سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کارنامه بازیگری مصطفی زمانی/از قصه زلیخا تا قصه پریا

 کارنامه بازیگری مصطفی زمانی/از قصه زلیخا تا قصه پریا

شاید کمترکسی فکر می کرد که جوان محجوب شهرستانی علاقه مند به بازیگری و جویای نام سریال «یوسف پیامبر»که درزمان پخش این سریال با حواشی بسیاری روبرو شد، بتواند این قدربا استعداد باشد.مصطفی زمانی بازیگری که این روزها فیلم«قصه پریا»را روی پرده سینماها دارد،باایفای نقش سیاوش مسرور توانست بار دیگر توانایی اش را دربازیگری به برخی ازمنتقدانش ثابت کند.گرچه پیش از این هم برای بازی خوبش درنقش سینا درفیلم«آل»به برخی منتقدان ثابت کرده بود که دلیل حضورش درسینما،علاقه واستعدادش است نه چشمهای رنگی و چهره زیبایش.زمانی باحضور درسریال«یوسف پیامبر»به عنوان نخستین تجربه بازیگری اش شروع بسیار سختی داشت.برخلاف برخی هم سن و سالهایش که به راحتی قدم دراین راه گذاشتند.اما حاصل تحمل این همه سختی و ممارست این است که حالا بسیاری از اهالی مطبوعات و سینماازاوبه عنوان سوپراستارآینده نام می برند.لقبی که سالهاست محمدرضا گلزاربه تنهایی آن را با خود همراه دارد.چیزی که زمانی معیارها واستحقاقش را تاحدودی دارد.به شرطی که درست انتخاب کند.امااگرباورنمی کنید حتما به دیدن جدیدترین ساخته فریدون جیرانی یعنی فیلم«قصه پریا» بروید.

زمانی درهمین مدت کوتاهی که به اهالی هنرپیوسته،مسیر ناهمواروپرپیچ و خمی را دربازیگری طی کرده است.از بازی خوبش درسریال«یوسف پیامبر»تا فیلم«من همسرش هستم»که نقش متفاوتی را ایفا کرده است.او دراین فیلم پدر دو فرزند است و مقابل میتراحجارو نیکی کریمی که جزئ بازیگران توانای سینما محسوب می شوند ایفای نقش کرده است.گرچه او درچند فیلم سینمایی نیز بازی کرده که هنوز به اکران عمومی درنیامده اند.اما همین مسئله کافی است تا بدانیم که بااستعداد است.چرا که بلافاصله پس از بازی دریک سریال تلویزیونی،پیشنهادات بسیاری درسینما به اوشد و مسیر زندگی زمانی را به سمت و سوی دیگری کشاند.البته زمانی که این سریال پخش می شد خیلیها به آن و بازی مصطفی زمانی خرده می گرفتند.اما نباید بی انصاف بود و این نکته را فراموش کرد که بازی دراین سریال نخستین تجربه زمانی محسوب می شدوبادرنظر گرفتن این مسئله تاحدی بازی زمانی قابل قبول بود.البته پس از آن هم بازی اش درفیلم«کیفر»درکارنامه هنری اش نقطه عطفی به حساب نمی آید که آن هم به این خاطر است که در این فیلم نقش خاص و متفاوتی را بازی نکرد و فرصتی برای او نبود تا بتواند توانایی اش را به تصویر بکشد.اما فیلم«آل»و نقش سینا تاحدودی فرصت خوبی برای او بود تا بتواند به خیلیها ثابت کند که دربازیگری حرفی برای گفتن دارد.زمانی بازیگر با انگیزه ای است وشاید یکی ازدلایل موفقیتش در این مدت کوتاه همین نکته باشد.او می داند که صرفا برای شهرت و ثروت به این سمت و سو کشیده نشده،بلکه عشق به بازیگری وعلاقه به ایفای نقشهای متفاوت است که او را به سینما سوق داده است.گرچه حواشی این حرفه هم برای هرکسی می تواند جذاب باشد.چه برسد به یک جوان علاقه مند به بازیگری که تا حدی معیارهای ستاره شدن را هم دارد.

