سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسبان نخستین روزنامه گردشگری ایران ویژه نامه شهر جدید پردیس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آمادگی کامل شهرداری آبسرد برای استقبال ازفصل بارش وزمستا

آمادگی کامل شهرداری آبسرد برای استقبال ازفصل بارش وزمستان

به گزارش روابط عمومی:شهرداری آبسرد طرح برف روبی و شن پاشی رابا هدف بالفعل نمودن امکانات موجود و رفع کاستی ها تهیه نموده و با تجهیزات لازم به هنگام بارش برف شرایط بهینه را بری عبور و مرور شهروندان فراهم خواهد نمود.

مسئول خدمات شهری شهرداری در این خصوص گفت : هم اکنون بیش از  500 تن نمک در انبار ذخیره نموده ایم و با توجه به اعلام نیاز به مقدار لازم نمک خریداری می شود .

مهران خزائی افزود: طبق سنوات گذشته  نقاط برف گیر  ودارای مشکل شناسایی  شده است که در این نقاط علاوه بر اقدام  سریع شهرداری  در برف روبی، مخزن های نمکنیزجهت استفاده در مواقع ضروری نصب خواهد شد .

این مسئول ادامه داد : ساختمان قدیم آتش نشانی و خدمات شهری به عنوان مرکز ستاد برف روبی با امکاناتی  همچون یک  دستگاه کامیون نمک پاش مکانیزه ، 3 دستگاه کامیون نمک پاش دستی ، سه دستگاه کامیونت ایسوز ، بابکت ، لودر ، گریدر ، تراکتور ، با سه اکیپ  درشب وسه اکیپ درروز در این مکان مستقر و به موقع نسبت به بازگشائی  معابر سطح شهر اقدام خواهد نمود .

خزائی در خاتمه گفت امیدواریم شهروندان نیز ما را در این طرح یاری نمایند و در مواقع اضطراری در خصوص یخ زدگی  یا برف روبی، موارد را با شماره تماس 137 یا 76375201 اعلام نمایند ./


مبلمان شهری نیازمند مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به معلولان ا

مبلمان شهری نیازمند مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به معلولان است
شهرداری- شهردار دماوند با اشاره به نیاز معلولان در سطح شهر، گفت: مبلمان شهری، معابر و خیابان ها نیازمند بهسازی و مناسب سازی به منظور خدمات رسانی به این قشر است.

 

"عباس صفری" در حاشیه مراسم روز جهانی معلولان در سالن فرهنگی- هنری کوثر دماوند اظهارکرد: معلولان بخشی از جامعه و عناصری مؤثر در اجتماع هستند که باید به وجودشان افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: نباید به معلولان به عنوان انسان هایی ناتوان نگاه کرد، بلکه باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در کشف و شکوفایی استعدادهایشان همت گماشت.

صفری بطور نمونه به "بریل" نابینای مشهور پایه گذار خط بریل اشاره کرد و افزود: امروز جامعه نابینایان جهان و سایر افراد از خدمات این بزرگ مرد استفاده می کنند و نظیر این افراد در طول تاریخ کم نیستند.

شهردار دماوند گفت: هر فردی در هر مسوولیتی به سهم خود می تواند در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته، معلولان را یاری نماید تا احساس آرامش بیشتری در فضاهای مختلف شهری، تفرجگاه ها و .. داشته باشند.

وی به نقش شهرداری در این بخش اشاره کرد و افزود: نخستین قدم در ارائه خدمات به معلولان، اصلاح فکر و داشتن نگاهی مطلوب به معلولان است زیرا آنان نیز جزعی از جامعه هستند و نیاز به خدمات رسانی شایسته دارند.

صفری گفت: شهرداری دماوند نیز با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم و بازنگری در مبلمان شهری و بهسازی و ساماندهی معابر و خیابان ها، به یاری این عزیزان بشتابد.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم که تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دماوند به نمایندگی از دیگر اعضا و نیز معاون اجرایی شهرداری دماوند حضور داشتند، مراسمی همچون همخوانی سرود، اجرای نمایش و برنامه موسیقی از سوی دانش آموزان مدرسه "آزاده" رودهن برگزار شد و در خاتمه با حضور مسؤولان، به هر یک از دانش آموزان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

دانش آموزان استثنایی و معلول مدارس "ابراز" فیروزکوه و "البرز" دماوند سایر مدعوان این مراسم بودند.
 

