سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با کوچکترین سگ و گربه

    نظر

با کوچکترین سگ و گربه جهان آشنا شوید

 

تاینی لوسی ، کوچکترین سگ جهان

این سگ که 6 اینچ قد دارد و 2.5 پوند وزن ، از نیوجرسی آمریکاست و اخیرا عنوان کوچکترین سگ جهان را به خود اختصاص داده است.این سگ که از نژاد یورکشایر تریر می باشد سگی زیبا و دوست داشتنی و همچنین سگی است که به صاحبش آرامش می دهد!
Persianv.com At site


کوچکترین گربه جهان

با 6 اینچ قد ، "فیز گرل" توانسته است عنوان کوچکترین گربه جهان را در کتاب گینس از آن خود کند. این گربه کوچک ، بخاطر پاهای کوتاهش معروف شده است چرا که نمی تواند از مکان های بلند بالا برود.

Persianv.com At site


اختصاصی گروه سرگرمی پرشین وی


افزایش مراکز آتش‏نشانی روستایی تهران به 20 پایگاه

    نظر

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران خبر داد

افزایش مراکز آتش‏نشانی روستایی تهران به 20 پایگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری تهران از افزایش تعداد مراکز آتش‏نشانی مناطق روستایی در استان تهران به 20 پایگاه خبر داد.

حمید اردوخانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران  از افزایش تعداد مراکز آتش‏نشانی مناطق روستایی در استان تهران به 20 پایگاه خبر داد و اظهار داشت: این مهم در استان تهران در میان دیگر نواحی کشور بی‏نظیر است.
وی ادامه داد: پیش از این، صرفا مناطق شهری استان تهران از وجود پایگاه‏های آتش‏نشانی و خدمات ایمنی برخوردار بودند.
اردوخانی اضافه کرد: در آن شرایط، چنانچه واحدهای مسکونی، زمین‏های زراعی و محصولات کشاورزی مناطق روستایی دچار آتش‏سوزی می‏شد، امکان حضور با شتاب مناسب از شهر برای اطفای ‏حریق وجود نداشت.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران افزود: بدین ترتیب و طبق قوانین سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها، نیاز اساسی به چنین مراکزی احساس شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، پایگاه‏های آتش‏نشانی و خدمات ایمنی، نواحی روستایی استان تهران به 19 دستگاه خودروی آتش‏نشانی دیگر نیز مجهز می‏شوند.
اردوخانی توجه ویژه به مناطق روستایی را از اهداف دولت دهم خواند و افزود: دولت‏های نهم و دهم از ابتدای فعالیت نگاه ویژه به مباحث خدماتی مناطق روستایی را در دستور کار خود قرار داد.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران تصریح کرد: این مهم از جمله فرامین امام راحل (ره) و مورد تاکید در بیانات رهبر معظم انقلاب است.


مدیرکل منابع طبیعی

    نظر

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خواستار شد

توسعه باغات دیم در اراضی شیب‏دار فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خواستار توسعه باغات دیم در اراضی شیب‏دار شهرستان فیروزکوه شد.

غلام‏عباس عبدی‏نژاد امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از مهم‏ترین برنامه‏های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جلوگیری از اقدام ثانوی متجاوزان و پیشگیری از تخریب و تجاوز به منابع طبیعی در سطح استان تهران در سال‏های 90 و 91 است.
وی ادامه داد: در این برنامه، با سودجویان و معترضان به منابع طبیعی ملی به شدت برخورد قانونی می‏شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال 90 شاهد کاهش 75 درصدی تصرفات اراضی ملی و طبیعی بودیم.
عبدی‏نژاد تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‏ریزی استان تهران که در فیروزکوه برگزار شد، با توجه استاندار تهران و با حمایت فرماندار فیروزکوه، 10 درصد از اعتبارات مصوب شده مرحله دو این شهرستان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد: این میزان اعتبار بالغ بر 3.5 میلیارد تومان بوده که علاوه بر 300 میلیون تومان مرحله اول سال 90 برای انجام طرح‏های آبخیزداری در فیروزکوه اختصاص یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: برای 80 درصد از حوزه‏های آبخیزداری شهرستان فیروزکوه عملیات مطالعه، تعریف و تهیه طرح در وسعتی حدود 260 هزار هکتار انجام شده است.
عبدی‏نژاد اضافه کرد: از جمله مزایای طرح‏های آبخیزداری در شهرستان فیروزکوه، پیشگیری از وقوع سیلاب‏ها، حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ آب در مناطق پایین‏دست است.
وی تصریح کرد: برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی بهره‏برداران و باغداران با همکاری جهادکشاورزی و مشارکت و همکاری کشاورزان و باغداران در قالب طرح‏های مرتع
داری، می‏توان کشت و توسعه باغات دیم در اراضی شیب‏دار را در گونه‏هایی نظیر گیاهان دارویی، صنعتی و عطری، گل محمدی، بادام و گونه‏های مثمر دیگر در اراضی مستعد منطقه بیشتر ترویج داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: به منظور مستحکم ساختن حاکمیت دولت در منطقه فیروزکوه، 100 درصد از اراضی ملی منطقه به نام دولت جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.
عبدی‏نژاد یادآور شد: با جلب مشارکت مردم شهرستان فیروزکوه، برنامه‏های پیش‏بینی شده برای منطقه و روستاها در سطح این اراضی توسعه خواهد یافت و از این منابع طبیعی خدادادی حفاظت و نهایت بهره‏برداری خواهد شد.