یکی از نکات مثبت بازی اش،با احساس بودن و درعین حال نگاه و چهره معصومانه ای است که او داردومناسب برخی نقشهاست وهمین نکته هم باعث شد سلحشورازبین گزینه هایی که داشت،این ریسک را کرده واورابرای بازی درسریالش انتخاب کند.چهره جدید و ناآشنایی که معلوم نبود می تواند با ایفای نقش اول یک سریال عظیم موفق باشد یا نه!

به یقین او در بازی و پلانهای احساسی به زیبایی گریه می کند و مخاطبش را تحت تاثیر قرار می دهد.گرچه ممکن است که درآینده این نکته مثبت به ضرراو تمام شودودربازی اش و نقشهایی که ایفا می کندبه تکرار بیفتد.مگراینکه درانتخاب پیشنهادهایی که به او می شود، بازیگر باهوشی باشد.زمانی دربیشتر سکانسهایی که درسریال«یوسف پیامبر»لازم بود که با احساس باشد به زیبایی توانست حسش را به مخاطب منتقل کند.پلانهای بازی مشترک او با محمودپاک نیت مثال خوبی برای این ادعاست.او در«قصه پریا»نیزاز این توانایی اش بهره گرفت تا بتواند تماشاگر را با خود همراه کرده ودرگیر قصه کند.البته لحن صحبت و صدایش این مسئله را درذهن ایجاد می کرد که جیرانی از او خواسته تا به محمدرضا فروتن بی شباهت نباشد.اما شاید هم این مسئله کاملا تصادفی باشد.گرچه صدا و لحن و بازی خوبش به خاطر این بود تا تنهایی و خستگی و سرخوردگی و بی پناهی سیاوش مسرور راکه ازهمه جا و همه کس رانده و مانده شده، به تماشاگر منتقل کند.اما از همان لحظات اولی که صدایش را از طریق نوار کاست می شنویم تا داستان زندگی اش را برایمان تعریف کند ناخودآگاه به این مسئله فکرمی کنیم.اما بعد که وارد داستان زندگی اش می شویم متوجه می شویم که این لحن و صدا از روی تقلید نبوده ودلیل منطقی ای برای این نوع بازی اش دارد.

اما زمانی هم مثل هربازیگردیگری نقاط ضعفی دارد وهنوزاول این راه است ومسیر طولانی و پرفرازونشیبی را پیش رو دارد و باید دید که درآینده اتفاقات خوبی برایش خواهد افتادونقشهای متفاوت به او پیشنهاد خواهد شدوشانس همکاری باکارگردانهای حرفه ای راکه بتوانند به خوبی او را هدایت کنندخواهدداشت یا اینکه توانایی اش درحد همین نقشهاست و باید به فکر حرفه دیگری باشد.باید منتظر بود تا فیلمهایش به اکران عمومی دربیاید و بعد درباره آینده بازیگری اش قضاوت کرد.

زینب علیپور تهرانی


پسر شهرزاد قصهگو جهانی میشود

پسر شهرزاد قصه‌گو جهانی می‌شود

گفت‌و گو با رضا بردستانی، مسوول دبیرخانه بنیاد مهدی آذریزدی
جام جم آنلاین: مهدی آذریزدی، بنیانگذار ادبیات نوین کودک و نوجوان ایران، 2 سال پیش در چنین روزی از میان ما رفت. سلسله کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» خاطره مشترک بیش از 3 نسل از کودکان این کشور، بزرگ‌ترین میراث فرزند خلف شهرزاد قصه‌گو برای ماست. تصویر مشهور جلد این کتاب‌ها، مثل یک عکس یادگاری در ذهن همه ما ثبت شده است.

بنیاد آذریزدی با هدف گردآوری و نگاهداشت این یادگاری‌ها بیش از یک سال قبل به کوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شکل گرفت. گلایه ما از این است که چرا خبری از بازده کار این بنیاد، مشاهده نمی‌شود. نکند آذریزدی به لابه‌لای کاغذ بازی‌های‌ اداری خزیده باشد. این دلشوره را با رضا بردستانی، مسوول دبیرخانه بنیاد آذریزدی در میان گذاشتیم.