روز معلولین

روز معلولین

شهردار رودهن

پیام حمید محرمی شهردار رودهن به مناسبت روز جهانی معلولین: روزی برای آنها که هنرشان پریدن با بال شکسته است
روز جهانی معلولین را گرامی میداریم برای قدردانی از تمام کسانی که به ما آموختند :معلولیت محدودیت نیست ، محرومیت نیست بلکه راهیست برای بروز و ظهور صفت قادر خداوند .چرا که هر کدام از ما برای ظهور جلوه ای از صفات الهی بوجود امده ایم و باید آن را به تمام و کمال به انجام برسانیم



محرمی در ادامه گفت: پس یکی از صفات الهی قادر بودن است و شما دوستان گرامی جلوه و مصداق این صفت زیبای الهی در زمین هستید ، بر خود ببالید که می توانید آینه ای باشید برای جمال زیبای الهی . شما به ما یاد دادید که چگونه عشق ، ایمان ، صبر ، پشتکار و در نهایت تمام اینها توکل بر خدا در تمام کارها داشته باشیم و به ما آموختید که خواستن توانستن است و آموختید که جسم هر جا که باشد و هر ظاهری که داشته باشد فرقی نمی کند اگر روحت زیبا بود می توانی به بالاترین درجه کمال و معرفت برسی . اما اگر جسمت در بهترین شرایط بود ولی روح سالمی نداشتی در نقطه آغازین زندگیت خواهی ماند و بلوغ و بالندگی را تجربه نخواهی کرد .
پس این روز ، نه بر شما ، بلکه برای ما گرامی و مبارک باد


روز جهانی معلولان

عنوان : روابط عمومی:
تاریخ :
 1392/09/14 
ساعت : 12:4:20

 

 

به مناسبت روز جهانی معلولان و با حضور مسئولان شهرستان؛

دانش آموزان معلول شهر جدید پردیس تکریم شدند/مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان

روابط عمومی شهرداری پردیس: به مناسبت روز جهانی معلولان و با حضور مسئولان شهرستان، دانش آموزان معلول مدرسه استثنایی رشد شهر جدید پردیس تکریم شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، صبح امروز دانش آموزان مدرسه توانبخشی استثنایی رشد شهر جدید پردیس به مناسبت روز جهانی معلولان میزبان مسئولان شهرستان و پذیرای برخی چهره های هنری برجسته کشور و فعال در عرصه خدمتگذاری به این قشر به واقع پرتوان بودند.

 

                                             

در مراسم امروز محمد لاله، شهردار پردیس، حجت الاسلام حسینی تبار، امام جمعه موقت منطقه، استاد نماینده، مجری توانای رسانه ملی، سلیمانی فر، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس و دیگر مسئولان محلی در مدرسه توانبخشی استثنایی رشد گردهم آمدند تا این روز بزرگ را گرامی دارند.

شهردار پردیس در این مراسم ضمن تبریک این روز به همه معلولان کشور خاطرنشان کرد: معلولان شاید در نگاه نخست افرادی کم توان قلمداد شوند اما با کمی تامل به خوبی می توان دریافت که این قشر از چه توانایی های شگرفی بهره مند هستند.

 

                                          

محمد لاله ادامه داد: خداوند متعال به مصداق آن بیت شعر مشهور فارسی که "گر ایزد به حکمت ببندد دری/ز رحمت گشاید در دیگری" همه درهای الطاف خود را به روی بندگانش مسدود نمی کند و مشاهده توانایی های بی شمار معلولان خود نمونه ای بارز از این باور دینی و فرهنگی ایرانیان است.


مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان 

این مسئول، مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان را یکی از مباحث مهم و مندرج در دستور کار مجموعه مدیریت شهری پردیس دانست و افزود: خوشبختانه شهرداری پردیس در ایجاد مبلمان عمومی و ساماندهی معابر شهری در زمینه عدم اخلال در تردد معلولان دقت وافری به خرج می دهد.

 

                                           

لاله ادامه داد: توجه به معلولان باید در همه سال محقق شود و روز جهانی معلولان تنها فرصتی برای توجه بیشتر به توانایی های بی شمار این قشر است.

وی اضافه کرد: در بیانی ساده معلولیت هرگز محدودیت نیست و یک انسان باهوش می تواند از کاستی های پیرامونی خود فرصت های طلایی خلق کرده و مسیر زندگی را به سوی تعالی رهنمود سازد.

شهردار پردیس بیان کرد: شهرداری پردیس به مانند سایر مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری آماده هرگونه همکاری برای رفاه حال معلولان منطقه است.

 

                                           

بر پایه این گزارش، در ادامه مراسم مذکور حجت الاسلام حسینی تبار، امام جمعه موقت منطقه، استاد نماینده، مجری توانای رسانه ملی، سلیمانی فر، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس هر یک طی سخنانی ضمن تاکید بر توانمندی های بی شمار معلولان به لزوم رسیدگی هر چه بیشتر به این عزیزان اشاره کردند.

