سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

رابطه انسان با طبیعت نیازمند بازنگری و تصحیح است

شهردار پردیس:
رابطه انسان با طبیعت نیازمند بازنگری و تصحیح است

شهردار پردیس گفت: رابطه امروز انسان با طبیعت نیازمند بازنگری مجدد و تصحیح جدی است.

خبرگزاری فارس: رابطه انسان با طبیعت نیازمند بازنگری و تصحیح است

محمد لاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک اظهار داشت: امروز با تأسف شرایط زندگی بشری، تولید و نحوه استخراج منابع بدون توجه به گنجایش و ظرفیت‌های محیط‌ زیستی و همچنین ظرفیت بازیافت مواد از سوی طبیعت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که زمین دیگر توان و گنجایش بازیافت این سطح از پسماندهای صنعتی و خانگی را ندارد.

لاله اضافه کرد: از این‌رو، در صورت تداوم شرایط کنونی ممکن است انسان در آینده از هیچ‌یک از مواهب طبیعت بکر و زیبا برخوردار نباشد.

شهردار پردیس با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در رفتار انسان با طبیعت خاطرنشان کرد: بی‌شک رابطه فعلی انسان با طبیعت نیازمند بازنگری مجدد و ترمیم جدی است.

وی تصریح کرد: امروز باید شیوه‌ای مناسب برای آشتی دوباره انسان و طبیعت بازتعریف شود و در این رابطه تصحیح‌ شده، مؤلفه‌هایی نظیر تولید میزانی از پسماند بر اساس توان بازیافت در طبیعت، جلوگیری از اقدامات تخریب‌زا برای محیط‌ زیست و طراحی و اجرای برنامه‌هایی در راستای تولید پسماندهایی متناسب با قدرت جذب طبیعت در نظر گرفته شود.

لاله معتقد است: باید برای ایجاد فرهنگی مناسب به منظور حفظ و صیانت از طبیعت، نسل فردا و آتیه‌سازان کشور را به عنوان جامعه هدف قرار داد.

شهردار پردیس تصریح کرد: همچنین با بهره‌گیری از توان فناوری، دانش و صنعت موجود کشور می‌توان نسبت به اجرای برنامه‌های تشویقی برای اقشار مختلف جامعه، خانواده‌ها و بخش خصوصی آن‌ها را برای حفظ طبیعت ترغیب کرد.

به گفته وی، در این میان، سیاست‌های دیگری همچون جریمه متخلفان را نیز می‌توان در نظر گرفت تا دیگر شاهد تخریب محیط‌ زیست به عنوان منزلگاه امروز بشر و امانت نسل‌های آینده نباشیم.

بر پایه این گزارش، شهرداری پردیس در هفته زمین پاک و در راستای توسعه هرچه بیشتر فرهنگ حفظ و صیانت از محیط‌ زیست نسبت به اجرای اموری نظیر نصب بر نوشته‌های اطلاع‌رسانی حاوی پیام‌های مرتبط با ایام، ارسال پیام کوتاه به شهروندان، کمک به برگزاری مراسم روز زمین پاک و ... اقدام کرد.