رضا بردستانی نخست از تاریخچه تشکیل بنیاد می‌گوید: «دبیرخانه بنیاد 15 بهمن سال 1388 با دستور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کارکرد و هدف اولیه آن نیز مدیریت تمامی فعالیت‌های پیرامون نام مرحوم آذریزدی بود. نخستین فعالیت ما سامان دادن به برگزاری نخستین سالمرگ مرحوم آذریزدی بود. در 27 تیر ماه 1389، این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.»

از او درباره ترکیب اعضای بنیاد می‌پرسم، اما حاضر نیست پیش از اجرای مراسم دومین سالمرگ مرحوم آذریزدی چیزی درباره اعضا و اساسنامه بگوید. به جای آن توضیح می‌دهد: «اساسنامه بنیاد و نیز اعضای آن پس از مراسم سالگرد منتشر خواهد شد. برای یافتن اعضا به سراغ افراد صاحب سمت نرفتیم، بلکه دنبال کسانی بودیم که وجهه علمی، فرهنگی و اجرایی مناسبی داشتند تا بتوانیم به صورت مستقل و حرفه‌ای اهدافمان را پیگیری کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «قبول دارم که کارهای بنیاد به کندی پیش می‌رود، اما باید توجه داشت که تمام تلاش ما دوری از حاشیه‌های سیاسی و متوسل نشدن به جریان‌های متنوع داخلی کشور بود، زیرا معتقدم کسی که خودش مستقل بوده، بنیادش نیز باید مستقل اداره شود. بنابراین کند پیش رفتن ما معقول و از پیش تعیین شده است. ما برای اداره بنیاد سراغ انسان‌های بزرگی رفتیم، این دوری جستن ما از جنجال و حاشیه، به این افراد این تصور را داد که می‌توانند به بنیاد اعتماد کنند و از این بابت خوشحالیم.»

موضوع بعدی بنای یادبود است. اخبار فراخوان طراحی این بنا مدت‌ها قبل از رسانه‌ها منتشر شد. بردستانی ضمن اعلام این که قرار نیست سازه بزرگی برای محل دفن آذریزدی ساخته شود، توضیح داد: «فراخوان طراحی را به صورت سراسری منتشر کردیم و گمان می‌کنم، طرح برگزیده تا شهریور امسال انتخاب شود. قرار نیست آرامگاه بزرگی ساخته شود به همین دلیل تا پایان مهر بنای یادبودی ساخته خواهد شد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. نمی‌خواستیم بلواهای بنای یادبود مرحوم قیصر امین‌پور تکرار شود به همین خاطر به هیچ وجه در این زمینه عجله نداریم.»

بخش انتشارات بنیاد، گویا خروجی‌های بیشتری داشته است. تجدید چاپ سه کتاب «مثنوی بچه خوب»، «شعر قند و عسل» و «قصه‌های ساده» در انتشارات اندیشمندان نخستین قدم در این زمینه بوده، مسوول دبیرخانه بنیاد در این‌باره توضیح می‌دهد: «کار دیگری که در دستور قرار داشت، جمع‌آوری اسناد، نامه‌ها و عکس‌های شخصی آذریزدی بود. نخستین بازده این طرح، انتشار 15 نامه رد و بدل شده میان مهدی آذریزدی و امیر کاووس بالا زاده بود که امسال و با عنوان «پسر شهرزاد» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد. جلد دوم این اثر هم، شامل نامه‌های آذریزدی برای مصطفی رحماندوست خواهد بود.