واگذاری 100 دستگاه خودروی حمل زباله

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران خبر داد

واگذاری 100 دستگاه خودروی حمل زباله به دهیاری‏های تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری تهران از واگذاری 100 دستگاه ماشین‏آلات سنگین و سبک حمل زباله به دهیاری‏های سطح استان تهران خبر داد.

حمید اردوخانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این تعداد خودروی حمل زباله، هفته آینده تحویل مناطق روستایی استان تهران می‏شود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب، مراکز دهیاری فاقد ماشین‏آلات حمل زباله نواحی مختلف استان تهران از این خودروها بهره‏مند می‏شوند.
اردوخانی اضافه کرد: این مهم در مراسمی با حضور مسئولان امر محقق و یگان خودرویی جمع‏آوری زباله‏های نواحی روستایی تکمیل می‏شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح خاطر نشان کرد: برای خرید این تعداد خودرو، اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان صرف شده است.
وی پیرامون نحوه واگذاری ادوات جمع‏آوری و حمل زباله به نواحی روستایی فاقد دهیاری خاطر نشان کرد: مناطق روستایی فاقد دهیاری دارای جمعیتی بیش از 180 نفر برای سود جستن از این امکان باید درخواست خود را به دستگاه‏های بالادستی ارائه دهند.
اردوخانی با اشاره به نقش پررنگ دهیاری‏ها در مناطق روستایی گفت: در حال حاضر و بر اساس قوانین موجود بهترین مدیران روستایی، دهیاران هستند.
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: این مدیران روستایی می‏توانند علاوه بر اعتبارات استانی، بودجه‏های محلی را نیز جذب و در بخش‏های خدماتی و عمرانی روستا هزینه کنند.
وی افزود: به عنوان دیگر روش پیشنهادی می‏توان از ظرفیت بخشداری‏های مناطق مختلف استان تهران برای واگذاری خودروهای جمع‏آوری و حمل زباله استفاده کرد.
اردوخانی تصریح کرد: بدین
ترتیب می‏توان با واگذاری کامیونت‏های جمع‏آوری زباله به طور تجمیعی، نزدیک به 10 روستای همجوار را پوشش خدماتی داد.


طرح ورزشی جدیدی در استان تهران تعریف نمی‏شود

با هدف تکمیل پروژه‏های نیمه‏تمام

طرح ورزشی جدیدی در استان تهران تعریف نمی‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: با هدف تکمیل پروژه‏های نیمه‏تمام استان تهران، طرح ورزشی جدیدی در این استان تعریف نمی‏شود.

وهاب فرهمند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: باید اولویت کاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تکمیل طرح‏های نیمه‏تمام ورزشی این استان باشد.
وی پیرامون طرح‏های قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری خاطر نشان کرد: مجموعه اداره‏کل ورزش و جوانان استان تهران افتتاح هشت طرح ورزشی را در این ایام در دستور کار خود قرار داده است.
فرهمند ادامه داد: البته تحقق این مهم مستلزم رفع مشکلاتی نظیر بحث انشعابات بوده که مواردی از این دست در قالب مکاتباتی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: در صورت رفع موانع موجود در مسیر گشایش طرح‏های ورزشی، می‏توان شاهد بهره‏برداری از آنها در دهه فجر امسال بود.
وی پیرامون احداث استادیوم در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه گفت: در خصوص اجرای طرح‏های عظیمی مانند مجموعه‏های ورزشی موارد مقدماتی بسیاری باید فراهم شود.
فرهمند ادامه داد: در شرایط کنونی سیاست‏های اداره‏کل ورزش و جوانان استان تهران بر تکمیل پروژه‏های نیمه‏تمام معطوف شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص زمین چمن فوتبال تختی دماوند نیز گفت: این طرح مستلزم همکاری نهادهای دیگری مانند شهرداری است تا پس از تکمیل مورد استفاده مردم قرار گیرد.
وی در خصوص دیگر طرح‏های ورزشی نیمه‏تمام شهرستان دماوند گفت: بودجه سایر طرح‏های ورزشی شهرستان دماوند نیز با جابه‏جایی اعتبار تامین می‏شود و به‌زودی شاهد بهره‏برداری از این پروژه‏ها خواهیم بود.


