشمزه و خوش عطر. مجری برنامه هم کمی با علیرضا شوخی کرد و از یارانه و هدیه یک میلیون تومانی فرزند آینده‌ش گفت که دکتر هم لبخندی گوشه لبهاش نشست.

مراسم تموم شد و دکتر و پدر عروس خانوم جلوی درب خروج ایستادن تا میهمانان از سالن خارج شوند. صحنه مواجهه بچه های 7. 8 ساله که فریاد میزدن دایی دایی با دکتر جالب بود که اونها رو در آغوش می‌گرفت و محبت میکرد. حاج خانوم مادر دکتر هم که بخاطر ناراحتی پا روی ویلچر نشسته بود اومده بود. علیرضا ویلچر رو تا درب خروج حرکت داد و به مادر بزرگ کمک کرد.

خواهر دکتر ، پروین خانم احمدی نژاد که عضو شورای شهر تهرانه از اوضاع منطقه 17 ازم پرسیدن. همه رفتند و دکتر هم که صاحب مجلس بود به آشپزخونه رفت و به دست اندرکارای سالن خداقوت گفت. همه رفتند و عروس و داماد هم بدون هیچ تشریفات اضافی سوار ماشین شدند و همراه خانواده هاشون به سمت خونه رفتند

تبلیغ دوستی پسر و دختر در رادیو جوان

 

شبکه رادیویی جوان برنامه ای را با موضوع آشنایی های پیش از ازدواج روی آنتن داشت.

به گزارش مشرق، صبح امروز در ساعت بین 10 تا 11 صبح، شبکه رادیویی جوان برنامه ای را با موضوع آشنایی های پیش از ازدواج روی آنتن داشت.
 
در این برنامه آن طور که مجری برنامه چند بار تکرار کرد، در مورد آشنایی های دختر و پسر تاکید می شد که قبل از ازدواج صورت می گرفت. البته آقای مجری در اواخر برنامه توضیح داد که منظور ما تنها آشنایی هایی را منظور داریم که به نیت ازدواج باشد و منظور دوستی های بدون نیت ازدواج نیست که بعضی ها تماس می گیرند و انتقاد می کنند که این دوستی ها باعث بالا رفتن آمار طلاق می شود.
 
عجیب تر اینکه در پایان برنامه یک خانم روانشناس نیز روی آنتن آمد و پیشنهاد کرد که بهتر است دختر و پسر قبل از خواستگاری به مدت سه ماه با هم آشنا بوده و یکدیگر را بشناسند و پس از انجام مراحل خواستگاری نیز به مدت دست کم سه تا شش ماه دوره نامزدی است که در این مدت  خانواده ها با یکدیگر آشنا شوند.
 
این نوع از آشنایی و دوستی ها که رسانه ملی به این شکل در حال تبلیغ  و مشروعیت بخشی به آن است اگر چه ممکن است در جامعه ما وجود داشته و حتی در برخی اقشار عمومیت پیدا کرده باشد، اما تبلیغ و مشروعیت بخشی به آن، آن هم به این شکل تبعات دیگری دارد که مدیران رسانه ملی بعدها باید پاسخگوی آن باشند