او ادامه می‌دهد: «کتاب دیگری که در دست چاپ داریم، شعر بلندی از مرحوم با عنوان «پیرمرد قصه‌گو و شهید گمنام» است. علاوه بر آن مشغول مطالعه برای انتشار کتاب‌های نیمه‌تمام آذریزدی نیز هستیم، اما مهم‌ترین فعالیت ما در بخش کتاب و انتشارات، پیگیری جدی بحث ترجمه است، زیرا آذریزدی یکی از بزرگ‌ترین داشته‌های فرهنگی جمهوری اسلامی است که باید به دیگران معرفی شود. به برخی از مترجمان اثر پیشنهاد می‌دهیم و ایده‌های آنها را برای قالب ترجمه جمع‌آوری خواهیم کرد. بر آن هستیم که در این نخستین موج ترجمه ادبیات کودک، شاخص‌های استاندارد به طور کلی رعایت شود و مبنای ما فعلا زبان انگلیسی و فرانسه است. اولویت ما در این کار ناشران ایرانی هستند که وجهه بین‌المللی دارند، زیرا این نگرانی وجود دارد که شاخص‌های متفاوت ناشران غیرایرانی برای انتشار اثر، به کلیت آن ضربه بزند.

بردستانی: کار دیگری که در دستور قرار داشت جمع‌آوری اسناد، نامه‌ها و عکس‌های شخصی آذریزدی بود. نخستین بازده این طرح، انتشار 15 نامه رد و بدل شده میان مهدی آذریزدی و امیر کاووس بالا زاده بود که امسال و با عنوان «پسر شهرزاد» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

در برنامه بلندمدت و پس از ارائه اساسنامه، به صورت جدی به جمع‌آوری پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های با موضوع آذریزدی خواهیم پرداخت. تلاش می‌کنیم از تمام پایان‌نامه‌های حوزه کودک و نوجوان البته با محوریت آذریزدی حمایت کنیم.»

بحث راه‌اندازی یک جایزه ادبی با عنوان مرحوم آذریزدی، از حاشیه‌سازترین برنامه‌های بنیاد در یکی 2 سال گذشته است. رضا بردستانی، تاکید می‌کند هر چقدر زمان لازم باشد صرف خواهد شد تا دبیرخانه یک جایزه اصولی و بدون تعطیلی تشکیل شود. جایزه‌ای که برخلاف بزرگ‌ترین جوایز ادبی کشور، هیچ‌گاه بدون برگزیده نماند.

او می‌گوید: «ما مهدی آذریزدی را به عنوان بنیانگذار ادبیات نوین کودک و نوجوان ایران می‌شناسیم، در کنار آن ما کشوری هستیم که فرهنگ محوریم و خودمان را صاحب ادبیات و شعر می‌دانیم. در دنیا جوایز ادبی بسیار زیادی وجود دارد که هر یک معیارهای خاص خود را برای اهدای نشان دارند. برخلاف نظر برخی، این ایده بلندپروازانه‌ای نیست و ما اصرار داریم که مقدمات آن را در یک پروسه اصولی و بلندمدت فراهم کنیم.

این که جایزه منطقه‌ای باشد یا جهانی، جزو برنامه‌های کلان فرهنگی کشور است و مسوولان در مورد آن تصمیم خواهند گرفت. به دنبال دادن نوبل نیستیم، بلکه هدفمان این است که نشان بین‌المللی با نام مرحوم آذریزدی شکل بگیرد تا نام این استاد بزرگ زنده بماند. البته شدیدا هم مراقبیم که جایزه، ساز و کار‌های دولتی پیدا نکند.»

مسوول دبیرخانه بنیاد همچنین خبر می‌دهد: «با توجه به این که تصویرگری یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در حوزه ادبیات مکتوب کودک و نوجوان است، تاسیس جایزه دوسالانه تصویرگری با محوریت آثار آذر یزدی، از دیگر برنامه‌های ماست.»

رضا بردستانی، خبر می‌دهد امسال نیز مراسم یادبود مهدی آذریزدی با تاخیر چند روزه برگزار خواهد شد: «برنامه‌ریزی کرده بودیم که این مراسم، راس روز 18 تیر در تهران برگزار شود اما متاسفانه خبر ناگوار درگذشت امام جمعه یزد، آیت‌الله صدوقی منتشر شد و به همین خاطر و به احترام این روحانی مراسم را عقب انداختیم. بنابراین در روز 21 تیر، خانه فرهنگ گل‌ها میزبان مراسم یادبود «یاد آذر» خواهد بود. 12 روز بعد از آن و در یزد نیز مراسمی با رویکردی متفاوت برگزار خواهد شد.»