توسعه مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون استان تهران خبر داد

اختصاص 133 میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اختصاص اعتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان به توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

احمد لطفی‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس قانون "حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی" و تصویب آیین‏نامه آن توسط هیئت وزیران، شرایط خوبی برای جنب‌وجوش در این بخش فراهم آمده است.
وی با اشاره به ویژگی‏های بارز مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: تولید محصولاتی با کیفیت بهتر و همچنین
بهای تمام شده کمتر را می‏توان از برترین ویژگی‏های مشاغل خانگی برشمرد.
لطفی‏نژاد ادامه داد: با توجه به اهمیت این بخش از حوزه اشتغال، تسهیلاتی بالغ بر 133 میلیارد تومان از منابع قرض‏الحسنه بانک‏های عامل برای تامین نقدینگی تهیه ملزوماتی همچون مواد اولیه و تجهیزات ابزاری برای تحقق این مهم منظور شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: موضوع توسعه اشتغال خانگی در
کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری استان تهران به ریاست شخص استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این نشست، تمام اختیارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مسئولان شهرستانی نیز واگذار شد.
لطفی‏نژاد ادامه داد: بدین ترتیب، هم‏استانی‏های آماده اشتغال در بخش مشاغل خانگی نیازی به مراجعه به اداره‏کل مستقر در پایتخت نداشته و همه امور خود را می‏توانند در ادارات شهرستان‏های تابعه به انجام برسانند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: با اتخاذ این تدبیر انرژی، وقت ارزشمند و هزینه‏های حمل و نقل از دوش اهالی ساکن در نواحی مختلف استان تهران برداشته می‏شود.
وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در ابتدای سال جاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام سال جهاد اقتصادی منقش فرمودند.
لطفی‏نژاد ادامه داد: دولت خدمتگزار نیز در راستای عمل به فرامین مقام عظمای ولایت، امسال را سال نهضت اشتغال‏زایی نامید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: از این‌رو، همه فعالیت‏ها، جهت‏گیری سرمایه‏گذاری‏ها و طرح‏های بزرگ اقتصادی کشور با رویکرد توسعه اشتغال انجام می‏شود.


مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران

مدیرکل تحقیق و پژوهش استانداری تهران:

تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است.

رضا براتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران، برنامه‏ریزی‏ کارگروه‏های دولت را در سطح استان بر عهده دارد.
وی ادامه داد: همچنین سازمان‏دهی و ایجاد پیوند بین دستگاه‏های دولتی با دستگاه‏های صنعتی و تولیدی در جهت تولید علم و فناوری و دستاوردهای جدید پژوهشی نیز بر عهده دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران افزود: هدف ما، تلاش در جهت ایجاد انگیزه و بهبود آموزش‏های پژوهشی در کارکنان دولت است تا در بازه زمانی خاصی بتوانیم با نگاهی جدی و پژوهش‏محور، آموزش‏های لازم را در دوره‏های مختلف برای آنها در نظر بگیریم.
براتی ادامه داد: با برگزاری آزمون‏ها و جمع‏آوری دستاوردهای علمی و پژوهشی کارمندان دولت، میزان و درصد بهره‏برداری از آثار آنها و درصد پیشرفت آن را باید برآورد کنیم و با نظارت و هدایت، تحولات و بررسی‏های لازم را انجام می‏دهیم.
وی اضافه کرد:
کارگروه دیگری که این دفتر آن را مدیریت می‏کند، کارگروه فناوری، نوآوری و ابداعات است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران ادامه داد: این
کارگروه محلی برای شناسایی نیازهای اساسی ملی و صنعتی و تامین نیازها در جهت توسعه و سازندگی است که با نگاهی مدبرانه، پژوهش‏گرانه و آینده‏نگر حقیقت‏ها و جایگاه‏های پژوهشی را در کشور و دنیای پیشرفت ثابت و گسترده می‏کند.
براتی اضافه کرد: فعالان در این کارگروه‏ها با برنامه‏ریزی‏هایی که دارند، فاصله ما را با جهان پژوهش کمتر ساخته و نگرانی‏ها را در این زمینه مهار می‏کنند.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است و بیش از وضع فعلی هم عمق پیدا می‏کند.
براتی بیان کرد: این نوع دید همه را به این باور رسانده که ما هم به آینده‏ای دست یافته و به سوی پیشرفت راه پیدا می‏کنیم.
وی تصریح کرد: ایران قادر است با ارایه راندمان‏های جدید، به دنیای پیشرفته و پژوهشی دست یابد و طرح‏های خود را ارایه دهد.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران گفت: محققان، پژوهشگران و متفکران ایرانی می‏توانند با رسیدن به فناوری‏های جدید، دنیا را محتاج خود کنند و نگاه جهانیان را به فناوری‏ها و پژوهش‏هایشان وادارند.
براتی با بیان اینکه پژوهش ایرانی باید با نگاهی مثبت و متفاوت جلوه داده شود، افزود: توجه به بخش پژوهش از نیازهای امروز جامعه ایرانی است.