همچنین در پایان این آیین، محمد لاله شهردار پردیس با تقدیم لوح تقدیر، هدیه یادبود و تمثال مطهر و منقش به تصویر ملکوتی رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل(ره) از خانم "منظر پازکیان" مدیر و از زحمتکشان مجموعه توانبخشی استثنایی رشد پردیس تجلیل بعمل آورد.

                            


به میزبانی شهرداری پردیس؛همایش بازرسان شهرداری های

عنوان : روابط عمومی:
تاریخ :
 1392/09/14 
ساعت : 11:11:21

 

 

به میزبانی شهرداری پردیس؛

همایش بازرسان شهرداری های تابعه استان تهران برگزار شد

روابط عمومی شهرداری پردیس: همایش یکروزه بازرسان شهرداری های تابعه استان تهران به میزبانی شهرداری پردیس برگزار شد.

 

     

به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، همایش یکروزه بازرسان شهرداری های تابعه استان تهران به میزبانی شهرداری پردیس با حضور دکتر باقرنژاد، سرپرست اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استاندار تهران، حجت الاسلام والمسلمین توسلی امام جمعه شهرستان، محمد لاله، شهردار پردیس، آقای ملکوتی خواه، رئیس اداره دوم بازرسی، سیامک شوقی، مسئول بازرسی شهرداری پردیس و جمعی دیگر از مسئولان در محل همایش های این مجموعه برگزار شد.

در این همایش یک روزه بر نقش بارز و تعیین کننده واحدهای بازرسی در نهادهای مختلف بویژه شهرداری های تابعه استان تهران تأکید شد.

 

                                           

شهردار پردیس در حاشیه این همایش با ابراز رضایت از عملکرد واحد بازرسی شهرداری پردیس گفت: شهرداری پردیس با وجود مسئولانی کارکشته و زبده در واحد بازرسی با خیالی آسوده به اجرای امور جاری و عمرانی خود می پردازد.

محمد لاله ادامه داد: وجود یک واحد بازرسی دقیق و کوشا متضمن سلامتی امور در هر نهادی است و سلامت در مسائل، ارتقای روزافزون سطح خدمات رسانی را نوید می دهد.

 

                                         

مسئول بازرسی شهرداری پردیس نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: اولین همایش یک روزه مسئولان بازرسی شهرداری های تابعه استان تهران روز دوشنبه مورخه 92/9/4 به میزبانی شهرداری پردیس برگزار شد.

سیامک شوقی ادامه داد: این نشست یک روزه به منظور آشنایی با دیدگاه های مدیرکل جدید اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استاندار تهران برپاست.

 

                                           

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف مندرج در این همایش آموزش بازرسان بر اساس ارتقای آگاهی های علمی است؛ از این رو، به منظور افزایش نظارت و ارتقای سطح پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی این همایش هر ماه در یکی از شهرداری های تابعه استان تهران طبق سنوات گذشته برگزار می شود.

                                           

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دافعه در حد ضرورت و جاذبه در حد اعلای امکان از ویژگی های خط امام(ره) و رهبری است که کلیه بازرسان می بایست این موضوع را درتمام امور ملحوظ نظر قرار دهند. 

بر پایه این گزارش، همایش یکروزه بازرسان شهرداری های تابعه استان تهران که به میزبانی شهرداری پردیس مسئولین استانی و شهرستانی در محل همایش های این مجموعه برگزار شده بود با تقدیر از زحمتکشان این عرصه خاتمه یافت 

                                             

محمد لاله: نقش زینبی و فاطمی بانوان ایرانی در دفاع مقدس غیرقابل

عنوان : شهردار پردیس :
تاریخ :
 1392/09/07 
ساعت : 12:26:52

 

 

محمد لاله:

نقش زینبی و فاطمی بانوان ایرانی در دفاع مقدس غیرقابل انکار است

روابط عمومی شهرداری پردیس: شهردار پردیس، نقش زینبی و فاطمی بانوان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس را واقعیتی غیرقابل انکار خواند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، به مناسبت هفته بسیج با همت بانوان بسیجی عضو پایگاه بسیج خواهران "انسیه حورا" پردیس و در سایه حمایت های شهرداری این شهر ایستگاه صلواتی به همراه غرفه های فرهنگی متنوع با هدف ترویج فرهنگ بسیج در میان دختران نسل سوم و چهارم انقلاب نبش میدان امام خمینی(ره) پردیس برپا شد.

 

                               

محمد لاله در حاشیه بازدید از ایستگاه صلواتی و غرفه های فرهنگی جانبی این مجموعه با اشاره به نقش بارز بانوان در دوران حساس هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش بانوان نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه از زمان آغاز نهضت حسینی(ع) امام راحل(ره) در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.