رضا بردستانی، در پایان با تایید کندی روند مسائل اجرایی در بنیاد آذریزدی، درباره این نویسنده و بنیاد فرهنگی وی توضیح داد: «مهدی آذریزدی در طول حیات ادبی خود مرارت‌های زیادی دیده است. زمانی که او آغاز به نوشتن برای کودک و نوجوان کرد، هیچ کس در این زمینه فعالیت جدی نمی‌کرد. اساسا همین خلأ موجود در ادبیات بومی کودک بود که او را به نوشتن در این‌باره واداشت. اگر بخواهیم با شاخص‌ها و با توجه به حجم کاری که امروز برای کودک و نوجوان ایرانی انجام می‌شود موضوع را بررسی کنیم بدون شک نام آذریزدی در میان این همه نویسنده چندان شاخص نیست.

علاوه بر آن باید تاکید کنم که مهدی آذریزدی با این که تحصیلات آکادمیک نداشت، ساده‌نویسی مثنوی و شاهنامه را برای کودک امروز بنیان گذاشت که این خدمت کوچکی نیست. بیش از 50 سال طول کشید تا تاثیر بزرگ این نویسنده در سطح جامعه فرهنگی مشخص شود، بنابراین بنده ادعا ندارم که بنیاد بخواهد کاری فراتر از کار او انجام دهد. قرار نیست به نوشتن «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ادامه دهیم، اما گمان می‌کنم اگر همه چیز مطابق میل ما پیش رود در سال‌های آینده در کلیت جریان ادبیات کودک و نوجوان اثرگذار خواهد بود.»

الناز اسکندری / جام‌جم


عکس : پگاه آهنگرانی بازداشت شد

   


پگاه آهنگرانی بازداشت شد

Persianv.com At site

پگاه آهنگرانی بازیگرجوان سینمای ایران بازداشت شده است. این بازیگر سینما سه روز است که در بازداشت به سر می?برد . بنا بر اخبار رسیده در این مدت پگاه آهنگرانی با خانواده خود تماسی نگرفته و از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.
Persianv.com At site
هنوز در مورد اتهامات احتمالی این بازیگر خبری منتشرنشده است.پگاه آهنگرانی بازیگر و فرزند منیژه حکمت از کارگردانان ایرانی و جمشید آهنگرانی کارگردان فیلم های «جوانمرد» و «شبیخون» است.
www.khabaronline.ir

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


ده روش مؤثر برای مراقبت از کلیهها

ده روش مؤثر برای مراقبت از کلیه‌ها


به نظر می رسد اکثر افراد وقتی صحبت از خطر بیماری کلیوی می شود، آن را انکار می کنند، اما خوشبختانه چند اقدام پیشگیرنده برای جلوگیری از بروز آن وجود دارد.

فارس: به نظر می رسد اکثر افراد وقتی صحبت از خطر بیماری کلیوی می شود، آن را انکار می کنند، اما خوشبختانه چند اقدام پیشگیرنده برای جلوگیری از بروز آن وجود دارد.

با راهبردهای زیر شما می توانید سلامت کلیه هایتان را بهتر کنترل کنید:

1) یک برنامه کاهش وزن تنظیم کنید: به خاطر داشته باشید که اضافه وزن بسیار زیاد باعث پایین آوردن عملکرد کلیه ها می شود. شاخص توده بدنتان (BMI) را اندازه بگیرید و آن را با وزن سالم تان مقایسه کنید.

مراقب رژیم غذایی تان باشید و منظم ورزش کنید. باید کاری کنید که ورزش جزئی از برنامه زندگی تان درآید. منظور از ورزش فقط پیاده روی، دویدن با تمرین با وزنه نیست، حتی باغبانی، خانه داری، بالا و پایین رفتن از پله ها یا بازی کردن با بچه ها هم نوعی فعالیت فیزیکی به حساب می آید.