490 هزار فرصت شغلی در تهران ایجاد می‏شود

استاندار تهران:

490 هزار فرصت شغلی در تهران ایجاد می‏شود

خبرگزاری فارس: استاندار تهران، تعهد این استان را در راستای اشتغال‏زایی در سال جاری، 490 هزار فرصت شغلی عنوان کرد.

مرتضی تمدن امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در مجموع تعداد 490 هزار شغل برای استان تهران تعهد داشته‏ایم که تا به حال، 230 هزار فرصت از این تعداد در استان تهران ایجاد شده است.
وی افزود: باید به تعداد شغل‏های تعهد شده برسیم؛ چون ظرفیت لازم را برای ایجاد اشتغال در استان تهران داریم.
استاندار تهران افزود: هدف اصلی ما در استان تهران این است که فرصت‏های شغلی در شهر تهران ایجاد نشود؛ بلکه بیشتر در شهرستان‏ها متمرکز باشد و با این نگاه، مردم را به شهرستان‏ها سوق می‏دهیم.
تمدن گفت: اگر قانون هدفمندی یارانه‏ها اجرایی نمی‏شد، قطعاً امروز در کشور دچار مشکلات فراوان و جدی می‏شدیم.
وی افزود: هدفمندی یارانه‏ها نقش معجزه‏آسایی را در اقتصاد و اتخاذ راهبردهای ما داشت و اگر هدفمندی یارانه‏ها اجرا نمی‏شد، امروز باید 15 میلیارد دلار بنزین وارد می‏کردیم.
استاندار تهران افزود: با این وضعیت، تحریم کشور به سمت بحران سوق پیدا می‏کرد.
تمدن گفت: برای مردم سطح پایین به این دلیل که به صورت نقدی مبالغی به عنوان یارانه داده می‏شود، قدرت خرید افزایش یافته و ثروت ملی بین همه مردم چه در سطوح بالا و چه در سطوح پایین عادلانه توزیع می‏شود.
وی تصریح کرد: برخی خانواده‏ها با این یارانه‏های نقدی دوباره احیا شده‏اند و هدفمندی یارانه‏ها باعث اجرای کامل قانون در همه بخش‏ها به خصوص بخش‏های صنعتی شده است.
استاندار تهران افزود: اجرای این طرح سبب اصلاح الگوهای مصرف شده است و در مجموع قانون هدفمندی یارانه‏ها یک انقلاب اقتصادی برای کشور بود و باید همه با تلاش بیشتر در جهت رشد این طرح حرکت خود را بیشتر کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر دا

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر داد

ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی در فیروزکوه / معرفی بزرگان در موزه مفاخر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از وجود داشتن امکان ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی در فیروزکوه و معرفی بزرگان این شهرستان در "موزه مفاخر" خبر داد.

محمدحسین فراهانی در حاشیه جلسه شورای اداری فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه قابلیت‏های بسیار زیادی در حمام‏ها و کاروانسراهای قدیمی برای ایجاد موزه‏های مردم‏شناسی وجود دارد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه هر شهر و روستایی در شهرستان فیروزکوه به عنوان یک موزه باستانی قلمداد می‏شود، باید سرمایه‏گذاران در این عرصه ورود پیدا کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: باید با ایجاد موزه‏های مختلف و کمپینگ‏های تفریحی و روستاهای گردشگری به خصوص در منطقه‏های توریستی تنگه واشی و
خمده در راستای توسعه گردشگری در فیروزکوه گام برداشت.
فراهانی یادآور شد: لازم است تا از ظرفیت‏های دیگر شهرستان فیروزکوه از جمله کو‏ه‏های سر به فلک کشیده با گنبدهای سفید از برف به منظور جذب توریست
ها، گردشگران، باستان‏شناسان و شادابی و نشاط عمومی جامعه استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: در این راستا، این اداره کل نیز برای حمایت دست فعالان بخش گردشگری فیروزکوه را به گرمی می‏فشارد و از آنها استقبال به عمل می‏آورد.
وی اضافه کرد: برای شناساندن و انتقال شخصیت‏های ادبی، فرهنگی، علمی و چهره‏های برجسته و بزرگ و انسان‏های متفکر و صاحب نام شهرستان فیروزکوه به مردم شهرستان و نسل آینده و معرفی خدمات و دستاوردهای شایسته این عزیزان به کشور و نظام موزه‏ای تحت عنوان "موزه مفاخر" برای زنده‏ کردن نام این بزرگان در شهرستان فیروزکوه راه‏اندازی خواهد شد.