وی ادامه داد: امروز تصاویر، مستندات و فیلم های بسیاری از حضور بانوان در میدان جنگ تحمیلی و به هنگام دفاع از اسلام، انقلاب و کیان این مرز و بوم اسلامی سلاح به دست و با رعایت حجاب کامل نشان دهنده نقش تعیین کننده این شیرزنان ایران اسلامی در ادوار مختلف تاریخی است.

این مسئول اضافه کرد: اما از همه این اسناد و ادله ها محکم و متقن مهمتر تقدیم چندین بانوی شهید ایرانی به پای نهال انقلاب اسلامی است تا امروز زنان دیگر کشورهای منطقه و جهان به تأسی از آنها مقابل ظلم و جور دشمنان بایستند.

 

                                       

شهردار پردیس افزود: علاوه بر این، هرگز و هرگز نباید و نمی توان فراموش کرد که شهدای دفاع مقدس، دوران مبارزه علیه رژیم طاغوت و بعد از آن همه همه از دامان پاک مادرانی به میدان نبرد اعزام شدند که امروز وجود پاکشان مایه افتخار همه ماست.

بر پایه این گزارش، در این مجموعه فرهنگی که به مناسبت هفته بسیج با همت بانوان بسیج عضو پایگاه بسیج خواهران "انسیه حورا" پردیس و در سایه حمایت های شهرداری این شهر شامل ایستگاه صلواتی به همراه غرفه های فرهنگی متنوع با هدف ترویج فرهنگ بسیج در میان دختران نسل سوم و چهارم انقلاب برپا شد، هفت غرفه مختلف محصولات خود را به اهالی شهر عرضه داشتند


همراهی با ولایت شاخصه نخست بسیج

عنوان : روابط عمومی:
تاریخ :
 1392/09/06 
ساعت : 12:44:51

 

 

محمد لاله:

همراهی با ولایت شاخصه نخست بسیج

روابط عمومی شهرداری پردیس: شهردار پردیس شاخصه نخست بسیج را همراهی با ولایت خواند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پردیس، محمد لاله، شهردار پردیس، سروان توسلی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران ناحیه پردیس و تنی چند از اعضای بسیج کارمندان شهرستان پردیس به مناسبت آغاز هفته بسیج و روز "بسیج و ولایت" با حجت الاسلام والمسلمین توسلی، امام جمعه شهرستان پردیس در محل دفتر وی دیدار کردند.

شهردار پردیس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بسیج پنجم آذرماه سال 1358 با فرمان امام راحل(ره) شکل گرفت.

                                                             

وی ادامه داد: این سازمان که از مختصات نظام مقدس اسلامی می باشد و از ابتکارات بنیانگذار جمهوری اسلامی است که یکی از مهمترین رویکردهای آن بصیرت افزایی در حوزه سیاسی است.

شهردار پردیس افزود: بسیج شجره‏ ای طیبه است که آن را می توان با مضامینی همچون تعهد، ولایت، انقلاب، انسجام، مردم و استحکام معرفی کرد.

وی ادامه داد: بسیجی کسی است که در وقت نیاز نظام مقدس اسلامی در کنار ولایت و مردم باشد و از کیان این مرز و بوم اسلامی صیانت کند.

لاله اضافه کرد: بسیج به دلیل روح آزادگی خود وابسته به جناح و گروه خاصی نیست و متعلق به مردم و تحت لوای ولایت فقیه است.

شهردار پردیس افزود: بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست با ارتش بعث مورد پشتیبانی شرق و غرب مقابله کند.

وی ادامه داد: این قشر انقلابی و ولایی بعد از پایان جنگ تحمیلی در عرصه سازندگی کشور نیز پیش‏ قدم بود و خسارات ناشی از جنگ تحمیلی را برطرف کرد.

 

                                                   

لاله اضافه کرد: امروز نیز نیروهای بسیجی در جبهه جنگ نرم دشمن تمام ‏قد ایستاده‏ اند و امید به زندگی و آینده را در دل جوانان افزایش می ‏دهند.

بر پایه این گزارش، شهردار پردیس به نمایندگی از مجموعه بسیج قشر کارمندان شهر و شهرستان پردیس در پایان برنامه ملاقات با امام جمعه منطقه با تقدیم هدیه یابود شامل تمثال نورانی مقام عظمای ولایت و امام راحل(ره) از وی به پاس زحمات بی دریغ در بهبود شرایط خدمات رسانی به مردم و همچنین ارشاد و راهنمایی مسئولان امر در امور مختلف تجلیل بعمل آورد.