2) مراقب کلسترول تان باشید: کلسترول بالا همیشه با بیماری قلبی، سکته و بیماری های کلیوی همراه است. به همین دلیل است که کنترل سطح کلسترول خون تان برای سلامت شما ضروری است. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند را رعایت کنید.

3) سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن یا استفاده از سایر دخانیات یکی از عوامل مهم در بیماری های کلیوی مزمن است. پس همین امروز سیگارتان را ترک کنید تا خطر ابتلا به نارسایی های کلیوی را در خون تان پایین بیاورید. علاوه بر این سیگار ضربان قلب و فشار خون تان را هم بالا می برد. درست است که ترک سیگار کار سختی است اما اگر می خواهید از سلامتی تان مراقبت کنید، هیچ انتخاب دیگری ندارید.

4) آب بدنتان را تأمین کنید: خیلی افراد دچار کم آبی مزمن هستند. نوشیدن مقدار کافی آب اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا در گرمای تابستان. کسانی که دچار "سنگ کلیه " هستند یا در گذشته "سنگ کلیه " داشته اند، باید برای تأمین آب بدنشان برنامه درستی داشته باشند. البته باید مراقب باشید بیش از اندازه هم آب مصرف نکنید. در صورت نیاز با پزشک خود مشورت کنید.

5) یک رژیم غذایی متوازن داشته باشید: یک رژیم غذایی "پرکربوهیدرات " کنترل دیابت را سخت تر می کند.

مواد غذایی "پرکربوهیدرات " عبارتند از؛ نان، پاستا، حبوبات، سیب زمینی و برنج. مصرف زیاد نمک هم با فشار خون ارتباط مستقیم دارد. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های کلیوی به مصرف زیاد نمک حساس هستند، بدنشان ورم کرده و فشار خون شان هم بالا می رود. علاوه بر این، همیشه بخاطر داشته باشید که رژیم های غذایی پرچربی نیز می تواند موجب تصلب شریان شود که یکی از بزرگ ترین عوامل بیماری های کلیوی است.

6) از مصرف برخی داروهای خاص و مواد مضر خودداری کنید: مصرف مواد ممنوعه عملکرد کلیه ها را ضعیف می کند، پس مراقب باشید.

حتی برخی داروهای متداول موجود در داروخانه مثل داروهای ضدالتهاب غیراستیروئیدی (مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم) می تواند موجب ناراحتی های کلیوی جدی شود. گاهی اوقات برخی داروها (مثل آنتی بیوتیک ها) برای افرادی که ناراحتی کلیوی دارند باید با دوز متفاوتی تجویز شود.

حتی برخی گیاهان و مکمل ها می تواند به کلیه ها ضرر برساند.

7) برای کنترل دیابت خود اقدام کنید: دیابت یکی از متداول ترین عوامل بیماری کلیه ای مرحله آخر (ESRD) می باشد که از مرحله1 شروع شده و تا مرحله 5 پیش می رود. اینجاست که عملکرد کلیه ها تا جایی پیش می رود که نیاز به درمان جایگزین کردن کلیه می شود. این درمان شامل "دیالیز " یا "پیوند " می شود.

اگر به دقت قند خون تان را تحت کنترل داشته باشید بهتر می توانید از بروز بیماری شریان های کوچک خون که بیماری "شریانی میکرو " نامیده می شود جلوگیری کنید. این اختلال معمولا همراه با کمبود پروتئین در ادرار همراه است و در آخر منجر به آسیب کلیوی دیابتی می شود.

8) فشار خون تان را کنترل کنید: فشار خون دومین عامل متداول بیماری های کلیوی است. خیلی اوقات فشار خون بالا موجب حمله های قلبی، نارسایی قلبی، سکته یا بیماری کلیوی هم می شود. برای جلوگیری از ضعیف شدن عملکرد کلیه ها و مراقبت از مغز و قلب تان باید بطور مداوم فشار خون تان را تحت کنترل داشته باشید.

9) چکاپ های منظم را فراموش نکنید: اهمیت ویزیت منظم پزشک تان کاملا آشکار است و نیاز به توضیح ندارد. برای کنترل وضعیت سلامتی خود باید مرتب نزد پزشک بروید و آزمایش های مربوطه را انجام دهید.

10) پیگیری مستمر دستورات متخصصان: تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری های کلیوی در صورت دنبال کردن دستورات پزشک متخصص خود وضعیت بهتری پیدا می کنند. علاوه بر این، مراحل پایانی نارسایی کلیه معمولا مشکلات دیگری مثل؛ کم خونی، متابولیسم موادمعدنی استخوان و آماده سازی برای درمان جایگزین کلیه را همراه دارد. به همین دلیل این که ویزیت پزشک متخصص تان باعث می شود از یکی از مهم ترین اندام های بدنتان که "کلیه " است، مراقبت کنید.

حرف های نهایی

بیماری کلیوی رو به رشد است. خوشبختانه این بیماری ها قابل پیشگیری هستند. مطمئنا تشخیص زودهنگام می تواند عملکرد کلیه هایتان را طولانی تر کند. حفظ یک سبک زندگی سالم کار خیلی سختی نیست. به همین دلیل است که باید این توصیه ها را جدی بگیرید تا بتوانید از یک زندگی سالم لذت ببرید.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

 


کشف زیرخاکی درمیدان انقلاب+عکس

فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف دو عدد مجسمه زیر خاکی با قدمت سه هزار و دویست ساله در ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

سردار رحمت اللهی دراین باره گفت: یکی از ماموران ایست و بازرسی پلیس راه آهن حین بازدید وسایل همراه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به محتویات داخل کیف دستی یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی از آن دو عدد مجسمه شبیه زیر خاکی، یکی بصورت پیکره نیم تنه انسان و دیگری انسان ایستاده بدون پا کشف کرد.


زیرخاکی ? هزار ساله

فرمانده پلیس راه آهن ادامه داد: مسافر مزبور با مشاهده کشف اشیای عتیقه با ایجاد سر و صدا و تهدید مأموران مبنی بر شکایت از آنها از طریق ??? قصد رد گم کردن را داشت اما مامور پلیس با ظن اینکه اشیای مزبور عتیقه است، وی را به اداره آگاهی پلیس راه آهن معرفی کرد. این مسافر در تحقیقات اولیه پلیسی اقرار کرد مجسمه ها را بدلیل شباهت به زیر خاکی بودن آنها از شخصی ناشناس در میدان انقلاب به مبلغ ده هزار تومان خریداری کرده و هیچگونه سابقه کیفری ندارم.

به گفته او با عنایت به احتمال قدیمی بودن مجسمه ها مراتب به اطلاع مقام قضایی رسید، گفت: بنا به دستور مقام قضایی استعلام از اداره میراث فرهنگی جهت تشخیص قدمت مجسمه ها صادر و اموال مکشوفه به اداره مربوطه ارسال شد.

فرمانده پلیس راه آهن با بیان اینکه برابر ماده ??? قانونی مجازات اسلامی خرید یا فروش اشیای عتیقه و یا حفاری جهت استحصال ممنوع است، ادامه داد: برابر نظریه کتبی کارشناسان مجسمه های مزبور جزو الهه های مورد پرستش عیلامیان بوده و در حوالی تپه های باستانی خوزستان یافت می شود و قدمت آن بالغ بر سه هزار سال است. جوابیه میراث فرهنگی به نظر مقام قضایی رسیده و پرونده مربوطه تحت رسیدگی است

 

 

گروه اینترنتی نیک صالحی 


بفرمائید یک فنجان بنزین! + عکس


یک پیرمرد چینی مدت 42 سال است که سوخت مورد نیاز بدنش را از طریق نوشیدن بنزین تأمین می‌کند.
به گزارش مشرق، برنا به نقل از خبرگزاری چین نوشت: "چن دیون" پیرمرد 71 ساله ساکن منطقه "چونگ کینگ" در جنوب غرب چین ماهانه 3.5 کیلوگرم بنزین مصرف می کند.

سابقه مصرف بنزین "دیون" به سال 1969 میلادی و از زمان شروع سرفه های شدید و درد در قفسه سینه باز می گردد. در حالیکه هیچ یک از درمان‌های پزشکی رایج باعث بهبود سرفه های وی نشد، "دیون" نوشیدن نفت سفید را آغاز کرد.


بهبود بیماری سبب شد که وی از 42 سال قبل به نوشیدن نفت و سپس بنزین روی بیاورد و با توجه به مصرف فعلی وی پیش بینی می شود "دیون" تاکنون بیش از 1.5 تن بنزین میل کرده باشد.


به گفته پزشکان دانشگاه علوم پزشکی "چونگ کینگ" این پیرمرد چینی در سلامت کامل به‌سر می برد و مصرف طولانی مدت بنزین هیچ اثر مخربی بر بدن وی نگذاشته است.


خاندانی که همه وزیر شدند +عکس

خاندان «آموزگار» تا پیش از فروپاشی رژیم شاهنشاهی، از مردان نامدار ایران بودند که در مناصب و مشاغل مهم فعالیت می کردند.

دنیای اقتصاد نوشت: خاندان «آموزگار» تا پیش از فروپاشی رژیم شاهنشاهی، از مردان نامدار ایران بودند که در مناصب و مشاغل مهم فعالیت می کردند.

حبیب الله آموزگار بزرگ خاندان آموزگار در 1269 متولد شد و در 1301 به علی اکبر داور نزدیک و بعدها با تیمور تاش و نصرت الدوله نیز همکار شد. حبیب الله در 1329 وزیر فرهنگ شد و پس از پایان کار دولت علاء رییس بانک عمران شد.

جمشید آموزگار یکی از فرزندان حبیب الله در 1302 در تهران متولد شد، پس از اخذ درجه دکترا از آمریکا در 1330 به ایران آمد. او یکی از کارمندان بلندپایه سازمان اصل 4 بود که آمریکایی ها تاسیس کرده بودند. جمشید آموزگار از نخستین تحصیلکرده های آمریکایی بود که مقام بالایی در نظام سیاسی ایران گرفت و در 1334 به معاونت وزارت بهداری رسید.

وی یک دهه بعد و در 1344 وزیر دارایی شد و 8 سال در این منصب ماند و با موضوع نفت آشنا و نماینده ایران در اوپک شد. او در 1353 به وزارت کشور رفت و همچنین سرپرست سازمان امور اداری و استخدامی شد و در 1355 به جای امیرعباس هویدا دبیرکلی حزب رستاخیز نیز به او رسید. او 17 سال وزیر بود و سرانجام در 1356 نخست وزیر شد.

جهانگیر یکی دیگر از فرزندان حبیب الله آموزگار بود که به آمریکا رفت و اقتصاد خواند و در 1340 درکابینه امینی ابتدا وزیر بازرگانی و بعد وزیر دارایی شد. جهانگیر آموزگار پس از کناره گیری از دولت وزیر مختار اقتصادی ایران در آمریکا شد و در اواخر عمر رژیم گذشته به مقام سفارت اقتصادی نائل شد.

کورس آموزگار نیز از فرزندان حبیب الله بود که در 1307 متولد و در رشته راه و ساختمان درجه مهندسی گرفت و به سازمان برنامه پیوست. او بعدها پیمانکار ساختمانی شد و در سال 1342 در کابینه حسنعلی منصور معاون فنی وزیر آبادانی و مسکن شد و بار دیگر در سال 1348، اما این بار در منصب وزیر در این وزارتخانه شاغل شد.

هوشنگ آموزگار یکی دیگر از فرزندان حبیب الله است که در 1300 متولد و از دانشگاه تهران لیسانس اقتصاد گرفت و به استخدام بانک ملی درآمد... وی بعدها به لندن رفت و کارآموز میدلز در رشته بانکداری شد. اما هوشنگ پس از برگشت به ایران به ریاست کتابخانه ملی برگزیده شد، او در سال 1334 و پس از طی دوره فوق لیسانس به موسسه علوم اداری رفت و چند وقت نیز در روابط عمومی سازمان اوپک در اتریش فعالیت کرد و چند سال نیز از مدیران ارشد سازمان جلب سیاحان شد